Περί κατακλυσμού

...για κάθε θέμα γενικού ενδιαφέροντος που δεν μπορεί να ενταχθεί στις υπόλοιπες κατηγορίες...

Moderator: inanm7

Re: Αποκάλυψη και αντι.

Unread postby inanm7 » Fri Feb 24, 2017 1:33 pm

student wrote:
Να θυμήσω ότι στη Γένεση γίνεται λόγος για τον κατακλυσμό και πιστευόταν από τους Πατέρες ότι ο κατακλυσμός ήταν παγκόσμιος, όπως συμπεραίνει κανείς από το ίδιο κείμενο της Γένεσης. Να όμως που έχει αποδειχτεί ότι ο κατακλυσμός αφορούσε την περιοχή της Μεσοποταμίας και όχι ολόκληρο τον κόσμο. Τι λέει η Γραφή, τι λένε οι Πατέρες και τι λένε οι νεώτερες έρευνες. http://www.oodegr.com/oode/genesis/katak1.htm


Για το αρχείο διαφωνώ με τον ισχυρισμό και προσωπικά πιστεύω κι εγώ όπως οι Πατέρες ότι ο κατακλυσμός έγινε ακριβώς όπως περιγράφεται στη Γέννεση, τουτέστιν ήταν παγκόσμιος και όχι τοπικός


Θα πω την άποψή μου και για τα προηγούμενα αλλά όσον αφορά το θέμα του κατακλυσμού θα ακολουθήσω την γνώμη του π. Ιωήλ Γιαννακόπουλου ο οποίος διακρίνεται για την Πατερικότητά του http://www.oodegr.com/oode/genesis/katak1.htm#ioil .
Βέβαια ο καθένας μπορεί να πιστεύει ότι θέλει, ότι η γη είναι επίπεδη ή τετράγωνη, αλλά ευτυχώς όπως είχα ξαναγράψει, η Εκκλησία δεν απαγορεύει την Θεολογική σκέψη και έρευνα.
Πάντως θα πρότεινα πριν ισχυριστούμε οτιδήποτε για την δημιουργία του κόσμου να διαβάσουμε τα συγγράματα του π. Ιωάννη Ρωμανίδη.
ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ 希臘
User avatar
inanm7
Συντονιστής Κατηγορίας
 
Posts: 1832
Joined: Tue Nov 15, 2011 1:43 pm

Re: Αποκάλυψη και αντι.

Unread postby SUKHOI » Fri Feb 24, 2017 4:06 pm

αν ο κατακλυσμος ηταν τοπικος τοτε γιατι ο ΘΕΟΣ δεν ειπε στον νωε να παει παρα περα και τον εβαλε να κανει την κιβωτο που την εκανε σε 100 + χρονια ?γιατι πηρε ολα τα ζωα αφου στης αλλες περιοχες θα υπηρχαν.υπαρχουν πολλα που δειχνουν οτι οσοι γραψανε τα γραψανε λαθος.για τους παλιους λεω οχι για εμας.οποιος ξερη ας μου γραψη και ποσο καιρο κρατησε ο κατακλυσμος.
User avatar
SUKHOI
 
Posts: 2707
Joined: Mon Jan 12, 2015 12:19 pm
Location: Θεσσαλονικη

Re: Αποκάλυψη και αντι.

Unread postby inanm7 » Fri Feb 24, 2017 4:21 pm

SUKHOI wrote:αν ο κατακλυσμος ηταν τοπικος τοτε γιατι ο ΘΕΟΣ δεν ειπε στον νωε να παει παρα περα και τον εβαλε να κανει την κιβωτο που την εκανε σε 100 + χρονια ?γιατι πηρε ολα τα ζωα αφου στης αλλες περιοχες θα υπηρχαν.υπαρχουν πολλα που δειχνουν οτι οσοι γραψανε τα γραψανε λαθος.για τους παλιους λεω οχι για εμας.οποιος ξερη ας μου γραψη και ποσο καιρο κρατησε ο κατακλυσμος.


Σε σχέση με το πρώτο, ο Θεός έδωσε την δυνατότητα μετανοίας στους ανθρώπους - και μάλιστα μακροχρόνιας- βλέποντας τον Νώε να φτιάχνει την κιβωτό. Έτσι θα είναι αναπολόγητοι όταν κριθούν γιατί και ο Θεός θα τους πεί: βλέπατε τον αδελφό σας να φτιάχνει την κιβωτό και δεν προβληματιστήκατε αλλά αντίθετα τον κοροϊδεύατε.
Για το δεύτερο να πω ότι ο Νώε δεν γνώριζε το μέγεθος της καταστροφής.....απλά υπάκουσε στην εντολή του Θεού. Αν το δούμε και πνευματικά αυτό μας δείχνει ότι εντός της Εκκλησίας (κιβωτός) σώζεται κανείς έστω και αν οι περισσότεροι δεν θέλουν να ακολουθήσουν αυτόν τον δρόμο ''πολλοὶ γάρ εἰσι κλητοί, ὀλίγοι δὲ ἐκλεκτοί''.
ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ 希臘
User avatar
inanm7
Συντονιστής Κατηγορίας
 
Posts: 1832
Joined: Tue Nov 15, 2011 1:43 pm

Re: Αποκάλυψη και αντι.

Unread postby student » Fri Feb 24, 2017 8:16 pm

inanm7 wrote:
Θα πω την άποψή μου και για τα προηγούμενα αλλά όσον αφορά το θέμα του κατακλυσμού θα ακολουθήσω την γνώμη του π. Ιωήλ Γιαννακόπουλου ο οποίος διακρίνεται για την Πατερικότητά του http://www.oodegr.com/oode/genesis/katak1.htm#ioil .
Βέβαια ο καθένας μπορεί να πιστεύει ότι θέλει, ότι η γη είναι επίπεδη ή τετράγωνη, αλλά ευτυχώς όπως είχα ξαναγράψει, η Εκκλησία δεν απαγορεύει την Θεολογική σκέψη και έρευνα.
Πάντως θα πρότεινα πριν ισχυριστούμε οτιδήποτε για την δημιουργία του κόσμου να διαβάσουμε τα συγγράματα του π. Ιωάννη Ρωμανίδη.


Θεμιτό να ακολουθεί κανεις όποια γνώμη τον αναπαύει.
Προσωπικά μου αρκεί να διαβάσω το τί λέει ο Θεός στη Γέννεση και όχι μόνο, και μετά αν έχω κάποια απορία ή κάτι φαίνεται μή ξεκάθαρο να ψάχνω παραπάνω.

Ενδεικτικά για το θέμα μας, για να εξηγήσω το πως προσεγίζω το θέμα, διαβάζω στη Βίβλο, εκτός από το εδάφιο που προσπαθεί να αντικρούσει η οοδε. Δηλαδή το

17 Εγώ δε, ιδού, εγώ επιφέρω τον κατακλυσμόν των υδάτων επί της γης, διά να εξολοθρεύσω πάσαν σάρκα, έχουσαν εν εαυτή πνεύμα ζωής υποκάτω του ουρανού· παν ό,τι είναι επί της γης, θέλει αποθάνει.

Ακολούθως ξαναδιαβάζω

21 Και απέθανε πάσα σαρξ κινουμένη επί της γης, των πτηνών και των κτηνών και των ζώων, και πάντων των ερπετών των ερπόντων επί της γης, και πας άνθρωπος.; 22 Εκ πάντων των όντων επί της ξηράς, πάντα όσα είχον πνοήν ζωής εις τους μυκτήρας αυτών, απέθανον. 23 Και εξηλείφθη παν το υπάρχον επί του προσώπου της γης, από ανθρώπου έως κτήνους, έως ερπετού και έως πτηνού του ουρανού, και εξηλείφθησαν από της γής· έμενε δε μόνον ο Νώε, και όσα ήσαν μετ' αυτού εν τη κιβωτώ. ;

11 και στήνω την διαθήκην μου προς εσάς· και δεν θέλει πλέον εξολοθρευθή πάσα σαρξ από των υδάτων του κατακλυσμού· ουδέ θέλει είσθαι πλέον κατακλυσμός διά να φθείρη την γην.

15 και θέλω ενθυμηθή την διαθήκην μου, την μεταξύ εμού και υμών, και παντός εμψύχου ζώου εκ πάσης σαρκός· και τα ύδατα δεν θέλουσιν είσθαι πλέον εις κατακλυσμόν διά να εξαλείψωσι πάσαν σάρκα 17 Και είπεν ο Θεός προς τον Νώε, Τούτο είναι το σημείον της διαθήκης, την οποίαν έστησα μεταξύ εμού και πάσης σαρκός ήτις είναι επί της γης.

Και λέει μετά και ο Ιησούς

39 καὶ οὐκ ἔγνωσαν ἕως ἦλθεν ὁ κατακλυσμὸς καὶ ἦρεν ἅπαντας

Μπορεί να είναι ελαττωματικό το δικό μου το σκεπτικό, αλλά όταν ο Θεός λέει αυτά τα πράγματα, πιστεύω τον Θεό. Και πίστεύω ότι έγινε ακριβώς όπως το λέει ο Θεός στην ΠΔ αλλά και ο Χριστός στην ΚΔ. Άπαντας. Πάσα σαρκα.

Αν για οποιοδήποτε λόγο κάτι δεν μου βγαίνει, δεν θα προσπαθήσω να αλλάξω το τί σημαίνει γη, τί σημαίνει όρος, τί σημαίνει ξηρά, τί σημαίνει διαθήκη, τί σημαίνει πάντα όσα είχον πνοήν ζωής εις τους μυκτήρας αυτών, τί σημαίνει εκ πάντων των όντων, για να πιστέψω τελικά ότι δεν ήταν έτσι οπως μας τα λέει ο Θεός, ή ότι πειράχθηκε η Βίβλος, και ότι τελικά δεν έγιναν έτσι αλλά εννοεί λίγους, τοπικά.

Μπορεί να μην είναι σωστή προσέγγιση αλλά μου λύνει πολλά προβλήματα. Ένα για παράδειγμα σοβαρό πρόβλημα στο συγκεκριμένο θέμα είναι ότι αν όλα αυτά τα "άπαντες - πάσα σάρκα κλπ" δεν αναφέρονται όντως σε πασα σάρκα, τότε και η Διαθήκη που αναφέρει ο Θεός " 11 και στήνω την διαθήκην μου προς εσάς· και δεν θέλει πλέον εξολοθρευθή πάσα σαρξ από των υδάτων του κατακλυσμού· ουδέ θέλει είσθαι πλέον κατακλυσμός διά να φθείρη την γην." είναι τοπική διαθήκη και δεν αφορά πάσα σάρκα. ΓΙατί δεν γίνεται ένα στίχο πριν να λέει πάσα σάρκα αλλά να μην εννοεί πάσα σάρκα, και ένα στίχο μετά να λέει πάσα σάρκα και να εννοεί πάσα σάρκα. Ή μπορεί και να γίνεται.

Αυτό όμως είναι ένα μικροπρόβλημα μπροστά στο άλλο μεγάλο πρόβλημα που μου προκύπτει αν ακολουθήσω τη μέθοδο του "δεν εννοεί ο Θεός αυτό που λέει". Δεν μπορώ μετά να πιστέψω ότι αυτό που λέει είναι αλήθεια, ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΛΛΟΥ. Γιατί αν δεχθώ μια φορά ότι ο Θεός ή δεν ξέρει τί λέει, ή αλλοιώθηκε το κείμενο, ή όταν λέει "όλοι" μπορεί και να εννοεί "οι μισοί", όλα είναι πλέον ανοιχτό γήπεδο. Μπορεί μετά ο καθένας να λέει ότι θέλει για οτιδήποτε είπε ο Θεός. Γιατί μετά όταν διαβάζω ότι "11 Διότι λέγει η γραφή· Πας ο πιστεύων επ' αυτόν δεν θέλει καταισχυνθή" θα πρέπει να αποδείξω από την αρχή γιατί αυτό το "πας" του Ησαία, είναι όντως "πας" και όχι "κάποιοι λίγοι εδώ γύρω". Γιατί τελικά μετά το οτιδήποτε μπορεί να σημαίνει οτιδήποτε. Και τότε, την έκατσα τη βάρκα.

Εν κατακλείδι, για το αρχείο ξανά, επιλέγω να πιστεύω με τον τρόπο που ανέφερα. Πιστεύω αυτό που ξεκάθαρα λέει ο ο Θεός στην Αγία Γραφή. Και ο Θεός για παράδειγμα, ποτέ δεν είπε "ο ήλιος γυρίζει γύρω από τη γη". Το ότι κάποιοι συμπέραναν από εκείνο το εστάθη, ότι συμβαίνει αυτό, δεν είναι παράδειγμα ότι ο Θεός είπε κάτι που δεν ισχύει και άρα όποιος πιστεύει τί λέει ο Θεός πιστεύει ότι η γη είναι επίπεδη. Στην περίπτωσή μας ο Θεός λέει επανηλλειμένα και ξεκάθαρα, συνεχώς, το πάσα σάρκα με διάφορους τρόπους και μεγάλη έμφαση. Όσο και αν διαφωνεί η επιστήμη (που κι αυτό χρειάζεται μεγάλη συζήτηση για το αν όντως διαφωνεί), μένω με το λόγο του Θεού και περιμένω να δω τι θα αποδειχθεί στο μέλλον.

ΥΓ Γενικά πάντως, το να είναι κάποιος τόσο ευέλικτος στην ερμηνεία των λόγων του Θεού, σε βαθμό που ο Θεός μπορεί να λέει "πάντες" αλλά να εννοεί "λίγους", εμένα με τρομάζει. Κατανοώ και αντιλαμβάνομαι πως αυτή η ευελιξία ευνοεί και ευκολύνει τα μέγιστα στην ανάπτυξη και παρουσίαση ερμηνείων οποιουδήποτε εύρους, μπορεί δηλαδή να στηρίξει κανείς το οτιδήποτε, και ανοίγει δρόμο να αποκτήσει βάση σχεδόν οποιαδήποτε από αυτές, αλλά προσωπικά δεν μπορώ να ακολουθήσω αυτό το μονοπάτι.

Ευχαριστώ λοιπόν για την ευκαιρία να εξετασω την ερμηνεία που πιστεύεις για τον κατακλυσμο, καθώς και για τα σχόλια της οοδε και του π. Γιαννακόπουλου, αλλά κατόπιν εξέτασής τους θα παραμείνω στο ξεκάθαρο που λέει ο Θεός στην Αγία Γραφή. Και θα θεωρώ ότι το ουράνιο τόξο είναι σύμβολο της διαθήκης του Θεού με κάθε σάρκα, και όχι μιας διαθήκης τοπικής, για λίγους. Αλλιώς στην τελική θα έπρεπε να υπάρχει ουράνιο τόξο μόνο στη Μεσοποταμία.
Εγερθήσεται γὰρ ἔθνος ἐπὶ ἔθνος καὶ βασιλεία ἐπὶ βασιλείαν, καὶ ἔσονται λιμοὶ καὶ λοιμοὶ καὶ σεισμοὶ κατὰ τόπους· πάντα δὲ ταῦτα ἀρχὴ ὠδίνων...
student
Καθολικός Συντονιστής
 
Posts: 3599
Joined: Tue Nov 15, 2011 4:55 pm

Re: Αποκάλυψη και αντι.

Unread postby inanm7 » Fri Feb 24, 2017 11:57 pm

student wrote:
inanm7 wrote:
Ενδεικτικά για το θέμα μας, για να εξηγήσω το πως προσεγίζω το θέμα, διαβάζω στη Βίβλο, εκτός από το εδάφιο που προσπαθεί να αντικρούσει η οοδε. Δηλαδή το

17 Εγώ δε, ιδού, εγώ επιφέρω τον κατακλυσμόν των υδάτων επί της γης, διά να εξολοθρεύσω πάσαν σάρκα, έχουσαν εν εαυτή πνεύμα ζωής υποκάτω του ουρανού· παν ό,τι είναι επί της γης, θέλει αποθάνει.

Ακολούθως ξαναδιαβάζω

21 Και απέθανε πάσα σαρξ κινουμένη επί της γης, των πτηνών και των κτηνών και των ζώων, και πάντων των ερπετών των ερπόντων επί της γης, και πας άνθρωπος.; 22 Εκ πάντων των όντων επί της ξηράς, πάντα όσα είχον πνοήν ζωής εις τους μυκτήρας αυτών, απέθανον. 23 Και εξηλείφθη παν το υπάρχον επί του προσώπου της γης, από ανθρώπου έως κτήνους, έως ερπετού και έως πτηνού του ουρανού, και εξηλείφθησαν από της γής· έμενε δε μόνον ο Νώε, και όσα ήσαν μετ' αυτού εν τη κιβωτώ. ;

11 και στήνω την διαθήκην μου προς εσάς· και δεν θέλει πλέον εξολοθρευθή πάσα σαρξ από των υδάτων του κατακλυσμού· ουδέ θέλει είσθαι πλέον κατακλυσμός διά να φθείρη την γην.

15 και θέλω ενθυμηθή την διαθήκην μου, την μεταξύ εμού και υμών, και παντός εμψύχου ζώου εκ πάσης σαρκός· και τα ύδατα δεν θέλουσιν είσθαι πλέον εις κατακλυσμόν διά να εξαλείψωσι πάσαν σάρκα 17 Και είπεν ο Θεός προς τον Νώε, Τούτο είναι το σημείον της διαθήκης, την οποίαν έστησα μεταξύ εμού και πάσης σαρκός ήτις είναι επί της γης.

Και λέει μετά και ο Ιησούς

39 καὶ οὐκ ἔγνωσαν ἕως ἦλθεν ὁ κατακλυσμὸς καὶ ἦρεν ἅπαντας

Μπορεί να είναι ελαττωματικό το δικό μου το σκεπτικό, αλλά όταν ο Θεός λέει αυτά τα πράγματα, πιστεύω τον Θεό. Και πίστεύω ότι έγινε ακριβώς όπως το λέει ο Θεός στην ΠΔ αλλά και ο Χριστός στην ΚΔ. Άπαντας. Πάσα σαρκα.

Αν για οποιοδήποτε λόγο κάτι δεν μου βγαίνει, δεν θα προσπαθήσω να αλλάξω το τί σημαίνει γη, τί σημαίνει όρος, τί σημαίνει ξηρά, τί σημαίνει διαθήκη, τί σημαίνει πάντα όσα είχον πνοήν ζωής εις τους μυκτήρας αυτών, τί σημαίνει εκ πάντων των όντων, για να πιστέψω τελικά ότι δεν ήταν έτσι οπως μας τα λέει ο Θεός, ή ότι πειράχθηκε η Βίβλος, και ότι τελικά δεν έγιναν έτσι αλλά εννοεί λίγους, τοπικά.

Μπορεί να μην είναι σωστή προσέγγιση αλλά μου λύνει πολλά προβλήματα. Ένα για παράδειγμα σοβαρό πρόβλημα στο συγκεκριμένο θέμα είναι ότι αν όλα αυτά τα "άπαντες - πάσα σάρκα κλπ" δεν αναφέρονται όντως σε πασα σάρκα, τότε και η Διαθήκη που αναφέρει ο Θεός " 11 και στήνω την διαθήκην μου προς εσάς· και δεν θέλει πλέον εξολοθρευθή πάσα σαρξ από των υδάτων του κατακλυσμού· ουδέ θέλει είσθαι πλέον κατακλυσμός διά να φθείρη την γην." είναι τοπική διαθήκη και δεν αφορά πάσα σάρκα. ΓΙατί δεν γίνεται ένα στίχο πριν να λέει πάσα σάρκα αλλά να μην εννοεί πάσα σάρκα, και ένα στίχο μετά να λέει πάσα σάρκα και να εννοεί πάσα σάρκα. Ή μπορεί και να γίνεται.

Αυτό όμως είναι ένα μικροπρόβλημα μπροστά στο άλλο μεγάλο πρόβλημα που μου προκύπτει αν ακολουθήσω τη μέθοδο του "δεν εννοεί ο Θεός αυτό που λέει". Δεν μπορώ μετά να πιστέψω ότι αυτό που λέει είναι αλήθεια, ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΛΛΟΥ. Γιατί αν δεχθώ μια φορά ότι ο Θεός ή δεν ξέρει τί λέει, ή αλλοιώθηκε το κείμενο, ή όταν λέει "όλοι" μπορεί και να εννοεί "οι μισοί", όλα είναι πλέον ανοιχτό γήπεδο. Μπορεί μετά ο καθένας να λέει ότι θέλει για οτιδήποτε είπε ο Θεός. Γιατί μετά όταν διαβάζω ότι "11 Διότι λέγει η γραφή· Πας ο πιστεύων επ' αυτόν δεν θέλει καταισχυνθή" θα πρέπει να αποδείξω από την αρχή γιατί αυτό το "πας" του Ησαία, είναι όντως "πας" και όχι "κάποιοι λίγοι εδώ γύρω". Γιατί τελικά μετά το οτιδήποτε μπορεί να σημαίνει οτιδήποτε. Και τότε, την έκατσα τη βάρκα.

Εν κατακλείδι, για το αρχείο ξανά, επιλέγω να πιστεύω με τον τρόπο που ανέφερα. Πιστεύω αυτό που ξεκάθαρα λέει ο ο Θεός στην Αγία Γραφή. Και ο Θεός για παράδειγμα, ποτέ δεν είπε "ο ήλιος γυρίζει γύρω από τη γη". Το ότι κάποιοι συμπέραναν από εκείνο το εστάθη, ότι συμβαίνει αυτό, δεν είναι παράδειγμα ότι ο Θεός είπε κάτι που δεν ισχύει και άρα όποιος πιστεύει τί λέει ο Θεός πιστεύει ότι η γη είναι επίπεδη. Στην περίπτωσή μας ο Θεός λέει επανηλλειμένα και ξεκάθαρα, συνεχώς, το πάσα σάρκα με διάφορους τρόπους και μεγάλη έμφαση. Όσο και αν διαφωνεί η επιστήμη (που κι αυτό χρειάζεται μεγάλη συζήτηση για το αν όντως διαφωνεί), μένω με το λόγο του Θεού και περιμένω να δω τι θα αποδειχθεί στο μέλλον.

ΥΓ Γενικά πάντως, το να είναι κάποιος τόσο ευέλικτος στην ερμηνεία των λόγων του Θεού, σε βαθμό που ο Θεός μπορεί να λέει "πάντες" αλλά να εννοεί "λίγους", εμένα με τρομάζει. Κατανοώ και αντιλαμβάνομαι πως αυτή η ευελιξία ευνοεί και ευκολύνει τα μέγιστα στην ανάπτυξη και παρουσίαση ερμηνείων οποιουδήποτε εύρους, μπορεί δηλαδή να στηρίξει κανείς το οτιδήποτε, και ανοίγει δρόμο να αποκτήσει βάση σχεδόν οποιαδήποτε από αυτές, αλλά προσωπικά δεν μπορώ να ακολουθήσω αυτό το μονοπάτι.

Ευχαριστώ λοιπόν για την ευκαιρία να εξετασω την ερμηνεία που πιστεύεις για τον κατακλυσμο, καθώς και για τα σχόλια της οοδε και του π. Γιαννακόπουλου, αλλά κατόπιν εξέτασής τους θα παραμείνω στο ξεκάθαρο που λέει ο Θεός στην Αγία Γραφή. Και θα θεωρώ ότι το ουράνιο τόξο είναι σύμβολο της διαθήκης του Θεού με κάθε σάρκα, και όχι μιας διαθήκης τοπικής, για λίγους. Αλλιώς στην τελική θα έπρεπε να υπάρχει ουράνιο τόξο μόνο στη Μεσοποταμία.


Τελειώνοντας το παρόν θέμα νομίζω ότι βοηθάει να έχουμε στο μυαλό μας τις αντιλήψεις των ανθρώπων της εποχής εκείνης καθώς και το επίπεδο των επιστημονικών ανακαλύψεων.
Γι`αυτούς η γη τότε ήταν πολύ περιορισμένη σε εκατοντάδες χιλιόμετρα. Δεν γνώριζε ο συγγραφέας το μέγεθος της οικουμένης. Εξάλλου σκοπός του δεν ήταν να διδάξει επιστήμη αλλά θεολογία.
Αξίζει να διαβάσει κανείς και αυτό https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q= ... 5fzw7mUe9A
ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ 希臘
User avatar
inanm7
Συντονιστής Κατηγορίας
 
Posts: 1832
Joined: Tue Nov 15, 2011 1:43 pm

Re: Αποκάλυψη και αντι.

Unread postby student » Sat Feb 25, 2017 12:08 am

inanm7 wrote:
Τελειώνοντας το παρόν θέμα νομίζω ότι βοηθάει να έχουμε στο μυαλό μας τις αντιλήψεις των ανθρώπων της εποχής εκείνης καθώς και το επίπεδο των επιστημονικών ανακαλύψεων.
Γι`αυτούς η γη τότε ήταν πολύ περιορισμένη σε εκατοντάδες χιλιόμετρα. Δεν γνώριζε ο συγγραφέας το μέγεθος της οικουμένης. Εξάλλου σκοπός του δεν ήταν να διδάξει επιστήμη αλλά θεολογία.


Ορθόν.
Βοηθάει επίσης να έχουμε στο μυαλό μας ότι ο αδαής αυτός συγγραφέας της Πεντατεύχου, που δεν γνώριζε το μέγεθος της οικουμένης ούτε το επίπεδο των επιστημονικών ανακαλύψεων του σήμερα, ήταν ο θεόπτης Μωυσής, και τα λόγια τα οποία καταγράφει στα επίμαχα χωρία είναι τα λόγια που του υπαγόρευσε ο Θεός ο ίδιος Αυτοπροσώπως. Σκοπός όμως πιθανότατα και του Θεού, όπως προφανώς και του Μωυσή, δεν ήταν να διδάξει επιστήμη αλλά θεολογία, οπότε όταν έλεγε κάθε σάρκα κάτω από τον ουρανό, εννοούσε κάποιος λίγους στη Μεσοποταμία.

ΥΓ. Ζητώ συγνώμη για τη νότα ειρωνίας. Δεν μπόρεσα να κρατηθώ :) Δεν εμπεριέχει έλλειψη σεβασμού. Απλά μου φαίνονται απίστευτα αυτά που διαβάζω στην προσπάθεια απαξίωσης του, καθ υπαγόρευσιν του Θεού, συγγραφέα της Γέννεσης, Μωυσή.
Εγερθήσεται γὰρ ἔθνος ἐπὶ ἔθνος καὶ βασιλεία ἐπὶ βασιλείαν, καὶ ἔσονται λιμοὶ καὶ λοιμοὶ καὶ σεισμοὶ κατὰ τόπους· πάντα δὲ ταῦτα ἀρχὴ ὠδίνων...
student
Καθολικός Συντονιστής
 
Posts: 3599
Joined: Tue Nov 15, 2011 4:55 pm

Re: Αποκάλυψη και αντι.

Unread postby Μητσάκος » Sat Feb 25, 2017 12:17 am

student δεν φαίνεται να έχεις διαβάσει το κείμενο.
Ο Μέγας Βασίλειος στο βιβλίο του «7ημερος δημιουργία» μας εξηγεί πολλά τα οποία αν τα πάρουμε κατα κυριολεξία θα πλανηθούμε.
Ο Μωυσή δεν έχει πρόθεση επιστήμονα αλλά θεολόγου.
Επίσης γίνεται κατ εμέ μεγάλο λάθος σε όσους λένε ότι η ακτίνα του Κατακλυσμού ήταν μόνο η Μεσοποταμία.
Λογικά είχε μεγαλύτερο εύρος, αλλά αυτό δεν αλλάζει το σενάριο να επέζησαν λίγοι, ελάχιστοι και στον παραπέρα κόσμο.
Νομίζω ο άγιος Παΐσιος είχε πεί ότι πρίν τον Κατακλυσμό ήταν τριπλάσια δισεκατομύρια από ότι τώρα.
Έγινε παγκόσια ζημιά αλλά όχι τέλεια από ότι φαίνεται.
Last edited by Μητσάκος on Sat Feb 25, 2017 12:23 am, edited 1 time in total.
Μητσάκος
 

Re: Αποκάλυψη και αντι.

Unread postby inanm7 » Sat Feb 25, 2017 12:20 am

student wrote:
inanm7 wrote:
Τελειώνοντας το παρόν θέμα νομίζω ότι βοηθάει να έχουμε στο μυαλό μας τις αντιλήψεις των ανθρώπων της εποχής εκείνης καθώς και το επίπεδο των επιστημονικών ανακαλύψεων.
Γι`αυτούς η γη τότε ήταν πολύ περιορισμένη σε εκατοντάδες χιλιόμετρα. Δεν γνώριζε ο συγγραφέας το μέγεθος της οικουμένης. Εξάλλου σκοπός του δεν ήταν να διδάξει επιστήμη αλλά θεολογία.


Ορθόν.
Βοηθάει επίσης να έχουμε στο μυαλό μας ότι ο αδαής αυτός συγγραφέας της Πεντατεύχου, που δεν γνώριζε το μέγεθος της οικουμένης ούτε το επίπεδο των επιστημονικών ανακαλύψεων του σήμερα, ήταν ο θεόπτης Μωυσής, και τα λόγια τα οποία καταγράφει στα επίμαχα χωρία είναι τα λόγια που του υπαγόρευσε ο Θεός ο ίδιος Αυτοπροσώπως. Σκοπός όμως πιθανότατα και του Θεού, όπως προφανώς και του Μωυσή, δεν ήταν να διδάξει επιστήμη αλλά θεολογία, οπότε όταν έλεγε κάθε σάρκα κάτω από τον ουρανό, εννοούσε κάποιος λίγους στη Μεσοποταμία.

ΥΓ. Ζητώ συγνώμη για τη νότα ειρωνίας. Δεν μπόρεσα να κρατηθώ :) Δεν εμπεριέχει έλλειψη σεβασμού. Απλά μου φαίνονται απίστευτα αυτά που διαβάζω στην προσπάθεια απαξίωσης του, καθ υπαγόρευσιν του Θεού, συγγραφέα της Γέννεσης, Μωυσή.


Γι` αυτό και επιμένω να διαβάσουμε τον π. Ιωάννη Ρωμανίδη. Πολύ καλός είναι και ο μακαριστός Νικόλαος Ματσούκας. Λύνονται πολλές απορίες.
ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ 希臘
User avatar
inanm7
Συντονιστής Κατηγορίας
 
Posts: 1832
Joined: Tue Nov 15, 2011 1:43 pm

Re: Αποκάλυψη και αντι.

Unread postby student » Sat Feb 25, 2017 12:21 am

inanm7 wrote:Αξίζει να διαβάσει κανείς και αυτό https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q= ... 5fzw7mUe9A


Και παρεπιπτόντως. Το λινκ που παραθέτεις είναι ένα copy paste του άρθρου της οοδε που παρέθεσες εξ αρχής. Copy paste!! Εμπλουτισμένο όμως στην αρχή του με διάφορους και εκτεταμένους κοσμητικούς χαρακτηρισμούς για όποιους διαφωνούν. Σκοταδιστές, φανατικούς, με προκαταληψεις που παρερμηνεύουν, εμμονικούς, ακραίους κ.α. που ο λόγος που διαφωνούν είναι, άκουσον άκουσον, "είτε επειδή ανήκουν σε Δυτικές θρησκείες και αγνοούν την Ορθόδοξη πίστη, που δίνει απαντήσεις σε πλήθος θεμάτων που φαίνονται αντιφατικά, είτε επειδή ως Ορθόδοξοι αντιγράφουν τα Δυτικά επιχειρήματα και βιβλία, αγνοώντας τις Ορθόδοξες θέσεις σε κάθε θέμα."
Έγινε ξαφνικά και θέση της Ορθόδοξης πίστης το ότι ο κατακλυσμός δεν ήταν παγκόσμιος!!!

Και αφού στολίσει το άρθρο όποιον διαφωνεί με ένα κάρο κατηγορίες και χαρακτηρισμούς, παραθέτει ακριβώς αυτό που ήδη μας έβαλες εξ αρχής. Copy paste.

Αναρωτιέμαι λοιπόν. Ποιος ο λόγος να παραθέσεις το ίδιο ακριβώς πράγμα, copy paste, προσθέτοντας μόνο το σκέλος με τους χαρακτηρισμούς? Πρόσθεσες κάτι στην επιχειρηματολογία ή για τους χαρακτηρισμούς το έβαλες εξ αρχής?
Εγερθήσεται γὰρ ἔθνος ἐπὶ ἔθνος καὶ βασιλεία ἐπὶ βασιλείαν, καὶ ἔσονται λιμοὶ καὶ λοιμοὶ καὶ σεισμοὶ κατὰ τόπους· πάντα δὲ ταῦτα ἀρχὴ ὠδίνων...
student
Καθολικός Συντονιστής
 
Posts: 3599
Joined: Tue Nov 15, 2011 4:55 pm

Re: Αποκάλυψη και αντι.

Unread postby Μητσάκος » Sat Feb 25, 2017 12:31 am

Ο Μέγας Βασίλειος στο βιβλίο του «7ημερος δημιουργία» που είναι η αρχή της Γένεσης μας εξηγεί πολλά τα οποία βγαίνει το συμπέρασμα ότι:
αν πάρουμε κατα κυριολεξία αυτά που γράφονται, θα πλανηθούμε.
Καλυνύχτα.
Μητσάκος
 

Next

Return to ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest