Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Λόγοι, διδαχές και παραινέσεις των Αγίων της Ορθοδοξίας μας προς διόρθωση της πορείας του βίου μας.

Moderator: inanm7

Re: Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Unread postby XAPA » Tue Sep 13, 2016 6:20 pm

Image



Οι ευεργεσίες του Θεού ραγίζουν την καρδιά



- Γέροντα, τί θέλει από εμάς ο Θεός;


- Ο Θεός από εμάς θέλει την προαίρεση μας, την αγαθή μας διάθεση, που θα την εκδηλώνουμε με τον έστω

και λίγο φιλότιμο αγώνα μας, και την συναίσθηση της αμαρτωλότητός μας. Όλα τα άλλα τα δίνει Εκείνος.

Δεν χρειάζονται μπράτσα στην πνευματική ζωή.


Να αγωνιζώμαστε ταπεινά, να ζητούμε το έλεος του Θεού και να Τον ευγνωμονούμε για όλα.

Αυτός που εγκαταλείπεται στα χέρια τού Θεού, χωρίς κανένα δικό του σχέδιο, περνά στο σχέδιο τού Θεού.

Όσο ο άνθρωπος είναι γαντζωμένος στον εαυτό του, μένει πίσω• δεν προχωράει πνευματικά,

γιατί εμποδίζει το έλεος του Θεού.


Για να προκόψη, χρειάζεται πολλή εμπιστοσύνη στον Θεό.

Ο Θεός κάθε στιγμή χαϊδεύει με την αγάπη Του τις καρδιές όλων των ανθρώπων,

αλλά εμείς δεν το καταλαβαίνουμε, γιατί οι καρδιές μας έχουν πιάσει πουρί

Όταν καθαρίση την καρδιά του ο άνθρωπος, συγκινείται, διαλύεται, τρελλαίνεται,

γιατί βλέπει τις ευεργεσίες, τις καλωσύνες του Θεού, που όλους τους αγαπά το ίδιο.


Γι' αυτούς πού ταλαιπωρούνται, πονάει• γι' αυτούς που ζουν πνευματική ζωή, χαίρεται.

Είναι αρκετό και μόνον οι ευεργεσίες του Θεού, εάν τις σκεφθη μιά φιλότιμη ψυχή,

να την τινάξουν στον αέρα• πόσο μάλλον, εάν σκεφθή και τις πολλές της αμαρτίες

και την πολλή ευσπλαγχνία του Θεού!


Όταν βλέπη ο άνθρωπος την φροντίδα του Θεού, αν έχουν καθαρίσει τα μάτια της ψυχής του, αισθάνεται

και ζη όλη την θεία πρόνοια με την ξεφλουδισμένη ευαίσθητη καρδιά του και διαλύεται πια από ευγνωμοσύνη•

παλαβώνει με την καλή έννοια.


Γιατί οι δωρεές του Θεού, όταν ο άνθρωπος τις αισθάνεται, δημιουργούν ρωγμή στην καρδιά του, την ραγίζουν.

Έπειτα, καθώς το χέρι του Θεού χαϊδεύει την φιλότιμη καρδιά του και εγγίζει την ρωγμή, τινάζεται εσωτερικά

ο άνθρωπος και μεγαλώνει η ευγνωμοσύνη του προς τον Θεό.


Όσοι αγωνίζονται και συναισθάνονται την αμαρτωλότητα τους και τις ευεργεσίες του Θεού και εμπιστεύονται

τον εαυτό τους στην μεγάλη Του ευσπλαγχνία, ανεβάζουν την ψυχή τους στον Παράδεισο με πολλή σιγουριά

και με λιγώτερο κόπο σωματικό.




ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β’
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2002
XAPA
 
Posts: 19370
Joined: Tue Nov 22, 2011 5:35 pm

Re: Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Unread postby XAPA » Wed Sep 14, 2016 6:03 pm

Image



Ευγνωμοσύνη προς τον Θεό και για το λίγο και για το πολύ


Μερικοί λένε «πιστεύω ότι ο Θεός θα με βοηθήση», και από την άλλη προσπαθούν να μαζεύουν χρήματα,

για να μη στερηθούν τίποτε.

Αυτοί εμπαίζουν τον Θεό, γιατί δεν εμπιστεύονται τον εαυτό τους στον Θεό άλλα στα χρήματα.

Αν δεν παύσουν να αγαπούν τα χρήματα και να στηρίζουν σ' αυτά την ελπίδα τους, δεν θα μπορέσουν

να στηρίξουν την ελπίδα τους στον Θεό.


Δεν λέω να μην έχουν οι άνθρωποι μιά οικονομία στην άκρη για ώρα ανάγκης,αλλά να μη στηρίζουν

την ελπίδα τους στα χρήματα και δίνουν σ' αυτά την καρδιά τους, γιατί έτσι ξεχνούν τον Θεό.

Όποιος κάνει σχέδια δικά του, χωρίς να εμπιστεύεται στον Θεό, και λέει μετά ότι έτσι θέλει ο Θεός,

αυτός ευλογεί το έργο του ταγκαλακίστικα και συνέχεια βασανίζεται.


Δεν έχουμε καταλάβει την δύναμη και την καλωσύνη του Θεού. Δεν Τον αφήνουμε νοικοκύρη να μας

κυβερνάη, γι' αυτό ταλαιπωρούμαστε.



Στο Σινά, εκεί στο ασκητήριο της Αγίας Επιστήμης όπου έμενα, το νερό ήταν ελάχιστο.

Μιά-μιά σταγόνα έτρεχε από έναν βράχο μέσα σε μιά σπηλιά, καμμιά εικοσαριά μέτρα μακριά από το άσκητήριο.

Είχα κάνει μια στερνίτσα και μάζευα τρία κιλά νερό το εικοσιτετράωρο.


Όταν πήγαινα να πάρω νερό, έβαζα το τενεκάκι να γεμίση και έλεγα τους Χαιρετισμούς της Παναγίας.

Έβρεχα με το χέρι μου λιγάκι μόνον το μέτωπο, γιατί αυτό με βοηθούσε - μου το είχε πει ένας γιατρός

να το κάνω - έπαιρνα λίγο νερό, για να έχω να πιω, μάζευα και λίγο σε ένα τενεκάκι για τα πουλάκια

και τα ποντικάκια που είχε το άσκητήριο.


Αυτό το νερό ήταν και για να πλύνω ένα ρούχο κ.λπ.

Τί χαρά, τί ευγνωμοσύνη ένιωθα γι'αυτό το λίγο νερό πού είχα!

Δοξολογία, γιατί είχα νερό!

Όταν ήρθα στο Αγιον Όρος και έμεινα για λίγο καιρό στην Σκήτη των Ιβήρων, επειδή εκεί είναι προσήλιο

το μέρος, είχε πολύ νερό.


Είχε μιά στέρνα που ξεχείλιζε και το νερό έτρεχε απ' έξω. Ου, έπλενα και τα πόδια και το κεφάλι...,

αλλά είχα ξεχασθή.

Στο Σινά βούρκωναν τα μάτια μου από ευγνωμοσύνη για το λίγο νερό, ενώ στην Σκήτη ξεχάσθηκα

από τήν αφθονία του νερού.

Γι' αυτό έπειτα πήγα και έμεινα καμμιά ογδονταριά μέτρα πιο μακριά και είχα μια στέρνα μικρή.

Πώς χάνεται, πώς ξεχνιέται κανείς με την αφθονία!


Πρέπει να αφήσουμε εν λευκώ τον εαυτό μας στην θεία πρόνοια, στο θείο θέλημα, και ο Θεός θα μας φροντίση.

Ένας μοναχός πήγε ένα απόγευμα να διάβαση τον Εσπερινό σε μια κορυφή.

Στον δρόμο βρήκε ένα άσπρο μανιτάρι και ευχαρίστησε τον Θεό για το σπάνιο εύρημα του.

Στον γυρισμό θα το έκοβε και θα περνούσε με αυτό το βράδυ.


«Εάν με ρωτήσουν οι κοσμικοί αν τρώω κρέας, είπε με τον λογισμό του, μπορώ να τους πω

πως τρώω κάθε φθινόπωρο»!

Στην επιστροφή βρήκε μισό το μανιτάρι - κάποιο ζώο θα το είχε πατήσει – και είπε:

«Φαίνεται, τόσο έπρεπε να φάω».


Το πήρε και ευχαρίστησε τον Θεό για την πρόνοια Του, για το μισό μανιτάρι.

Πιο κάτω βρήκε ένα άλλο μισό μανιτάρι και έσκυψε να το πάρη, για να συμπλήρωση το βραδινό του,

αλλά, επειδή ήταν χαλασμένο - ίσως να ήταν δηλητηριώδες -, το άφησε καί ευχαρίστησε πάλι

τον Θεό που τον φύλαξε από δηλητηρίαση.


Πήγε στην Καλύβη του καί πέρασε το βράδυ με το μισό μανιτάρι.

Την άλλη μέρα, όταν βγήκε από την Καλύβη του, αντίκρισε ένα θέαμα!

Όλος ο τόπος ήταν γεμάτος από ωραία μανιτάρια, και ευχαρίστησε τον Θεό.

Βλέπετε, ευχαρίστησε τον Θεό και για το ολόκληρο και για το μισό, και για το καλό και για το χαλασμένο,

και για το ένα και για τα πολλά.


Ευχαριστία για όλα.

Ο Καλός Θεός μας δίνει άφθονες ευλογίες και ενεργεί πάντα για το καλό μας.


Όλα τα αγαθά που έχουμε είναι δώρα του Θεού.

Ολα τα έκανε, για να εξυπηρετούν το πλάσμα Του, τον άνθρωπο, και να θυσιάζωνται γι' αυτόν,

από ζώα και πτηνά, μικρά καί μεγάλα, μέχρι φυτά, - ακόμη και ο ίδιος ο Θεός θυσιάσθηκε,

για να λυτρώση τον άνθρωπο.

Ας μην αδιαφορούμε για ολα αυτά και Τον πληγώνουμε με την μεγάλη μας αχαριστία και αναισθησία,

αλλά να Τον ευχαριστούμε και να Τον δοξολογούμε.




ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β’
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2002
XAPA
 
Posts: 19370
Joined: Tue Nov 22, 2011 5:35 pm

Re: Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Unread postby XAPA » Thu Sep 15, 2016 4:59 pm

Image



ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2

Η πίστη και η εμπιστοσύνη στον Θεό

Να πιστέψουμε φιλότιμα στον Θεό



- Γέροντα, στενοχωριέμαι για τους λογισμούς απιστίας που έχω.


- Το ότι στενοχωριέσαι και δεν τους δέχεσαι, σημαίνει ότι αυτοί οι λογισμοί είναι από τον πονηρό.

Μερικές φορές ο Χριστός επιτρέπει να έχουμε λογισμούς αμφιβολίας ή απιστίας, για να δη την διάθεση

και το φιλότιμο μας.



Ο δικός μας όμως Θεός δεν είναι μύθος όπως ο Δίας, ο Απόλλων κ.λπ.

Η θρησκεία μας είναι αληθινή, ζωντανή. Έχουμε νέφος Αγίων, όπως αναφέρει και ο Απόστολος Παύλος(1),

οι όποιοι γνώρισαν τον Χριστό, Τον έζησαν από κοντά και θυσιάσθηκαν γι' Αυτόν.

Και στην εποχή μας υπάρχουν άνθρωποι αφιερωμένοι στον Θεό που ζουν ουράνιες καταστάσεις και έχουν

επαφή με Αγγέλους, με Αγίους, ακόμη και με τον Χριστό και την Παναγία.


Και θά σου πω κάτι από τον εαυτό μου, για να σε βοηθήσω. Βλέπεις, γίνομαι και εγώ... αιμοδότης•

φανερώνω ορισμένα γεγονότα, για να βοηθήσω.

Όπου βλέπω θησαυρισμένη γνώση και παραγκωνισμένη πίστη, την πίστη θέλω να ενισχύσω,

γι' αυτό και λέω μερικά γεγονότα πίστεως.


Όταν ήμουν μικρός, στην Κόνιτσα, διάβαζα πολλούς βίους - Αγίων και έδινα και στα άλλα παιδιά

να διαβάσουν ή τα μάζευα και διαβάζαμε μαζί.

Θαύμαζα την μεγάλη άσκηση και τις νηστείες που έκαναν οι Άγιοι και προσπαθούσα να κάνω

και εγώ ό,τι έκαναν εκείνοι.


Από την νηστεία ο λαιμός μου είχε γίνει σαν το κοτσάνι από το κεράσι.

Τα παιδιά με πείραζαν. «Θα πέση το κεφάλι σου!», μου έλεγαν. Τι τραβούσα! Τέλος πάντων.

Από την άλλη, ο μεγάλος μου αδελφός, επειδή αρρώσταινα από τις νηστείες και φοβόταν μήπως

δεν τελειώσω το σχολείο, μου έπαιρνε τα Συναξαράκια των Αγίων που διάβαζα.


Μετά τα έκρυβα στο δάσος, στο εξωκλήσι της Αγίας Βαρβάρας, και πήγαινα εκεί κρυφά και διάβαζα.

Μιά μέρα κάποιος γείτονας, ονόματι Κώστας, είπε στον αδελφό μου: «Θα τον κάνω εγώ να άλλάξη μυαλό,

να πετάξη αυτά τα βιβλία που διαβάζει και να αφήση και τις νηστείες και τις προσευχές».


Με βρήκε λοιπόν - ήμουν περίπου δεκαπέντε χρονών τότε - και άρχισε να μου λέη την θεωρία του Δαρβίνου.

Έλεγε-έλεγε, ώσπου με ζάλισε. Έτσι όπως ήμουν ζαλισμένος, πήγα κατ' ευθείαν στο δάσος,

στο εξωκλήσι της Αγίας Βαρβάρας.

Μπήκα μέσα και άρχισα να παρακαλώ τον Χριστό. «Χριστέ μου, αν υπάρχης, να μου παρουσιασθής»,

έλεγα και έκανα συνέχεια για πολλή ώρα μετάνοιες.


Ήταν καλοκαίρι. Ό ιδρώτας έτρεχε, είχα γίνει μούσκεμα• είχα αποκάμει τελείως.

Αλλά ούτε είδα ούτε άκουσα τίποτε.

Ούτε ο Θεός να με οικονομήση λίγο, έστω με ένα μικρό σημείο, κάποιον κρότο, κάποια σκιά•

παιδί ήμουν στο κάτω-κάτω.


Και αν το έβλεπε κανείς ανθρωπίνως ή με την λογική, θα έλεγε: «Κρίμα, Θεέ μου, το ταλαίπωρο!

Από έντεκα χρονών ανέβαινε στα βράχια, έκανε τέτοια άσκηση, και τώρα περνάει μιά κρίση.

Το ζάλισε ο άλλος με κάτι ανόητες θεωρίες. Μέσα στο σπίτι έχει δυσκολίες από τον αδελφό του.

Έφυγε στο δάσος, για να Σου ζήτηση βοήθεια...». Όμως τίποτε-τίποτε-τίποτε!


Αποκαμωμένος από τις πολλές μετάνοιες κάθησα λίγο κάτω.

Τότε σκέφθηκα: «Καλά, όταν ρώτησα τον Κώστα τί γνώμη έχει εκείνος για τον Χριστό, τί μου είπε;

"Ήταν ο πιο καλός, ο πιο δίκαιος άνθρωπος, μου είχε πει, και, επειδή κήρυττε δικαιοσύνη, θίχτηκαν

τα συμφέροντα των Φαρισαίων και Τον σταύρωσαν από φθόνο"».


Τότε είπα: «Αφού ο Χριστός ήταν τόσο καλός άνθρωπος, τόσο δίκαιος, και δεν είχε παρουσιασθή ποτέ

άλλος όμοιος Του, και οι άλλοι από φθόνο και κακία Τον θανάτωσαν, αξίζει γι' Αυτόν τον άνθρωπο

να κάνω περισσότερα από όσα έκανα, ακόμη και να πεθάνω».

Μόλις το αντιμετώπισα έτσι, παρουσιάσθηκε ο Χριστός μέσα σε πολύ φως – έλαμψε το εκκλησάκι

-και μου είπε: « Έγώ είμι ή Άνάστασις καί η ζωή, ο πιστεύων εις εμέ, καν αποθάνη, ζήσεται» (2)1.



Τα λόγια αυτά διάβαζα και στο ανοιχτό Ευαγγέλιο, το οποίο κρατούσε στο ένα χέρι.

Μου έκανε τέτοια αλλοίωση εσωτερική, που έλεγα συνέχεια: «Έλα τώρα εδώ, Κώστα, να τα πούμε,

αν υπάρχη ή δεν υπάρχη Θεός».

Βλέπεις, ο Χριστός, για να παρουσιασθή, περίμενε την δική μου φιλότιμη αντιμετώπιση.

Και αν από ένα παιδί ζητά την φιλότιμη αντιμετώπιση, πόσο μάλλον από έναν μεγάλο;



- Μερικοί, Γέροντα, αμφισβητούν όλη την θεία Οικονομία.

- Μα πώς μπορεί να θεωρηθή παραμύθι όλη αυτή η ιστορία με τον Χριστό;

Τόσα που διαβάζουμε στους Προφήτες που έζησαν επτακόσια χρόνια προ Χριστού και μιλούν

με τόσες λεπτομέρειες για τον Χριστό, αυτό δεν τους προβληματίζει;


Η Παλαιά Διαθήκη αναφέρει ακριβώς ακόμη και για πόσα χρήματα θα προδώσουν τον Χριστό (3).

Ύστερα λέει ότι τα χρήματα αυτά δεν θα τα βάλουν οι Εβραίοι στο ταμείο του Ναού,

γιατί θα είναι αντίτιμο αίματος, αλλά θα αγοράσουν ένα χωράφι, για να θάβουν τους ξένους (4).

Εκπληρώθηκε η προφητεία του Προφήτη Ζαχαρία κ.ά. Τόσο ξεκάθαρα πράγματα!


Μέχρι τέτοιο σημείο λεπτομέρειες!

Ακόμη και για τα ιμάτια Του αναφέρει τι θα γίνουν (5)! Και όλα αυτά λέχθηκαν τόσα χρόνια πριν

από την Γέννηση του Χριστού. Πώς λοιπόν εγώ να φέρω λογισμό απιστίας;

Βλέπουμε ύστερα τον Απόστολο Παύλο! Διώκτης ήταν. Πήγαινε στην Δαμασκό για άλλον σκοπό.

Του παρουσιάζεται ο Χριστός και του λέει: «Σαούλ, Σαούλ, τι με διώκεις;».


«Ποιος είσαι, κύριε;», ρωτάει εκείνος. «Έγώ είμαι ο Χριστός, που εσύ καταδιώκεις».

Και μετά πληροφορεί τον Άνανία ο Χριστός και τον βαπτίζει (6) !

Και στην συνέχεια πόσο ταλαιπωρήθηκε, πόσο αγωνίσθηκε ο Απόστολος Παύλος, για να κηρύξη σε όλα τα έθνη!

Ύστερα πόσοι Μάρτυρες! Έντεκα εκατομμύρια Μάρτυρες! Αυτοί όλοι χαμένο το είχαν;


Πώς να τα ξεχάση κανείς όλα αυτά;

Αν διάβαση λίγο το Ευαγγέλιο, μπορεί να μην πιστέψη; Και αν υπήρχαν μερικές λεπτομέρειες ακόμη,

αυτό πολύ θα βοηθούσε να πιστέψουν όλοι οι άνθρωποι.

Αλλά ο Θεός σκόπιμα δεν το επέτρεψε, για να κοσκινισθούν οι άνθρωποι, για να δη πόσοι Τον αγαπούν, πόσοι

θυσιάζονται γι' Αυτόν, χωρίς να περιμένουν θαύματα κ.λπ.



Έναν φιλότιμο άνθρωπο, νομίζω, δεν τον αγγίζουν, δεν τον επηρεάζουν όσα βλάσφημα και αν άκούση.

Πρέπει να πιστέψη κανείς στον Θεό φιλότιμα, όχι να θέλη θαύμα, για να πιστέψη.


Όταν βλέπω μεγάλους να μου ζητούν να δουν κανένα θαύμα, για να πιστέψουν, ξέρεις πως γίνομαι;

Να ήταν μικροί, θα είχαν κάποια δικαιολογία λόγω της ηλικίας• αλλά αυτοί να μην έχουν κάνει τίποτε

για τον Χριστό και να λένε «να δούμε κάτι, για να πιστέψουμε», αυτό είναι πολύ φθηνό πράγμα.


Μήπως, και θαύμα να δουν, θα βοηθηθούν; Θα πουν ότι είναι μαγεία κ.λπ.



ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β’
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2002

(1) Βλ. Εβρ. 12, 1.
(2) Ίω. 11,25-26.
(3) Βλ. Ζαχ. 11,1-13.
(4) Πρβ. Ίερ. 18,2 καί 39, 9• Ματθ. 27, 7-9.
(5) Βλ. Ψαλμ. 21, 19.
(6) Βλ. Πράξ. 9, 1-18.
XAPA
 
Posts: 19370
Joined: Tue Nov 22, 2011 5:35 pm

Re: Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Unread postby XAPA » Fri Sep 16, 2016 7:18 pm

Image



«Πρόσθες ημίν πίστιν» (1)



- Γέροντα, τί διέκρινε μερικούς Αγίους, παλαιούς και νέους, και ήξεραν πότε θα πεθάνουν,

πότε θα γίνη το τάδε γεγονός κ.λπ.;


- Το πολύ φιλότιμο, η μεγάλη απλότητα, η ταπείνωση και η πίστη.

Δεν έβαζαν στην ζωή τους την λογική που κλονίζει την πίστη.

Μεγάλο πράγμα η πίστη!



Βλέπετε, και ο Απόστολος Πέτρος με την πίστη βάδισε πάνω στα κύματα.

Μόλις όμως μπήκε η λογική, άρχισε να βουλιάζη (2).

Σας εχω πει για τον πατέρα Χαράλαμπο (3) που ζούσε πριν από λίγα χρόνια στην Μονή Κουτλουμουσίου;

Ήταν πολύ απλός, εργατικός και πνευματικός μοναχός.


Όταν γέρασε, μια βαρειά γρίππη τον έρριξε στο κρεββάτι και ο γιατρός είπε στους Πατέρες να μην

απομακρυνθούν από κοντά του, γιατί σε λίγη ώρα θα τελειώση η ζωή του.

Ο πατήρ Χαράλαμπος, όταν το άκουσε κάτω από τις κουβέρτες, απάντησε: «Τι λες; Εγώ δεν πεθαίνω,

εάν δεν έρθη το Πάσχα να πω το "Χριστός Ανέστη"».


Πράγματι, πέρασαν δύο μήνες σχεδόν, ήρθε το Πάσχα, είπε το «Χριστός Ανέστη», κοινώνησε και μετά αναπαύθηκε.

Το φιλότιμο αυτό απλό γεροντάκι είχε γίνει πραγματικό παιδί του Θεού και μαζί με τον Θεό καθόρισε

την ημέρα του θανάτου του!



- Γέροντα, η πίστη πώς δυναμώνει;


- Με την προσευχή δυναμώνει η πίστη.

Ένας άνθρωπος που δεν καλλιέργησε την πίστη του από μικρός, αλλά έχει διάθεση, μπορεί να την

καλλιεργήση με την προσευχή, ζητώντας από τον Χριστό να του πρόσθεση πίστη.


Να παρακαλούμε τον Χριστό να μας πρόσθεση πίστη και να μας την αύξηση.

Στον Χριστό τι είπαν οι Απόστολοι; «Πρόσθες ημίν πίστιν» δεν είπαν;

Όταν λες «πρόσθες», σημαίνει ότι εμπιστεύεσαι τον εαυτό σου στον Θεό.

Γιατί, αν δεν εμπιστεύεται κανείς τον εαυτό του στον Θεό, τί να του πρόσθεση ο Θεός;


Ζητάμε από τον Θεό να μας πρόσθεση πίστη, όχι για να κάνουμε θαύματα, αλλά

για να Τον αγαπήσουμε περισσότερο.

Για να αυξηθή η πίστη στον Θεό, όλα βοηθούν και τα λουλούδια και οι ακρίδες και τα αστέρια και οι κεραυνοί ακόμη.

Όλοι τα βλέπουμε αυτά, αλλά όλοι δεν βοηθιόμαστε, γιατί δεχόμαστε τα «τηλεγραφήματα»,

τους λογισμούς που μας φέρνει ο εχθρός.


Π.χ. αν δεν υπήρχε το αλάτι, θα βρωμούσε η θάλασσα.

Όποιος όμως το εξετάζει στο εργαστήρι του, χωρίς πίστη, δεν βοηθιέται, γιατί δεν καθάρισε

την καρδιά του από τά άλατα.

Αν εργασθή κανείς με φιλότιμο, με καλό λογισμό, ακόμη και τα πιο ανάποδα τα βλέπει με άλλο μάτι,

με θείο φωτισμό, και δοξάζει τον Θεό.




ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β’

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2002


(1) Λουκ. 17,5.
(2) Βλ. Ματθ. 14, 30.
(3) Βλ. Γέροντος Παϊσίου Άγιορείτου, Αγιορείται Πατέρες καί Αγιορείτικα, σ. 10-11.
XAPA
 
Posts: 19370
Joined: Tue Nov 22, 2011 5:35 pm

Re: Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Unread postby XAPA » Sat Sep 17, 2016 8:42 pm

Image



Όλα να μας ανεβάζουν στον Θεό



- Γέροντα, μας έχετε πει όλα να μας ανεβάζουν προς τα πάνω, προς τον Θεό. Πώς θα το πετύχουμε αυτό;

- Όταν τα αξιοποιήτε όλα προς το καλό.

Όλα αν τα στρέψη στα πνευματικά κανείς, ξέρετε τι πνευματικό κέρδος βγάζει και τι πνευματική πείρα αποκτάει;

Πιάνεις λ.χ. το τσιμέντο, μπορείς να βρης τον Θεό! Πιάνεις το τούβλο, μπορείς να πιάσης τον Θεό!


Πιάνεις αυτό, να πιάσης τον Θεό! Πιάνεις εκείνο, να πιάσης τον Θεό! Πιάνεις το άλλο, να πιάσης τον Θεό!

Ναι, με όλα να πιάνετε τον Θεό!

Αν δεν δουλεύη κανείς έτσι, αν μέσα από όλα δεν βλέπη τον Θεό, βάλ' τον μέσα στην Εκκλησία, θα είναι μακριά

από τον Θεό.


Δώσ' του ψαλτικά να ψάλη, θα είναι μακριά από τον Θεό. Δώσ' του βιβλίο πνευματικό να διάβαση, πάλι

θα είναι μακριά από τον Θεό. Ό,τι πνευματικό κι αν του δώσης να κάνη, δεν τον πάει στον Θεό.

Καθένας, οτιδήποτε βλέπει, οτιδήποτε φτιάχνει, είτε ράβει είτε κεντάει, όλα να τα αξιοποιή πνευματικά.

Λουλούδια βλέπει; Είδε τον Θεό. Γουρούνια βλέπει; Ναι, βρε παιδί, πάλι είδε τον Θεό!


Θα πης: «Από το γουρούνι μπορώ να δω τον Θεό;». Ναι, από το γουρούνι.

Βλέπεις πως το έχει κάνει ο Καλός Θεός! Του έχει δώσει ένα ρύγχος, να σκάβη στο χώμα και να βρίσκη

τους βολβούς μέσα στην γη, χωρίς να βλέπη.

Η μύτη του να είναι έτσι, που να μην κόβεται, όταν συναντάη ξυράφια, γυαλιά, αγκάθια κ.λπ.!


Όχι μόνον όταν βλέπη κανείς ένα όμορφο και ευωδιαστό λουλούδι, να λέη «με τι σοφία το δημιούργησε ό Θεός!»,

αλλά και όταν βλέπη το γουρούνι, και εκεί να βλέπη τον Θεό!

Και αν σκεφθώ ότι ο Θεός μπορούσε να με κάνη γουρούνι και με έκανε άνθρωπο!

Σας φαίνεται παράξενο; Δεν μπορούσε να μας είχε κάνει γουρούνια ο Θεός;


Οι κυνηγοί τραυματίζουν το αγριογούρουνο και πολλές φορές δεν το βρίσκουν. Πάνε μετά τα αγρίμια

και το τρώνε το καημένο ζωντανό!

Ιατρική περίθαλψη δέν έχει και βασανίζεται, παρόλο που τον Δημιουργό του δεν Τον έχει πληγώσει.

Ενώ ο άνθρωπος και τον Δημιουργό του Τον έχει πληγώσει και Τον πληγώνει συνέχεια και έχει και

αχαριστία πολλές φορές.


Γι' αυτό λέω να δουλεύετε σωστά. Πόσο καλά τα έκανε όλα ο Θεός!

Τι δύναμη δίνει ο Θεός και στα ζώα!

Λέει ο γιατρός: «Για να έχης γερούς μυς, να τρως κρέας». Και βλέπεις, οι ταύροι χόρτο τρώνε, οι καημένοι,

και όμως έχουν κάτι... μπράτσα!


Εκεί δεν βλέπεις τον Θεό; Μόνο με χόρτο δηλαδή που τρώνε τους δυναμώνει ο Θεός. Πόσο μάλλον τον άνθρωπο!

Το καταλάβατε;

Όταν κανείς δουλεύη με αυτόν τον τρόπο, φθάνει σε μιά κατάσταση να βοηθιέται όχι μόνον από τους Αγίους

αλλά και από τους αμαρτωλούς.


Ο Αγιος μας ενισχύει με το άγιο παράδειγμα του.

Ο αμαρτωλός μας συγκρατεί με την πτώση του, μας βάζει χαλινό• μας φρενάρει, όχι για να μην ξεπέσουμε στα

μάτια των άλλων, αλλά για να μη λυπήσουμε τον Θεό.




ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β’
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2002
XAPA
 
Posts: 19370
Joined: Tue Nov 22, 2011 5:35 pm

Re: Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Unread postby XAPA » Sun Sep 18, 2016 4:07 pm

Image



Η δύναμη της πίστεως


- Γέροντα, ποιό είναι το σφράγισμα του Αρνίου;


- Το Αρνίο ποιό είναι;

- Ο Χριστός.



- Το σφράγισμα Του ποιό είναι;

Όταν ο Χριστιανός βαπτίζεται, τον σφραγίζει ο ιερεύς σταυρωτά στο μέτωπο με το άγιο Μύρο λέγοντας:

«Σφραγίς δωρεάς Πνεύματος Αγίου».

Ύστερα, κάθε φορά που κάνει τον σταυρό του ο Χριστιανός, προσκυνάει το σωτήριο Πάθος του Κυρίου

και επικαλείται την δύναμη του Σταυρού, που είναι η δύναμη του σταυρικού θανάτου του Χριστού μας.


Όταν λέμε «Σταυρέ του Χριστού, σώσον ημάς τη δυνάμει σου», επικαλούμαστε την δύναμη της σταυρικής

θυσίας του Κυρίου.

Γι' αυτό έχει μεγάλη δύναμη ο Σταυρός.

Αν λ.χ. βρέχη και πέφτουν κεραυνοί, μπορεί έναν μεγάλο σιδερένιο σταυρό σε ένα καμπαναριό να

τον χτυπήση ο κεραυνός.


Αν όμως είναι εκεί κάτω ένας Χριστιανός που έχει ένα τόσο μικρό σταυρουδάκι και πη

«Σταυρέ του Χριστού, σώσον με τη δυνάμει σου», δεν τον χτυπάει ο κεραυνός.

Εκεί λειτουργούν οι φυσικοί νόμοι και πέφτει ο κεραυνός πάνω στον σταυρό και τον ρίχνει κάτω.

Εδώ φυλάει τον πιστό ένα τόσο δα σταυρουδάκι, γιατί επικαλέσθηκε την δύναμη του Σταυρού.



- Γέροντα, γιατί, ενώ ζητώ κάτι με πίστη, δεν το δίνει ο Θεός;


- Πιστεύεις, ζητάς, αλλά, αν δεν έχης ταπείνωση ή έχης προδιάθεση υπερηφάνειας, δεν δίνει ο Θεός.

Μπορεί να έχη κανείς πίστη όχι μόνο σαν έναν «κόκκον σινάπεως» (1) αλλά και σαν ένα κιλό σινάπι.

Εάν όμως δεν έχη και ανάλογη ταπείνωση, δεν ενεργεί ο Θεός, γιατί δεν θα τον ώφελήση.

Όταν υπάρχη υπερηφάνεια, δεν ενεργεί η πίστη.


Όταν κανείς πορεύεται στην ζωή του με πίστη, χωρίς αμφιβολία, και ζητάη την βοήθεια του Θεού,

θα έχη σιγά-σιγά στην αρχή γεγονότα μικρά και ύστερα μεγαλύτερα, και θα γίνη πιο πιστός.

Ζώντας τα θεια μυστήρια από κοντά, γίνεται θεολόγος, διότι δεν τα πιάνει με το μυαλό, αλλά τα ζη στην πραγματικότητα.

Η πίστη του συνέχεια αυξάνει, γιατί κινείται σε άλλο χώρο, με θεία γεγονότα.


Για να ζήση όμως κανείς τα μυστήρια του Θεού, πρέπει να απεκδυθή τον παλαιό του άνθρωπο,

να επανέλθη κατά κάποιον τρόπο στην κατάσταση προ της πτώσεως.

Να έχη αθωότητα και απλότητα, για να είναι η πίστη του ακλόνητη και να πιστεύη απόλυτα ότι δεν

υπάρχει τίποτε που να μην μπορή να το κάνη ο Θεός.


Τότε, όταν ακούη για έναν άνθρωπο που δεν πιστεύει ή αμφιβάλλει για μερικά πράγματα πού έχουν

σχέση με την βοήθεια του Θεού, ξέρετε πόσο υποφέρει;



- Γέροντα, όταν πιστεύη κανείς, μπορεί με την προσευχή του να αλλάξη την πορεία μιας καταστάσεως;


- Αν έχη μεγάλη πίστη, πολλά πράγματα μπορεί να αλλάξη.

Ακόμη και μέσα σε χείμαρρο αν έχη χτίσει το σπίτι του και ο χείμαρρος κατεβάση πολύ νερό, αν πιστεύη

πολύ και παρακάλεση με θέρμη τον Θεό, ο χείμαρρος θα γυρίση ανάποδα.


Πρέπει όμως να έχη τέτοια πίστη που, αν ακούση, ας υποθέσουμε, ότι έγινε θαύμα, άδειασε η θάλασσα και

την οργώνουν με τρακτέρ και κουβαλούν τα ψάρια με φορτηγά, να το πιστέψη. Ούτε καν θα πάη να δη.

Ακόμη και σε εκατό μέτρα απόσταση να μένη από την θάλασσα και να μην την βλέπη από 'κεί πού βρίσκεται,

δεν πάει να διαπίστωση αν είναι αλήθεια, γιατί δεν αμφιβάλλει.


Ξέρει ότι όλα είναι δυνατά για τον Θεό, ότι η θεία δύναμη δεν περιορίζεται, και γι' αυτό δεν ενδιαφέρεται παραπάνω.

Τόση πίστη έχει !

Μόνον ο αληθινά πιστός, ζη αληθινά και είναι πραγματικά άνθρωπος του Θεού.



ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β’
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2002

(1) Ματθ. 17,20 καί Λουκ. 17,6.
XAPA
 
Posts: 19370
Joined: Tue Nov 22, 2011 5:35 pm

Re: Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Unread postby XAPA » Mon Sep 19, 2016 6:17 pm

Image



Η απόλυτη εμπιστοσύνη στα χέρια του Θεού έχει μητέρα την πίστη, με την οποία προσεύχεται κανείς μυστικά καί απολαμβάνει τους καρπούς της ελπίδος. Είναι μία συνεχής προσευχή και φέρνει θεία αποτελέσματα την ώρα που πρέπει.




Η εμπιστοσύνη στον Θεό έχει μητέρα την πίστη




- Γέροντα, νιώθω μιά ανασφάλεια, έχω άγχος.


- Ασφαλίσου, βρέ παιδάκι μου, στον Θεό. Μόνον την ασφάλεια του αυτοκινήτου ξέρεις;

Την ασφάλεια του Θεού δεν την ξέρεις;

Κάνε τον σταυρό σου και, πριν κάνης οτιδήποτε, πες: «Χριστέ μου, Παναγία μου, βοήθησε με».

Υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια από την εμπιστοσύνη στον Θεό;


Όταν ο άνθρωπος εμπιστεύεται τον εαυτό του στον Θεό, δέχεται συνέχεια από τον Θεό

βενζίνη «σούπερ» και το πνευματικό του όχημα δεν σταματάει ποτέ - τρέχει συνέχεια.

Όσο μπορείς, να προσέχης, να προσεύχεσαι και να εμπιστεύεσαι στον Θεό, και Εκείνος

θα σε βοηθήση σε κάθε σου δυσκολία.


Απλοποίησε την ζωή σου με την απόλυτη εμπιστοσύνη στον Θεό, για να ελευθερωθής

από το άγχος και την αγωνία.



- Γέροντα, όταν μου λένε να κάνω κάτι, ξεκινώ πάντα με έναν φόβο και έναν δισταγμό,

και τελικά μπορεί από τον φόβο μου να μην το κάνω όπως πρέπει.


- Να κάνης τον σταυρό σου, καλό μου παιδί, και να το κάνης αυτό που σου λένε.

Αν πης «Δι' ευχών των Αγίων Πατέρων ημών», τόσοι Άγιοι είναι, ένας από αυτούς δεν θα σε βοηθήση;


Να μη χάνης ποτέ την εμπιστοσύνη σου στον Θεό. Μη σφίγγεσαι με την στενή σου ανθρώπινη

λογική και βασανίζεσαι και εμποδίζεις την θεία βοήθεια.

Η εμπιστοσύνη του εαυτού σου και της εργασίας σου στον Θεό, μετά από την ανθρώπινη συνετή

ενέργεια σου, πολύ θα σε βοηθήση, αλλά θα βοηθήση και τους άλλους.


Είναι μεγάλο πράγμα η εμπιστοσύνη στον Θεό.

Μια φορά ήταν να μου πάρουν αίμα. Ήταν τέσσερις γιατρέσσες. Έρχεται η πρώτη, με παίδεψε•

δεν μπόρεσε να βρη φλέβα.

Έρχεται η δεύτερη, τα ίδια. Έρχεται η τρίτη, που ήταν και ειδικευμένη σε αυτό, τίποτε.


Εκείνη την ώρα περνούσε και η τέταρτη γιατρέσσα. Είδε που με παίδευαν και ήρθε να δοκιμάση και αυτή.

Έκανε πρώτα τον σταυρό της και αμέσως βρήκε φλέβα, γιατί ζήτησε την βοήθεια του Θεού.

Οι άλλες κατά κάποιον τρόπο είχαν εμπιστοσύνη μόνο στον εαυτό τους.

Μεγάλη υπόθεση να αφήνεται κανείς στα χέρια του Θεού!


Οι άνθρωποι βάζουν στόχους και προσπαθούν να τους επιτύχουν, χωρίς να αφουγκράζωνται

ποιο είναι το θέλημα του Θεού και χωρίς να συμμορφώνωνται προς αυτό.


Πρέπει να αφεθούμε με εμπιστοσύνη στον Θεό να κατευθύνη τα πράγματα και εμείς να κάνουμε

το χρέος μας με φιλότιμο.



Αν ο άνθρωπος δεν εμπιστευθή στον Θεό, ώστε να εγκαταλείψη τελείως τον εαυτό του στα χέρια Του,

θα βασανίζεται.

Οι άνθρωποι συνήθως καταφεύγουν πρώτα στην ανθρώπινη παρηγοριά και, όταν απογοητευθούν

από τους ανθρώπους, τότε καταφεύγουν στον Θεό.


Αν όμως θέλουμε να μη βασανιζώμαστε, να ζητούμε την θεία παρηγοριά, γιατί αυτή είναι και

η μόνη αληθινή παρηγοριά.

Δεν φθάνει η πίστη (1) στον Θεό• χρειάζεται και η εμπιστοσύνη στον Θεό.

Η εμπιστοσύνη στον Θεό ελκύει την βοήθεια Του. Ο Χριστιανός πιστεύει και εμπιστεύεται τον εαυτό του

στον Θεό μέχρι θανάτου, και τότε βλέπει καθαρά το χέρι του Θεού που τον σώζει.


Ο Απόστολος Παύλος λέει ότι πίστη είναι να πιστεύουμε στα μη βλεπόμενα, όχι απλώς στα βλεπόμενα (2).

Όταν αναθέτουμε το μέλλον μας στον Θεό, Τον υποχρεώνουμε να μας βοηθήση.


Η απόλυτη εμπιστοσύνη στα χέρια του Θεού έχει μητέρα την πίστη, με την οποία προσεύχεται κανείς

μυστικά καί απολαμβάνει τους καρπούς της ελπίδος.

Είναι μία συνεχής προσευχή και φέρνει θεία αποτελέσματα την ώρα που πρέπει.



Τότε φυσικά ο άνθρωπος ζη αγγελική ζωή και ξεσπάει σε δοξολογία: «Άγιος, Άγιος, Άγιος Κύριος Σαβαώθ»(3).

Γιατί ο άνθρωπος μπορεί να κάνη την ζωή του παραδεισένια, εάν έχη εμπιστοσύνη στον Θεό,

Τον δοξάζη για όλα και δέχεται να τον κυβερνάη σαν καλός Πατέρας.


Διαφορετικά, κάνει την ζωή του κόλαση. Είναι μεγάλο πράγμα να νιώθη ο άνθρωπος από τούτη

την ζωή ένα μέρος της χαράς του Παραδείσου.



- Γέροντα, όσον αφορά στην σωματική ή την ψυχική υγεία, μέχρι ποιό σημείο πρέπει να αφήνη

κανείς τον εαυτό του στα χέρια του Θεού;


- Εμπιστεύεται κανείς πρώτα τον Θεό, και μετά από τον Θεό, θα εμπιστευθή και τον κατάλληλο άνθρωπο.


- Γέροντα, τί σχέση υπάρχει ανάμεσα στην πίστη και την αγάπη;

- Πρώτα είναι η πίστη και μετά έρχεται η αγάπη.

Πρέπει να πιστεύη κανείς, για να αγαπάη. Δεν μπορεί να αγαπήση κάτι που δεν το πιστεύει.

Γι' αυτό, για να αγαπήσουμε τον Θεό, πρέπει να πιστέψουμε στον Θεό.


Ανάλογη με την πίστη που έχει κανείς είναι και η ελπίδα και η αγάπη και η θυσία για τον Θεό και τον πλησίον.

Η θερμή πίστη στον Θεό γεννάει την θερμή αγάπη προς τον Θεό και προς την εικόνα του Θεού,

τον συνάνθρωπο μας.

Και από την υπερχείλιση της αγάπης μας - που δεν χωράει στην καρδιά και χύνεται έξω

- ποτίζονται και τα καημένα τα ζώα.


Πιστεύουμε πολύ, αγαπάμε πολύ. Αν η πίστη μας είναι χλιαρή, και η αγάπη μας θα είναι χλιαρή.

Αν η πίστη μας είναι θερμή, και η αγάπη μας θα είναι θερμή.

Η πίστη μας πρέπει να έχη φιλότιμο και από 'κει ξεκινάει ο φιλότιμος αγώνας

Και όσο αγωνίζεται κανείς φιλότιμα, τόσο αυξάνει και η πίστη, αυξάνει και η αγάπη.


Πολύ βοηθάει στον φιλότιμο αυτόν αγώνα να σκέφτεται ο άνθρωπος τις ευεργεσίες του Θεού.

Ένας που έχει φιλότιμο δεν σκέφτεται αν υπάρχη ή δεν υπάρχη Παράδεισος, αλλά αγωνίζεται,

γιατί πιστεύει στον Θεό και Τον αγαπάει.

Ενώ ένας που δεν έχει φιλότιμο, θα άρχίση να σκέφτεται: «Και γιατί να αγωνισθώ;


Άραγε υπάρχει Παράδεισος; Υπάρχει Κρίση;». Και όταν κανείς είναι αχάριστος, ό,τι και να τον κάνης,

αχάριστος θα είναι.

Ο φιλότιμος και στους πειρασμούς δοξολογεί τον Θεό, και σιγά-σιγά φθάνει να ευγνωμονή συνέχεια

τον Θεό, οπότε έρχεται η θεία αλλοίωση στην ψυχή του και χαίρεται συνέχεια και άγάλλεται.


Άλλος και πειρασμούς μπορεί να μην έχη, αλλά μόνον ευλογίες, και ποτέ να μην είναι ευχαριστημένος.

Μετά την αγάπη προς τον Θεό έρχεται η θυσία. Και όταν υπάρχη θυσία χωρίς ιδιοτέλεια,

τότε αρχίζει κανείς να έχη και θεια γεγονότα.


Να κάνω μια θυσία όχι για τίποτε άλλο, αλλά για τον Θεό που έφτιαξε αυτό το σύμπαν

και μας δίνει τόσες ευλογίες.



Βλέπεις, οι ειδωλολάτρες που θεοποιούσαν την φύση, λάτρευαν τον ήλιο, τα ποτάμια

και έφθαναν να θυσιασθουν γι' αυτή τους την πίστη.

Αν λοιπόν εκείνοι θυσιάζονταν για την δημιουργία, πόσο μάλλον εμείς πρέπει να θυσιασθούμε

για τον Δημιουργό!


Οι άνθρωποι δεν πιστεύουν και γι' αυτό δεν θυσιάζονται. Όλη η αδιαφορία από ΄κει ξεκινάει.

Άλλος βρίζει τα θεία, άλλος μισοπιστεύει και ταλαιπωρείται.

Για να χαίρεται πραγματικά κανείς, πνευματικά, πρέπει να πιστεύη και να αγαπάη.



ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β’

(1) Στο σημείο αυτό η πίστη έχει την έννοια της αποδοχής απλώς της υπάρξεως του Θεού, η οποία δεν αρκεί για την έν Χριστώ ζωή.

(2) Βλ. Έβρ. 11, 1.

(3) Ήσ. 6, 3.
XAPA
 
Posts: 19370
Joined: Tue Nov 22, 2011 5:35 pm

Re: Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Unread postby XAPA » Tue Sep 20, 2016 4:58 pm

Image



«Χωρίς εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν» (1)



Ο άνθρωπος, αν θέλη να μη βασανίζεται, πρέπει να πιστέψη στο «χωρίς εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν»,

που είπε ο Χριστός.

Να απελπισθή δηλαδή από τον εαυτό του με την καλή έννοια και να πιστέψη στην δύναμη του Θεού.

Όταν κανείς απελπισθή με την καλή έννοια από τον εαυτό του, τότε βρίσκει τον Θεό.«

Τήν πασαν ελπίδα μου εις σε άνατίθημι» (2).


Ακόμη και οι πιο πνευματικοί άνθρωποι δεν έχουν εξασφαλίσει την ζωή τους, γι' αυτό και κρατούν συνέχεια

τον εαυτό τους στην ασφάλεια του Θεού, ελπίζουν στον Θεό και απελπίζονται μόνον από το «εγώ» τους,

διότι το «εγώ» φέρνει στον άνθρωπο όλη την πνευματική δυστυχία.


Η αυτοπεποίθηση είναι ο μεγαλύτερος και χειρότερος εχθρός μας, γιατί μας τινάζει ξαφνικά αλύπητα

στον αέρα και μας αφήνει δυστυχισμένους στους δρόμους.



Όταν ο άνθρωπος έχη αυτοπεποίθηση, δένεται και δεν μπορεί να κάνη τίποτε ή παλεύει μόνος του.

Τότε επόμενο είναι να νικηθή από τον εχθρό ή να αποτύχη και να συντριβή το «εγώ» του.


Ο Καλός Θεός πολλές φορές οικονομάει πολύ σοφά να δούμε και την θεία Του επέμβαση και την αποτυχία

που είχαμε με την αυτοπεποίθηση μας.


Όταν κανείς παρακολουθή και εξετάζη κάθε γεγονός που συμβαίνει στην ζωή του, αποκτάει πείρα,

προσέχει και έτσι προοδεύει.

Ο Χριστός ζητούσε πρώτα την πίστη στην δύναμη του Θεού και ύστερα έκανε το θαύμα.

«Αν πιστεύης στην δύναμη του Θεού, θα γιατρευθής» (3), έλεγε.


Όχι όπως λένε λανθασμένα μερικοί σήμερα: «Ο άνθρωπος έχει δυνάμεις, και αν πιστεύη στις δυνάμεις του,

μπορεί να κάνη τα πάντα.

"Να πιστεύης" δεν λέει και το Ευαγγέλιο; Συμφωνούμε επομένως».

Ναι, ο Χριστός έλεγε «πιστεύεις;», αλλά εννοούσε: «Πιστεύεις στον Θεό; Πιστεύεις ότι μπορεί ο Θεός;».

Ζητούσε την διαβεβαίωση του ανθρώπου ότι πιστεύει στον Θεό, και τότε βοηθούσε.


Πουθενά το Ευαγγέλιο δεν λέει να πιστεύω στον εγωισμό μου, αλλά να πιστεύω στον Θεό, ότι μπορεί

ο Θεός να με βοηθήση, να με θεραπευση.

Αυτοί όμως τα παίρνουν ανάποδα και λένε:

«Ο άνθρωπος έχει δυνάμεις και πρέπει να πιστεύη στον εαυτό του».

Το να πιστεύη κανείς στον εαυτό του έχει ή εγωισμό ή δαιμονισμό.




- Γέροντα, αυτοί οι άνθρωποι, όταν γίνεται ένα θαύμα, λένε ότι αυτό συνέβη, επειδή πίστευε

ο άνθρωπος ότι θα γίνη.


- Πίσω από αυτήν την εγωιστική τοποθέτηση κρύβεται η ενέργεια του διαβόλου.

Μπλέκουν αυτό που είπε ο Χριστός «πιστεύεις;» με το δικό τους «πιστεύω».


Από εκεί ξεκινάει και όλος αυτός ο δαιμονισμός που υπάρχει στον κόσμο.

Σου λένε μετά «να μη σέβεσαι ούτε μεγάλο ούτε μικρό, για να απόκτησης προσωπικότητα».

Γι' αυτό ακούς κάτι συνθήματα: «Πάτησε τους, σύντριψε τους, για να πετύχης».

Ο σεβασμός θεωρείται κατεστημένο και ο διάβολος θριαμβεύει.


Εδώ ένα παιδί, λίγο αν μιλήση με αναίδεια στους γονείς ή στους μεγαλύτερους,το εγκαταλείπει

η Χάρις του Θεού και δέχεται επιδράσεις δαιμονικές, πόσο μάλλον να το κάνη «τυπικό» αυτό ο άνθρωπος!



- Γέροντα, όταν κάποιος λέη ότι πιστεύει στον Θεό, αλλά δεν πιστεύη ότι ό Θεός μας προστατεύει;


- Τότε κάνει τον εαυτό του θεό. Πώς πιστεύει στον Θεό;

- Κάνει κάθε πρωί τόν σταυρό του κ.λπ.

- Αυτός λέει: «Πιστεύω στον Θεό, αλλά ο Θεός μας έδωσε μυαλό, για να μπορούμε να κάνουμε ό,τι θέλουμε».


Ή λέει: «Είμαι θεός.

Η Γραφή δεν λέει "θεοί έστε και υιοί Υψίστου πάντες";»(4). Δεν σκέφτεται ότι για να είναι κανείς κατά χάριν

θεός,πρέπει να έχη Χάρη Θεού• άλλα με το μυαλό του κάνει τον εαυτό του θεό.

Άλλο να έχη Χάρη Θεού και να γίνη κατά χάριν θεός, και άλλο να κάνη τον εαυτό του θεό.

Αυτό είναι το μπέρδεμα: Τον εαυτό του τον κάνει θεό και τελικά καταλήγει να είναι άθεος.




ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β’
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

(1) Ίω. 15,5.
(2) Θεοτόκιο β' ήχου.
(3) Βλ. Ματθ. 9,29 και Μάρκ. 9,23
(4) Ψαλμ. 81,6
XAPA
 
Posts: 19370
Joined: Tue Nov 22, 2011 5:35 pm

Re: Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Unread postby XAPA » Wed Sep 21, 2016 8:52 pm

Image



Θα έρθη καιρός που όλοι θα πιστέψουν



- Γέροντα, πώς συμβαίνει άνθρωποι πιστοί να φθάνουν στην αθεΐα;

- Στο θέμα αυτό μπορεί να υπάρχουν δύο περιπτώσεις.

Στην μία περίπτωση μπορεί να ήταν κανείς πολύ πιστός, να ενήργησε η δύναμη του Θεού στην ζωή του

με πολλά χειροπιαστά γεγονότα, και ύστερα να έφθασε σε μιά θόλωση στο θέμα της πίστεως.


Αυτό συμβαίνει, όταν λ.χ. κάνη κανείς άσκηση αδιάκριτη με εγωισμό, πιάνη δηλαδή ξερά την πνευματική ζωή.

«Τί έκανε ο τάδε Άγιος; λέει, θα το κάνω και εγώ», και αρχίζει να κάνη μιά αδιάκριτη άσκηση.

Σιγά-σιγά όμως, χωρίς να το καταλάβη, δημιουργείται μέσα του μιά ψευδαίσθηση ότι, αν δεν έφθασε

στα μέτρα του τάδε Αγίου, κάπου εκεί κοντά πρέπει να είναι.


Έτσι συνεχίζει την άσκηση. Αλλά, ενώ πριν από αυτόν τον λογισμό τον βοηθούσε η θεία Χάρις, τώρα αρχίζει

να τον έγκαταλείπη.

Γιατί, τι δουλειά έχει με την υπερηφάνεια η Χάρις του Θεού ;

Οπότε δεν μπορεί πια να κάνη την άσκηση που έκανε προηγουμένως και ζορίζει τον εαυτό του.


Με το ζόρισμα όμως δημιουργείται άγχος. Έρχεται και η υπερηφάνεια που είναι μιά αντάρα

και του δημιουργεί μιά θόλωση.

Και ενώ είχε κάνει τόσα και είχε ενεργήσει η θεία Χάρις και είχε γεγονότα, αρχίζει σιγά-σιγά να έχη

λογισμούς απιστίας και να αμφιβάλλη για την ύπαρξη του Θεού.


Η δεύτερη περίπτωση είναι, όταν θέληση ένας αγράμματος να ασχοληθή με το δόγμα.

Έ, αυτός δεν είναι καλά! Άλλο να ρίξη μιά ματιά, για να γνωρίση το δόγμα.

Αλλά καί ένας μορφωμένος αν πάη υπερήφανα να ασχοληθή με το δόγμα, και αυτόν, επειδή έχει

υπερηφάνεια, θα τον εγκατάλειψη η Χάρις του Θεού, και θα αρχίση να έχη αμφιβολίες.


Δεν μιλάω φυσικά για έναν που έχει ευλάβεια. Αυτός και μορφωμένος να μην είναι, μπορεί να ρίξη

μιά ματιά με διάκριση, μέχρι εκεί που μπορεί να εξετάση, και να κατανόηση το δόγμα.

Αλλά ένας που δεν έχει πνευματικότητα και πάει να ασχοληθή με τα δογματικά, αυτός, και αν πίστευε λίγο,

μετά δεν θα πιστεύη καθόλου.



- Γέροντα, η απιστία έχει έξαπλωθή πολύ στην εποχή μας.

- Ναι, αλλά συχνά βλέπει κανείς και σ' αυτούς ακόμη που λένε ότι δεν πιστεύουν στον Θεό να υπάρχη

μέσα τους κρυμμένη λίγη πίστη.

Μιά φορά μου είπε ένα παλληκάρι: «Δεν πιστεύω ότι υπάρχει Θεός».

«Έλα πιο κοντά, του είπα. Ακούς το αηδόνι που κελαηδάει; Ποιός του έδωσε το χάρισμα αυτό;».


Το καημένο ένα κι ένα συγκινήθηκε. Έφυγε εκείνη η σκληράδα της απιστίας και άλλαξε

το προσωπάκι του.

Άλλη φορά είχαν έρθει δύο επισκέπτες στο Καλύβι. Ήταν περίπου σαράντα πέντε χρονών και ζούσαν

πολύ κοσμική ζωή.


Όπως εμείς οι μοναχοί λέμε «αφού είναι μάταιη αυτή η ζωή, τα αρνούμαστε όλα», έτσι και εκείνοι,

από την αντίθετη πλευρά, είπαν «δεν υπάρχει άλλη ζωή» και, όταν ήταν νέοι, άφησαν τις σπουδές τους

και ρίχτηκαν στην κοσμική ζωή.

Έφθασαν σε σημείο να γίνουν ψυχικά και σωματικά ράκη.


Ο πατέρας του ενός πέθανε από την στενοχώρια. Ο άλλος κατέστρεψε την περιουσία της μάνας του

και την έκανε καρδιακιά.

Μετά από την συζήτηση που κάναμε, είδαν τα πράγματα αλλιώς. «Εμείς αχρηστευθήκαμε», έλεγαν.

Έδωσα στον έναν μιά εικόνα για την μάνα του. Πήγα να δώσω και στον άλλο μία εικόνα, αλλά δεν την έπαιρνε.


«Δώσε μου ένα σανιδάκι από αυτά που πριονίζεις, μου λέει. Δεν πιστεύω στον Θεό• στους Άγιους πιστεύω».

Τότε του είπα: «Ή καθρέφτης είναι κανείς ή καπάκι από κονσερβοκούτι, αν δεν πέσουν οι ακτίνες του

ήλιου επάνω του, δεν γυαλίζει.

Οι Άγιοι έλαμψαν με τις ακτίνες της Χάριτος του Θεού, όπως τα αστέρια παίρνουν φως από τον ήλιο».


Τους καημένους τους νέους τους ζαλίζουν με διάφορες θεωρίες.

Είχα προσέξει εκεί στο Καλύβι ότι συνήθως δύο μαρξιστές πενηντάρηδες έμπαιναν στα γκρουπ των νέων,

για να τους ζαλίζουν.

Οι μαρξιστές δεν πιστεύουν και, όταν πας να τους απόδειξης την ύπαρξη του Θεού, κρίνουν τον Θεό

και είναι όλο ερωτήσεις• «γιατί αυτό, γιατί εκείνο κ.λπ.».


Ο Προφήτης Ησαΐας λέει ότι αυτοί που δεν θέλουν να σωθούν, δεν καταλαβαίνουν (1).

Μια φορά τους είπα: «Βλέπετε τα αστέρια; Αυτά δεν είναι βιδωμένα• κάποιος τα κρατά στο στερέωμα.

Για τον Χριστό, όσα είπαν οι Προφήτες εκπληρώθηκαν. Έχουμε τόσους Μάρτυρες, που ήταν πριν πολύ άπιστοι,

δήμιοι, ειδωλολάτρες, και μετά πίστεψαν στον Χριστό και μαρτύρησαν.


Μερικούς τους έκοβαν την γλώσσα, για να μη μιλάνε για τον Χριστό, και με κομμένη γλώσσα μιλούσαν καλύτερα!

Κάθε μέρα έχουμε τόσους Αγίους που εορτάζουν! Είναι ζωντανή η παρουσία των Αγίων. Και όταν ακόμη εμείς

δεν τους βρίσκουμε, εκείνοι μας βρίσκουν!


Πολλοί ασκητές στην έρημο, που δεν έχουν ημερολόγιο και δεν ξέρουν ποιος Άγιος γιορτάζει, λένε

«Άγιοι της ημέρας, πρεσβεύσατε υπέρ ημών» και παρουσιάζονται οι Άγιοι και τους φανερώνουν και το

όνομα τους• και μάλιστα είναι Άγιοι με δύσκολα ονόματα.

Κοιτάνε ύστερα οι ασκητές το ημερολόγιο και βλέπουν ότι γιορτάζουν εκείνη την ημέρα οι Άγιοι που τους

παρουσιάσθηκαν (2). Αυτό πώς το βλέπετε;».


Μετά μου είπαν: «Γιατί πάνε οι Άγιοι στους καλογήρους και δεν πάνε να βοηθήσουν τον λαό που έχει ανάγκη;».

«Με τι ήρθατε εδώ, παλληκάρια; τα ρώτησα• με το αεροπλάνο;». «Όχι, με το αυτοκίνητο», μου λένε.

«Εντάξει• στον δρόμο που ερχόσασταν, πόσα προσκυνητάρια είδατε; Αυτά δεν φύτρωσαν με τα πρωτοβρόχια.

Βοηθήθηκαν οι άνθρωποι από τους Αγίους και από ευλάβεια τα έφτιαξαν, και ανάβουν και τα κανδήλια.


Οι πνευματικοί άνθρωποι, όσο πετούν τα υλικά, τόσο ανεβαίνουν.

Οι υλιστές, και αυτοί κάτι απολαμβάνουν φτιάχνουν π.χ. τόσα κύπελλα, παίρνουν τόσα χρήματα•

άμα φτιάξουν περισσότερα, παίρνουν περισσότερα.

Εσείς μόνον την προπαγάνδα κάνετε και σταματάτε εκεί• δεν έχετε τίποτε να απολαύσετε. Είστε οι πιό ταλαίπωροι,

διότι, όταν πετύχετε αυτό που θέλετε, δεν θα έχετε κανένα άλλο ιδανικό, μόνον το βάσανο της μαρξιστικής

σκλαβιάς».

Στο τέλος μου είπαν: «Είσαι πολύ καλός άνθρωπος, δίκαιος, σοφός...».


Πάντως είτε το θέλουν οι άνθρωποι είτε δεν το θέλουν, θα ερθη καιρός που όλοι θα πιστέψουν, γιατί θα

φθάσουν σε αδιέξοδο και θα επέμβη ο Χριστός.




ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β’


(1) Πρβ. Ήσ. 6, 9-10.

(2) Στις 3-6-1979, επειδή ό Γέροντας δεν θυμόταν ποιός Άγιος γιόρταζε εκείνη την ήμερα καί δεν έβρισκε τα γυαλιά του, για να δη στο ημερολόγιο - μόλις τότε είχε έγκατασταθή στο Καλύβι «Παναγούδα» και ακόμη δεν είχε τακτοποιηθή -, έκανε κομποσχοίνι λέγοντας «Άγιοι της ημέρας, πρεσβεύσατε υπέρ ημών».

Τότε τον επισκέφθηκε ο Άγιος Λουκιλλιανός που γιορτάζει εκείνη την ημέρα και του επανέλαβε τρεις φορές το δύσκολο όνομα του.
XAPA
 
Posts: 19370
Joined: Tue Nov 22, 2011 5:35 pm

Re: Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Unread postby XAPA » Thu Sep 22, 2016 7:19 pm

Image



ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3


Όπου δεν φθάνει ο άνθρωπος, βοηθάει ο Θεός


Ο Θεός βοηθάει σε o,τι δεν γίνεται ανθρωπίνως


- Τι καπνός είναι εκεί;

- Κάτι καίμε, Γέροντα.

- Βάλατε φωτιά με τέτοιον αέρα;

- Γέροντα, έβρεξε το πρωί.

- Έστω και να έβρεξε και κατακλυσμό να έκανε, αν σηκωθή μετά ένας αέρας, γίνεται τέτοια ξηρασία,

που όλα γίνονται σαν μπαρούτι!


«Έβρεξε», σου λέει η άλλη! Παλιότερα είχε πιάσει φωτιά εκεί κάτω από χαζομάρα σας• το ξεχάσατε;

Όταν κανείς ρεζιλευθή μιά φορά, πρέπει στην συνέχεια να είναι πολύ προσεκτικός.

Ο Θεός βοηθάει εκεί που πρέπει, εκεί που δεν μπορεί ο άνθρωπος να ενεργήση ανθρωπίνως•

δεν θα βοηθήση την χαζομάρα μας.

Ρεζιλεύουμε έτσι και τους Αγίους.


- Γέροντα, καταλαβαίνει κανείς πάντοτε μέχρι ποιο σημείο πρέπει να ενεργή ανθρωπίνως;

- Κατ’ αρχάς αυτό φαίνεται. Αλλά και αν είχε διάθεση να κάνη αυτό που μπορούσε να κάνη και δεν το έκανε,

γιατί κάτι τον εμπόδισε, ο Θεός θα τον βοηθήση σε μιά δύσκολη στιγμή.

Αν όμως δεν είχε διάθεση, ενώ είχε κουράγιο, ο Θεός δεν θα βοηθήση.


Σου λένε λ.χ. να βάζης το βράδυ τον σύρτη στην πόρτα και εσύ δεν τον βάζεις, γιατί βαριέσαι,

και λες ότι θα φυλάξη ο Θεός.

Δεν είναι ότι έχεις εμπιστοσύνη στον Θεό και δεν βάζεις τον σύρτη, αλλά δεν τον βάζεις, γιατί βαριέσαι.

Πώς να βοηθήση τότε ο Θεός; Να βοηθήση δηλαδή τον τεμπέλη;


Όταν λέω σε έναν να βάλη τον σύρτη και δεν τον βάζη, και μόνο για την παρακοή του θέλει τιμωρία.

Ό,τι μπορεί να κάνη κανείς ανθρωπίνως, πρέπει να το κάνη και ό,τι δεν μπορεί, να το αφήνη στον Θεό.

Και αν κάνη λίγο περισσότερο από ό,τι μπορεί, όχι όμως από εγωισμό αλλά από φιλότιμο, γιατί νομίζει

ότι δεν εξήντλησε αυτό που μπορεί να κάνη ανθρωπίνως, πάλι το βλέπει ο Θεός και συγκινείται.


Ο Θεός, για να βοηθήση, θέλει και την δική μας προσπάθεια.

Βλέπεις, ο Νώε εκατό χρόνια παιδευόταν να φτιάξη την Κιβωτό. Πριόνιζαν τα ξύλα με ξύλινα πριόνια.

Έβρισκαν άλλα ξύλα πιο σκληρά και τα έφτιαχναν πριόνια.

Δεν μπορούσε τάχα να κάνη κάτι ο Θεός, ώστε να τελείωση γρήγορα η Κιβωτός;


Τους είπε όμως πως να την φτιάξουν και μετά τους έδινε δυνάμεις (1).

Γι' αυτό να κάνουμε ό,τι μπορούμε εμείς, για να κάνη και ο Θεός ό,τι εμείς δεν μπορούμε.

Ήρθε κάποιος στο Καλύβι και μου είπε: «Γιατί οι καλόγεροι κάθονται εδώ και δέν πάνε στον κόσμο,

να βοηθήσουν τον λαό;».


«Αν πήγαιναν έξω στον κόσμο, να βοηθήσουν τον λαό, του είπα, θα έλεγες γιατί οι καλόγεροι γυρίζουν

στον κόσμο. Τώρα που δεν πάνε -, λες γιατί δεν πάνε».

Ύστερα μου λέει: «Γιατί οι καλόγεροι πηγαίνουν στους γιατρούς και δεν τους βοηθάει ο Χριστός τους

και η Παναγία τους να γίνουν καλά;».


«Αυτήν την ερώτηση, του λέω, μου την έκανε και ένας Εβραίος γιατρός».

«Αυτός δεν είναι Εβραίος», μου λέει ένας που ήταν μαζί του.

«Δεν έχει σημασία πού δεν είναι Εβραίος, του λέω. Αυτή η ερώτηση Εβραίου είναι.

Και θα σας πω την απάντηση που έδωσα στον Εβραίο, αφού είναι όμοια η περίπτωση.


Εσύ, σαν Εβραίος που είσαι, του είπα, έπρεπε να ξέρης απ' έξω την Παλαιά Διαθήκη.

Εκεί στον Προφήτη Ησαΐα αναφέρει ότι ο Θεός χάρισε στον βασιλιά Εζεκία,

επειδή ήταν πολύ καλός, ακόμη δεκαπέντε χρόνια ζωής.

Έστειλε τον Προφήτη Ησαΐα και είπε στον βασιλιά: Ο Θεός σου χαρίζει ακόμη δεκαπέντε χρόνια ζωής,

γιατί διέλυσες τα άλση των ειδωλολατρών.


Και για την πληγή σου – ο βασιλιάς είχε και μια πληγή - είπε ο Θεός να βάλης επάνω μια τσαπέλλα (2)

σύκα, και θα γίνης καλά!

Αφού ο Θεός του χάρισε δεκαπέντε χρόνια ζωής, δεν μπορούσε να θεραπεύση και εκείνη την πληγή;

Εκείνη όμως γιατρευόταν με μιά τσαπέλλα σύκα» (3).


Πράγματα που γίνονται από τους ανθρώπους να μην τα ζητάμε από τον Θεό.

Να ταπεινωνώμαστε στους ανθρώπους και να ζητάμε την βοήθεια τους.

Μέχρις ενός σημείου θα ενεργήση ο άνθρωπος ανθρωπίνως και μετά θα αφεθή στον Θεό.

Είναι εγωιστικό να προσπαθή να βοηθήση κανείς σε κάτι που δεν γίνεται ανθρωπίνως.


Σε πολλές περιπτώσεις που επιμένει ο άνθρωπος να βοηθήση, βλέπω ότι είναι από ενέργεια του πειρασμού,

για να τον αχρηστέψη.

Εγώ, όταν βλέπω ότι δεν βοηθιέται μιά κατάσταση ανθρωπίνως - λίγο-πολύ καταλαβαίνω μέχρι ποιο σημείο

μπορεί να βοηθήση ο άνθρωπος και από ποιο σημείο και μετά πρέπει να τ’ αφήση στον Θεό -, τότε υψώνω

τα χέρια στον Θεό, ανάβω και δυο λαμπάδες, αφήνω το πρόβλημα στον Θεό και αμέσως τακτοποιείται.

Ο Θεός ξέρει ότι δεν το κάνω από τεμπελιά.


Γι' αυτό, όταν μας ζητούν βοήθεια, πρέπει να διακρίνουμε και να βοηθούμε σε όσα μπορούμε.

Σε όσα όμως δεν μπορούμε, να βοηθούμε έστω με μια ευχή ή με το να τα αναθέτουμε μόνο στον Θεό•

και αυτό είναι μιά μυστική προσευχή.

Ο Θεός είναι φύσει αγαθός και για το καλό μας φροντίζει πάντα, και όταν του ζητήσουμε κάτι, θα μας το δώση,

εάν είναι για το καλό μας.


Ό,τι είναι απαραίτητο για την σωτηρία της ψυχής μας και για την σωματική μας συντήρηση,

ο Θεός θα μας το δώση πλουσιοπάροχα και θα έχουμε την ευλογία Του.

Ο,τι μας στερεί, είτε για να μας δοκιμάση είτε για να μας προφύλαξη, όλα να τα δεχώμαστε με χαρά,

αλλά και να τα μελετούμε, για να ωφελούμαστε.


Ξέρει πότε και πώς να οικονομάη το πλάσμα Του. Βοηθάει με τον τρόπο Του την ώρα που χρειάζεται.

Πολλές φορές όμως το αδύνατο πλάσμα Του αδημονεί, γιατί το θέλει εκείνη την ώρα που το ζητάει,

σαν το μικρό παιδί που ζητάει το κουλούρι από την μάνα του άψητο και δεν κάνει υπομονή να ψηθή.

Εμείς θα ζητάμε, θα κάνουμε υπομονή και η Καλή μας Μητέρα η Παναγία, όταν είναι έτοιμο, θα μας το δώση.



- Γέροντα, οι Άγιοι πότε βοηθούν ;

- Όποτε χρειάζεται να βοηθήσουν, όχι όποτε νομίζουμε εμείς ότι χρειάζεται να βοηθήσουν.

Βοηθούν δηλαδή, όταν αυτό μας ωφελή. Κατάλαβες; Ένα παιδί π.χ. ζητάει από τον πατέρα του μοτοσακό,

αλλά ο πατέρας του δεν του παίρνει.


Το παιδί του λέει: «Το θέλω το μοτοσακό, γιατί κουράζομαι να πηγαίνω με τα πόδια, παιδεύομαι».

Ο πατέρας του όμως δεν του παίρνει μοτοσακό, γιατί φοβάται μη σκοτωθή.

«Θα σου πάρω αργότερα αυτοκίνητο», του λέει.

Βάζει λοιπόν χρήματα στην Τράπεζα και, όταν μαζευτούν, θα του πάρη αυτοκίνητο.


Έτσι και οι Άγιοι ξέρουν πότε πρέπει να μας βοηθήσουν.

- Γέροντα, το έλεος του Θεού πώς το νιώθουμε;

- Το έλεος του Θεού είναι η θεία παρηγοριά που νιώθουμε μέσα μας.

Τα φέρνει έτσι ο Θεός, ώστε να μην αναπαυώμαστε στην ανθρώπινη παρηγοριά και να καταφεύγουμε στην θεία.


Βλέπεις, οι Έλληνες λ.χ. της Αυστραλίας, επειδή βρέθηκαν τελείως μόνοι τους, πλησίασαν τον Θεό περισσότερο

από άλλους ξενιτεμένους, όπως της Γερμανίας, που ήταν πιό κοντά στην πατρίδα και βρήκαν εκεί και άλλους Έλληνες.

Η δυσκολία πολύ τους βοήθησε να γαντζωθούν στον Θεό.


Όλοι ξεκίνησαν με μια βαλίτσα, βρέθηκαν μακριά από την πατρίδα, μακριά από τους συγγενείς- έπρεπε

να βρουν δουλειά, να βρουν δάσκαλο για τα παιδιά τους κ.λπ., χωρίς βοήθεια από πουθενά.

Γι' αυτό στράφηκαν στον Θεό και κράτησαν την πίστη τους.

Ενώ στην Ευρώπη οι Έλληνες που δεν είχαν αυτές τις δυσκολίες, δεν έχουν αυτήν την σχέση με τον Θεό.



ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β’
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2002

(1) Βλ. Γεν. 6,13 κ.έ.
(2) Αρμαθιά από ξερά σύκα περασμένα σε νήμα ή βούρλο.
(3) Βλ. Ήσ. 38,4 κ.έ.
XAPA
 
Posts: 19370
Joined: Tue Nov 22, 2011 5:35 pm

PreviousNext

Return to ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest