ΝΗΠΤΙΚΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ

Λόγοι, διδαχές και παραινέσεις των Αγίων της Ορθοδοξίας μας προς διόρθωση της πορείας του βίου μας.

ΝΗΠΤΙΚΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ

Unread postby zenjt » Thu Dec 26, 2013 11:14 pm

ΟΣΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ-ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΕΔΕΣΣΗΣ ΣΥΡΙΑΣ-8 ΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΗ.1.Eπειδή με την χάρη του Θεού απαρνηθήκαμε το σατανά και τα έργα του και συνταχθήκαμε μαζί με το Χριστό,τόσο με το άγιο βάπτισμα,όσο και τώρα μαζί με το μοναχικό σχήμα ας τηρήσουμε τις εντολές Του. 2.Όπως το καλό έργο που γίνεται χωρίς πίστη είναι τελείως νεκρό και δεν έχει καμμία ενέργεια,έτσι και πίστη χωρίς ενάρετα έργα,δεν μας απαλάσει από το αιώνιο πυρ,γιατί ο Κύριος είπε:»όποιος με αγαπά θα τηρήσει τις εντολές μου» Αν λοιπόν αγαπούμε τον Κύριο και πιστεύουμε σε Αυτόν,ας εργαζόμαστε τις εντολές Του για να επιτύχομε την αιώνια ζωή. 3.Όταν τηρούμε τις εντολές του Χριστού,δεν προσφέρουμε τίποτα σ’Εκείνον,αλλά τους εαυτούς μας ευεργετούμε με το να προξενούμε σε μας την αιώνια ζωή και την απόλαυση των ανέκφραστων αγαθών. 4.Όποιος αντιτάσεται στο να κατορθώσουμε τις εντολές του Θεού,είτε πατέρας είναι,είτε μητέρα,είτε οποιοσδήποτε,ας είναι σε μας βδελυκτός ,για να μην ακούσουμε ότι»όποιος αγαπά τον πατέρα του ή την μητέρα του ή κάποιον άλλο περισσότερο από εμένα,δεν είναι άξιός Μου» 5.Ας ζώσουμε σφικτά τους εαυτούς μας για να εργαστούμε τις εντολές του Κυρίου,για να μην δεθούμε σφικτά με αλυσίδες πονηρών επιθυμιών και ψυχοφθόρων ηδονών που δύσκολα λύνονται,και να μην βγει εναντίον μας η απόφαση για την άκαρπη συκιά. 6.Εκείνος που νικιέται από επιθυμίες και ηδονές και περνά τη ζωή του μέσα στον κόσμο,θα πέσει σύντομα στα δίχτυα της αμαρτίας.Και η αμαρτία όταν γίνει μία φορά,είναι φωτιά σε ξερά χόρτα,πέτρα που κυλάει στην κατηφοριά,χαράδρα που πλαταίνει τις ρεματιές και με κάθε τρόπο ετοιμάζει την απώλεια του αμαρτωλού. 7.Η ψυχή όσο βρίσκεται στο παρά φύση,εξαγριωμένη και γεμάτη αφκάθια των ηδονών,είναι κατοικητήριο των αλλόκοτων θηρίων όπως έχει γραφεί»Εκεί θα αναπαυθούν ονοκένταυροι,εκεί έχει τα μικρά του ο σκαντζόχειρος και θα συναντήσουν τα δαιμόνια τους ονοκένταυρους»αυτά είναι τα διάφορα πάθη της ατιμίας.Όταν όμως επιστρέψει στο κατά φύση και εξημερώσει τον εαυτό της [όσο βρίσκεται ακόμα στο σώμα]με επιμελή καλλιέργεια και ζήσει σύμφωνα με το νόμο του Θεού,τότε τα θηρία που φώλιαζαν μέσα της θα φύγουν,και έρχονατι οι φύλακες της ζωής μας,άγγελοι,έχοντας ημέρα
χαράς την επιστροφή της..Και η χάρη του παναγίου Πνεύματος επιδημεί και την διδάσκει θεία γνώση,ώστε να διαφυλαχθεί στο αγαθό και να προοδεύσει σε μεγάλα. 8.Οι πατέρες ονομάζουν την προσευχή όπλο πνευματικό,και δεν είναι δυνατό χωρίς αυτό να βγει κανείς στον πόλεμο,αλλιώς θα συρθεί αιχμάλωτος στη χώρα των εχθρών.Καθαρή προσευχή δεν μπορεί να αποκτήσει κανείς,αν δεν επιμένει καρτερικά κοντά στο Θεό με ειλικρινή και άκακη καρδιά.Γιατί Αυτός είναι που δίνει την προσευχή στον προσευχόμενο και διδάσκει τον άνθρωπο γνώση.
. ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΟΜΟ"ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ''
Orthodoxathemata.blogspot.com
User avatar
zenjt
 
Posts: 46143
Joined: Wed Nov 16, 2011 7:16 pm
Location: ΚΕΡΚΥΡΑ

Re: ΝΗΠΤΙΚΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ

Unread postby zenjt » Mon Jan 06, 2014 7:52 pm

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΠΑΘΗ. To να παρενοχλούν τα πάθη την ψυχή και να μας πολεμούν,αυτό δεν μπορούμε να το εμποδίσουμε.Το να πολυκαιρίζουν όμως μέσα μας οι πονηρές σκέψεις και να κινούν τα πάθη,αυτό εξαρτάται από εμάς.Και το πρώτο είναι αναμάρτητο,γιατί δεν εξαρτάται από εμάς.Το δεύτερο όμως,αν αντισταθούμε με ανδρεία και νικήσουμε ,είναι πρόξενο στεφάνων,αν από χαλαρότητα και δειλία νικηθούμε,είναι πρόξενο τιμωριών.Τρία είναι τα γενικότερα πάθη,μέσω των οποίων γεννιούνται όλα τα άλλα:η φιληδονία,η φιλαργυρία και η φιλοδοξία.Σ’αυτά ακολουθούν άλλα πέντε πονηρά πνεύματα και από αυτά γεννιέται πλήθος παθών και διάφορα είδη ποικιλόμορφης κακίας.Εκείνος λοιπόν πουνίκησε τους τρεις αρχηγούς και ηγεμόνες,φονεύει μαζί και τους άλλους πέντε και υποτάσσει όλα τα πάθη.Οι αναμνήσεις όσων πράξαμε με εμπάθεια,τυραννούν εμπαθώς την ψυχή μας.Όταν οι εμπαθείς ενθυμήσεις εξαλειφθούν ολότελα από την καρδιά μας,τότε έχουμε σημάδι συγχωρήσεως των αμαρτιών μας.Γιατί έως ότου κινείται η ψυχή εμπαθώς,είναι φανερή η δύναμη της αμαρτίας επάνω της.
Τα σωματικά και υλικά πάθη λιγοστεύουν και μαραίνονται με τις σωματικές κακοπάθειες,τα ψυχικά και μη φαίνομενα,εξαφανίζονται με την ταπεινοφροσύνη,την πραότητα και την αγάπη.Την εμπαθή επιθυμία μαραίνει η εγκράτεια ενωμένη με την ταπεινοφροσύνη,τον φλογισμένο θυμό καταπρα’ύ’νει η αγάπη,το λογισμό που περιπλανάται εδώ κι εκεί,τον συγκεντρώνει η εντατική προσευχή με ενθύμηση του Θεού και έτσι καθαρίζετε το τριμερές της ψυχής.Αυτό τακτοποιώντας και ο Απόστολος έλεγε:<<Eπιδιώκετε την ειρήνη με όλους και τον αγιασμό,που δίχως αυτόν κανείς δεν θα δει τον Κύριον>>.Μερικοί είχαν απορία,ποιο από τα δύο,οι έννοιες κινούν τα πάθη ή τα πάθη κινούν τις έννοιες;Και άλλοι είπαν το ένα,άλλοι το άλλο.Εγώ
λέω ,οι έννοιες είναι που κινούνται από τα πάθη.Γιατί αν δεν βρίσκοταν μέσα στην ψυχή τα πάθη,δεν θα την ενοχλούσαν οι εμπαθείς έννοιες.Οι δαίμονες που πάντα μας πολεμούν,έχουν συνήθεια να μας εμποδίζουν από τις πραγματοποιήσιμες και κατάλληλες για μας αρετές και να βάζουν μέσα ισχυρό πόθο για τις αδύνατες και αταίριαστες.Εκείνους που έχουν προκοπή στην υποταγή,τους αναγκάζουν να κάνουν τα έργα των ησυχαστών.Στους ησυχαστές και ανχωρητές βάζουν την επιθυμία της κοινοβιακής ζωής.Αυτή την μέθοδο μεταχειρίζονται για την κάθε αρετή.Εμείς όμως δεν πρέπει να αγνοούμε τα σχέδιά τους,γνωρίζοντας ότι όλα είναι καλά όταν γίνονται στον καιρό τους και με το μέτρο.Αντίθετα είναι βλαβερά όταν ξεπερνούν το μέτρο και δεν είναι στον κατάλληλο καιρό.Εκείνους που ζουν στον κόσμο και είναι κοντά στις αφορμές των παθών ,οι δαίμονες τους πολεμούν και παλεύουν να τους ρίξουν στην αμαρτία που γίνεται με την πράξη.Τους ερημίτες επειδή σπανίζουν τα υλικά πράγματα,τους πολεμούν με τους λογισμούς.Και είναι πολύ φοβερότερος ο δεύτερος αυτός πόλεμος από τον πρώτο.Γιατί ο πόλεμος με τα πράγματα έχει ανάγκη από χρόνο και τόπο και ευκαιρίες.Ενώ ο πόλεμος του νου είναι πιο ελεύθερος και δύσκολα μπορεί να αντιμετωπισθεί.Σ’αυτή την ασώματη μάχη,μας έχει δωθεί σαν όπλο η καθαρή προσευχή,γι αυτό και έχει νομοθετηθεί να γίνεται αδιάλειπτα.Αυτή η προσευχή κάνει το νου δυνατό για τον αγώνα,γιατί μπορεί να εκτελείται και χωρίς το σώμα.
ΟΣΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΕΔΕΣΣΗΣ ΣΥΡΙΑΣ.--ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ "ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ".
Orthodoxathemata.blogspot.com
User avatar
zenjt
 
Posts: 46143
Joined: Wed Nov 16, 2011 7:16 pm
Location: ΚΕΡΚΥΡΑ

Re: ΝΗΠΤΙΚΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ

Unread postby zenjt » Fri Mar 21, 2014 11:52 am

Ο Γέροντας Αιμιλιανός μας συμβουλεύει... ❋ Ἡ ἀγάπη εἶναι μίμησις τοῦ Χριστοῦ, διότι “αὐτός πρῶτος ἠγάπησεν ἡμᾶς”. Ἑπομένως, ὅταν ἀγαπῶ, σημαίνει ὅτι ἔχω πάρει δωρεά, ἔχω πάρει χάρι ἀπό τόν Θεό καί ὅτι μιμοῦμαι τόν Χριστόν.

❋ Ἡ ἀγάπη ἀποσκοπεῖ στό νά μπορῆ ὁ ἕνας νά δίνη χαρά στόν ἄλλον· νά στεροῦμαι ἐγώ ἑκουσίως, γιά νά ἔχη περισσότερα ὁ ἄλλος· νά θυσιάζω τόν ἑαυτό μου, γιά νά νοιώθη ὁ ἄλλος ἄνετα, νά νιώθη ἀσφάλεια στήν ζωή του.


❋ Ὁ Θεός θέλει νά εἴμεθα στήν καθημερινή μας ζωή τέτοιοι, ὥστε νά μᾶς ἀγαποῦν οἱ ἄλλοι καί νά μᾶς νοιώθουν εὐχάριστους. Νά μποροῦν νά ἐπικοινωνοῦν μαζί μας, νά ποῦν τή χαρά τους, τή λύπη τους, τά προβλήματά τους. Νά νοιώθουν ὅτι εἴμαστε καρδιές πού ζοῦμε κοντά ἡ μία στήν ἄλλη καί μποροῦμε νά βοηθοῦμε ὁ ἕνας τόν ἄλλον.

❋ Νά ἀνεχώμεθα λοιπόν τόν ἄλλον ὅπως εἶναι. Ὁ ἕνας θά μέ ὑβρίση· μάλιστα. Ὁ ἄλλος θά μέ ἐπαινέση· μάλιστα. Ὁ ἕνας θά μου δώση μισό ποτήρι νερό· μάλιστα. Νά μήν μπερδευώμαστε στήν ζωή τοῦ ἄλλου. Μόνον, ὅταν μᾶς ζητήσουν τήν ἀγάπη μας, νά τήν δώσωμε, ὅπως τήν δίνει ὁ Θεός “ἐπί δικαίους καί ἀδίκους”. Νά τηροῦμε “τήν ἑνότητα τοῦ Πνεύματος”, ἤτοι τήν πίστι τήν ἁγία πού μᾶς ἔδωσε ὁ Θεός. Αὐτά εἶναι ὁ προκείμενος ἀγώνας μας, τόν ὁποῖον ἀγαπάει ὁ Θεός...

❋ Ὅπως εἰς τήν θάλασσαν τῆς Τιβεριάδος, ὅταν ἤγρευσαν οἱ μαθηταί πλῆθος ἰχθύων, εἶπεν ὁ Ἰωάννης εἰς τόν Πέτρον “Ὁ κύριος ἐστιν”, οὕτω καί ἡμεῖς, ὅταν ἁπλώνομεν τά δίχτυα τῆς προσευχῆς, ἠμποροῦμεν νά ἐπαναλαμβάνωμεν “ὁ Κύριος ἐστι” μετά πλήρους πεποιθήσεως, διότι μᾶς τό βεβαιοῖ ἡ Ἐκκλησία μας, ὅτι ἐκεῖ ὑπάρχει Αὐτός. Νά ᾽τος! Παρών, ὁ ἴδιος ὁ Θεός!

Διά νά φωταγωγῆται ὅμως καί νά λαμπρύνεται διά τῆς παρουσίας τοῦ Κυρίου ὁ πιστός μέ τήν εὐχήν, πρέπει νά προσέχη ὁ ἴδιος νά εἶναι ὁ βίος του ἀνάλογος μέ τήν ζωήν πού ἁρμόζει εἰς τόν Θεόν. Ἀφοῦ θέλει τόν Θεόν, πρέπει νά ζῆ θεοπρεπῶς. Νά ἐπιδιώκη νά ξεφεύγη ἀπό τήν ἀνθρωπίνην μιζέρια καί τήν κακομοιριά, νά ἐνδυναμώνη τόν ἑαυτόν του διά τῆς θείας δυνάμεως, νά ἀσκῆται, νά γίνεται σκεῦος χωρητικόν τῶν θείων χαρισμάτων. Ἀκόμη, νά ἐπιθυμῆ τήν κάθαρσίν του ἀπό πάσης ἁμαρτίας, πληροφορούμενος ἀπό τόν λόγον τῆς ἀληθείας ὅτι αὐτό εἶναι κατορθωτόν. Μέ τήν ἔμπρακτον θέλησίν του καί τήν εὐδοκίαν τοῦ Θεοῦ νά φέρεται πρός τήν δυνατήν ἀπάθειαν ὁ ἴδιος, καί μάλιστα γινόμενος ὁλονέν θεοειδέστερος.

❋ ...Διά νά προσεύχεσαι πρέπει νά ἔχης ἕν στοιχεῖον, τό ὁποῖον εἶναι ἀνάγκη νά τό καλλιεργῆς. Ὅπως προσέχομεν τήν ὑγείαν τοῦ σώματός μας, ἔτσι νά προσέχωμεν καί τήν ὑγείαν τῆς ψυχῆς. Εἶναι ἀνάγκη νά εἴμεθα χαρούμενοι.

Ὅταν συνηθίζωμεν νά προσευχώμεθα, μᾶς χαρίζεται ἡ χαρά τοῦ Χριστοῦ καί περισσότερον ἀκόμη. Ἄν προσευχόμενος θλίβεσαι, ἄν βαρυθυμῆς, κάτι μέσα σου δέν πηγαίνει καλά. Νά τό κοιτάξης, νά δώσης προσοχή, διότι ὁ χαρακτήρ τοῦ ἀνθρώπου ἐπιδρᾶ πολύ.

❋ ... Ὁ μοναχισμός εἶναι μία πραγματική κοινωνία, μία σύναξις. Στό μοναστήρι οἱ μοναχοί δέν εἴμαστε ἄτομα καί ἁπλά ὀνόματα, ἀλλά ὅλοι μαζί ἀποτελοῦμε μία καρδιά, ἕνα σῶμα. Δέν ξεχωρίζουμε. Καί καθώς τά μοναστήρια, ὡς ἐπί τό πλεῖστον, ἔχουν περισσότερους μοναχούς καί λιγώτερα κελλιά, ὁ ἕνας εἶναι πλάϊ στόν ἄλλον καί ἀναπνέει τήν ἀγάπη τῆς καρδιᾶς του. Ὁ,τι ὑπάρχει στόν μοναχισμό εἶναι ὑπόδειγμα τοῦ οὐρανοῦ. Ἡ Ἐκκλησία παίρνει τά ὑποδείγματα αὐτά καί τά προσφέρει στούς πιστούς, ὅπως ἔκαναν καί οἱ Πατέρες.

❋ Ὁ κόσμος νομίζει ὅτι, ὅταν κάποιος πάη στό μοναστήρι, φεύγει ἀπό τήν κοινωνία καί ἀγριεύει. Τό λέγουν αὐτό, διότι ἀγνοοῦν ὅτι οἱ μοναχοί εἶναι οἱ περισσότερο κοινωνικοί ἄνθρωποι. Νά ξεύρετε ὅτι κανείς δέν μπορεῖ νά γίνει μοναχός, ἐάν δέν εἶναι κοινωνικός, ἐάν δηλαδή δέν μπορῆ νά ἐπικοινωνῆ μέ τούς ἀνθρώπους καί νά ἀντιμετωπίζη ὅλες τίς κοινωνικές δυσκολίες. Ἄν δυσκολεύεται νά παντρευθῆ, νά δημιουργήση οἰκογένεια, ἐπίσης δέν μπορεῖ νά γίνει μοναχός. Πρέπει νά νοιώθη ἀσφαλής στήν ζωή του. Δέν εἶναι καταφύγιο τά μοναστήρια. Ἑπομένως, ὁ μοναχός μπορεῖ νά ἐπιτύχη ὅλα τά προηγούμενα, τά ὁποῖα ἀγαπᾶ, δέν τά ἀρνεῖται, δέν τά κατηγορεῖ, δέν τά περιφρονεῖ, ἀλλά προτιμᾶ κάτι ἀνώτερο γιά τόν ἑαυτό του...

❋ ... Ὁ γάμος εἶναι ἕνας δρόμος· ἀρχίζει ἀπό τήν γῆ καί τερματίζει στόν οὐρανό. Εἶναι μία σύναψις, ἕνας σύνδεσμος μαζί μέ τόν Χριστόν, πού μᾶς βεβαιώνει ὅτι θά πᾶμε κάποτε στόν οὐρανό....

❋ ...Πάνω ἀπό τήν ἀγάπη, πάνω ἀπό τόν ἄνδρα σου, πάνω ἀπό τήν γυναῖκα σου, πάνω ἀπό τά καθημερινά σου γεγονότα, νά θυμᾶσαι ὅτι προορίζεσαι γιά τόν οὐρανό, ὅτι μπῆκες στόν δρόμο πού πρέπει ὁπωσδήποτε νά σέ βγάλη ἐκεῖ. Ἡ νύμφη καί ὁ γαμπρός δίνουν τά χέρια τους, τούς πιάνη ὁ ἱερεύς καί ἀκολουθοῦν γύρω ἀπό τό τραπέζι χορεύοντας καί ψάλλοντας. Αὐτό σημαίνει ὅτι ὁ γάμος εἶναι ἡ πορεία, τό ταξίδι πού θά καταλήξη στόν οὐρανό, στήν αἰωνιότητα.
Image
❋ Στόν γάμο φαίνονται ὅτι παντρεύονται δύο. Δέν εἶναι ὅμως δύο ἀλλά τρεῖς. Παντρεύεται ὁ ἄνδρας τήν γυναῖκα καί ἡ γυναῖκα τόν ἄνδρα, ἀλλά καί οἱ δύο μαζί ὑπανδρεύονται τόν Χριστόν. Τρεῖς ἑπομένως λαμβάνουν μέρος στό μυστήριο καί τρεῖς πλέον παραμένουν στήν ζωή τους.

❋ ...Ὅλα ὅσα χρησιμοποιοῦνται, κατά τήν τέλεσι τοῦ γάμου, εἶναι σκιές καί σύμβολα πού δείχνουν ὅτι ἐκεῖ εἶναι ὁ Χριστός. Ὅταν κάθεσαι καί βλέπεις ξαφνικά μιά σκιά, καταλαβαίνεις ὅτι κάποιος ἔρχεται. Δέν τόν βλέπεις· τό ξεύρεις ὅμως. Πρωΐ πρωΐ σηκώνεσαι καί βλέπεις κατακόκκινο τόν ὁρίζοντα στήν ἀνατολή. Θά βγῆ, λές, σέ λίγο ὁ ἥλιος...

❋ Ὅταν βλέπης τόν γάμο σου, τόν ἄνδρα σου, τήν γυναῖκα σου, ὅταν βλέπεις τίς στεναχώριες σου, τά πάντα μέσα στό σπίτι σου, νά ξεύρης ὅτι εἶναι σημάδια τῆς παρουσίας τοῦ Χριστοῦ. Εἶναι σάν νά ἀκοῦς τά βήματά του, σάν νά ἔρχεται, σάν νά πρόκειται νά ἀκούσης τώρα καί τήν φωνή του. Σκιές εἶναι ὅλα αὐτά πού δείχνουν ὅτι μαζί μας εἶναι ὁ Χριστός. Εἶναι ἀλήθεια ὅτι ἐξ αἰτίας τῶν μεριμνῶν μας τόν νοιώθομε ὠς ἀπόντα. Τόν βλέπομε ὅμως μέσα στίς σκιές καί εἴμαστε βέβαιοι ὅτι εἶναι μαζί μας..... Ἡ ζωής εἶναι πλέον μαζί μέ τόν Χριστόν...
Orthodoxathemata.blogspot.com
User avatar
zenjt
 
Posts: 46143
Joined: Wed Nov 16, 2011 7:16 pm
Location: ΚΕΡΚΥΡΑ

Re: ΝΗΠΤΙΚΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ

Unread postby zenjt » Sun Jun 01, 2014 7:44 pm

Ρήσεις Αγίου Μάξιμου Ομολογητή. 32.Τρία πράγματα είναι πού μας παρακινούν στά καλά: τά φυσικά σπέρματα, οί άγιοι άγγελοι και ή αγαθή προαίρεση. Φυσικά σπέρματα εν­νοώ τό εξής: δταν αυτό πού θέλομε νά μας κάνουν οί άνθρωποι, τό κάνομε κι έμεϊς σ" αυτούς ή δταν δούμε κανέναν σε στενοχώρια ή σε ανάγκη και εκ φύσεως τον ελεούμε. Οί άγιοι άγγελοι μας παρακινούν δταν, βαδίζοντας γιά κάποιο καλό πράγμα, βρούμε βοήθεια καλή και προχωρήσομε. Και ή αγαθή προαίρεση, δταν διακρίνομε τό καλό άπό τό κακό και προτιμούμε τό καλό.Image
33.Τρία πάλι είναι εκείνα πού μας παρακινούν στά κακά: τά πάθη, οί δαίμονες και ή κακή προαίρεση. Τά πάθη, δπως δταν επιθυμούμε κάτι πα­ράλογο· δπως π.χ. έ'να φαγητό όχι στον ορισμένο του.καιρό ή χωρίς ανάγ­κη, ή γυναίκα δχι γιά σκοπό τεκνογονίας ή δχι τή νόμιμη σύζυγο. Κι ακό­μα δταν θυμώνομε ή λυπούμαστε άδικα* π.χ. εναντίον εκείνου πού μάς προ­ξένησε ατιμία ή ζημία. Οί δαίμονες, δπως δταν καιροφυλακτούν νά μάς βρουν σε αμέλεια και τότε ξαφνικά μάς επιτίθενται και κινούν εναντίον μας τά πιο πάνω πάθη και τά δμοια. Και ή κακή προαίρεση, δπως δταν, ενώ ξέρομε τό καλό, προτιμούμε τό κακό.
34.Ό μισθός τών κόπων της αρετής είναι ή απάθεια και ή γνώση. Αυ­τές γίνονται πρόξενοι τής βασιλείας τών ουρανών, δπως αντιθέτως τά πάθη και ή άγνοια προξενούν τήν αιώνια κόλαση. Εκείνος λοιπόν πού κοπιάζει γιά ανθρώπινη δόξα και δχι γιά τό αληθινό καλό, ακούει άπό τή Γραφή: «Ζητάτε και δέν παίρνετε, επειδή ζητάτε μέ κακό σκοπό».
35.Υπάρχουν πολλά φύσει καλά πού κάνουν οί άνθρωποι, τά όποΐα δέν είναι καλά γιά κάποια αιτία· π.χ. ή νηστεία, ή αγρυπνία, ή προσευχή, ή ψαλμωδία, ή φιλοξενία, είναι φύσει καλά έργα, άλλ' δταν γίνονται άπό κε­νοδοξία, δέν είναι καλά.
36.Γιά δλα δσα κάνομε, ό θεός εξετάζει τό σκοπό, αν τά κάνομε γι Αυτόν ή άπό άλλη αιτία.
Orthodoxathemata.blogspot.com
User avatar
zenjt
 
Posts: 46143
Joined: Wed Nov 16, 2011 7:16 pm
Location: ΚΕΡΚΥΡΑ

Re: ΝΗΠΤΙΚΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ

Unread postby zenjt » Sun Nov 02, 2014 10:34 pm

ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΡΗΣΕΙΣ. Αν δεν συχνάζεις σε χώρους ευλογημένους[ευλογημένες οικογένειες,μοναστήρια,ενορία]κουράζεις πολύ τη ζωή σου και δύσκολα θα ευλογηθεί Η χαρά δεν έρχεται όταν περιμένεις την αγάπη των άλλων αλλά όταν δίνεις την αγάπη σου στους άλλους χωρίς να περιμένεις τίποτα από αυτούς.Το ανιδιοτελές τραβά την χάρη του Θεού. Για να εξυγιανθεί η κοινωνία πρέπει πρώτα να εξαγνισθεί η καρδιά. Οταν ο άνθρωπος γίνεται χρήσιμος,τότε ο θεός τον χρησιμοποιεί σε χώρους απρόβλεπτους,μεγάλους.Χρήσιμος είναι αυτός που έχει υπομονή,αγάπη,θυσία,ταπείνωση,εργατικότητα.Οποιος συζεί χωρίς γάμο,προδιαγράφει την προσωπική και οικογενειακή του καταδίκη. Ο Πόνος της
ψυχής μας προφυλάσει από πνευματικές πτώσεις και δίνει εμπνεύσεις για λυτρωτικές ενέργειες στον εαυτό μας και στους άλλους.
Το ανικανοποίητο της ψυχής,αν δεν στο ικανοποιήσει ο Χριστός,κανείς δεν θα μπορέσει να στο καλύψει. Ο άνθρωπος πλασμένος κατ εικόνα Θεού ,αναζητά ενδόμυχα την ένωση της ψυχής με τον Θεό.Οτιδήποτε έρχεται να εμποδίσει την κίνηση της ψυχής προς τα πάνω προκαλεί άγχος,ανασφάλεια,φόβο,νεύρα.Δηλαδή δεν τον αναπαύει βαθυά,αλλά προσωρινά και επιφανειακά.
Orthodoxathemata.blogspot.com
User avatar
zenjt
 
Posts: 46143
Joined: Wed Nov 16, 2011 7:16 pm
Location: ΚΕΡΚΥΡΑ


Return to ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests