Περί Αλβανών...

Περί οικονομικών, κοινωνικών και πολιτικών εξελίξεων στη χώρα μας και όχι μόνο...

Re: Περί Αλβανών...

Unread postby Michalis » Thu Feb 16, 2017 11:39 pm

Θεοχάρους: Η Αλβανία δεν βλέπει ΕΕ, εάν δεν σεβαστεί τα δικαιώματα της Ελληνικής μειονότητας (Βίντεο).

Πλήρη σεβασμό των δικαιωμάτων της Ελληνικής μειονότητας ζήτησε η Πρόεδρος της Αλληλεγγύης και Ευρωβουλευτής Ελένη Θεοχάρους*, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συζήτησης στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης αξιολόγησης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την πορεία της Αλβανίας στην ΕΕ, στην οποία η κ. Θεοχάρους είναι σκιώδης εισηγήτρια εκ μέρους του ECR.

Στην ομιλία της η Δρ. Θεοχάρους τόνισε τα εξής:
Η Αλβανία έχει κάνει πρόοδο όσον αφορά τον εκδημοκρατισμό της χώρας και την απαγκίστρωση των εγκληματικών στοιχείων από την διοίκηση.
Πρέπει ωστόσο να κάνει ριζικές μεταρρυθμίσεις όσον αφορά την δικαιοσύνη και τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Είναι υποχρεωμένη να προχωρήσει στις αλλαγές τις οποίες καταγράφει επακριβώς η έκθεση.

Ένα σημαντικό πρόβλημα είναι δυστυχώς η μετατροπή της Αλβανίας σε εκτροφείο ακραίων μουσουλμανικών στοιχείων με την διείσδυση φανατικών μουσουλμάνων από την Τουρκία και την Σαουδική Αραβία.
Ταυτόχρονα, η Αλβανία εφαρμόζει πολιτική εθνικού ξεκαθαρίσματος της Ελληνικής μειονότητας παραβιάζοντας κάθε έννοια δικαίου στις μειονοτικές περιοχές, μετακινώντας μουσουλμανικούς πληθυσμούς στις νότιες περιοχές και αλλοιώνοντας έτσι την δημογραφική σύνθεση του πληθυσμού.
Ο σεβασμός των δικαιωμάτων όλων των μειονοτήτων είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τον εκδημοκρατισμό της χώρας και την πρόοδο της ενταξιακής διαδικασίας.
Η Ελληνική μειονότητα τελεί υπό διωγμό. Στις μειονοτικές περιοχές επικρατεί τρομοκρατία, απαγορεύεται η χρήση της Ελληνικής γλώσσας, γίνονται διοικητικές αλλαγές για να μην μπορούν οι μειονοτικοί να εκλέξουν όργανα τοπικής αυτοδιοίκησης και καταπιέζονται οι Έλληνες όσον αφορά την εκπαίδευση των παιδιών τους, την λειτουργία των μειονοτικών σχολείων και την άσκηση των θρησκευτικών τους καθηκόντων. Οι περιουσίες των Ελλήνων υφαρπάζονται από το Αλβανικό παρακράτος δήθεν για λόγους δημοσίου συμφέροντος και παραχωρούνται σε γνωστά εγκληματικά στοιχεία που συνεργάζονται με το αλβανικό κράτος.


Ένα αρνητικό σημείο της έκθεσης είναι ότι καλεί και τις δυο πλευρές, δηλαδή την Ελλάδα και την Αλβανία να αποφεύγουν δηλώσεις που προκαλούν ένταση. Η επισήμανση αυτή είναι άδικη για την Ελλάδα, η οποία επί μακρόν φιλοξενεί Αλβανούς πολίτες προσφέροντας τους εργασία, στέγη και εκπαίδευση. Αντιθέτως, η Αλβανική Κυβέρνηση υποδαυλίζει αλυτρωτικές τάσεις και εδαφικές διεκδικήσεις σε βάρος της Ελλάδας ενώ προσφάτως υπήρξαν κρούσματα, ακόμη και στον Ελληνικό στρατό από φαντάρους, αλβανικής καταγωγής, οι οποίοι φωτογραφίζονται κάνοντας το σήμα της Μεγάλης Αλβανίας, υποκινούμενοι, προφανώς από κύκλους στα Τίρανα.
Δεν πρέπει να απομακρύνουμε τον αλβανικό λαό από την ΕΕ, αλλά να του πούμε την αλήθεια και να δώσουμε στην ηγεσία του να καταλάβει ότι με τις τακτικές που υιοθετεί δεν βοηθά τον εξευρωπαϊσμό της χώρας. Το να χαϊδεύουμε την Αλβανία, ενώ αυτή δεν κάνει πρόοδο, θα οδηγήσουμε σε κάτι ανάλογο με αυτό που έγινε με την Τουρκία.
Τονίζω αυτά, διότι κατά καιρούς ανάλογες ωραιοποιήσεις γίνονταν και για την Τουρκία, η οποία, τώρα, λόγω των λαθών της ΕΕ βρίσκεται κάτω από το αντιδημοκρατικό καθεστώς του Ερντογάν και οι διεκδικήσεις της στην Κύπρο έχουν οδηγήσει τις συνομιλίες για επίλυση του κυπριακού και πάλι σε ναυάγιο.

*Η κ. Ελένη Θεοχάρους, εισηγήτρια της έκθεσης για την ενταξιακή διαδικασία της Αλβανίας εκ μέρους της Ομάδας των Ευρωπαίων Συντηρητικών και Μεταρρυθμιστών.
http://www.himara.gr/epikairotita/6123- ... htas-video

http://corfiatiko.blogspot.ca/2017/02/b ... .html#more
«Η χάρις του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και η αγάπη του Θεού και Πατρός και η κοινωνία του Αγίου Πνεύματος είη μετά πάντων υμών».
User avatar
Michalis
 
Posts: 7123
Joined: Sat May 19, 2012 9:48 am

Re: Περί Αλβανών...

Unread postby Giannis » Thu Feb 16, 2017 11:54 pm

Η Θεοχαρους είναι γνωστή για τον σκληροπυρηνικο της λόγο, ειδικά εκεί που λέει ότι παραβιαζονται τα θρησκευτικά τους Καθήκοντα λες και εμποδίζεται κάνεις να πάει εκκλησία ξέρω γω, μάλλον δεν έχει δει τον Τεράστιο σε στυλ Αγίας Σοφίας Καθεδρικό Ναό στη Μέση των Τιράνων, εάν παρεμποδιζονταν δεν θα φτιάχναμε Καθεδρικους Ναούς, καλα και εκεί που λέει παρεμποδιζονται να πάνε σε ελληνικά σχολεία, μάλλον ξεχνάει τα Ελληνικά σχολεία Όμηρος που πάνε κανονικά τα Ελληνόπουλα στην Χιμάρα.

Η Θεοχαρους το έχει κάνει χόμπι να λέει μόνο αρνητικά και να κρατάει αντιαλβανικη στάση στο οτιδήποτε, δεν με εκπλήσσει.
Giannis
 

Re: Περί Αλβανών...

Unread postby INA_OSI_EN » Fri Feb 17, 2017 1:02 am

https://argolikivivliothiki.gr/2012/01/23/religion/

Θρησκεία και εθνική ταυτότητα στην Αλβανία. Η περίπτωση των Μπεκτασήδων

http://o-nekros.blogspot.gr/2011/11/blo ... 1.html?m=1

Ορθόδοξη Εκκλησία & Άγιοι της Αλβανίας
User avatar
INA_OSI_EN
 
Posts: 2717
Joined: Tue Nov 15, 2011 5:36 pm

Re: Περί Αλβανών...

Unread postby Giannis » Fri Feb 17, 2017 3:21 am

INA_OSI_EN wrote:https://argolikivivliothiki.gr/2012/01/23/religion/

Θρησκεία και εθνική ταυτότητα στην Αλβανία. Η περίπτωση των Μπεκτασήδων

http://o-nekros.blogspot.gr/2011/11/blo ... 1.html?m=1

Ορθόδοξη Εκκλησία & Άγιοι της Αλβανίας


Σε ευχαριστώ!
Giannis
 

Re: Περί Αλβανών...

Unread postby INA_OSI_EN » Fri Feb 17, 2017 10:24 am

Giannis wrote:
INA_OSI_EN wrote:https://argolikivivliothiki.gr/2012/01/23/religion/

Θρησκεία και εθνική ταυτότητα στην Αλβανία. Η περίπτωση των Μπεκτασήδων

http://o-nekros.blogspot.gr/2011/11/blo ... 1.html?m=1

Ορθόδοξη Εκκλησία & Άγιοι της Αλβανίας


Σε ευχαριστώ!


Το κυριοτερο πρόβλημα των Αλβανων από ότι καταλαβαίνω είναι ότι τοποθετούν τον "αλβανισμό" ( που παραπεμπει σ ένα ειδος εθνικισμού) σε αξιακό επιπεδο μεγαλυτερο απ ότι τις θρησκείες τους. Γι αυτό δεν υπήρξε ποτέ ενδοεθνική διχόνοια με βάση τις θρησκείες τους. Αυτό θα πρέπει να το καταπολεμήσετε ως χριστιανοί ορθόδοξοι εάν θέλετε όντως να λεγεστε Ρωμιοι, δηλαδή ο "αλβανισμός" να πεσει σε 2η μοίρα. Βεβαια εκεί ελλοχεύει ο κίνδυνος της διάσπασης αλλά...

Πάντως είναι γεγονός ότι το αλβανικό κράτος δημιουργηθηκε κυρίως από την επιμονή της Ιταλίας παρά από τους ίδιους τους Αλβανούς οι οποίοι ποτε δεν έκαναν επανάσταση εναντίον των Τούρκων για να απελευθερωθούν. Το 1878 και το 1881 με την συνθήκη του Βερολίνου, ο Αλβανικός Σύνδεσμος του Δυρραχίου, ζήτησε από την Ελληνική Κυβέρνηση να περιλάβει και την Αλβανία στις εδαφικές διεκδικήσεις της, και η Ελλάδα απάντησε, ότι έχει στα σχέδια της, την ενσωμάτωση της Αλβανίας στην Μητέρα-Ελλάδα. Οι Ιταλοί βλέποντας τα σχέδια δημιουργιας ενός μεγάλου ελληνικου κράτους στην Ανατολή επέμειναν - σε αντιδιαστολή με τις προθέσεις των ντόπιων κατοίκων - να δημιουργηθεί Αλβανικό κράτος. Και το πέτυχαν
User avatar
INA_OSI_EN
 
Posts: 2717
Joined: Tue Nov 15, 2011 5:36 pm

Re: Περί Αλβανών...

Unread postby Giannis » Fri Feb 17, 2017 1:53 pm

INA_OSI_EN wrote:
Giannis wrote:
INA_OSI_EN wrote:https://argolikivivliothiki.gr/2012/01/23/religion/

Θρησκεία και εθνική ταυτότητα στην Αλβανία. Η περίπτωση των Μπεκτασήδων

http://o-nekros.blogspot.gr/2011/11/blo ... 1.html?m=1

Ορθόδοξη Εκκλησία & Άγιοι της Αλβανίας


Σε ευχαριστώ!


Το κυριοτερο πρόβλημα των Αλβανων από ότι καταλαβαίνω είναι ότι τοποθετούν τον "αλβανισμό" ( που παραπεμπει σ ένα ειδος εθνικισμού) σε αξιακό επιπεδο μεγαλυτερο απ ότι τις θρησκείες τους. Γι αυτό δεν υπήρξε ποτέ ενδοεθνική διχόνοια με βάση τις θρησκείες τους. Αυτό θα πρέπει να το καταπολεμήσετε ως χριστιανοί ορθόδοξοι εάν θέλετε όντως να λεγεστε Ρωμιοι, δηλαδή ο "αλβανισμός" να πεσει σε 2η μοίρα. Βεβαια εκεί ελλοχεύει ο κίνδυνος της διάσπασης αλλά...

Πάντως είναι γεγονός ότι το αλβανικό κράτος δημιουργηθηκε κυρίως από την επιμονή της Ιταλίας παρά από τους ίδιους τους Αλβανούς οι οποίοι ποτε δεν έκαναν επανάσταση εναντίον των Τούρκων για να απελευθερωθούν. Το 1878 και το 1881 με την συνθήκη του Βερολίνου, ο Αλβανικός Σύνδεσμος του Δυρραχίου, ζήτησε από την Ελληνική Κυβέρνηση να περιλάβει και την Αλβανία στις εδαφικές διεκδικήσεις της, και η Ελλάδα απάντησε, ότι έχει στα σχέδια της, την ενσωμάτωση της Αλβανίας στην Μητέρα-Ελλάδα. Οι Ιταλοί βλέποντας τα σχέδια δημιουργιας ενός μεγάλου ελληνικου κράτους στην Ανατολή επέμειναν - σε αντιδιαστολή με τις προθέσεις των ντόπιων κατοίκων - να δημιουργηθεί Αλβανικό κράτος. Και το πέτυχαν


Ναι είμαστε κάτι ιδιαίτερο στα χρονικά καθώς τον αλβανισμο τον έχουμε αναδείξει σε θρησκεία πάνω κάτω, σαν τους Χαζαρους ένα πράγμα, δεν ξέρουμε τι να διαλέξουμε και βρήκαμε μια πιο εύκολη λύση τον Αλβανισμο.

Χαρακτηριστικο είναι η φράση που λένε σχεδόν όλοι οι Αλβανοί, '' έλα μωρέ δεν βαριέσαι Ένας Θεός υπάρχει για όλους, τι Χριστός, τι Αλλάχ, τι Γιαχβέ '' είναι το ίδιο πράγμα... :D
Giannis
 

Re: Περί Αλβανών...

Unread postby gisella » Sat Feb 25, 2017 11:07 pm

http://yiorgosthalassis.blogspot.com/20 ... .html#more

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ: Απόγονοι Μινωιτών Κρητών (Κων. Καραστάθης)
Προσφάτως ἐκδόθηκε ἡ ἱστορικο-γλωσσική μελέτη τοῦ κ. Κώστα Β. Καραστάθη «Ἀρβανίτες – Ἀπόγονοι Μινωιτῶν Κρητῶν» ἀπό τίς ἐκδόσεις «Ἰνφογνώμων». Παραθέτουμε ἕνα ἀπό τά πολλά ἐπιχειρήματα, μέ τά ὁποῖα ὁ κ. Καραστάθης ἑδραιώνει τήν ἱστορική θέση του. Γιά τήν κατανόηση τοῦ κειμένου ἀναφέρουμε ὅτι Κρῆτες τῆς Μινωικῆς ἐποχῆς ἵδρυσαν στήν Κάτω Ἰταλία τήν ἀποικία Ἰ α π υ γ ί α καί ὅτι μέρος αὐτῶν, ὁδοιπορώντας ὁλόγυρα στίς ἀκτές τῆς Ἀδριατικῆς δημιούργησαν νέα ἀποικία στή Νότια Ἰλλυρία. Τούς Ἰάπυγες αὐτούς οἱ γείτονές τους Ἰλλυριοί ὀνόμασαν Λιάπηδες, ἐνῶ οἱ ἴδιοι ἔδωσαν στή νέα πατρίδα τους τήν ὀνομασία Ἄ ρ β ω ν (πού μέ τήν πάρδο τοῦ χρόνου ἐξελίχθηκε σέ Ἄ ρ β α ν ο ν , ἐνῶ οἱ ἴδιοι αὐτοαποκλήθηκαν Ἀ ρ β α ν ί τ ε ς.



Ὁ Στέφανος ὁ Βυζάντιος παρέχει πληροφορία τοῦ Ἑκαταίου (6ος αἰώνας π. Χ.) ὡς ἑξῆς: «Ἰαπυγία: δύο πόλεις, μία ἐν τῇ Ἰταλίᾳ καί ἑτέρα ἐν τῇ Ἰλλυρίδι, ὡς Ἑκαταῖος ὁ Μιλήσιος. Τό ἐθνικόν Ἰάπυξ καί Ἰαπύγιος καί Ἰαπυ­γία».[i]. Οἱ ἀρχαῖοι ἱστορικοί, κάνοντας λόγο γιά μετανάστευση Ἰαπύγων Κρητῶν στή Μακεδονία, εἴτε ἀγνοοῦν, εἴτε θεωροῦν περιττό νά διευκρινίσουν ὅτι μέρος αὐτῶν βρέθηκαν στή Νότια Ἰλλυρία καί στά παράλια κοντά στά Κεραύνια, περιοχές, οἱ ὁποῖες λογίζονταν ὡς Μακεδονία, σύμφωνα μέ τίς ἀναφορές πολλῶν ἀρχαίων συγγραφέων. Δέν ἀποκλείεται διόλου ὅτι οἱ ἔποικοι Ἰάπυγες τῆς Ἠπείρου καί τῆς Νότιας Ἰλλυρίας ἦσαν τμῆμα ἐκείνων, οἱ ὁποῖοι, κατά τούς ἱστορικούς Κόνωνα καί Στράβωνα, ἐπαναστάτησαν καί διώχτηκαν ἀπό τήν Ἰαπυγία. Οἱ Ἰάπυγες αὐτοί, ὁδοιπορώντας γύρω ἀπό τήν Ἀδριατική, ἔφθασαν στή Λιβουρνία (ἀκτές τῆς σημερινῆς Κροατίας). Στήν περιοχή αὐτή, κατά τόν γεωγράφο Πτολεμαῖο ὑπῆρξαν τρεῖς νησίδες μέ δύο πόλεις ἡ καθεμιά,[ii] καί γεννᾶται τό ἐρώτημα μήπως οἱ πόλεις αὐτές μέ τά ἑλληνικἀ ὀνόματα ἱδρύθηκαν ἀπό τούς κάποιους Ἰάπυγες ἐποίκους.
. Στή νησίδα Σκαρδώνα ἀναφέρει ὁ Πλίνιος τήν ὕπαρξη τῆς πόλης Arba[iii]. Γιά τήν πόλη A r b a ἔχει γίνει πολύς λόγος ἀπό τούς ἱστορικούς. Ἄλλοι ἐτυμολογοῦν τή λέξη ἀπό τήν ἀλβανική λέξη arbë (στά ἀρχαιότατα Ἀρβανίτικα bαρë), πού σημαίνει χορτάρι ἤ τή λατινική arbor, -oris (δέντρο, ἱστός, ναῦς κλπ.). Καί ὁ Κοσμᾶς ὁ Θεσπρωτός ἀναζητάει τήν προέλευση τοῦ ὅρου ἀπό τό ἀλβανικό arbα (=χορτάρι), ἤ ἀπό τήν παλαιά Ἀμαντία στά βορινά τῆς Χιμάρας Ἄρμπερ,[iv] ἤ τό ἰταλικό alberi (δέντρο), δηλαδή τόπο δεντρώδη.[v] Kαί ὁ Π. Φουρίκης, ἐπιχειρεῖ νά συσχετίσει τή λέξη Ἄρβανον μέ τήν ἰλλυριοαλβανική λέξη arbë, «ἐκ τοῦ πληθυντικοῦ Arbëna, τό ὁποῖον κατά τούς βυζαντινούς χρόνους, ὑπό τῶν Ἑλλήνων μετεβλήθη εἰς Ἄρβανα καί, μετ’ ἀλλαγήν τοῦ ἀριθμοῦ, εἰς Ἄρβανον…», ἀλλά λησμονεῖ ὅτι προγενέστερος τύπος τοῦ Ἄρβανον, τοὐλάχιστον μέχρι τόν 4ο αἰώνα π. Χ., πού τό ἀναφέρει ὁ Πολύβιος γιά τούς πολιορκητές τῆς Ἴσσας, ἦταν Ἄρβων, («ἔφυγον εἰς τόν Ἄρβωνα σκεδασθέντες»[vi].
. Ὁ Φαλμεράϋερ, πιστεύοντας ὅτι οἱ Ἀλβανοί ἦλθαν ἀπό τόν Καύκασο, προσπαθεῖ νά βρεῖ κοινά τοπωνύμια σέ Ἀλβανία καί Καύκασο, τά ὁποῖα φανερώνουν πανάρχαιη συγγένεια τῶν δύο ὁμωνύμων φύλων, «τῶν ἐν τῇ Ἠπείρῳ καί Ἰλλυρίᾳ Ἀλβανῶν ἤ Ἀρβανιτῶν ἤ Ἀρβέρων πρός τούς ἐν Καυκάσῳ Ἀλβανούς καί τούς Ἄρβιας», πού ἀναφέρει ὁ Στράβων»: [vii] «Οἰκοῦσι δέ Ἄρβιες πρῶτον, ὁμώνυμοι τῷ ποταμῷ Ἄρβει τῷ ὁρίζοντι αὐτούς ἀπό τῶν ἑξῆς Ὠριτῶν, ὅσων χιλίων σταδίων ἔχοντες παραλίαν, ὥς φησι Νέαρχος: Ἰνδῶν δ’ ἐστί μερίς καί αὕτη: εἶτ’ Ὠρῖται ἔθνος αὐτόνο­μον…»[viii] Διέλαθε τῆς προσοχῆς τοῦ Φαλμεράϋερ ὅτι ἄλλοι Ἄ ρ β ι ο ι προϋπῆρξαν πολλούς αἰῶνες πρίν ἀπό τούς Καυκάσιους Ἄρβιες, καί μάλιστα ἦσαν Κρῆτες, καθώς ἀναφέρει ὁ Στέφανος ὁ Βυζάντιος στό λῆμμα Ἄρβις τοῦ Λεξικοῦ του: « Ἄρβις ποταμός τῆς Ἰνδικῆς. ἔθνος Ἄρβιος ἤ Ἀρβίται. ἔστι καί ἐν Κρήτῃ Ἄ ρ β ι ο ν ὄρος, ἔνθα τιμᾶται Ἄ ρ β ι ο ς Ζεύς. Ἄ ρ β ι ο ς οὖν καί ὁ κατοικῶν τό ὄρος».[ix]. Ὁ Κ. Παπαρρηγόπουλος, ἀναφερόμενος στήν πόλη Arba, τήν δέχεται ὡς ἑλληνική Ἄ ρ β α καί συμπε­ραίνει: «Ἀρβανίτης, ὅν μεταχειρίζεται σήμερον ὁ κοινός λαός, Ἀρβενία, ὅστις εἶναι ἐν χρήσει παρά τοῖς Γκέκοις καί ἐν ταῖς ἱεραῖς βίβλοις τῶν καθολικῶν Ἀλβανῶν καί Ἀρβερία, ὅν ἀπαντῶμεν παρά τοῖς Τόσκοις. Καί πάλι πάντα τά ὀνόματα ταῦτα ἀνακαλοῦσι εἰς τήν μνήμην ἡμῶν τήν παρά τῷ Πλινίῳ Ἰλλυρικήν νῆσον Ἄρβαν».[x] Ὁ μεγάλος ἱστορικός μας ὑπαινίσσεται στήν παραπάνω τελευταία φράση του, ὅτι ἀπό τόν ὅρο Ἄ ρ β α ἔχουν δημιουργηθεῖ ὅλοι οἱ ὅροι ἑλληνικοί καί ἀρβανίτικοι, πού ἀναφέρει: Ἄρβανον, Ἀρβανίτης, Ἀρβενία, Ἀρbερία, Ἄρbεν, Ἀρbαρέσσοι κλπ. Συμβαίνει ὄντως αὐτό, ἀλλά γεννᾶται μεγάλο ἐρώτημα ἄν ἡ λατινική ὀνομασία Arba, πού δίνει ὁ Πλίνιος στήν πόλη ἀποδίδεται σωστά στήν Ἑλληνική γλώσσα: Εἶναι Ἄρβα ἤ Ἄρβη;
. Δίχως ν’ἀποσιωπήσουμε τίποτε ἀπό τά κρατοῦντα μέχρι σήμερα ἐπί τοῦ θέματος στήν Ἱστορία, τολμοῦμε νά ἐκφράσουμε μιάν ἄλλη ἄποψη:
Ἔχουμε τή γνώμη ὅτι ἡ σωστή ὀνομασία τῆς πόλεως αὐτῆς εἶναι Ἄ ρ β η καί ἔγινε στή Λατινική γλώσσα Arba, ὅπως ἡ Ρώμη ἔγινε Roma, ἡ Κύμη Cuma, ἡ Καπύη Kapua κ.ο.κ. Ἡ ὀνομασία Ἄρβη ὑποδηλώνει ἱδρυτές καί κατοίκους της Ἰάπυγες μέ καταγωγή καί προέλευση τῶν γονέων ἤ προπατόρων τους ἀπό τήν Ἄρβη τῆς Κρήτης, ἀπό Ἄρβιους, οἱ ὁποῖοι κατά πάσα πιθανότητα θά ἦσαν μεταξύ ἐκείνων πού ἔφθασαν στήν Ἰλλυρία. Συνεπῶς ἡ λέξη Ἄρβη (λατινικά Arba) δέν προσδιορίζει χορταρικά οὔτε δέντρα, ὅπως ὑποστηρίζουν κάποιοι ἱστορικοί, ἀλλά ἐκφράζει πόνο καί νόστο γιά τή χαμένη προγονική πατρίδα, τήν πανάρχαιη Κρητική πόλη Ἄ ρ β η, πού ἦταν χτισμένη ἀπό τόν 19ο αἰώνα π. Χ. στή θέση τοῦ σημερινοῦ ὁμώνυμου χωριοῦ στά νότια παράλια τοῦ νομοῦ Ἡρακλείου, κοντά στό Ἄρβιον ὄρος, πάνω στόν ὁποῖο ἦταν χτισμένος ναός πρός τιμήν τοῦ Ἀρβίου Διός. Προφανῶς οἱ ἔποικοι Ἰάπυγες ἔδωσαν τό ὄνομα αὐτό στή νέα τους πατρίδα γιά νά τιμήσουν τόν πολυσέβαστο γιά τούς Κρῆτες «συντοπίτη» τους θεό, τόν Κρηταγενῆ Ἄ ρ β ι ο ν Δ ί α, πού γεννήθηκε καί ἀνατράφηκε στήν Κρήτη, γιά νά τιμήσουν τήν πατρίδα τῶν προγόνων τους καί γιατί στή νέα πατρίδα τους βρῆκαν τούς γείτονές τους Ἠπειρῶτες καί Πελασγούς νά τιμοῦν τόν «Δωδωναῖο Δία», ὅπως οἱ ἴδιοι τόν «Κρηταγενῆ τους Δία» καί αὐτό ἦταν ἕνα ἐξαιρετικῶς θετικό στοιχεῖο στήν ὁμαλή γειτονική συμβίωσή τους.
. Εἶναι δύσκολο νά πιστέψουμε ὅτι ἡ τοπωνυμία αὐτή δέν ἔχει σχέση μέ τούς Ἰάπυγες Κρῆτες, πού ἔφθασαν στήν Ἰλλυρία καί οἱ ὁποῖοι εἴτε ὅλοι εἴτε τό μεγαλύτερο μέρος τους ἦσαν Κρῆτες Ἄρβιοι· ὅτι στήν πορεία τους στήν ἀνατολική ἀκτή τῆς Ἀδριατικῆς, φθάνοντας στή Λιβουρνία γοητεύτηκαν ἀπό τήν ὀμορφιά τῶν νησίδων· καί ὅτι μέρος αὐτῶν, ἵδρυσαν στή νῆσο Σκαρδώνα πόλη, στήν ὁποία ἔδωσαν τό ὄνομα τῆς Κρητικῆς πόλης τῶν παππούδων τους: Ἄ ρ β η (καί ὄχι Ἄρβα, οὔτε Arba). Μέ ἄλλα λόγια ἡ πόλη μέ τό λατινικό ὄνομα A r b a ἦταν ἑλληνική καί προϊστορική· καί ἡ ἀρχική της ὀνομασία ἦταν Ἄ ρ β η, δημιούργημα τῶν Ἀρβίων Κρητῶν ἀποίκων τῆς Ίαπυγίας. Ἐκφράζουμε τήν ὑπόνοια ὅτι ἀπό Ἰάπυγες ἱδρύθηκε στή γειτονική νησίδα καί ἡ πόλη Ἄψορρος. Ἡ ὁμηρική λέξη ἄψορρος (Ἰλ. Γ΄313) σημαίνει τόν «πρός τά πίσω πορευόμενο», πού ἴσως ἐκφράζει τήν ποθητή ἐπιστροφή τῶν Ἀρβίων Ἰαπύγων σ’ ἑλληνικούς τόπους. Κατά πάσαν πιθανότητα λοιπόν οἱ δύο αὐτές πόλεις ἱδρύθηκαν ἀπό Ἰάπυγες καί κατοικήθηκαν ἀπό τούς ἴδιους.
. Ὁ κύριος ὄγκος τῶν ἐποίκων Ἰαπύγων ἔφθασε καί ἐγκαταστάθηκε στά παράλια τῶν Κεραυνίων, ἀλλά καί στήν εὐρύτερη περιοχή πού ἐκτείνεται στήν ἀριστερή ὄχθη τοῦ Αἴαντος ἤ Ἀώου ποταμοῦ. Ἀπό τή πατρογονική τοπωνυμία Ἄρβη, ὀνόμασε καί τή νέα πατρίδα του Ἄρβων (πιθανότατα ἀπό τόν ἀρχικό, περιεκτικό καί ἀμάρτυρο τύπο Ἀρβιών), ἡ ὁποία ἐξελισσόμενη στούς αἰῶνες πού ἀκολούθησαν, ἔγινε Ἄ ρ β α ν ο ν.
. Ἡ προϊστορικότητα τῶν τοπωνυμιῶν Ἄρβη καί Ἄψορρος, ἐνισχύει τήν ἄποψή μας ὅτι ἡ Ἄρβη μέ τή ρίζα της (αρβ καί αrb) ἀποτελεῖ τή μητρική λέξη δεκάδων ἄλλων λέξεων τόσο στήν Ἑλληνική, ὅσο καί στήν Ἀρβανίτικη γλώσσα καί ὅτι οὐδεμία σχέση ἔχει ὁ ὅρος Ἄρβανον μέ τά arba, arbë, arbëνα καί τή λοιπή χλωρίδα τῆς περιοχῆς. Καί τά ἐπιχειρήματα πού παρατίθενται στό βιβλίο ἑδραιώνουν τήν ἱστορική αὐτή θέση, ὅτι οἱ Ἀρβανίτες εἶναι ἀπόγονοι Μινωιτῶν Κρητῶν .

[i] Lexicon Stephanus Byzantinus, L. Holstenii – A. Berkelii, 1825, σελ. 231

[ii] Πτολεμαῖος, Γεωγραφία , 2.15.8

[iii] Πλίνιος, Βιβλίο ΙΙΙ, κεφ. 129

[iv] Ἐγκυκλοπαιδικό Λεξικό Ἐλευθερουδάκη, λῆμμα Λιαπουριά

[v] Λαζάρου Ἀχ. Προσωπογραφία τῶν Ἀρβανιτῶν, Πρακτικά Ἑταιρείας Βοιωτικῶν Μελετῶν

σελ. 651

[vi] Πολύβιος, Ἱστορία, Βιβλίο 2, κεφ. 11

[vii] Κουπιτώρης Π. Ἱστορική καί φιλολογική μελέτη περί τοῦ Ἀλβανικοῦ ἔθνους», σελ. 9

[viii] Στράβων 15, 1

[ix] Στέφανος Βυζάντιος, Ἐθνικά, λῆμμα Ἄρβις

[x] Παπαρρηγόπουλος Κ. Ἱστορία τοῦ Ἑλλ. Ἔθνους, 1955, τόμ. Δ΄, σελ. 277
Και μέσα σε κοιλάδα σκιάς θανάτου αν περπατήσω, δεν θα φοβηθώ κακό· επειδή, εσύ είσαι μαζί μου
User avatar
gisella
 
Posts: 414
Joined: Mon Feb 11, 2013 1:33 am

Re: Περί Αλβανών...

Unread postby Τιποτας ο Αιτωλος » Mon Feb 27, 2017 9:54 am

Που είσαι βρε Γιωργογιαννε ... :D

Εάν είσαι αλήθεια αυτό που λες ...σου ζητάω συγνώμη που σε ψιλοπιεσα λιγάκι ...
Αλλά καταλαβαίνεις ...απο τη στιγμή που καήκαμε από το Κουρκούτι ...φυσαμε και το γιαούρτι ...

Σου εύχομαι καλή Σαρακοστή ...μην το γκουκλαρις να δεις τι είναι :D
Προσπάθησε να το ζήσεις όσο μπορείς ....η Ορθοδοξία δεν είναι δήλωση ....αλλά αγώνας ζωής ...
Σου εύχομαι ότι καλύτερο σε εσένα και στην οικογένεια σου ....
Και ό, τι και αν κάνετε, να το κάνετε από την καρδιά σας ως προς τον Κύριο και όχι σε ανθρώπους” (Κολοσσαείς 3:23). “Αν ζείτε για την αποδοχή των ανθρώπων, θα πεθάνετε από την απόρριψή τους
Τιποτας ο Αιτωλος
 
Posts: 3530
Joined: Mon Sep 14, 2015 3:42 pm

Re: Περί Αλβανών...

Unread postby Giannis » Mon Feb 27, 2017 5:37 pm

Ευχαριστώ πολύ. Καλή Σαρακοστή και σε σας.

Όσο για τους Αρβανιτες, κανείς δεν μου εξήγησε γιατί αυτοί οι άνθρωποι είχαν ως κύρια γλώσσα τους τα Αλβανικά και όχι τα Ελληνικά?

Οι Έλληνες όπου κι αν ήταν είχαν ως κύριο συνδετικό κρίκο την γλώσσα τους. Οι Έλληνες δεν έχασαν την γλώσσα τους ούτε επί Τουρκοκρατιας αλλά οι Αρβανιτες και καλά έπαθαν συλλογική αμνησία και άρχισαν να μιλάνε Αλβανικά ξαφνικά.
Giannis
 

Re: Περί Αλβανών...

Unread postby eternity » Mon Feb 27, 2017 7:00 pm

Giannis wrote:Ευχαριστώ πολύ. Καλή Σαρακοστή και σε σας.

Όσο για τους Αρβανιτες, κανείς δεν μου εξήγησε γιατί αυτοί οι άνθρωποι είχαν ως κύρια γλώσσα τους τα Αλβανικά και όχι τα Ελληνικά?

Οι Έλληνες όπου κι αν ήταν είχαν ως κύριο συνδετικό κρίκο την γλώσσα τους. Οι Έλληνες δεν έχασαν την γλώσσα τους ούτε επί Τουρκοκρατιας αλλά οι Αρβανιτες και καλά έπαθαν συλλογική αμνησία και άρχισαν να μιλάνε Αλβανικά ξαφνικά.



Ειναι τοπικη διαλεκτος που ειναι μιξη λεξεων απο τουρκικα αλβανικα ελληνικα κ.α.. Η γλωσσα τους ηταν η ΕΛΛΗΝΙΚΗ και ηταν χριστινοι ορθοδοξοι και πατριωτες ...ουδεποτε ειχαν την αλβανικη γλωσσα ως κυρια....ΟΥΔΕΠΟΤΕ και δεν καταλαβαινουν τιποτα απο τα αλβανικα ,οσοι πλεον μιλουν την αρβανιτικη διαλεκτο, οπως αλλου μιλουν τη βλαχικη διαλεκτο αλλα η γλωσσα τους ειναι η ΕΛΛΗΝΙΚΗ.

Οσο Αλβανοι ηταν οι Κουντουριωτηδες η Μπουμπουλινα ο Μιαουλης που επαιξαν σημαντικο ρολο στην δημιουργια του νεωτερου Ελληνικου κρατους αρβανιτες ολοι τους, αλλο τοσο ειναι και οι σημερινοι......

Ο βασικος συνδετικος κρικος των Ελληνων ειναι η Ορθοδοξια πρωτα και μετα η γλωσσα. Η ελληνικοτητα συμπορευεται με την ορθοδοξια.
«Φώτισόν μου, το σκότος, Κύριε!» (Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς).
User avatar
eternity
Καθολικός Συντονιστής
 
Posts: 7520
Joined: Tue Nov 15, 2011 1:33 pm

PreviousNext

Return to ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest