Ας μου επιτραπεί να εκφράσω τη γνώμη μου, ως Καθηγητής σε Γυμνάσιο και Λύκειο ταυτοχρόνως.
Κατ΄αρχάς, ως Σύλλογος Καθηγητών στο Σχολείο, την πήγαμε στην τελευταία εβδομάδα του Απριλίου. Κανείς δεν θέλησε να την προγραμματίσουμε μέχρι τότε, θεωρώντας ότι ίσως ξεθυμάνει η κατάσταση ή πέσει η Κυβέρνηση ή ματαιωθεί ή ο,τιδήποτε άλλο...
Εκτός από 2 ή τρείς συναδέλφους δεν θέλησε κανένας να εισέλθει στην επίμαχη ενότητα. Για να πάρετε παράδειγμα θα σας παραθέσω τις 10 ωριαίες ενότητες που έχω αναλάβει και είναι:
Δευτέρα 1η ώρα β' τάξη Αναφορά στην ενέργεια που περιέχεται στα τρόφιμα
Δευτέρα 2η ώρα γ' τάξη Δραστηριότητα: Πόση ηλεκτρική ενέργεια καταναλώνεται για την παρασκευή ενός γεύματος;
Τρίτη 1η ώρα α' τάξη Συσχέτιση κατανάλωσης φυσικών πόρων με την κατανομή του πληθυσμού
Τρίτη 2η ώρα β' τάξη Τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά των Ευρωπαίων
Τρίτη 5η ώρα α' τάξη Καρδιά και Υγεία - Εκπ.Υλικό Υπουργείου
Τετάρτη 3η ώρα β' τάξη Χρήση ετικετών συσκευασιών τροφίμων. Διατροφικές πληροφορίες στις ετικέτες τροφίμων
Πέμπτη 3η ώρα α' τάξη Ισορροπημένη διατροφή/
Πέμπτη 4η ώρα γ' τάξη Ενέργεια - Συζήτηση για το οικολογικό αποτύπωμα
Παρασκευή 1η ώρα β' τάξη Χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών / Προβολή διαφημιστικών κατά των εξαρτήσεων & Συζήτηση
Παρασκευή 4η ώρα γ' τάξη Τρόπος ζωής και ασθένειες / Εξαρτήσεις/ Προβολή Εκπ.Υλικού
Αν παρατηρήσετε δεν έχω βάλει τίποτε επίμαχο και κανείς δεν μπορεί να μου επιβάλει να το κάνω.
Από εκεί και πέρα στην Τρίτη Γυμνασίου έχω προγραμματίσει (υπογείως) να προβάλλω το βραβευμένο Ρωσικό Ορθόδοξο ντοκυμανταίρ Sodom
http://euxh.gr/index.php/%CF%80%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CE%AD%CF%83%CE%B1/%CE%B2%CE%B9%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF%CE%B8%CE%AE%CE%BA%CE%B7/256-s-o-d-o-m-%CF%83%CF%8C%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%B1-%CE%BC%CE%B5-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%82-%CF%85%CF%80%CF%8C%CF%84%CE%B9%CF%84%CE%BB%CE%BF%CF%85%CF%82.htmlΤο συστήνω ανεπιφύλακτα και στα μέλη του forum.
Επειδή απηύδησα με τις υπόγειες μεθοδεύσεις του Υπουργείου, θα δράσω, κατά την γνώμη μου, συμμετρικά. Θα προβάλλω στην Γ΄Γυμνασίου το ορθόδοξο ντοκυμανταίρ, έτοιμος να αντιμετωπίσω τυχόν καταγγελία κανενός ...προοδευτικού γονιού. Δεν γνωρίζω, ειλικρινά, που μπορεί να οδηγήσει αυτή μου η ενέργεια.
Βέβαια η ιστορία δεν τελειώνει εδώ.
Στην Γ΄Γυμνασίου είναι η πρώτη φορά στο Ελληνικό Κράτος, μόνο τώρα επί Σύριζα, που μας υποχρεώνει το Υπουργείο να διδάξουμε ότι ό άνθρωπος κατάγεται από τον πίθηκο...
Πάλι σας παραθέτω τις αυτούσιες οδηγίες: (ζητώ συγνώμη αν σας κουράσω λιγάκι)
.
Ο Γιώργος και η Μαρία διάβασαν το ακόλουθο απόσπασμα του σχολικού βιβλίου:
«Όμως, τέσσερα εκατομμύρια χρόνια πριν άρχισε να εμφανίζεται ξηρασία και η ζούγκλα έγινε πιο
αραιή και μετατράπηκε σε δασώδεις εκτάσεις και λιβάδια. Τότε εμφανίστηκαν οι Αυστραλοπίθηκοι,
που μπορούσαν να στέκονται όρθιοι, γεγονός που τους επέτρεπε να κινούνται γρηγορότερα και να
εντοπίζουν από μακριά τον κίνδυνο».
Με βάση το κείμενο αυτό ο Γιώργος έδωσε την εξής ερμηνεία: «Η αλλαγή στο περιβάλλον της
ζούγκλας ανάγκασε στους πίθηκους που ζούσαν εκεί να βαδίσουν στηριζόμενοι στα δύο πόδια
(δίποδη βάδιση) προκειμένου να επιβιώσουν».
Η Μαρία έδωσε μια διαφορετική ερμηνεία: «Ένας μικρός αριθμός πιθήκων που ζούσαν στη ζούγκλα,
είχε χαρακτηριστικά που του επέτρεπαν να περπατά για λίγο σε όρθια στάση. Οι πίθηκοι αυτοί
μπορούσαν να μετακινούνται μακρύτερα από τους άλλους για να συλλέξουν τροφή και να
εντοπίζουν από μακριά τον κίνδυνο ώστε να τον αποφεύγουν. Με άλλα λόγια, είχαν καλύτερες
πιθανότητες επιβίωσης και άφηναν περισσότερους απογόνους. Οι απόγονοι τους είχαν ανάλογη
ανατομία, ορισμένοι δε από αυτούς μπορούσαν να περπατούν με μεγαλύτερη ευκολία σε όρθια
στάση. Με την πάροδο χιλιάδων ετών επικράτησε η πλήρως όρθια στάση και βάδιση».
Κατά την άποψη σας ο Γιώργος ή η Μαρία εξηγούν καλύτερα τον τρόπο με τον οποίο επικράτησε η
προσαρμογή της δίποδης βάδισης στους προγόνους του ανθρώπινου είδους;
Να αιτιολογήσετε πολύ σύντομα την απάντηση σας.---------------------------------------------
Εννοείται ότι δεν πρόκειται να βάλω παιδιά Γυμνασίου να αντιπαρατίθενται για το για ποιό λόγο οι πίθηκοι μετεξελίχθηκαν σε ανθρώπους. Στο βιβλίο Ύλης θα γραψω ότι δεν έγιναν αυτές οι παράγραφοι διότι είχαμε διαγωνίσματα και επαναληπτικές εργασίες και ότι οι ώρες διετέθησαν για άλλο μάθημα (Φυσική).
Ταυτόχρονα για τη θεματική εβδομάδα θα μοιράσω, σε όσα παιδιά μπορέσω, τη έντυπη δήλωση για τους γονείς για άρνηση συμμετοχής.
Αυτά.
Όσο μπορεί ο καθένας.
Ένα επιπλέον.
Είναι γελοίο η Αξιωματική αντιπολίτευση και τα άλλα κόμματα να χαλάν τον κόσμο για το αν πήγε ο Τσίπρας τα παιδιά του στη Ντίσνεϋλαντ του Παρισιού και για την θεματική εβδομάδα να κάνουν την πάπια.
Γιατί;
Γιατί θα κάνουν ακριβώς τα ίδια, αλλά ΔΕΝ το λένε στον κόσμο. Αφήνουν τους γονείς να οργίζονται, εκμεταλλευόμενοι την λαϊκή δυσαρέσκεια, αλλά ψηψίζουν γάμους ομοφυλοφίλων και κάνουν γαργάρες τις ...τρανσφοβίες, τα κοινωνικά φύλα και τις αποδομήσεις στερεοτύπων των οικογενειών. Δηλαδή έχουμε να κάνουμε με Αθέους στην κυβέρνηση και με Φαρισαίους εντεταλμένους στην αντιπολίτευση.
Θα δείτε ότι κάποια μέρα θα φαινόμαστε εμείς οι γραφικοί, αν δεν κάνουμε κάτι τώρα...
Συγνώμη για την έκταση. Δεν το συνηθίζω...