Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Λόγοι, διδαχές και παραινέσεις των Αγίων της Ορθοδοξίας μας προς διόρθωση της πορείας του βίου μας.

Moderator: inanm7

Re: Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Unread postby XAPA » Tue Jul 03, 2018 9:00 pm

Image



«Πρόσθες ημίν πίστιν» (1)



- Γέροντα, τί διέκρινε μερικούς Αγίους, παλαιούς και νέους, και ήξεραν πότε θα πεθάνουν, πότε θα γίνη το τάδε γεγονός κ.λπ.;

- Το πολύ φιλότιμο, η μεγάλη απλότητα, η ταπείνωση και η πίστη.

Δεν έβαζαν στην ζωή τους την λογική που κλονίζει την πίστη.

Μεγάλο πράγμα η πίστη!


Βλέπετε, και ο Απόστολος Πέτρος με την πίστη βάδισε πάνω στα κύματα.

Μόλις όμως μπήκε η λογική, άρχισε να βουλιάζη (2).


Σας εχω πει για τον πατέρα Χαράλαμπο (3) που ζούσε πριν από λίγα χρόνια στην Μονή Κουτλουμουσίου;

Ήταν πολύ απλός, εργατικός και πνευματικός μοναχός.

Όταν γέρασε, μια βαρειά γρίππη τον έρριξε στο κρεββάτι και ο γιατρός είπε στους Πατέρες

να μην απομακρυνθούν από κοντά του, γιατί σε λίγη ώρα θα τελειώση η ζωή του.

Ο πατήρ Χαράλαμπος, όταν το άκουσε κάτω από τις κουβέρτες, απάντησε:

«Τι λες; Εγώ δεν πεθαίνω, εάν δεν έρθη το Πάσχα να πω το "Χριστός Ανέστη"».

Πράγματι, πέρασαν δύο μήνες σχεδόν, ήρθε το Πάσχα,

είπε το «Χριστός Ανέστη», κοινώνησε και μετά αναπαύθηκε.

Το φιλότιμο αυτό απλό γεροντάκι είχε γίνει πραγματικό παιδί του Θεού

και μαζί με τον Θεό καθόρισε την ημέρα του θανάτου του!



- Γέροντα, η πίστη πώς δυναμώνει;

- Με την προσευχή δυναμώνει η πίστη.

Ένας άνθρωπος που δεν καλλιέργησε την πίστη του από μικρός,

αλλά έχει διάθεση, μπορεί να την καλλιεργήση με την προσευχή,

ζητώντας από τον Χριστό να του πρόσθεση πίστη.

Να παρακαλούμε τον Χριστό να μας πρόσθεση πίστη και να μας την αύξηση.



Στον Χριστό τι είπαν οι Απόστολοι; «Πρόσθες ημίν πίστιν» δεν είπαν;

Όταν λες «πρόσθες», σημαίνει ότι εμπιστεύεσαι τον εαυτό σου στον Θεό.

Γιατί, αν δεν εμπιστεύεται κανείς τον εαυτό του στον Θεό, τί να του πρόσθεση ο Θεός;

Ζητάμε από τον Θεό να μας πρόσθεση πίστη, όχι για να κάνουμε θαύματα,

αλλά για να Τον αγαπήσουμε περισσότερο.


Για να αυξηθή η πίστη στον Θεό, όλα βοηθούν

και τα λουλούδια και οι ακρίδες και τα αστέρια και οι κεραυνοί ακόμη.

Όλοι τα βλέπουμε αυτά, αλλά όλοι δεν βοηθιόμαστε, γιατί δεχόμαστε τα «τηλεγραφήματα»,

τους λογισμούς που μας φέρνει ο εχθρός.

Π.χ. αν δεν υπήρχε το αλάτι, θα βρωμούσε η θάλασσα.


Όποιος όμως το εξετάζει στο εργαστήρι του, χωρίς πίστη, δεν βοηθιέται,

γιατί δεν καθάρισε την καρδιά του από τά άλατα.

Αν εργασθή κανείς με φιλότιμο, με καλό λογισμό,

ακόμη και τα πιο ανάποδα τα βλέπει με άλλο μάτι, με θείο φωτισμό, και δοξάζει τον Θεό.





ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β’

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2002


(1) Λουκ. 17,5.
(2) Βλ. Ματθ. 14, 30.
(3) Βλ. Γέροντος Παϊσίου Άγιορείτου, Αγιορείται Πατέρες καί Αγιορείτικα, σ. 10-11.
XAPA
 
Posts: 17746
Joined: Tue Nov 22, 2011 5:35 pm

Re: Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Unread postby XAPA » Wed Jul 04, 2018 3:37 pm

Image



Όλα να μας ανεβάζουν στον Θεό



- Γέροντα, μας έχετε πει όλα να μας ανεβάζουν προς τα πάνω, προς τον Θεό. Πώς θα το πετύχουμε αυτό;

- Όταν τα αξιοποιήτε όλα προς το καλό.

Όλα αν τα στρέψη στα πνευματικά κανείς,

ξέρετε τι πνευματικό κέρδος βγάζει και τι πνευματική πείρα αποκτάει;

Πιάνεις λ.χ. το τσιμέντο, μπορείς να βρης τον Θεό!

Πιάνεις το τούβλο, μπορείς να πιάσης τον Θεό!

Πιάνεις αυτό, να πιάσης τον Θεό!

Πιάνεις εκείνο, να πιάσης τον Θεό!

Πιάνεις το άλλο, να πιάσης τον Θεό!

Ναι, με όλα να πιάνετε τον Θεό!


Αν δεν δουλεύη κανείς έτσι, αν μέσα από όλα δεν βλέπη τον Θεό,

βάλ' τον μέσα στην Εκκλησία, θα είναι μακριά από τον Θεό.

Δώσ' του ψαλτικά να ψάλη, θα είναι μακριά από τον Θεό.

Δώσ' του βιβλίο πνευματικό να διάβαση, πάλι θα είναι μακριά από τον Θεό.

Ό,τι πνευματικό κι αν του δώσης να κάνη, δεν τον πάει στον Θεό.


Καθένας, οτιδήποτε βλέπει, οτιδήποτε φτιάχνει, είτε ράβει είτε κεντάει,

όλα να τα αξιοποιή πνευματικά.

Λουλούδια βλέπει; Είδε τον Θεό.

Γουρούνια βλέπει; Ναι, βρε παιδί, πάλι είδε τον Θεό!

Θα πης: «Από το γουρούνι μπορώ να δω τον Θεό;». Ναι, από το γουρούνι.


Βλέπεις πως το έχει κάνει ο Καλός Θεός!

Του έχει δώσει ένα ρύγχος, να σκάβη στο χώμα και να βρίσκη

τους βολβούς μέσα στην γη, χωρίς να βλέπη.

Η μύτη του να είναι έτσι, που να μην κόβεται,

όταν συναντάη ξυράφια, γυαλιά, αγκάθια κ.λπ.!


Όχι μόνον όταν βλέπη κανείς ένα όμορφο και ευωδιαστό λουλούδι,

να λέη «με τι σοφία το δημιούργησε ό Θεός!», αλλά και όταν βλέπη το γουρούνι,

και εκεί να βλέπη τον Θεό!

Και αν σκεφθώ ότι ο Θεός μπορούσε να με κάνη γουρούνι και με έκανε άνθρωπο!

Σας φαίνεται παράξενο; Δεν μπορούσε να μας είχε κάνει γουρούνια ο Θεός;


Οι κυνηγοί τραυματίζουν το αγριογούρουνο και πολλές φορές δεν το βρίσκουν.

Πάνε μετά τα αγρίμια και το τρώνε το καημένο ζωντανό!

Ιατρική περίθαλψη δέν έχει και βασανίζεται,

παρόλο που τον Δημιουργό του δεν Τον έχει πληγώσει.

Ενώ ο άνθρωπος και τον Δημιουργό του Τον έχει πληγώσει και Τον πληγώνει συνέχεια

και έχει και αχαριστία πολλές φορές.



Γι' αυτό λέω να δουλεύετε σωστά.

Πόσο καλά τα έκανε όλα ο Θεός!

Τι δύναμη δίνει ο Θεός και στα ζώα!

Λέει ο γιατρός: «Για να έχης γερούς μυς, να τρως κρέας».

Και βλέπεις, οι ταύροι χόρτο τρώνε, οι καημένοι, και όμως έχουν κάτι... μπράτσα!

Εκεί δεν βλέπεις τον Θεό;

Μόνο με χόρτο δηλαδή που τρώνε τους δυναμώνει ο Θεός.

Πόσο μάλλον τον άνθρωπο! Το καταλάβατε;


Όταν κανείς δουλεύη με αυτόν τον τρόπο,

φθάνει σε μιά κατάσταση να βοηθιέται όχι μόνον

από τους Αγίους αλλά και από τους αμαρτωλούς.


Ο Αγιος μας ενισχύει με το άγιο παράδειγμα του.

Ο αμαρτωλός μας συγκρατεί με την πτώση του,

μας βάζει χαλινό· μας φρενάρει,

όχι για να μην ξεπέσουμε στα μάτια των άλλων,

αλλά για να μη λυπήσουμε τον Θεό.




ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β’

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2002
XAPA
 
Posts: 17746
Joined: Tue Nov 22, 2011 5:35 pm

Re: Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Unread postby XAPA » Thu Jul 05, 2018 6:28 pm

Image



Η δύναμη της πίστεως



- Γέροντα, ποιό είναι το σφράγισμα του Αρνίου;

- Το Αρνίο ποιό είναι;

- Ο Χριστός.

- Το σφράγισμα Του ποιό είναι;

Όταν ο Χριστιανός βαπτίζεται, τον σφραγίζει ο ιερεύς σταυρωτά στο μέτωπο

με το άγιο Μύρο λέγοντας: «Σφραγίς δωρεάς Πνεύματος Αγίου».

Ύστερα, κάθε φορά που κάνει τον σταυρό του ο Χριστιανός,

προσκυνάει το σωτήριο Πάθος του Κυρίου και επικαλείται την δύναμη του Σταυρού,

που είναι η δύναμη τού σταυρικού θανάτου του Χριστού μας.


Όταν λέμε «Σταυρέ του Χριστού, σώσον ημάς τη δυνάμει σου»,

επικαλούμαστε την δύναμη της σταυρικής θυσίας τού Κυρίου.

Γι' αυτό έχει μεγάλη δύναμη ο Σταυρός.

Αν λ.χ. βρέχη και πέφτουν κεραυνοί, μπορεί έναν μεγάλο σιδερένιο

σταυρό σε ένα καμπαναριό να τον χτυπήση ο κεραυνός.

Αν όμως είναι εκεί κάτω ένας Χριστιανός που έχει ένα τόσο μικρό σταυρουδάκι και πη

«Σταυρέ του Χριστού, σώσον με τη δυνάμει σου», δεν τον χτυπάει ο κεραυνός.

Εκεί λειτουργούν οι φυσικοί νόμοι και πέφτει ο κεραυνός πάνω στον σταυρό και τον ρίχνει κάτω.

Εδώ φυλάει τον πιστό ένα τόσο δα σταυρουδάκι, γιατί επικαλέσθηκε την δύναμη του Σταυρού.


- Γέροντα, γιατί, ενώ ζητώ κάτι με πίστη, δεν το δίνει ο Θεός;


- Πιστεύεις, ζητάς, αλλά, αν δεν έχης ταπείνωση ή έχης προδιάθεση υπερηφάνειας, δεν δίνει ο Θεός.

Μπορεί να έχη κανείς πίστη όχι μόνο σαν έναν «κόκκον σινάπεως» (1) αλλά και σαν ένα κιλό σινάπι.

Εάν όμως δεν έχη και ανάλογη ταπείνωση, δεν ενεργεί ο Θεός, γιατί δεν θα τον ώφελήση.

Όταν υπάρχη υπερηφάνεια, δεν ενεργεί η πίστη.


Όταν κανείς πορεύεται στην ζωή του με πίστη, χωρίς αμφιβολία,

και ζητάη την βοήθεια του Θεού, θα έχη σιγά-σιγά στην αρχή γεγονότα μικρά

και ύστερα μεγαλύτερα, και θα γίνη πιο πιστός.

Ζώντας τα θεια μυστήρια από κοντά, γίνεται θεολόγος,

διότι δεν τα πιάνει με το μυαλό, αλλά τα ζη στην πραγματικότητα.

Η πίστη του συνέχεια αυξάνει, γιατί κινείται σε άλλο χώρο, με θεία γεγονότα.


Για να ζήση όμως κανείς τα μυστήρια του Θεού, πρέπει να απεκδυθή τον παλαιό του άνθρωπο,

να επανέλθη κατά κάποιον τρόπο στην κατάσταση προ της πτώσεως.

Να έχη αθωότητα και απλότητα, για να είναι η πίστη του ακλόνητη

και να πιστεύη απόλυτα ότι δεν υπάρχει τίποτε που να μην μπορή να το κάνη ο Θεός.

Τότε, όταν ακούη για έναν άνθρωπο που δεν πιστεύει ή αμφιβάλλει

για μερικά πράγματα πού έχουν σχέση με την βοήθεια του Θεού, ξέρετε πόσο υποφέρει;


- Γέροντα, όταν πιστεύη κανείς, μπορεί με την προσευχή του να αλλάξη την πορεία μιας καταστάσεως;


- Αν έχη μεγάλη πίστη, πολλά πράγματα μπορεί να αλλάξη.

Ακόμη και μέσα σε χείμαρρο αν έχη χτίσει το σπίτι του

και ο χείμαρρος κατεβάση πολύ νερό, αν πιστεύη πολύ

και παρακάλεση με θέρμη τον Θεό, ο χείμαρρος θα γυρίση ανάποδα.


Πρέπει όμως να έχη τέτοια πίστη που, αν ακούση, ας υποθέσουμε,

ότι έγινε θαύμα, άδειασε η θάλασσα και την οργώνουν με τρακτέρ

και κουβαλούν τα ψάρια με φορτηγά, να το πιστέψη. Ούτε καν θα πάη να δη.

Ακόμη και σε εκατό μέτρα απόσταση να μένη από την θάλασσα

και να μην την βλέπη από 'κεί πού βρίσκεται,

δεν πάει να διαπίστωση αν είναι αλήθεια, γιατί δεν αμφιβάλλει.

Ξέρει ότι όλα είναι δυνατά για τον Θεό,

ότι η θεία δύναμη δεν περιορίζεται, και γι' αυτό δεν ενδιαφέρεται παραπάνω.

Τόση πίστη έχει !

Μόνον ο αληθινά πιστός, ζη αληθινά και είναι πραγματικά άνθρωπος του Θεού.




ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β’

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2002

(1) Ματθ. 17,20 καί Λουκ. 17,6.
XAPA
 
Posts: 17746
Joined: Tue Nov 22, 2011 5:35 pm

Re: Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Unread postby XAPA » Fri Jul 06, 2018 4:24 pm

Image



Η απόλυτη εμπιστοσύνη στα χέρια του Θεού έχει μητέρα την πίστη, με την οποία προσεύχεται κανείς μυστικά καί απολαμβάνει τους καρπούς της ελπίδος. Είναι μία συνεχής προσευχή και φέρνει θεία αποτελέσματα την ώρα που πρέπει.




Η εμπιστοσύνη στον Θεό έχει μητέρα την πίστη




- Γέροντα, νιώθω μιά ανασφάλεια, έχω άγχος.


- Ασφαλίσου, βρέ παιδάκι μου, στον Θεό. Μόνον την ασφάλεια του αυτοκινήτου ξέρεις;

Την ασφάλεια του Θεού δεν την ξέρεις;

Κάνε τον σταυρό σου και, πριν κάνης οτιδήποτε, πες: «Χριστέ μου, Παναγία μου, βοήθησε με».

Υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια από την εμπιστοσύνη στον Θεό;


Όταν ο άνθρωπος εμπιστεύεται τον εαυτό του στον Θεό, δέχεται συνέχεια από τον Θεό

βενζίνη «σούπερ» και το πνευματικό του όχημα δεν σταματάει ποτέ - τρέχει συνέχεια.

Όσο μπορείς, να προσέχης, να προσεύχεσαι και να εμπιστεύεσαι στον Θεό, και Εκείνος

θα σε βοηθήση σε κάθε σου δυσκολία.


Απλοποίησε την ζωή σου με την απόλυτη εμπιστοσύνη στον Θεό, για να ελευθερωθής

από το άγχος και την αγωνία.




- Γέροντα, όταν μου λένε να κάνω κάτι, ξεκινώ πάντα με έναν φόβο και έναν δισταγμό,

και τελικά μπορεί από τον φόβο μου να μην το κάνω όπως πρέπει.


- Να κάνης τον σταυρό σου, καλό μου παιδί, και να το κάνης αυτό που σου λένε.

Αν πης «Δι' ευχών των Αγίων Πατέρων ημών», τόσοι Άγιοι είναι, ένας από αυτούς δεν θα σε βοηθήση;


Να μη χάνης ποτέ την εμπιστοσύνη σου στον Θεό. Μη σφίγγεσαι με την στενή σου ανθρώπινη

λογική και βασανίζεσαι και εμποδίζεις την θεία βοήθεια.

Η εμπιστοσύνη του εαυτού σου και της εργασίας σου στον Θεό, μετά από την ανθρώπινη συνετή

ενέργεια σου, πολύ θα σε βοηθήση, αλλά θα βοηθήση και τους άλλους.


Είναι μεγάλο πράγμα η εμπιστοσύνη στον Θεό.

Μια φορά ήταν να μου πάρουν αίμα. Ήταν τέσσερις γιατρέσσες. Έρχεται η πρώτη, με παίδεψε•

δεν μπόρεσε να βρη φλέβα.

Έρχεται η δεύτερη, τα ίδια. Έρχεται η τρίτη, που ήταν και ειδικευμένη σε αυτό, τίποτε.


Εκείνη την ώρα περνούσε και η τέταρτη γιατρέσσα. Είδε που με παίδευαν και ήρθε να δοκιμάση και αυτή.

Έκανε πρώτα τον σταυρό της και αμέσως βρήκε φλέβα, γιατί ζήτησε την βοήθεια του Θεού.

Οι άλλες κατά κάποιον τρόπο είχαν εμπιστοσύνη μόνο στον εαυτό τους.

Μεγάλη υπόθεση να αφήνεται κανείς στα χέρια του Θεού!


Οι άνθρωποι βάζουν στόχους και προσπαθούν να τους επιτύχουν, χωρίς να αφουγκράζωνται

ποιο είναι το θέλημα του Θεού και χωρίς να συμμορφώνωνται προς αυτό.


Πρέπει να αφεθούμε με εμπιστοσύνη στον Θεό να κατευθύνη τα πράγματα και εμείς να κάνουμε

το χρέος μας με φιλότιμο.



Αν ο άνθρωπος δεν εμπιστευθή στον Θεό, ώστε να εγκαταλείψη τελείως τον εαυτό του στα χέρια Του,

θα βασανίζεται.

Οι άνθρωποι συνήθως καταφεύγουν πρώτα στην ανθρώπινη παρηγοριά και, όταν απογοητευθούν

από τους ανθρώπους, τότε καταφεύγουν στον Θεό.


Αν όμως θέλουμε να μη βασανιζώμαστε, να ζητούμε την θεία παρηγοριά, γιατί αυτή είναι και

η μόνη αληθινή παρηγοριά.

Δεν φθάνει η πίστη (1) στον Θεό• χρειάζεται και η εμπιστοσύνη στον Θεό.

Η εμπιστοσύνη στον Θεό ελκύει την βοήθεια Του. Ο Χριστιανός πιστεύει και εμπιστεύεται τον εαυτό του

στον Θεό μέχρι θανάτου, και τότε βλέπει καθαρά το χέρι του Θεού που τον σώζει.


Ο Απόστολος Παύλος λέει ότι πίστη είναι να πιστεύουμε στα μη βλεπόμενα, όχι απλώς στα βλεπόμενα (2).

Όταν αναθέτουμε το μέλλον μας στον Θεό, Τον υποχρεώνουμε να μας βοηθήση.


Η απόλυτη εμπιστοσύνη στα χέρια του Θεού έχει μητέρα την πίστη, με την οποία προσεύχεται κανείς

μυστικά καί απολαμβάνει τους καρπούς της ελπίδος.

Είναι μία συνεχής προσευχή και φέρνει θεία αποτελέσματα την ώρα που πρέπει.



Τότε φυσικά ο άνθρωπος ζη αγγελική ζωή και ξεσπάει σε δοξολογία: «Άγιος, Άγιος, Άγιος Κύριος Σαβαώθ»(3).

Γιατί ο άνθρωπος μπορεί να κάνη την ζωή του παραδεισένια, εάν έχη εμπιστοσύνη στον Θεό,

Τον δοξάζη για όλα και δέχεται να τον κυβερνάη σαν καλός Πατέρας.


Διαφορετικά, κάνει την ζωή του κόλαση. Είναι μεγάλο πράγμα να νιώθη ο άνθρωπος από τούτη

την ζωή ένα μέρος της χαράς του Παραδείσου.



- Γέροντα, όσον αφορά στην σωματική ή την ψυχική υγεία, μέχρι ποιό σημείο πρέπει να αφήνη

κανείς τον εαυτό του στα χέρια του Θεού;


- Εμπιστεύεται κανείς πρώτα τον Θεό, και μετά από τον Θεό, θα εμπιστευθή και τον κατάλληλο άνθρωπο.


- Γέροντα, τί σχέση υπάρχει ανάμεσα στην πίστη και την αγάπη;

- Πρώτα είναι η πίστη και μετά έρχεται η αγάπη.

Πρέπει να πιστεύη κανείς, για να αγαπάη. Δεν μπορεί να αγαπήση κάτι που δεν το πιστεύει.

Γι' αυτό, για να αγαπήσουμε τον Θεό, πρέπει να πιστέψουμε στον Θεό.


Ανάλογη με την πίστη που έχει κανείς είναι και η ελπίδα και η αγάπη και η θυσία για τον Θεό και τον πλησίον.

Η θερμή πίστη στον Θεό γεννάει την θερμή αγάπη προς τον Θεό και προς την εικόνα του Θεού,

τον συνάνθρωπο μας.

Και από την υπερχείλιση της αγάπης μας - που δεν χωράει στην καρδιά και χύνεται έξω

- ποτίζονται και τα καημένα τα ζώα.


Πιστεύουμε πολύ, αγαπάμε πολύ. Αν η πίστη μας είναι χλιαρή, και η αγάπη μας θα είναι χλιαρή.

Αν η πίστη μας είναι θερμή, και η αγάπη μας θα είναι θερμή.

Η πίστη μας πρέπει να έχη φιλότιμο και από 'κει ξεκινάει ο φιλότιμος αγώνας

Και όσο αγωνίζεται κανείς φιλότιμα, τόσο αυξάνει και η πίστη, αυξάνει και η αγάπη.


Πολύ βοηθάει στον φιλότιμο αυτόν αγώνα να σκέφτεται ο άνθρωπος τις ευεργεσίες του Θεού.

Ένας που έχει φιλότιμο δεν σκέφτεται αν υπάρχη ή δεν υπάρχη Παράδεισος, αλλά αγωνίζεται,

γιατί πιστεύει στον Θεό και Τον αγαπάει.

Ενώ ένας που δεν έχει φιλότιμο, θα άρχίση να σκέφτεται: «Και γιατί να αγωνισθώ;


Άραγε υπάρχει Παράδεισος; Υπάρχει Κρίση;». Και όταν κανείς είναι αχάριστος, ό,τι και να τον κάνης,

αχάριστος θα είναι.

Ο φιλότιμος και στους πειρασμούς δοξολογεί τον Θεό, και σιγά-σιγά φθάνει να ευγνωμονή συνέχεια

τον Θεό, οπότε έρχεται η θεία αλλοίωση στην ψυχή του και χαίρεται συνέχεια και άγάλλεται.


Άλλος και πειρασμούς μπορεί να μην έχη, αλλά μόνον ευλογίες, και ποτέ να μην είναι ευχαριστημένος.

Μετά την αγάπη προς τον Θεό έρχεται η θυσία. Και όταν υπάρχη θυσία χωρίς ιδιοτέλεια,

τότε αρχίζει κανείς να έχη και θεια γεγονότα.


Να κάνω μια θυσία όχι για τίποτε άλλο, αλλά για τον Θεό που έφτιαξε αυτό το σύμπαν

και μας δίνει τόσες ευλογίες.



Βλέπεις, οι ειδωλολάτρες που θεοποιούσαν την φύση, λάτρευαν τον ήλιο, τα ποτάμια

και έφθαναν να θυσιασθουν γι' αυτή τους την πίστη.

Αν λοιπόν εκείνοι θυσιάζονταν για την δημιουργία, πόσο μάλλον εμείς πρέπει να θυσιασθούμε

για τον Δημιουργό!


Οι άνθρωποι δεν πιστεύουν και γι' αυτό δεν θυσιάζονται.

Όλη η αδιαφορία από ΄κει ξεκινάει.

Άλλος βρίζει τα θεία, άλλος μισοπιστεύει και ταλαιπωρείται.

Για να χαίρεται πραγματικά κανείς, πνευματικά, πρέπει να πιστεύη και να αγαπάη.




ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β’

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2002

(1) Στο σημείο αυτό η πίστη έχει την έννοια της αποδοχής απλώς της υπάρξεως του Θεού, η οποία δεν αρκεί για την έν Χριστώ ζωή.

(2) Βλ. Έβρ. 11, 1.

(3) Ήσ. 6, 3.
XAPA
 
Posts: 17746
Joined: Tue Nov 22, 2011 5:35 pm

Re: Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Unread postby XAPA » Sat Jul 07, 2018 7:59 pm

Image



«Χωρίς εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν» (1)



Ο άνθρωπος, αν θέλη να μη βασανίζεται, πρέπει να πιστέψη στο «χωρίς εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν»,

που είπε ο Χριστός.

Να απελπισθή δηλαδή από τον εαυτό του με την καλή έννοια και να πιστέψη στην δύναμη του Θεού.

Όταν κανείς απελπισθή με την καλή έννοια από τον εαυτό του, τότε βρίσκει τον Θεό.«

Τήν πασαν ελπίδα μου εις σε άνατίθημι» (2).


Ακόμη και οι πιο πνευματικοί άνθρωποι δεν έχουν εξασφαλίσει την ζωή τους, γι' αυτό και κρατούν συνέχεια

τον εαυτό τους στην ασφάλεια του Θεού, ελπίζουν στον Θεό και απελπίζονται μόνον από το «εγώ» τους,

διότι το «εγώ» φέρνει στον άνθρωπο όλη την πνευματική δυστυχία.


Η αυτοπεποίθηση είναι ο μεγαλύτερος και χειρότερος εχθρός μας, γιατί μας τινάζει ξαφνικά αλύπητα

στον αέρα και μας αφήνει δυστυχισμένους στους δρόμους.



Όταν ο άνθρωπος έχη αυτοπεποίθηση, δένεται και δεν μπορεί να κάνη τίποτε ή παλεύει μόνος του.

Τότε επόμενο είναι να νικηθή από τον εχθρό ή να αποτύχη και να συντριβή το «εγώ» του.


Ο Καλός Θεός πολλές φορές οικονομάει πολύ σοφά να δούμε και την θεία Του επέμβαση και την αποτυχία

που είχαμε με την αυτοπεποίθηση μας.


Όταν κανείς παρακολουθή και εξετάζη κάθε γεγονός που συμβαίνει στην ζωή του, αποκτάει πείρα,

προσέχει και έτσι προοδεύει.

Ο Χριστός ζητούσε πρώτα την πίστη στην δύναμη του Θεού και ύστερα έκανε το θαύμα.

«Αν πιστεύης στην δύναμη του Θεού, θα γιατρευθής» (3), έλεγε.


Όχι όπως λένε λανθασμένα μερικοί σήμερα: «Ο άνθρωπος έχει δυνάμεις, και αν πιστεύη στις δυνάμεις του,

μπορεί να κάνη τα πάντα.

"Να πιστεύης" δεν λέει και το Ευαγγέλιο; Συμφωνούμε επομένως».

Ναι, ο Χριστός έλεγε «πιστεύεις;», αλλά εννοούσε: «Πιστεύεις στον Θεό; Πιστεύεις ότι μπορεί ο Θεός;».

Ζητούσε την διαβεβαίωση του ανθρώπου ότι πιστεύει στον Θεό, και τότε βοηθούσε.


Πουθενά το Ευαγγέλιο δεν λέει να πιστεύω στον εγωισμό μου, αλλά να πιστεύω στον Θεό, ότι μπορεί

ο Θεός να με βοηθήση, να με θεραπευση.

Αυτοί όμως τα παίρνουν ανάποδα και λένε:

«Ο άνθρωπος έχει δυνάμεις και πρέπει να πιστεύη στον εαυτό του».

Το να πιστεύη κανείς στον εαυτό του έχει ή εγωισμό ή δαιμονισμό.




- Γέροντα, αυτοί οι άνθρωποι, όταν γίνεται ένα θαύμα, λένε ότι αυτό συνέβη, επειδή πίστευε

ο άνθρωπος ότι θα γίνη.


- Πίσω από αυτήν την εγωιστική τοποθέτηση κρύβεται η ενέργεια του διαβόλου.

Μπλέκουν αυτό που είπε ο Χριστός «πιστεύεις;» με το δικό τους «πιστεύω».


Από εκεί ξεκινάει και όλος αυτός ο δαιμονισμός που υπάρχει στον κόσμο.

Σου λένε μετά «να μη σέβεσαι ούτε μεγάλο ούτε μικρό, για να απόκτησης προσωπικότητα».

Γι' αυτό ακούς κάτι συνθήματα: «Πάτησε τους, σύντριψε τους, για να πετύχης».

Ο σεβασμός θεωρείται κατεστημένο και ο διάβολος θριαμβεύει.


Εδώ ένα παιδί, λίγο αν μιλήση με αναίδεια στους γονείς ή στους μεγαλύτερους,το εγκαταλείπει

η Χάρις του Θεού και δέχεται επιδράσεις δαιμονικές, πόσο μάλλον να το κάνη «τυπικό» αυτό ο άνθρωπος!



- Γέροντα, όταν κάποιος λέη ότι πιστεύει στον Θεό, αλλά δεν πιστεύη ότι ό Θεός μας προστατεύει;


- Τότε κάνει τον εαυτό του θεό. Πώς πιστεύει στον Θεό;

- Κάνει κάθε πρωί τόν σταυρό του κ.λπ.

- Αυτός λέει: «Πιστεύω στον Θεό, αλλά ο Θεός μας έδωσε μυαλό, για να μπορούμε να κάνουμε ό,τι θέλουμε».


Ή λέει: «Είμαι θεός.

Η Γραφή δεν λέει "θεοί έστε και υιοί Υψίστου πάντες";»(4).

Δεν σκέφτεται ότι για να είναι κανείς κατά χάριν θεός,

πρέπει να έχη Χάρη Θεού•

άλλα με το μυαλό του κάνει τον εαυτό του θεό.

Άλλο να έχη Χάρη Θεού και να γίνη κατά χάριν θεός,

και άλλο να κάνη τον εαυτό του θεό.

Αυτό είναι το μπέρδεμα:

Τον εαυτό του τον κάνει θεό και τελικά καταλήγει να είναι άθεος.





ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β’
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2002

(1) Ίω. 15,5.
(2) Θεοτόκιο β' ήχου.
(3) Βλ. Ματθ. 9,29 και Μάρκ. 9,23
(4) Ψαλμ. 81,6
XAPA
 
Posts: 17746
Joined: Tue Nov 22, 2011 5:35 pm

Re: Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Unread postby XAPA » Sun Jul 08, 2018 5:15 pm

Image



Θα έρθη καιρός που όλοι θα πιστέψουν



- Γέροντα, πώς συμβαίνει άνθρωποι πιστοί να φθάνουν στην αθεΐα;

- Στο θέμα αυτό μπορεί να υπάρχουν δύο περιπτώσεις.

Στην μία περίπτωση μπορεί να ήταν κανείς πολύ πιστός, να ενήργησε η δύναμη του Θεού στην ζωή του

με πολλά χειροπιαστά γεγονότα, και ύστερα να έφθασε σε μιά θόλωση στο θέμα της πίστεως.


Αυτό συμβαίνει, όταν λ.χ. κάνη κανείς άσκηση αδιάκριτη με εγωισμό,

πιάνη δηλαδή ξερά την πνευματική ζωή.

«Τί έκανε ο τάδε Άγιος; λέει, θα το κάνω και εγώ»,

και αρχίζει να κάνη μιά αδιάκριτη άσκηση.

Σιγά-σιγά όμως, χωρίς να το καταλάβη,

δημιουργείται μέσα του μιά ψευδαίσθηση ότι,

αν δεν έφθασε στα μέτρα του τάδε Αγίου, κάπου εκεί κοντά πρέπει να είναι.

Έτσι συνεχίζει την άσκηση.

Αλλά, ενώ πριν από αυτόν τον λογισμό τον βοηθούσε η θεία Χάρις,

τώρα αρχίζει να τον έγκαταλείπη.


Γιατί, τι δουλειά έχει με την υπερηφάνεια η Χάρις του Θεού ;

Οπότε δεν μπορεί πια να κάνη την άσκηση που έκανε προηγουμένως και ζορίζει τον εαυτό του.

Με το ζόρισμα όμως δημιουργείται άγχος.

Έρχεται και η υπερηφάνεια που είναι μιά αντάρα και του δημιουργεί μιά θόλωση.

Και ενώ είχε κάνει τόσα και είχε ενεργήσει η θεία Χάρις και είχε γεγονότα,

αρχίζει σιγά-σιγά να έχη λογισμούς απιστίας και να αμφιβάλλη για την ύπαρξη του Θεού.


Η δεύτερη περίπτωση είναι, όταν θέληση ένας αγράμματος να ασχοληθή με το δόγμα.

Έ, αυτός δεν είναι καλά! Άλλο να ρίξη μιά ματιά, για να γνωρίση το δόγμα.

Αλλά καί ένας μορφωμένος αν πάη υπερήφανα να ασχοληθή με το δόγμα, και αυτόν, επειδή έχει

υπερηφάνεια, θα τον εγκατάλειψη η Χάρις του Θεού, και θα αρχίση να έχη αμφιβολίες.


Δεν μιλάω φυσικά για έναν που έχει ευλάβεια. Αυτός και μορφωμένος να μην είναι, μπορεί να ρίξη

μιά ματιά με διάκριση, μέχρι εκεί που μπορεί να εξετάση, και να κατανόηση το δόγμα.

Αλλά ένας που δεν έχει πνευματικότητα και πάει να ασχοληθή με τα δογματικά,

αυτός, και αν πίστευε λίγο, μετά δεν θα πιστεύη καθόλου.



- Γέροντα, η απιστία έχει έξαπλωθή πολύ στην εποχή μας.

- Ναι, αλλά συχνά βλέπει κανείς και σ' αυτούς ακόμη που λένε ότι δεν πιστεύουν στον Θεό

να υπάρχη μέσα τους κρυμμένη λίγη πίστη.

Μιά φορά μου είπε ένα παλληκάρι: «Δεν πιστεύω ότι υπάρχει Θεός».

«Έλα πιο κοντά, του είπα. Ακούς το αηδόνι που κελαηδάει; Ποιός του έδωσε το χάρισμα αυτό;».


Το καημένο ένα κι ένα συγκινήθηκε.

Έφυγε εκείνη η σκληράδα της απιστίας και άλλαξε το προσωπάκι του.

Άλλη φορά είχαν έρθει δύο επισκέπτες στο Καλύβι.

Ήταν περίπου σαράντα πέντε χρονών και ζούσαν πολύ κοσμική ζωή.


Όπως εμείς οι μοναχοί λέμε «αφού είναι μάταιη αυτή η ζωή, τα αρνούμαστε όλα», έτσι και εκείνοι,

από την αντίθετη πλευρά, είπαν «δεν υπάρχει άλλη ζωή» και, όταν ήταν νέοι,

άφησαν τις σπουδές τους και ρίχτηκαν στην κοσμική ζωή.

Έφθασαν σε σημείο να γίνουν ψυχικά και σωματικά ράκη.


Ο πατέρας του ενός πέθανε από την στενοχώρια.

Ο άλλος κατέστρεψε την περιουσία της μάνας του και την έκανε καρδιακιά.

Μετά από την συζήτηση που κάναμε, είδαν τα πράγματα αλλιώς.

«Εμείς αχρηστευθήκαμε», έλεγαν.

Έδωσα στον έναν μιά εικόνα για την μάνα του.

Πήγα να δώσω και στον άλλο μία εικόνα, αλλά δεν την έπαιρνε.


«Δώσε μου ένα σανιδάκι από αυτά που πριονίζεις, μου λέει.

Δεν πιστεύω στον Θεό• στους Άγιους πιστεύω».

Τότε του είπα: «Ή καθρέφτης είναι κανείς ή καπάκι από κονσερβοκούτι,

αν δεν πέσουν οι ακτίνες του ήλιου επάνω του, δεν γυαλίζει.

Οι Άγιοι έλαμψαν με τις ακτίνες της Χάριτος του Θεού,

όπως τα αστέρια παίρνουν φως από τον ήλιο».


Τους καημένους τους νέους τους ζαλίζουν με διάφορες θεωρίες.

Είχα προσέξει εκεί στο Καλύβι ότι συνήθως δύο μαρξιστές πενηντάρηδες

έμπαιναν στα γκρουπ των νέων, για να τους ζαλίζουν.

Οι μαρξιστές δεν πιστεύουν και, όταν πας να τους απόδειξης την ύπαρξη του Θεού,

κρίνουν τον Θεό και είναι όλο ερωτήσεις• «γιατί αυτό, γιατί εκείνο κ.λπ.».


Ο Προφήτης Ησαΐας λέει ότι αυτοί που δεν θέλουν να σωθούν, δεν καταλαβαίνουν (1).

Μια φορά τους είπα: «Βλέπετε τα αστέρια;

Αυτά δεν είναι βιδωμένα• κάποιος τα κρατά στο στερέωμα.

Για τον Χριστό, όσα είπαν οι Προφήτες εκπληρώθηκαν.

Έχουμε τόσους Μάρτυρες, που ήταν πριν πολύ άπιστοι,

δήμιοι, ειδωλολάτρες, και μετά πίστεψαν στον Χριστό και μαρτύρησαν.


Μερικούς τους έκοβαν την γλώσσα, για να μη μιλάνε για τον Χριστό,

και με κομμένη γλώσσα μιλούσαν καλύτερα!

Κάθε μέρα έχουμε τόσους Αγίους που εορτάζουν!

Είναι ζωντανή η παρουσία των Αγίων.

Και όταν ακόμη εμείς δεν τους βρίσκουμε, εκείνοι μας βρίσκουν!


Πολλοί ασκητές στην έρημο, που δεν έχουν ημερολόγιο και δεν ξέρουν ποιος Άγιος γιορτάζει,

λένε «Άγιοι της ημέρας, πρεσβεύσατε υπέρ ημών» και παρουσιάζονται οι Άγιοι

και τους φανερώνουν και το όνομα τους• και μάλιστα είναι Άγιοι με δύσκολα ονόματα.

Κοιτάνε ύστερα οι ασκητές το ημερολόγιο και βλέπουν ότι γιορτάζουν εκείνη την ημέρα

οι Άγιοι που τους παρουσιάσθηκαν (2). Αυτό πώς το βλέπετε;».


Μετά μου είπαν: «Γιατί πάνε οι Άγιοι στους καλογήρους

και δεν πάνε να βοηθήσουν τον λαό που έχει ανάγκη;».

«Με τι ήρθατε εδώ, παλληκάρια; τα ρώτησα• με το αεροπλάνο;».

«Όχι, με το αυτοκίνητο», μου λένε.

«Εντάξει• στον δρόμο που ερχόσασταν, πόσα προσκυνητάρια είδατε;

Αυτά δεν φύτρωσαν με τα πρωτοβρόχια.

Βοηθήθηκαν οι άνθρωποι από τους Αγίους και από ευλάβεια τα έφτιαξαν, και ανάβουν και τα κανδήλια.


Οι πνευματικοί άνθρωποι, όσο πετούν τα υλικά, τόσο ανεβαίνουν.

Οι υλιστές, και αυτοί κάτι απολαμβάνουν φτιάχνουν π.χ. τόσα κύπελλα, παίρνουν τόσα χρήματα•

άμα φτιάξουν περισσότερα, παίρνουν περισσότερα.

Εσείς μόνον την προπαγάνδα κάνετε και σταματάτε εκεί• δεν έχετε τίποτε να απολαύσετε.

Είστε οι πιό ταλαίπωροι, διότι, όταν πετύχετε αυτό που θέλετε, δεν θα έχετε κανένα άλλο ιδανικό,

μόνον το βάσανο της μαρξιστικής σκλαβιάς».

Στο τέλος μου είπαν: «Είσαι πολύ καλός άνθρωπος, δίκαιος, σοφός...».


Πάντως είτε το θέλουν οι άνθρωποι είτε δεν το θέλουν,

θα ερθη καιρός που όλοι θα πιστέψουν,

γιατί θα φθάσουν σε αδιέξοδο και θα επέμβη ο Χριστός.




ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β’
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2002


(1) Πρβ. Ήσ. 6, 9-10.

(2) Στις 3-6-1979, επειδή ό Γέροντας δεν θυμόταν ποιός Άγιος γιόρταζε εκείνη την ήμερα καί δεν έβρισκε τα γυαλιά του, για να δη στο ημερολόγιο - μόλις τότε είχε έγκατασταθή στο Καλύβι «Παναγούδα» και ακόμη δεν είχε τακτοποιηθή -, έκανε κομποσχοίνι λέγοντας «Άγιοι της ημέρας, πρεσβεύσατε υπέρ ημών».

Τότε τον επισκέφθηκε ο Άγιος Λουκιλλιανός που γιορτάζει εκείνη την ημέρα και του επανέλαβε τρεις φορές το δύσκολο όνομα του.
XAPA
 
Posts: 17746
Joined: Tue Nov 22, 2011 5:35 pm

Re: Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Unread postby XAPA » Mon Jul 09, 2018 7:28 pm

Image


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3


Όπου δεν φθάνει ο άνθρωπος, βοηθάει ο Θεός


Ο Θεός βοηθάει σε o,τι δεν γίνεται ανθρωπίνως



- Τι καπνός είναι εκεί;

- Κάτι καίμε, Γέροντα.

- Βάλατε φωτιά με τέτοιον αέρα;

- Γέροντα, έβρεξε το πρωί.

- Έστω και να έβρεξε και κατακλυσμό να έκανε, αν σηκωθή μετά ένας αέρας,

γίνεται τέτοια ξηρασία, που όλα γίνονται σαν μπαρούτι!


«Έβρεξε», σου λέει η άλλη! Παλιότερα είχε πιάσει φωτιά εκεί κάτω από χαζομάρα σας· το ξεχάσατε;

Όταν κανείς ρεζιλευθή μιά φορά, πρέπει στην συνέχεια να είναι πολύ προσεκτικός.

Ο Θεός βοηθάει εκεί που πρέπει, εκεί που δεν μπορεί ο άνθρωπος να ενεργήση ανθρωπίνως·

δεν θα βοηθήση την χαζομάρα μας.

Ρεζιλεύουμε έτσι και τους Αγίους.


- Γέροντα, καταλαβαίνει κανείς πάντοτε μέχρι ποιο σημείο πρέπει να ενεργή ανθρωπίνως;

- Κατ’ αρχάς αυτό φαίνεται.

Αλλά και αν είχε διάθεση να κάνη αυτό που μπορούσε να κάνη και δεν το έκανε,

γιατί κάτι τον εμπόδισε, ο Θεός θα τον βοηθήση σε μιά δύσκολη στιγμή.

Αν όμως δεν είχε διάθεση, ενώ είχε κουράγιο, ο Θεός δεν θα βοηθήση.


Σου λένε λ.χ. να βάζης το βράδυ τον σύρτη στην πόρτα και εσύ δεν τον βάζεις, γιατί βαριέσαι,

και λες ότι θα φυλάξη ο Θεός.

Δεν είναι ότι έχεις εμπιστοσύνη στον Θεό και δεν βάζεις τον σύρτη,

αλλά δεν τον βάζεις, γιατί βαριέσαι. Πώς να βοηθήση τότε ο Θεός; Να βοηθήση δηλαδή τον τεμπέλη;

Όταν λέω σε έναν να βάλη τον σύρτη και δεν τον βάζη, και μόνο για την παρακοή του θέλει τιμωρία.


Ό,τι μπορεί να κάνη κανείς ανθρωπίνως, πρέπει να το κάνη και ό,τι δεν μπορεί, να το αφήνη στον Θεό.

Και αν κάνη λίγο περισσότερο από ό,τι μπορεί, όχι όμως από εγωισμό αλλά από φιλότιμο,

γιατί νομίζει ότι δεν εξήντλησε αυτό που μπορεί να κάνη ανθρωπίνως, πάλι το βλέπει ο Θεός και συγκινείται.

Ο Θεός, για να βοηθήση, θέλει και την δική μας προσπάθεια.


Βλέπεις, ο Νώε εκατό χρόνια παιδευόταν να φτιάξη την Κιβωτό.

Πριόνιζαν τα ξύλα με ξύλινα πριόνια. Έβρισκαν άλλα ξύλα πιο σκληρά και τα έφτιαχναν πριόνια.

Δεν μπορούσε τάχα να κάνη κάτι ο Θεός, ώστε να τελείωση γρήγορα η Κιβωτός;

Τους είπε όμως πως να την φτιάξουν και μετά τους έδινε δυνάμεις (1).

Γι' αυτό να κάνουμε ό,τι μπορούμε εμείς, για να κάνη και ο Θεός ό,τι εμείς δεν μπορούμε.


Ήρθε κάποιος στο Καλύβι και μου είπε:

«Γιατί οι καλόγεροι κάθονται εδώ και δέν πάνε στον κόσμο, να βοηθήσουν τον λαό;».

«Αν πήγαιναν έξω στον κόσμο, να βοηθήσουν τον λαό, του είπα,

θα έλεγες γιατί οι καλόγεροι γυρίζουν στον κόσμο. Τώρα που δεν πάνε -, λες γιατί δεν πάνε».


Ύστερα μου λέει: «Γιατί οι καλόγεροι πηγαίνουν στους γιατρούς

και δεν τους βοηθάει ο Χριστός τους και η Παναγία τους να γίνουν καλά;».

«Αυτήν την ερώτηση, του λέω, μου την έκανε και ένας Εβραίος γιατρός».

«Αυτός δεν είναι Εβραίος», μου λέει ένας που ήταν μαζί του.


«Δεν έχει σημασία πού δεν είναι Εβραίος, του λέω. Αυτή η ερώτηση Εβραίου είναι.

Και θα σας πω την απάντηση που έδωσα στον Εβραίο, αφού είναι όμοια η περίπτωση.

Εσύ, σαν Εβραίος που είσαι, του είπα, έπρεπε να ξέρης απ' έξω την Παλαιά Διαθήκη.

Εκεί στον Προφήτη Ησαΐα αναφέρει ότι ο Θεός χάρισε στον βασιλιά Εζεκία, επειδή ήταν πολύ καλός,

ακόμη δεκαπέντε χρόνια ζωής.


Έστειλε τον Προφήτη Ησαΐα και είπε στον βασιλιά:

Ο Θεός σου χαρίζει ακόμη δεκαπέντε χρόνια ζωής, γιατί διέλυσες τα άλση των ειδωλολατρών.

Και για την πληγή σου – ο βασιλιάς είχε και μια πληγή - είπε ο Θεός να βάλης επάνω μια τσαπέλλα (2) σύκα,

και θα γίνης καλά!

Αφού ο Θεός του χάρισε δεκαπέντε χρόνια ζωής, δεν μπορούσε να θεραπεύση και εκείνη την πληγή;

Εκείνη όμως γιατρευόταν με μιά τσαπέλλα σύκα» (3).


Πράγματα που γίνονται από τους ανθρώπους να μην τα ζητάμε από τον Θεό.

Να ταπεινωνώμαστε στους ανθρώπους και να ζητάμε την βοήθεια τους.


Μέχρις ενός σημείου θα ενεργήση ο άνθρωπος ανθρωπίνως και μετά θα αφεθή στον Θεό.

Είναι εγωιστικό να προσπαθή να βοηθήση κανείς σε κάτι που δεν γίνεται ανθρωπίνως.

Σε πολλές περιπτώσεις που επιμένει ο άνθρωπος να βοηθήση,

βλέπω ότι είναι από ενέργεια του πειρασμού, για να τον αχρηστέψη.


Εγώ, όταν βλέπω ότι δεν βοηθιέται μιά κατάσταση ανθρωπίνως

- λίγο-πολύ καταλαβαίνω μέχρι ποιο σημείο μπορεί να βοηθήση ο άνθρωπος

και από ποιο σημείο και μετά πρέπει να τ’ αφήση στον Θεό -,

τότε υψώνω τα χέρια στον Θεό, ανάβω και δυο λαμπάδες,

αφήνω το πρόβλημα στον Θεό και αμέσως τακτοποιείται.


Ο Θεός ξέρει ότι δεν το κάνω από τεμπελιά.

Γι' αυτό, όταν μας ζητούν βοήθεια, πρέπει να διακρίνουμε και να βοηθούμε σε όσα μπορούμε.

Σε όσα όμως δεν μπορούμε, να βοηθούμε έστω με μια ευχή

ή με το να τα αναθέτουμε μόνο στον Θεό· και αυτό είναι μιά μυστική προσευχή.

Ο Θεός είναι φύσει αγαθός και για το καλό μας φροντίζει πάντα,

και όταν του ζητήσουμε κάτι, θα μας το δώση, εάν είναι για το καλό μας.


Ό,τι είναι απαραίτητο για την σωτηρία της ψυχής μας και για την σωματική μας συντήρηση,

ο Θεός θα μας το δώση πλουσιοπάροχα και θα έχουμε την ευλογία Του.


Ο,τι μας στερεί, είτε για να μας δοκιμάση είτε για να μας προφύλαξη,

όλα να τα δεχώμαστε με χαρά, αλλά και να τα μελετούμε, για να ωφελούμαστε.



Ξέρει πότε και πώς να οικονομάη το πλάσμα Του.

Βοηθάει με τον τρόπο Του την ώρα που χρειάζεται.

Πολλές φορές όμως το αδύνατο πλάσμα Του αδημονεί, γιατί το θέλει εκείνη την ώρα που το ζητάει,

σαν το μικρό παιδί που ζητάει το κουλούρι από την μάνα του άψητο και δεν κάνει υπομονή να ψηθή.

Εμείς θα ζητάμε, θα κάνουμε υπομονή και η Καλή μας Μητέρα η Παναγία, όταν είναι έτοιμο, θα μας το δώση.


- Γέροντα, οι Άγιοι πότε βοηθούν ;

- Όποτε χρειάζεται να βοηθήσουν, όχι όποτε νομίζουμε εμείς ότι χρειάζεται να βοηθήσουν.

Βοηθούν δηλαδή, όταν αυτό μας ωφελή. Κατάλαβες;

Ένα παιδί π.χ. ζητάει από τον πατέρα του μοτοσακό, αλλά ο πατέρας του δεν του παίρνει.

Το παιδί του λέει: «Το θέλω το μοτοσακό, γιατί κουράζομαι να πηγαίνω με τα πόδια, παιδεύομαι».

Ο πατέρας του όμως δεν του παίρνει μοτοσακό, γιατί φοβάται μη σκοτωθή.

«Θα σου πάρω αργότερα αυτοκίνητο», του λέει.

Βάζει λοιπόν χρήματα στην Τράπεζα και, όταν μαζευτούν, θα του πάρη αυτοκίνητο.

Έτσι και οι Άγιοι ξέρουν πότε πρέπει να μας βοηθήσουν.


- Γέροντα, το έλεος του Θεού πώς το νιώθουμε;

- Το έλεος του Θεού είναι η θεία παρηγοριά που νιώθουμε μέσα μας.

Τα φέρνει έτσι ο Θεός, ώστε να μην αναπαυώμαστε στην ανθρώπινη παρηγοριά και να καταφεύγουμε στην θεία.

Βλέπεις, οι Έλληνες λ.χ. της Αυστραλίας, επειδή βρέθηκαν τελείως μόνοι τους,

πλησίασαν τον Θεό περισσότερο από άλλους ξενιτεμένους, όπως της Γερμανίας,

που ήταν πιό κοντά στην πατρίδα και βρήκαν εκεί και άλλους Έλληνες.


Η δυσκολία πολύ τους βοήθησε να γαντζωθούν στον Θεό.

Όλοι ξεκίνησαν με μια βαλίτσα, βρέθηκαν μακριά από την πατρίδα,

μακριά από τους συγγενείς- έπρεπε να βρουν δουλειά,

να βρουν δάσκαλο για τα παιδιά τους κ.λπ., χωρίς βοήθεια από πουθενά.

Γι' αυτό στράφηκαν στον Θεό και κράτησαν την πίστη τους.

Ενώ στην Ευρώπη οι Έλληνες που δεν είχαν αυτές τις δυσκολίες, δεν έχουν αυτήν την σχέση με τον Θεό.




ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β’

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2002



(1) Βλ. Γεν. 6,13 κ.έ.
(2) Αρμαθιά από ξερά σύκα περασμένα σε νήμα ή βούρλο.
(3) Βλ. Ήσ. 38,4 κ.έ.
XAPA
 
Posts: 17746
Joined: Tue Nov 22, 2011 5:35 pm

Re: Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Unread postby XAPA » Tue Jul 10, 2018 5:39 pm

Image



«Αιτείτε και δοθήσεται υμίν»(1)



- Γέροντα, γιατί πρέπει να ζητάμε από τον Θεό να μας βοηθάη, αφού ξέρει τις ανάγκες μας;

- Γιατί υπάρχει ελευθερία.

Και μάλιστα, όταν πονάμε για τον πλησίον μας και Τον παρακαλούμε να τον βοηθήση,

πολύ συγκινείται ο Θεός, γιατί τότε επεμβαίνει, χωρίς να παραβιάζεται το αυτεξούσιο.


Ο Θεός έχει όλη την καλή διάθεση να βοηθήση τους ανθρώπους που υποφέρουν.

Για να τους βοηθήση όμως, πρέπει κάποιος να Τον παρακάλεση.

Γιατί, αν βοηθήση κάποιον, χωρίς κανείς να Τον παρακάλεση,

τότε ο διάβολος θα διαμαρτυρηθή και θα πη:

«Γιατί τον βοηθάς και παραβιάζεις το αυτεξούσιο;

Αφού είναι αμαρτωλός, ανήκει σ' έμενα».


Εδώ βλέπει κανείς και την μεγάλη πνευματική αρχοντιά του Θεού,

που ούτε στον διάβολο δίνει το δικαίωμα να διαμαρτυρηθή

Γι' αυτό θέλει να Τον παρακαλούμε, για να επεμβαίνη

- και θέλει ο Θεός να επεμβαίνη αμέσως, αν είναι για το καλό μας,-

και να βοηθάη τα πλάσματα Του ανάλογα με τις ανάγκες τους.



Για τον κάθε άνθρωπο ενεργεί ξεχωριστά, όπως συμφέρει στον καθέναν καλύτερα.

Ο Θεός λοιπόν αλλά και οι Άγιοι για να βοηθήσουν,

πρέπει ο ίδιος ο άνθρωπος να το θέλη και να το ζητά,

αλλιώς δεν επεμβαίνουν.


Ο Χριστός ρώτησε τον παράλυτο: «Θέλεις υγιής γενέσθαι;»(2)

Αν δεν θέλη ο άνθρωπος, το σέβεται ο Θεός.

Αν κάποιος δεν θέλη να πάη στον Παράδεισο, ο Θεός δεν τον παίρνει.


Εκτός αν ήταν αδικημένος και είχε άγνοια, οπότε δικαιούται την θεία βοήθεια.

Διαφορετικά, δεν θέλει να επέμβη ο Θεός.

Ζητά κανείς βοήθεια, και ο Θεός και οι Άγιοι την δίνουν.

Μέχρι να ανοιγοκλείσης τα μάτια σου, έχουν κιόλας βοηθήσει.


Μερικές φορές δεν προλαβαίνεις ούτε να τα ανοιγοκλείσης•

τόσο γρήγορα βρίσκεται ο Θεός δίπλα σου.

«Αιτείτε και δοθήσεται», λέει η Γραφή.

Αν δεν ζητάμε βοήθεια από τον Θεό, θα σπάζουμε τα μούτρα μας.

Ενώ, όταν ζητάμε την θεία βοήθεια,

ο Χριστός μας δένει με ένα σχοινάκι με την Χάρη Του και μας συγκρατεί.


Φυσάει ο αέρας από εδώ- εκεί, αλλά, επειδή είμαστε δεμένοι, δεν κινδυνεύουμε.

Οταν όμως ο άνθρωπος δεν καταλαβαίνη ότι ο Χριστός είναι που τον κρατάει, λύνεται πλέον από

το σχοινάκι και τον χτυπούν οι άνεμοι από 'δώ και από 'κεί και ταλαιπωρείται.


Να ξέρετε, μόνον τα πάθη και οι αμαρτίες είναι δικές μας.

Ό,τι καλό κάνουμε είναι από τον Θεό, ό,τι ανοησίες κάνουμε είναι δικές μας.

Λίγο η Χάρις του Θεού να μας αφήση, τίποτε δεν μπορούμε να κάνουμε.



Όπως στην φυσική ζωή, λίγο το οξυγόνο να μας πάρη ο Θεός,

αμέσως θα πεθάνουμε, έτσι και στην πνευματική ζωή,

λίγο αν μας αφαίρεση την θεία Χάρη, πάει, χαθήκαμε.


Μιά φορά ένιωθα στην προσευχή μιά αγαλλίαση.

Ωρες στεκόμουν όρθιος και δεν ένιωθα καθόλου κούραση.

Όσο προσευχόμουν, ένιωθα μια γλυκεία ξεκούραση,

κάτι που δεν μπορώ να το εκφράσω.

Ύστερα μου πέρασε ένας λογισμός ανθρώπινος: επειδή μου λείπουν δυό πλευρά και εύκολα κρυώνω,

σκέφθηκα, για να μη χάσω αυτήν την κατάσταση και να προχωρήσω όσο πάει, να πάρω ένα σάλι,

να τυλιχθώ, μήπως αργότερα κρυώσω.


Μόλις δέχθηκα αυτόν τον λογισμό, αμέσως σωριάσθηκα κάτω.

Έμεινα πεσμένος κάτω μισή ώρα περίπου και μετά μπόρεσα να σηκωθώ να πάω στο κελλί να ξαπλώσω.

Προηγουμένως, όσο προχωρούσα στην προσευχή, ένιωθα σαν ένα πούπουλο,

ένα έλάφρωμα, μιά αγαλλίαση, που δεν εκφράζεται.


Μόλις όμως δέχθηκα αυτόν τον λογισμό, σωριάσθηκα κάτω.

Αν έφερνα έναν υπερήφανο λογισμό και έλεγα λ.χ. «ζήτημα είναι,

αν υπάρχουν δύο-τρεις σε τέτοια κατάσταση», τότε είναι που θα πάθαινα ζημιά.

Σκέφθηκα ανθρώπινα, όπως σκέφτεται ο κουτσός να πάρη τα δεκανίκια του, όχι δαιμονικά.


Ήταν ένας φυσικός λογισμός, άλλα και πάλι είδες τι έπαθα.

Το μόνο που έχει ο άνθρωπος είναι μιά διάθεση και ανάλογα με αυτήν τον βοηθάει ο Θεός.

Γι' αυτό λέω, όσα αγαθά έχουμε είναι δώρα του Θεού.

Τα έργα μας είναι μηδέν και οι αρετές μας είναι μία συνέχεια από μηδενικά.


Εμείς θα προσπαθούμε να προσθέτουμε συνέχεια μηδενικά

και να παρακαλούμε τον Χριστό να βάλη την μονάδα στην αρχή, για να γίνουμε πλούσιοι.

Εάν δεν βάλη την μονάδα ο Χριστός στην αρχή, χαμένος ο κόπος μας.



ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β’
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2002

(1) Ματθ. 7, 7.
(2) Ίω. 5, 6.
XAPA
 
Posts: 17746
Joined: Tue Nov 22, 2011 5:35 pm

Re: Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Unread postby XAPA » Wed Jul 11, 2018 6:47 pm

Image



Η Χάρις του Θεού προσελκύεται με την ταπείνωση



- Γέροντα, έχω δυσκολίες στον αγώνα μου.


- Ζητάς βοήθεια από τον Χριστό ή παλεύεις μόνη σου;

Την αδυναμία σου την είπες στον Χριστό;

Εσύ δεν ταπεινώνεσαι, δεν ζητάς βοήθεια από τον Χριστό και μετά λες: «Έχω δυσκολίες στον αγώνα μου».


Αν ταπεινώνεται κανείς και ζητά λίγη βοήθεια από τον Χριστό, Εκείνος βοηθάει.

Πολλές φορές ο άνθρωπος καταβάλλει μια εγωιστική προσπάθεια, γι' αυτό δεν βοηθάει ο Χριστός.

Πέταξε τον εαυτό σου, μην τον υπολογίζης, και η Χάρις του Θεού θα κατοίκηση μέσα σου.

Εμείς θέλουμε να αποκτήσουμε αγιότητα με μαγικό τρόπο. Σε λανθασμένη όμως κατάσταση δεν βοηθάει ο Θεός.

Έστω και λίγο αν μπαίνη η ιδιοτέλεια, εμποδίζεται η θεία βοήθεια.


- Όταν έχω διάθεση να διορθωθώ, δεν θα με βοηθήση ο Θεός να καταλάβω μια αδυναμία μου ;

- Για να βοηθήση ο Θεός, πρέπει να υπάρχη διάθεση για αγώνα. Και όταν λέμε διάθεση για αγώνα,

εννοούμε να καταβάλλη κανείς λίγη προσπάθεια να ξεπεράση την αδυναμία του.

Λίγη καθαρή διάθεση αν δη ο Θεός, πλούσια βοηθάει τον άνθρωπο, πλούσια στέλνει την Χάρη Του.

Μπαίνει ο άνθρωπος μέσα στο κανάλι του Θεού.


- Γέροντα, μέχρι ποιο σημείο μας βοηθάει ο Θεός στον πνευματικό αγώνα;

- Μέχρι εκεί που βοηθάμε εμείς τον Θεό να μας βοηθήση.

Όταν ζητάτε κάτι από τον Θεό και για πολύ καιρό δεν δίνη βοήθεια, να ξέρετε ότι θα υπάρχη υπερηφάνεια.

Αν έχουμε πάθη, π.χ. γαστριμαργία, φλυαρία, θυμό, φθόνο κ.λπ., και παράλληλα έχουμε και υπερηφάνεια,

ο Θεός δεν βοηθάει, γιατί εμποδίζουμε την θεία Χάρη.


Και μόνον προδιάθεση υπερηφάνειας να έχουμε μέσα μας, εμποδίζουμε τον Θεό να μας βοηθήση,

έστω κι αν αγωνιζώμαστε και προσευχώμαστε ίσως και περισσότερο απ' ό,τι χρειάζεται.

Αδύνατο είναι να μη βοηθήση ο Θεός, αν δεν υπάρχη φόβος να το πάρη επάνω του ο άνθρωπος.

Μόλις φύγη η προδιάθεση υπερηφάνειας και λάβη την ψυχική του υγεία ο άνθρωπος, τότε θα τον απαλλάξη

αμέσως από το πάθος που τον βασανίζει, και θα τον ανταμείψη και για τον παραπανήσιο του αγώνα.


Γι' αυτό, για να βοηθηθούμε, πρέπει να βοηθήσουμε τον Θεό με το ταπεινό μας φρόνημα.

Να πούμε: «Τέτοιος άχρηστος είμαι, Θεέ μου, Σε παρακαλώ, συγχώρεσε με και βοήθησε με».

Τότε βοηθάει ο Θεός, γιατί δικαιούται την βοήθεια η ψυχή, επειδή αφέθηκε στα χέρια Του με καλή

και ταπεινή διάθεση.


Πρέπει να πιστεύουμε ότι ο Χριστός και η Παναγία μας προστατεύουν και μας βοηθούν πάντοτε,

αρκεί να έχουμε ταπεινό φρόνημα.

Ο Θεός μας δεν είναι κουφός, να μη μας ακούη, ούτε τυφλός, να μη μας βλέπη, όπως ο Βάαλ (1).




ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β’

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2002

(1) Βλ. Γ' Βασ. 18,26.
XAPA
 
Posts: 17746
Joined: Tue Nov 22, 2011 5:35 pm

Re: Μηνύματα, Μαρτυρίες και Αποκαλύψεις από την Παναγούδα

Unread postby XAPA » Thu Jul 12, 2018 5:44 pm

Image



Βοήθεια στις αρχές του πνευματικού αγώνα


- Γέροντα, ο Θεός βοηθάει τον άνθρωπο πιο πολύ στις αρχές του πνευματικού του αγώνα;


- Ναι, στα πρώτα βήματα της πνευματικής ζωής ο Θεός βοηθάει πολύ τον άνθρωπο, όπως οι γονείς

προστατεύουν τα παιδιά πιο πολύ, όταν είναι μικρά.

Όσο μεγαλώνουν, δεν τα προστατεύουν τόσο, γιατί τα παιδιά αρχίζουν να χρησιμοποιούν το μυαλό τους.


Ο άνθρωπος στην αρχή του αγώνα του νιώθει έντονα την Χάρη του Θεού.

Ύστερα ο Θεός τον αφήνει λίγο, για να αγωνισθή και να ανδρωθή.

Εγώ φύτεψα λίγες ντοματιές. Στην αρχή τις πότιζα κάθε μέρα•

μετά τις άφησα. Όταν έφθασαν να κιτρινίζουν τα φύλλα τους, τότε τις πότισα.


Όσο έμεναν απότιστες, ζορίστηκαν και αναγκάσθηκαν να ρίξουν βαθιά τις ρίζες τους,

για να βρουν υγρασία, και έδεσαν και καρπό.

Αν τις πότιζα συνέχεια, μόνο θα ψήλωναν και οι ρίζες τους θα έμεναν στην επιφάνεια.



- Είπατε, Γέροντα, ότι ο άνθρωπος στην αρχή του αγώνα του αισθάνεται την Χάρη του Θεού

και ύστερα τον εγκαταλείπει λίγο η θεία Χάρις.


- Ναι, παίρνει την Χάρη Του ο Θεός, για να ταπεινωθή ο άνθρωπος και για να καταλάβη την βοήθεια του Θεού.



- Αυτή η αλλαγή δεν είναι λίγο οδυνηρή;


- Όχι, γιατί δεν τον εγκαταλείπει τελείως ο Θεός. Όταν αρχίζη ο άνθρωπος να δουλεύη πνευματικά,

του δίνει ο Θεός π.χ. καμμιά... σοκολάτα.

Αρχίζει έτσι σιγά- σιγά και μαθαίνει να δουλεύη τρώγοντας και καμμιά... σοκολάτα.


Αλλά, όταν δεν του δίνη ο Θεός σοκολάτα και αυτός σταματάη να δουλεύη και λέη «πρώτα έτρωγα σοκολάτες,

τώρα δεν τρώω καμμία, ωχ τι έπαθα!», δεν κάνει προκοπή.

Πρέπει δηλαδή να το χαίρεται αυτό ο άνθρωπος. Να μη θέλουμε εύκολα να μας βοηθάη ο Χριστός•

να μη ζητάμε οικονομίες, γιατί τότε θα είμαστε αδόκιμοι, ανεκπαίδευτοι.


Και στον στρατό, όσοι εκπαιδεύονται καλά, αυτοί δεν σκοτώνονται.

Όταν ο άνθρωπος βοηθιέται συνέχεια, τελικά δεν βοηθιέται.

Εμένα με συγκινεί που δεν βοηθάει συνέχεια ο Χριστός.

Νιώθω σαν να είμαι μαθητής και οι καθηγητές έχουν από τους μαθητές απαιτήσεις.


Και για να περάση κανείς στις πνευματικές εξετάσεις, είναι δύσκολο•

χρειάζεται συνεχή παρακολούθηση του εαυτού του και βία, άλλα έτσι προοδεύει πνευματικά.

Μήπως είναι δύσκολο στον Θεό να βοηθάη συνέχεια τον κάθε άνθρωπο;

Αλλά δεν βοηθιέται με αυτόν τον τρόπο ο άνθρωπος.


Ένα παιδί κακομαθημένο, που του δίνουν οι γονείς του συνέχεια σοκολάτες και θέλει όλο να του δίνουν,

θα γίνη τεμπέλικο, κακορρίζικο, κακομοίρικο.

Το ίδιο και ο άνθρωπος, αν δέχεται συνέχεια την βοήθεια του Θεού, χωρίς να κοπιάζη ο ιδιος,

δεν θα ωρίμαση ποτέ πνευματικά.


Γι’ αυτό, ενώ στην αρχή της πνευματικής ζωής ο Θεός βοηθάει τον άνθρωπο,

μετά σιγά-σιγά τραβιέται, για να καταλάβη ο άνθρωπος ότι πρέπει και ο ίδιος να κάνη ο,τι μπορεί.

Να, το μικρό παιδάκι δεν το κρατούν συνέχεια οι γονείς από το χεράκι, για να περπατήση• το αφήνουν

και λίγο να περπατηση μόνο του και, μόλις πάη να πέση, τακ, το πιάνουν.


Μετά καταλαβαίνει το παιδί ότι οι δικές του δυνάμεις αρκούν μόνο για να περπατάη πιασμένο από την κουπαστή!

Αν το παιδάκι περπατάη, μόνον όταν το κρατάνε από το χέρι, και, όταν το αφήνουν, δεν πιάνεται από την κουπαστή,

για να περπατηση και σιγά- σιγά να δυναμώση, αλλά κάθεται κάτω, τότε δεν θα μάθη ποτέ να περπατάη,

γιατί δεν έκανε αυτό που μπορούσε.



- Αισθάνεται ο άνθρωπος ότι πρώτα είχε την θεία βοήθεια και υστέρα δεν την έχει;


- Αν δεν παρακολουθή ο άνθρωπος τον εαυτό του, τίποτε δεν αισθάνεται.



ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ B’
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2002
XAPA
 
Posts: 17746
Joined: Tue Nov 22, 2011 5:35 pm

PreviousNext

Return to ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests