ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΕΥΧΕΛΑΙΟΥ

Κρατείτε τας παραδόσεις ας εδιδάχθησαν...περί Θείας Λατρείας, Κλήρου, Λαού, Δράσεων της Εκκλησίας μας, αλλά, και αιρέσεων που προσπαθούν να παρεισφρύουν...

Moderator: inanm7

ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΕΥΧΕΛΑΙΟΥ

Unread postby Ομολογητής » Wed Apr 11, 2012 11:59 am

Τὸ ἅγιον Εὐχέλαιον

Τὸ Εὐχέλαιο εἶναι ἕνα ἀπὸ τὰ ἑπτὰ μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας, τὸ ὁποῖο τελεῖται στὸ Ναὸ ἡ στὸ σπίτι γιὰ τὴν ἴαση σωματικῶν καὶ ψυχικῶν ἀσθενειῶν. Τὸ Εὐχέλαιο τῆς Μ.Τετάρτης δὲν ἔχει κάποια μαγικὴ ἐπενέργεια στὴν πνευματική μας ζωή, ἀλλὰ εἶναι μιὰ ἄρρηκτη ἀλυσίδα μαζί μὲ τὰ ἄλλα Μυστήρια στὰ ὁποῖα θὰ πρέπει νὰ συμμετέχουμε, π.χ. Ἐξομολόγηση, Θεία Κοινωνία.
Ἡ σύσταση τοῦ Μυστηρίου

Ἡ σύσταση τοῦ εὐχελαίου, ὅπως καὶ τῶν ὑπόλοιπων μυστηρίων, ἀνάγεται στὴν Καινὴ Διαθήκη καὶ μάλιστα τὴν Καθολικὴ Ἐπιστολὴ Ἰακώβου (ε´ 14-15). Ἀπόδοση στὴν νεοελληνική: Εἶναι κάποιος ἀπὸ σᾶς ἄρρωστος; Νὰ προσκαλέσει τοὺς πρεσβυτέρους τῆς ἐκκλησίας νὰ προσευχηθοῦν γι᾿ αὐτὸν καὶ νὰ τὸν ἀλείψουν μὲ λάδι, ἐπικαλούμενοι τὸ ὄνομα τοῦ Κυρίου. Καὶ ἡ προσευχὴ ποὺ γίνεται μὲ πίστη θὰ σώσει τὸν ἄρρωστο· ὁ Κύριος θὰ τὸν κάνει καλά. Κι ἂν ἔχει ἁμαρτίες, θὰ τοῦ τὶς συγχωρέσει.

Ἔτσι, ἡ ἀποστολικὴ παραγγελία ἀποτέλεσε τὴ βάση πάνω στὴν ὁποία θεμελιώθηκε ἡ πίστη καὶ ἡ τελετουργικὴ πράξη τῆς Ἐκκλησίας. Τελετουργοὶ τοῦ φιλανθρώπου τούτου μυστηρίου εἶναι οἱ πρεσβύτεροί της Ἐκκλησίας, προσκαλούμενοι γιὰ τὸν σκοπὸ αὐτὸ στὴν οἰκία τοῦ ἀρρώστου χριστιανοῦ. Πλησίον τοῦ ἀσθενοῦς προσεύχονται θερμά. Ἐπικαλοῦνται τὴ χάρη τοῦ Παναγίου Πνεύματος γιὰ νὰ εὐλογηθεῖ τὸ λάδι ποὺ παρατίθεται. Καὶ στὴ συνέχεια ἀλείφουν τὸν ἄρρωστο χριστιανὸ μὲ τὸ εὐλογημένο πλέον ἔλαιο. Ἡ ἐπάλειψη μὲ τὸ εὐλογημένο ἔλαιο, σώζει τὸν ἄρρωστο.
Ἡ τέλεση τοῦ Μυστηρίου

Ἡ ἀκολουθία τοῦ εὐχελαίου τελεῖται «εἰς ἴασιν ψυχῆς τε καὶ σώματος». Σύμφωνα μὲ τὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας, ἡ σωματικὴ ἀσθένεια θεωρεῖται ὡς ὁ πικρὸς καρπὸς τῆς ἁμαρτίας. Ὁποιαδήποτε ἀσθένεια, ὡς διαταραχὴ τῆς ἁρμονικῆς λειτουργίας τοῦ σώματος, ὀφείλεται σὲ πνευματικὰ αἴτια καὶ κυρίως στὴ διαταραχὴ τῶν σχέσεων τοῦ ἀνθρώπου μὲ τὸν Θεό. Στὰ ἱερὰ κείμενα δὲν παρουσιάζεται μόνο ἡ στενὴ σύνδεση τῆς ἀσθένειας μὲ τὴν ἁμαρτία ἀλλὰ συγχρόνως ὑποδεικνύεται καὶ ὁ τρόπος τῆς θεραπείας: ἡ εἰλικρινὴς μετάνοια καὶ ἡ ἐπιστροφὴ στὸν Θεό.
Τὰ ὁρατὰ στοιχεῖα τοῦ Εὐχελαίου

Γιὰ τὴν τέλεση τοῦ μυστηρίου τοποθετεῖται πάνω σε κάποιο τραπέζι τὸ εὐαγγέλιο, μικρὴ εἰκόνα τοῦ Χριστοῦ, κανδήλα ἀναμμένη καὶ δοχεῖο μὲ ἀλεύρι, δίπλα στὸ ὁποῖο ἀνάβονται ἑπτὰ κεριά. Ἡ κανδήλα πρέπει νὰ εἶναι καθαρὴ καὶ μέσα τοποθετεῖται ἁγνὸ λάδι, ἔνδειξη καθαρῆς καὶ ὁλοπρόθυμης προσφορᾶς στὸν Θεό. Γι᾿ αὐτὸ καὶ ὁ καλὸς Σαμαρείτης στὴν ὁμώνυμη παραβολή, περιποιεῖται στοργικὰ τὸν τραυματία ρίχνοντας στὶς πληγές του λάδι καὶ κρασί. Τὸ λάδι, μετὰ τὶς εὐχὲς τῶν ἱερέων, δὲν εἶναι πιὰ κοινὸ λάδι· ὅπως καὶ στὴ βάπτιση: τὸ νερὸ τῆς κολυμβήθρας, μετὰ τὶς εὐχὲς τοῦ λειτουργοῦ, δὲν εἶναι πιὰ κοινὸ νερό.

Στὸ τέλος τῆς ἀκολουθίας γίνεται ἡ χρίση μὲ τὸ ἁγιασμένο ἔλαιο. Χρίεται σταυροειδῶς τὸ μέτωπο, τὸ σαγόνι, οἱ δύο παρειὲς καὶ τὰ χέρια μέσα στὴν παλάμη καὶ στὸ ἐξωτερικό τους μέρος. Μ᾿ αὐτὴ τὴν χρίση, ζητοῦμε ἀπὸ τὸν Κύριο νὰ θεραπεύσει τὸ πνεῦμα, τὶς σκέψεις καὶ ὁλόκληρο τὸν ἐσωτερικό μας κόσμο. Ἀκόμη, νὰ δίνει δύναμη σ᾿ ἐκεῖνα τὰ μέλη τοῦ σώματος μὲ τὰ ὁποῖα κάνουμε τὶς περισσότερες πράξεις· (π.χ.τὰ χέρια εἶναι τὰ μέλη ποὺ ἐκτελοῦν τὶς ἐντολὲς τοῦ μυαλοῦ μας).
Παρεξηγημένες ἐκδοχὲς τοῦ Μυστηρίου

1. Πρῶτα ἀπ᾿ ὅλα, ὁρισμένοι θεωροῦν ὅτι μὲ τὴν συγχωρητικὴ εὐχὴ τοῦ εὐχελαίου ἀναπληρώνουν τὴν ἐξομολόγηση, ποὺ δὲν κάνουν γιὰ διάφορους λόγους. Ἡ συγχωρητικὴ εὐχὴ τοῦ εὐχελαίου δὲν καταργεῖ τὴν ἐξομολόγηση. Ἡ συγχώρηση τῶν ἁμαρτιῶν, ποὺ παρέχεται στὸ μυστήριο τοῦ εὐχελαίου, δὲν ἀναφέρεται στὰ ἁμαρτήματα ποὺ γνωρίζουμε καὶ δὲν ἐξομολογούμαστε, ἀλλὰ σὲ ὅσα μικρὰ ξεχάσαμε ἢ ἀγνοοῦμε. Διότι κανένα μυστήριο τῆς Ἐκκλησίας δὲν ἀναιρεῖ τὸ ἄλλο, ἀλλὰ τὸ ἕνα συμπληρώνει τὸ ἄλλο μέσα στὸ μεγάλο «μυστήριο» τῆς Ἐκκλησίας.

2. Μία ἄλλη παρεξήγηση συμβαίνει μὲ τὸ ἀλεύρι, ποὺ χρησιμοποιεῖται γιὰ τὴ στήριξη τῶν κεριῶν. Ὁρισμένοι πιστοὶ δὲν ἀρκοῦνται στὴ χρίση μὲ τὸ ἁγιασμένο ἔλαιο, ἀλλὰ ζητοῦν καὶ ἀλεύρι γιὰ διάφορες χρήσεις: νὰ τὸ βάλουν κάτω ἀπὸ τὸ μαξιλάρι τοῦ παιδιοῦ τους «γιὰ νὰ δείξει ὁ Θεὸς τὸ τυχερό τους», ἢ «γιὰ νὰ φύγει τὸ κακὸ ἀπὸ τὸ σπίτι», ἢ γιὰ νὰ τὸ ἀραιώσουν μὲ νερὸ καὶ νὰ τὸ πιεῖ ὁ ἀσθενής. Ἐπειδὴ τὰ παραπάνω ἐγγίζουν τὴ δεισιδαιμονία, πρέπει νὰ τονίσουμε ὅτι τὸ μυστήριο ὀνομάζεται εὐχέλαιο καὶ ὄχι «εὐχάλευρο». Ἐκεῖνο ποὺ ἁγιάζεται εἶναι τὸ λάδι καὶ ὄχι τὸ ἀλεύρι.

3. Ὑπάρχει καὶ μία ἄλλη παρεξήγηση, ποὺ συνιστᾶ σύγχυση τοῦ σκοποῦ τοῦ εὐχελαίου. Πολλοὶ ζητοῦν εὐχέλαιο γιὰ νὰ ἐγκαινιάσουν τὸ καινούργιο τους σπίτι ἢ τὸ κατάστημα. Γιὰ τὰ σπίτια, τὰ καταστήματα, τὰ ὀχήματα καὶ ὅλα τὰ ὑπόλοιπα ὑπάρχουν οἱ ἀντίστοιχες ἁγιαστικὲς πράξεις. Ἀκόμη, δὲν εἶναι καὶ λίγοι ἐκεῖνοι ποὺ ζητοῦν ἀπὸ τὸν ἱερέα νὰ τελέσει ἁγιασμὸ καὶ εὐχέλαιο μαζί, πράγμα ποὺ δείχνει σύγχυση καὶ παρεξήγηση. Λὲς καὶ χρειάζεται περισσότερες ἀπὸ μία ἁγιαστικὲς πράξεις γιὰ νὰ ζητήσουμε τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ.

4. Μία ἄλλη παρεξήγηση συνδέεται μὲ τὴν ἀντίληψη ὅτι τὸ εὐχέλαιο ἀφορᾶ τοὺς ἑτοιμοθάνατους καὶ ὅσους γενικὰ βρίσκονται στὴν τελικὴ φάση τῆς ἀσθενείας τους. Παρατηρεῖται ἄλλοτε μία ἀποφυγὴ τελέσεως τοῦ εὐχελαίου ἀπὸ τὸ φόβο μήπως προκληθεῖ ἡ ἐπισπευσθεῖ ὁ θάνατος τοῦ ἀσθενῆ. Ὁ φόβος αὐτός, ὅμως, εἶναι ἀδικαιολόγητος. Οἱ συγγενεῖς φοβοῦνται νὰ τὸ ποῦν στὸν ἀσθενῆ. Ὁ ἀσθενὴς φοβᾶται νὰ τὸ ζητήσει. Τὸ εὐχέλαιο εἶναι γιὰ τὴν ὑγεία καὶ τὴ ζωή. Γιὰ ὑγεία καὶ ζωὴ μιλοῦν ὅλες οἱ αἰτήσεις καὶ οἱ εὐχὲς τοῦ μυστηρίου.

Τέλος, εἶναι δυνατὸ νὰ διατυπωθεῖ καὶ μία ἔνσταση: γιατί δὲν θεραπεύει πάντοτε; τὸ μυστήριο τοῦ Εὐχελαίου δὲν συστάθηκε γιὰ νὰ καταργεῖ κάθε ἀσθένεια, τὸν θάνατο καὶ τὴν ἰατρικὴ ἐπιστήμη. Πολλὲς φορὲς φέρνει ἔμμεση θεραπεία. Ἄλλωστε, ἡ θεραπεία ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὴν πίστη τοῦ ἀνθρώπου. Ἡ ἴδια χάρη παρέχεται σὲ ὅλους· ὅλοι ὅμως δὲν θεραπεύονται. Ἡ θεραπεία μπορεῖ νὰ μὴν εἶναι πάντοτε γιὰ τὸ εὐρύτερο συμφέρον τοῦ ἀνθρώπου. Παραμένει γιὰ νὰ παιδαγωγήσει ἴσως τὸν ἀσθενῆ καὶ νὰ τὸν ὁδηγήσει μὲ βεβαιότητα στὴν ἐν Χριστῷ σωτηρία· ὅποτε καὶ πάλι ἐπιτυγχάνεται ὁ ἀπώτερος σκοπὸς τοῦ μυστηρίου.
Ἀπαραίτητα ὑλικά

Γιὰ τὸ Εὐχέλαιο ἀπαραιτήτως χρειάζονται τὰ παρακάτω:
α) ἕνα κανδήλι μὲ λάδι ἐλιᾶς (καὶ λίγο κόκκινο κρασὶ)
β) θυμιατὸ καὶ θυμίαμα
γ) εἰκόνα τοῦ Χριστοῦ ἡ τῆς Παναγίας ἡ κάποιου Ἁγίου
δ) μία κούπα μὲ ἀλεύρι προκειμένου ἔπειτα νὰ ζυμωθεῖ καὶ νὰ γίνει πρόσφορο
ε) ἑπτὰ (7) κεράκια ὅσα εἶναι καὶ τὰ Εὐαγγέλια ποὺ θὰ ἀναγνωσθοῦν στὸ Εὐχέλαιο
στ) τὰ ὀνόματα « ὑπὲρ ὑγείας» τῶν ἐπιτελούντων τὸ Εὐχέλαιο
ζ) μία θρυαλλίδα (μπατονέτα) γιὰ τὴ χρίση τοῦ ἁγίου ἐλαίου.

Τὸ ἁγιασμένο ἔλαιο φυλάσσεται καὶ δὲν πετιέται! Πρέπει νὰ καίγεται στὸ κανδήλι μέχρι τέλους. Μετὰ τὴ πλήρη καύση, ἡ καντηλήθρα καὶ ὅσα χρησιμοποιηθοῦν γιὰ τὸ καθάρισμα τοῦ ἔσωθεν περιεχομένου, καίγονται σὲ ἀσφαλῆ τόπο.

Προέλευσις κειμένου: http://agstefanos.blogpsot.com




Με το καλό να πάμε στις εκκλησίες μας σήμερα και να βιώσουμε την ουσία και το νόημα αυτού του Μυστηρίου. Μια πράξη ελέους και αγάπης από τον φιλάνθρωπο και φιλέυσπλαγχνο Κύριον Ιησού Χριστό και Θεό μας. Μια υπενθύμηση για όλους μας οτι η μόνη μας ελπίδα και στήριγμα είναι ο Θεός. Από Αυτόν αποκοπήκαμε και σε Αυτόν να ξαναγυρίσουμε διότι άνευ Τούτου, μαραζώνουμε, αποσυντιθώμαστε και τέλος πεθαίνουμε. Εκείνος είναι η Ζωή, η Αλήθεια και η Πηγή της Χάριτος. Μετά την Δυτέρα έλευσή Του δε θα υπάρχουν αρρώστειες, στεναχώριες, πόνος, θάνατος. Για όποιον όμως βιώνει μέσα στους κόλπους της Εκκλησίας τα Μυστήρια και την Αγάπη του Θεού, όλα αυτά δεν υπάρχουν από τώρα, παρα μόνο η πληρώτητα της Χάριτος του Ενός και Τριαδικού Θεού!
Καλή συμπόρευση στα Πάθη, την Σταύρωση, την Ταφή και Ανάσταση του Κυρίου μας!
Κι όταν λέω συμπόρευση, εννοώ όχι μόνο με τον Κϋριό μας, αλλά και με το κάθε συνάνθρωπό μας, πίστό ή άπιστο.
«ο σώζων τον ΠΛΗΣΙΟΝ αυτού σωθήτω»
User avatar
Ομολογητής
 
Posts: 378
Joined: Thu Nov 17, 2011 1:12 am

ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΕΥΧΕΛΑΙΟΥ

Unread postby rose » Mon Aug 06, 2012 11:32 am

ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΕΥΧΕΛΑΙΟΥ


Image

«Θέλεις να γίνεις καλά ;…» (Ο Κύριος)

Ένα από τα διαδεδομένα Μυστήρια της Εκκλησίας μας, που δεν ανήκει στην κατηγορία των υποχρεωτικών (εκείνων δηλ. που πρέπει οπωσδήποτε να συμμετάσχει ο πιστός εάν πραγματικά επιθυμεί την σωτηρία του Βάπτισμα, Χρίσμα. Εξομολόγηση, Θεία Ευχαριστία) είναι το Ευχέλαιο του οποίου το κύριο συστατικό είναι το έλαιο, το λάδι.

Το λάδι ως υλικό χρησιμοποιήθηκε από τα πανάρχαια χρόνια ποικιλότροπα. Μ΄ αυτό εχρίοντο οι Βασιλείς και οι αυτοκράτορες πριν αναλάβουν τα καθήκοντα τους. Ακόμα θεράπευαν οι πρόγονοι μας πληγές και διάφορες παθήσεις. Ας θυμηθούμε τον καλό Σαμαρείτη ο οποίος άλειψε τις πληγές του τραυματισμένου με κρασί και λάδι.

Αυτός είναι ο λόγος που όταν τελούμε το Ευχέλαιο βάζουμε στο κανδήλι κρασί και λάδι και όχι νερό ως συνήθως.

Γιατί τελούμε το Ευχέλαιο.

Ο Κύριος λοιπόν ο Οποίος δεν ήλθε στην γη για να καταργήσει τις καλές συνήθειες των ανθρώπων αλλά για να τις συμπληρώσει, δια του Αγίου Αποστόλου Ιακώβου του Αδελφοθέου δίνει σ΄ αυτήν την συνήθεια τους Μυστηριακό χαρακτήρα και σίγουρα πιο αποτελεσματικό. Απαραίτητα όμως να τηρούνται οι προϋποθέσεις τις οποίες θέτει ο Απόστολος Ιάκωβος: «Είναι άρρωστος κάποιος από εσάς; Ας προσκαλεί τους Πρεσβυτέρους της Εκκλησίας (επτά τον αριθμό γι΄αυτό την Βυζαντινή εποχή το Μυστήριο λεγόταν Επταπάπαδο ,επειδή συμμετείχαν επτά Ιερείς οι οποίοι διάβαζαν καθένας από ένα Ευαγγέλιο και από μία Ευχή. Σήμερα το Μυστήριο τελείται από έναν Ιερέα ο οποίος αναλαμβάνει να διαβάσει και τα αναγνώσματα των υπολοίπων έξι Ιερέων) οι οποίοι θα προσευχηθούν αλείφοντας τον ασθενή με λάδι στο Όνομα του Κυρίου και η προσευχή αυτή θα σώσει τον ασθενή και θα τον σηκώσει από το κρεβάτι της αρρώστιας και οι αμαρτίες του θα συγχωρεθούν».

Επειδή η ασθένεια έχει συχνά σαν αιτία την αμαρτία καταλαβαίνουμε γιατί, όταν τελούμε το Ευχέλαιο ακούμε τις Ευχές να μιλούν για ίαση και θεραπεία του πάσχοντος και για άφεση αμαρτιών. Αυτός είναι ο σκοπός του Μυστηρίου, η ανάρρωση του ασθενούς και η άφεση των αμαρτιών του όταν βέβαια έχει προηγηθεί μετάνοια και εξομολόγηση.

Υπογραμμίζουμε εδώ ότι σε καμία περίπτωση το Ευχέλαιο δεν αντικαθιστά το Μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως!

Γίνεται πιστεύουμε ευνόητο πως, το Μυστήριο του Ευχελαίου δεν έχει καμία σχέση με τους λόγους που καμιά φορά επιθυμούμε να τελεσθεί στο σπίτι μας. Μπήκαμε σε καινούργιο σπίτι, η δεν έχει δουλειά το μαγαζί, η δεν τα πάει καλά το ζευγάρι είναι μερικοί από τους λόγους που προσκαλείται ο Ιερέας για να τελέσει το Μυστήριο. Γι΄αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν άλλες Ακολουθίες και Ευχές με τις οποίες η Εκκλησία συμπαρίσταται δραστικά στις ανάγκες των παιδιών Της.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά σημεία του Μυστηρίου.


Χαρακτηριστικά σημεία του Μυστηρίου οι δύο Ευχές δια των οποίων αγιάζεται το λάδι, η συγχωρητική Ευχή μετά το Έβδομο Ευαγγέλιο κατά την ανάγνωση της οποίας γονατίζουμε και με κατάνυξη ακούμε τα λόγια της και η χρίση των παρευρισκομένων με το αγιασμένο λάδι.
Με το αλεύρι το οποίο χρησιμεύει για να στέκονται τα επτά κεράκια που ανάβουμε πριν από κάθε Ευαγγέλιο ζυμώνεται ένα πρόσφορο για να τελεσθεί η Θεία Λειτουργία.

Όποιος από εμάς θα ήθελε πραγματικά να ωφεληθεί από την Θεία Χάρη θα πρέπει να συμμετέχει στην ζωή της Εκκλησίας τακτικά με τον εκκλησιασμό, την προσευχή, την νηστεία, την μελέτη της Αγίας Γραφής κ.τ.λ! και όχι να περιμένει καλό και ωφέλεια μόνο και μόνο επειδή έκανε ένα Ευχέλαιο στο σπίτι του!

Τότε και μόνον τότε η Ευλογία του Θεού θα είναι μόνιμα κοντά μας, να μας αγιάζει, να μας στηρίζει, να μας εμψυχώνει και να μας καθοδηγεί στις χαρούμενες αλλά και στις θλιβερές περιστάσεις της ζωής μας.

Τι χρειάζεται για την τέλεση του Ευχελαίου.

Το κανδήλι του σπιτιού με κρασί και λάδι, το θυμιατήριο, λίγο αλεύρι(χωρίς να είναι απαραίτητο αφού ο σκοπός του είναι πρακτικός όπως εξηγήσαμε πιο πάνω), και τα ονόματα των ζώντων της οικογενείας μας γραμμένα σε ένα χαρτί. Εννοείται πως η παρουσία όλων των μελών της οικογένειας είναι απαραίτητη (εκτός αν υπάρχουν σοβαροί λόγοι εργασιακοί, αποστάσεως κ.α. ) αφού η Ευλογία του Μυστηρίου δεν αποστέλλεται κατά παραγγελία αλλά προσφέρεται άφθονη σε εκείνους που την επιζητούν προσωπικά με πίστη και ευλάβεια.

Μετά την τέλεση του Μυστηρίου μπορούμε να κρατήσουμε το Ευχέλαιο με κάποιο βαμβάκι η σε ένα μικρό μπουκαλάκι και να το χρησιμοποιούμε όταν υπάρχει ανάγκη πνευματική η σωματική.

Με πίστη στον Παντελεήμονα Χριστό μας ας συμμετέχουμε τακτικά σε όλα τα Μυστήρια της Εκκλησίας μας και ιδιαιτέρως στην Θεία Κοινωνία η οποία δεν μας παρέχει απλώς αγιασμένα υλικά όπως το Ευχέλαιο το αγιασμένο λάδι, αλλά τον Ίδιο τον Κύριο και Θεό μας.

Ευχή του Μυστηρίου.
"Πάτερ Ἅγιε Ἰατρὲ τῶν ψυχῶν καὶ τῶν σωμάτων ἡμῶν, ἴασαι καὶ τοὺς παρόντας δούλους Σοῦ, ἐκ τῆς περιεχούσης αὐτοὺς σωματικῆς καὶ ψυχικῆς ἀσθενείας".
Xαίρε Μήτερ Δέσποινα της ζωής, χαίρε η προστάτις, των τιμώντων σε και φρουρός,
χαίρε η ελπίς μου, η δόξα και ισχύς μου μετά Θεόν η μόνη συ μου βοήθεια.
User avatar
rose
 
Posts: 640
Joined: Wed Nov 16, 2011 9:58 pm

Re: ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΕΥΧΕΛΑΙΟΥ

Unread postby rose » Mon Aug 06, 2012 12:00 pm

ΕΥΧΗ ΤΟΥ ΕΥΧΕΛΑΙΟΥ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΑΣΘΕΝΕΙΑ.

Image

Από το βιβλίο για τον παπά Γιάννη από το Νεοχώρι Σιντικής Σερρών, «Πατήρ Ιωάννης Κ α λ α ΐ δ η ς» (1925-2009).

Πως να ωφελούνται περισσότερο από το ευχέλαιο οι Χριστιανοί.


Ο Παππούλης συνιστούσε σε πολλούς με μεγάλα προβλήματα που τον επισκέπτονταν, να πάρουν ιερέα και να κάνουν ευχέλαιο. Και τους έδινε και την ευχή αυτή του ευχελαίου και τους προέτρεπε μετά από το ευχέλαιο να την εφαρμόσουν, κι όλα θα πάνε καλά. Πραγματικά, σύμφωνα με συγκλονιστικές μαρτυρίες ασθενών έγιναν πολλές θεραπείες ακόμη και ασθενών με ανίατες ασθένειες (καρκίνος, λευχαιμία κ.α.).


Η ΕΥΧΗ

Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν.
Βασιλεύ Ουράνιε, Παράκλητε, το Πνεύμα της αληθείας, ο πανταχού παρών και τα πάντα πληρών, ο θησαυρός των αγαθών και ζωής χορηγός, ελθέ και σκήνωσον εν ημίν, και καθάρισον ημάς από πάσης κηλίδος, και σώσον Αγαθέ, τας ψυχάς ημών.

Άγιος ο Θεός, Άγιος Ισχυρός, Άγιος Αθάνατος, ελέησον ημάς [3 φορές].
Δόξα Πατρί και Υιώ και Αγίω Πνεύματι, και νυν, και αεί, και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.

Παναγία Τριάς, ελέησον ημάς. Κύριε ιλάσθητι ταις αμαρτίαις ημών. Δέσποτα, συγχώρησον τας ανομίας ημίν. Άγιε, επίσκεψαι και ίασαι τας ασθενείας ημών ένεκεν του ονόματός σου. Κύριε ελέησον, Κύριε ελέησον, Κύριε ελέησον.

Στο σημείο αυτό λέμε:
ΕΙΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ - Αμήν (και πίνουμε μια γουλιά από το λαδάκι).
ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΙΟΥ - Αμήν (πίνουμε δεύτερη φορά).
ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ - Αμήν (πίνουμε τρίτη φορά).

Λέμε το όνομα, ή τα ονόματα, προς ίαση.
Εις ίασιν ψυχής και σώματος, εις άφεσιν αμαρτιών, εν λόγω ή έργω ή διανοία, εν γνώσει και αγνοία, Ως αγαθός και φιλάνθρωπος, Χριστέ ο Θεός συγχώρησον τους δούλους σου.

ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΚΑ ΣΚΟΡΠΑ. (λέμε το όνομα ή τα ονόματα)
Σταυρώνουμε (βουτάμε τρεις μπατονέτες) με το λάδι του ευχελαίου το μέτωπο, τα χέρια, το στήθος, τα πόδια, την πλάτη, και το σημείο που πάσχει.

Εις ίασιν ψυχής και σώματος,, εις άφεσιν αμαρτιών, εν λόγω ή έργω ή διανοία, εν γνώσει και αγνοία, ως αγαθός και φιλάνθρωπος, Χριστέ ο Θεός συγχώρησον τους δούλους σου. ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΚΑ ΣΚΟΡΠΑ.

Σημείωση: Το λάδι στο οποίο βουτάμε τις μπατονέτες και σταυρώνουμε το σώμα να φροντίσουμε να το ξεχωρίσουμε από αυτό που πίνουμε. Μπορεί επίσης εξαρχής να τοποθετήσουμε δύο ποτηράκια, το ένα να πίνουμε και στο άλλο να βουτάμε τις μπατονέτες.

Δόξα Πατρί και Υιώ και Αγίω Πνεύματι, και νυν, και αεί, και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.

Πάτερ ημών, ο εν τοις ουρανοίς, αγιασθήτω το όνομά Σου. Ελθέτω η βασιλεία σου.
Γενηθήτω το θέλημά σου, ως εν ουρανώ, και επί της γης. Τον άρτον ημών τον επιούσιον δος ημίν σήμερον.
Και άφες ημίν τα οφειλήματα ημών, ως και ημείς αφίεμεν τοις οφειλέταις ημών.
Και μη εισενέγκης ημάς εις πειρασμόν, αλλά ρύσαι ημάς από του πονηρού.

Πιστεύω εἰς ἕνα Θεόν, Πατέρα Παντοκράτορα, Ποιητήν οὐρανοῦ και γῆς, ὁρατῶν τε πάντων καί ἀοράτων.
Και εἰς ἕνα Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν, τόν Υἱόν τοῦ Θεοῦ, τόν μονογενῆ, τόν ἐκ τοῦ Πατρός γεννηθέντα πρό πάντων τῶν αἰώνων.
Φῶς ἐκ φωτός, Θεόν ἀληθινόν ἐκ Θεοῦ ἀληθινοῦ, γεννηθέντα, οὐ ποιηθέντα, ὀμοούσιον τῷ Πατρί, δι’ οὗ τά πάντα ἐγένετο.
Τόν δι’ ἡμᾶς τούς ἀνθρώπους καί διά τήν ἡμετέραν σωτηρίαν κατελθόντα ἐκ τῶν οὐρανῶν καί σαρκωθέντα ἐκ Πνεύματος Ἁγίου καί Μαρίας τῆς Παρθένου καί
ἐνανθρωπήσαντα.
Σταυρωθέντα τε ὑπέρ ἡμῶν ἐπί Ποντίου Πιλάτου καί παθόντα καί ταφέντα. Καί ἀναστάντα τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ, κατά τάς Γραφάς.
Καί ἀνελθόντα εἰς τούς οὐρανούς, καί καθεζόμενον ἐκ δεξιῶν τοῦ Πατρός. Καί πάλιν ἐρχόμενον μετά δόξης κρῖναι ζῶντας καί νεκρούς, οὐ τῆς Βασιλείας οὐκ ἔσται τέλος.
Καί εἰς τό Πνεῦμα τό Ἅγιον, τό Κύριον, τό Ζωοποιόν, τό ἐκ τοῦ Πατρός ἐκπορευόμενον, τό σύν Πατρί και Υἱῷ συμπροσκυνούμενον καί συνδοξαζόμενον, τό
λαλῆσαν διά τῶν προφητῶν.
Εἰς Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικήν, καί Ἀποστολικήν Ἐκκλησίαν. Ὁμολογῶ ἕν Βάπτισμα
εἰς ἄφεσιν ἀμαρτιῶν. Προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν. Καί ζωήν τοῦ μέλλοντος αἰῶνος.

Ἀμήν. (3φορές, όλο το πιστεύω...)

Ύστερα λέμε τρεις φορές τον Ψαλμό Ν' (50):
Ελέησον με, ο Θεός, κατά το μέγα έλεός σου, και κατά το πλήθος των οικτιρμών σου εξάλειψον το ανόμημά μου.
Επί πλείον πλύνον με από της ανομοίας μου και από της αμαρτίας μου καθάρισόν με.
Ότι την ανομίαν μου εγώ γινώσκω, και η αμαρτία μου ενώπιον μου εστί διαπαντός.
Σοι μόνω ήμαρτον και το πονηρόν ενώπιον σου εποίησα όπως αν δικαιωθής εν τοις λόγοις σου και νικήσης εν τω κρίνεσθαί σε.
Ιδού γαρ εν ανομίαις συνελήφθην, και εν αμαρτίαις εκίσσησέ με η μήτηρ μου.
Ιδού γαρ αλήθειαν ηγάπησας, τα άδηλα και τα κρύφια της σοφίας σου εδήλωσας μοι.
Ραντιείς με υσσώπω και καθαρισθήσομαι πλυνείς με και υπέρ χιόνα λευκανθήσομαι.
Ακουτιείς μοι αγαλλίασιν και ευφροσύνην, αγαλλιάσοντάι οστέα τεταπεινωμένα.
Απόστρεψον το πρόσωπον σου από των αμαρτιών μου και πάσας τας ανομίας μου
εξάλειψον.
Καρδίαν καθαράν κτίσον εν εμοί, ο Θεός, και πνεύμα ευθές εγκαίνισον εν τοις εγκάτοις μου.
Μη απορρίψης με από του προσώπου σου και το πνεύμα σου το άγιον μη αντανέλης απ’ εμού.
Απόδος μοι την αγαλλίασιν του σωτηρίου σου και πνεύματι ηγεμονικώ στήριξόν με.
Διδάξω ανόμους τας οδούς σου, και ασεβείς επί σε επιστρέψουσι.
Ρύσαι με εξ αιμάτων, ο Θεός, ο Θεός της σωτηρίας μου, αγαλλιάσεται η γλώσσα μου την δικαιοσύνην σου.
Κύριε, τα χείλη μου ανοίξεις, και το στόμα μου αναγγελεί την αίνεσίν σου.
Ότι ει ηθέλησας θυσίαν, έδωκα αν, ολοκαυτώματα ουκ ευδοκήσεις. Θυσία τω Θεώ πνεύμα συντετριμμένον, καρδίαν συντετριμμέvην και τεταπεινωμένην ο Θεός ουκ εξουδενώσει.
Αγάθυνον, Κύριε, εν τη ευδοκία σου την Σιών, και οικοδομηθήτω τα τείχη Ιερουσαλήμ.
Τότε ευδοκήσεις θυσίαν δικαιοσύνης, αναφοράν και ολοκαυτώματα. Τότε ανοίσουσιν επί το θυσιαστήριον σου μόσχους. (τρις)

Πάσαι των Αγγέλων αι στρατιαί, Πρόδρομε Κυρίου, Αποστόλων η δωδεκάς, οι Άγιοι Πάντες, Άγιε Νικόλαε, Άγιε Σάββα, Άγιε Εφραίμ, Άγιε Δημήτριε, Άγιε Ραφαήλ, και Αγία Ειρήνη μετά της Θεοτόκου, ποιήσατε πρεσβείαν εις το σωθήναι ημάς. (Εάν θέλουμε μνημονεύουμε και άλλους Αγίους).

Και πάλι: Πάσαι των Αγγέλων αι στρατιαί...
Και ξανά πάλι: Πάσαι των Αγγέλων αι στρατιαί...

Εις ίασιν ψυχής και σώματος, εις άφεσιν αμαρτιών, εν λόγω ή έργω ή διανοία, εν γνώσει και αγνοία, ως αγαθός και φιλάνθρωπος, Χριστέ ο Θεός συγχώρησον τους δούλους σου. ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΚΑ ΣΚΟΡΠΑ. (Λέμε το όνομα ή τα ονόματα).
Δι’ ευχών των αγίων Πατέρων ημών, Κύριε Ιησού Χριστέ Ο Θεός ημών, ελέησον και σώσον ημάς. Αμήν.

Το ευχέλαιο κρατάει 40 ημέρες.
Εάν υπάρχει αλάδωτη νηστεία τις ημέρες εκείνες καθώς και τις ημέρες Τετάρτη και Παρασκευή, ο ασθενής (μπορεί ανάλογα με την περίπτωσή του) να μην πίνει λάδι. Συμπληρώνει τον αριθμό των 40 ημερών από τις επόμενες μέρες. Δηλαδή όχι λιγότερο από 40 ημέρες, περισσότερες ναι.


Xαίρε Μήτερ Δέσποινα της ζωής, χαίρε η προστάτις, των τιμώντων σε και φρουρός,
χαίρε η ελπίς μου, η δόξα και ισχύς μου μετά Θεόν η μόνη συ μου βοήθεια.
User avatar
rose
 
Posts: 640
Joined: Wed Nov 16, 2011 9:58 pm


Return to ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests