by SUKHOI » Fri Apr 28, 2017 5:55 pm
Βούλιαξαν οι πωλήσεις περιοδικών και εφημερίδων
Μοναδικά έντυπα που άυξησαν τις πωλήσεις τους είναι αυτά του θρησκευτικού περιεχομένου
Βούλιαξαν οι πωλήσεις εφημερίδων και περιοδικών μέσα σε δύο χρόνια με την πτώση να είναι πιο ισχυρή στα περιοδικά ενώ τα μόνα έντυπα, που ανέβασαν τις πωλήσεις του είναι τα θρησκευτικού περιεχομένου.
Οι συνολικές πωλήσεις των εφημερίδων το 2016 σε σχέση με το 2015 μειώθηκαν κατά 15,9%, όπως προκύπτει από έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ. Ημερήσιες, αθλητικές, κυριακάτικες, εφημερίδες αγγελιών ή ποικίλης ύλης περιόρισαν σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις. Εξαίρεση, αποτελούν οι θρησκευτικές εφημερίδες που αυξήθηκαν κατά 13,2%.
Σε χειρότερη μοίρα φαίνεται πως είναι τα περιοδικά οι πωλήσεις των οποίων μειώθηκαν κατά 9% το 2016 και κατά 19,8% το 2015. Το μεγαλύτερο πλήγμα έχουν υποστεί τα ανδρικά περιοδικά, που μειώθηκαν κατά 63% και τα περιοδικά διακόσμησης και σπιτιού, που εμφανίζουν μειώσεις της τάξης του 25%.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, κατά το έτος 2016 οι ξενόγλωσσες εφημερίδες που εκδίδονταν στη χώρα και διανέμονταν από τα πρακτορεία διανομής Τύπου δεν εμφάνισαν κυκλοφορία επειδή σταμάτησε η έκδοσή τους.
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 με το έτος 2014, παρατηρείται μείωση κατά 10,7% στις συνολικές πωλήσεις εφημερίδων ενώ παρουσιάζεται αύξηση μόνο στις πωλήσεις των «λοιπών εφημερίδων» κατά 14,1%, η οποία οφείλεται στην αύξηση των πωλήσεων των θρησκευτικών εφημερίδων κατά 410,1%.
Κατά το έτος 2016 σε σχέση με το έτος 2015, παρατηρείται μείωση κατά 9% και στις συνολικές πωλήσεις περιοδικών καθώς και σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες αυτών, με κυριότερες μειώσεις, σύμφωνα με το επίπεδο κυκλοφορίας τους, την κατηγορία των γυναικείων περιοδικών κατά 13,1% των τηλεοπτικών περιοδικών κατά 6,3% των περιοδικών ελευθέρου χρόνου κατά 2,6% και των περιοδικών ποικίλης ύλης κατά 5,9%.
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 σε σχέση με το 2014, παρατηρείται μείωση κατά 19,8% στις συνολικές πωλήσεις των περιοδικών με κυριότερες μειώσεις στην κατηγορία των γυναικείων περιοδικών κατά 19,2%, των τηλεοπτικών περιοδικών κατά 20,8%, των περιοδικών ελευθέρου χρόνου κατά 7,9% και των περιοδικών ποικίλης ύλης κατά 14,8%, ενώ αύξηση παρουσιάζεται μόνο στις πωλήσεις των μουσικών περιοδικών κατά 10,3%.