Re: ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Posted: Sun Nov 20, 2011 1:08 pm
Γέροντας Βαλεριανός-Από την σκηνη του θεάτρου στο μοναστήρι.Μια μεταστροφή
Μεταμόρφωση.Από τα ρόπαλα των ανθρακωρύχων στην ειρήνη του μοναστηριού
Ένας από τους σημαντικότερους ηθοποιούς του ρουμανικού θεάτρου και κινηματογράφου,άλλαξε στις αρχές της δεκαετίας του ενενήντα τα πομπώδη και μεγαλοπρεπή ενδύματα του θεάτρου με το ταπεινό ράσο.Το κατά κόσμον όνομά του ήταν Ντράγκος Πεσλάρου.Σήμερα είναι μοναχός,ο πατέρας Βαλεριανός
Η ιστορία της πνευματικής του μεταμόρφωσης του ήταν εντυπωσιακή όσο και δραματική.
Ο Ντράγκος Πεσλάρου ήταν ένθερμος αντικομμουνιστής και συμμετείχε ενεργά σε όλες τις διεργασίες μετα την πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος.Τον Ιουνιο του 1990 ήταν από τους ηγέτες αυτών που διαμαρτύρονταν εναντίον του αυταρχικού καθεστώτος που προσπάθησε να επιβάλει ο Ιλιέσκου μετά την πτώση του κομμουνισμού.Κατα τα γεγονότα της 13ης-15ης Ιουνίου 1990 όταν η κυβέρνηση κάλεσε μερικές χιλιάδες οπλισμένους ανθρακωρύχους για να καταπνίξουν την εξέγερση ο Ντράγκος Πεσλάρου χτυπήθηκε κτηνωδώς ευρισκόμενος σε κώμα για πολλές μέρες.
Όταν βγήκε από το νοσοκομείο ένοιωσε μια φωνή να του λέει να γίνει μοναχός.Έτσι το 1990-στα 39 του χρόνια-γίνεται μοναχός στην Μονή Φρασινέι-τον Άθωνα της Ρουμανίας- αφού ακολουθεί το τυπικό του Αγίου Όρους(δεν επιτρέπεται η είσοδος στις γυναίκες και δεν τρώνε κρέας).
Εκεί έγινε υποτακτικός του γέροντα Γελασίου,μία από τις μεγαλύτερες μορφές του ρουμανικού μοναχισμού.Όταν έγινε δόκιμος το όνομα του ήταν Βασίλειος ενώ μετά την κουρά του ονομάστηκε Βαλεριανός.Για πολλά χρόνια έζησε απομονωμένος σε μία σκήτη κοντά στην Μονή.Όταν τον κάλεσαν να καταθέσει για τα παραπάνω θλιβερά γεγονότα αρνήθηκε λέγοντας:«Δεν έχω τίποτα να πω,τους συγχώρεσα όλους»
Μιλώντας το 1982 σε ένα θεατρικό περιοδικό για τον ρόλο του Αλιόσα Καραμαζώφ τον οποίο ερμήνευε την εποχή εκείνη θα πει:«Η σιωπή,η αιώνια σιωπή του Αλιόσα,σημαίνει την καταπληκτική του ικανότητα να καταλαβαίνει και την ίδια στιγμή να συγχωρεί κάθε ανομία.Αυτή η αδυναμία του Αλιόσα να επέμβει στην εξέλιξη των γεγονότων,δεν προέρχεται από ανικανότητα αλλά από μία πολύ βαθιά γνώση των ανθρώπων απ'όπου και η αντίδραση που οδηγεί στην θεμελιώδη απάντηση του''Πάτερ,φοβάμαι''»
Μετάφραση:
Μεταμόρφωση.Από τα ρόπαλα των ανθρακωρύχων στην ειρήνη του μοναστηριού
Ένας από τους σημαντικότερους ηθοποιούς του ρουμανικού θεάτρου και κινηματογράφου,άλλαξε στις αρχές της δεκαετίας του ενενήντα τα πομπώδη και μεγαλοπρεπή ενδύματα του θεάτρου με το ταπεινό ράσο.Το κατά κόσμον όνομά του ήταν Ντράγκος Πεσλάρου.Σήμερα είναι μοναχός,ο πατέρας Βαλεριανός
Η ιστορία της πνευματικής του μεταμόρφωσης του ήταν εντυπωσιακή όσο και δραματική.
Ο Ντράγκος Πεσλάρου ήταν ένθερμος αντικομμουνιστής και συμμετείχε ενεργά σε όλες τις διεργασίες μετα την πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος.Τον Ιουνιο του 1990 ήταν από τους ηγέτες αυτών που διαμαρτύρονταν εναντίον του αυταρχικού καθεστώτος που προσπάθησε να επιβάλει ο Ιλιέσκου μετά την πτώση του κομμουνισμού.Κατα τα γεγονότα της 13ης-15ης Ιουνίου 1990 όταν η κυβέρνηση κάλεσε μερικές χιλιάδες οπλισμένους ανθρακωρύχους για να καταπνίξουν την εξέγερση ο Ντράγκος Πεσλάρου χτυπήθηκε κτηνωδώς ευρισκόμενος σε κώμα για πολλές μέρες.
Όταν βγήκε από το νοσοκομείο ένοιωσε μια φωνή να του λέει να γίνει μοναχός.Έτσι το 1990-στα 39 του χρόνια-γίνεται μοναχός στην Μονή Φρασινέι-τον Άθωνα της Ρουμανίας- αφού ακολουθεί το τυπικό του Αγίου Όρους(δεν επιτρέπεται η είσοδος στις γυναίκες και δεν τρώνε κρέας).
Εκεί έγινε υποτακτικός του γέροντα Γελασίου,μία από τις μεγαλύτερες μορφές του ρουμανικού μοναχισμού.Όταν έγινε δόκιμος το όνομα του ήταν Βασίλειος ενώ μετά την κουρά του ονομάστηκε Βαλεριανός.Για πολλά χρόνια έζησε απομονωμένος σε μία σκήτη κοντά στην Μονή.Όταν τον κάλεσαν να καταθέσει για τα παραπάνω θλιβερά γεγονότα αρνήθηκε λέγοντας:«Δεν έχω τίποτα να πω,τους συγχώρεσα όλους»
Μιλώντας το 1982 σε ένα θεατρικό περιοδικό για τον ρόλο του Αλιόσα Καραμαζώφ τον οποίο ερμήνευε την εποχή εκείνη θα πει:«Η σιωπή,η αιώνια σιωπή του Αλιόσα,σημαίνει την καταπληκτική του ικανότητα να καταλαβαίνει και την ίδια στιγμή να συγχωρεί κάθε ανομία.Αυτή η αδυναμία του Αλιόσα να επέμβει στην εξέλιξη των γεγονότων,δεν προέρχεται από ανικανότητα αλλά από μία πολύ βαθιά γνώση των ανθρώπων απ'όπου και η αντίδραση που οδηγεί στην θεμελιώδη απάντηση του''Πάτερ,φοβάμαι''»
Μετάφραση: