Διαθεσιμα ανταλλακτικά από ότι διάβασα υπάχρχουν απειρα και είναι φθηνά.
Τωρα εξαρτάται πως θελει κανείς να τα εξοπλίσει. Εαν εξοπλισει κανεις τον πυργισκο τους αυτό θα έχει ως αποτελεσμα την μειωση του αριθμού προσωπικού που μπορεί να μεταφέρει το κάθε όχημα
Μπορουν όμως να εξοπλιστουν και διαφορετικά
https://amynagr.blogspot.com/2020/01/an ... rdian.htmlοπως προείπαμε, το όχημα ξεκίνησε να παράγεται το 1999-2000, όμως ο κύριος όγκος των οχημάτων παράχθηκε μετά το 2004 (περίπου το 95% - μετά το 2007 το 50% αυτών), κυρίως διότι στην αρχή το όχημα αντιμετωπιζόταν με καχυποψία από τον Αμερικανικό Στρατό όσον αφορά την επιχειρησιακή του αξία. Συνεπώς, η μόνη έκδοση που παράχθηκε ήταν η βασική, για την ένταξή τους στο Αμερικανικό Σώμα Στρατονομίας.
Όταν όμως διαπιστώθηκε πως το όχημα έχει άριστες επιδόσεις κινητικότητας, μικρού μεγέθους, οικονομιών κλίμακας, ισχύος πυρός, και προστασίας έναντι τόσο των Hummer (HMMW), όσο και των Μ-113, τότε αποφασίσθηκε η επέκτασή του και σε άλλους τομείς πέραν της χρήσης του αποκλειστικά ως ASV.
Μ-1117 Guardian - Βασική έκδοση - Αυτά τα οχήματα έχει σε χρήση ο Αμερικανικός Στρατός. Είναι κατάλληλο για τον ΕΣ για χρήση ως όχημα αναγνώρισης Τάγματος. Σήμερα ο ΕΣ χρησιμοποιεί γι'αυτόν τον ρόλο τα VBL, Hummer και ΜΒ240GD.
Προσωπικό: 4 άτομα πλήρωμα, 2 μεταφερόμενο προσωπικό.
Οπλισμός: Πυργίσκος με βαρύ πολυβόλο Μ2 12,7 χιλ. μέσο πολυβόλο 7,62 χιλ. και πολυβομβιδοβόλο Μk19 40 χιλ.
Σε περίπτωση που αφαιρεθει ο πυργίσκος του, μπορεί να μετατραπεί σε ΤΟΜΠ με ικανότητα μεταφοράς 7-8 στρατιωτών.
Μ1117 Guardian ΙCV - Έκδοση TOMΠ - Είναι επιμηκυμένο όχημα κατάλληλο για τον ΕΣ για χρήση ως ΤΟΜΠ.
Προσωπικό: 2 άτομα πλήρωμα, 8 άτομα μεταφερόμενο προσωπικό.
Οπλισμός: Δεν διαθέτει τον πυργίσκο της βασικής έκδοσης, αλλά ασπίδιο που παρέχει προστασία 360 μοιρών, που μπορεί να αναρτηθεί είτε πολυβόλο 12,7 χιλ., είτε πολυβομβιδοβόλο Mk-19 40χιλ.
Kόστος Κύκλου Ζωής
Ένας έντονος πονοκέφαλος του ΕΣ για κάθε νέο μέσο που θέλει να εντάξει, είναι αυτός του Κόστους Κύκλου Ζωής, δηλαδή του κόστους που απαιτείται προκειμένου να διατηρήσει σε υπηρεσία τα οχήματά του. Αυτός πιθανώς ήταν κι ένας από τους λόγους για τους οποίους δεν απέσυρε τα ΤΟΜΠ Μ-113 με κάτι νεώτερο. Με τα Μ-1117 τα πράγματα είναι ιδιαίτερα θετικά μιας και τα ανταλλακτικά του οχήματος είναι πάμφθηνα, και μπορούν να βρεθούν παντού. Ακόμα και στο εμπόριο. Αρκεί μια αναζήτηση στο google για τον κινητήρα του Μ-1117, τον Cummins 6CTA8.3, και θα διαπιστώσετε ότι αυτός χρησιμοποιείται για πληθώρα οχημάτων, από εκσκαφείς Caterpillar, φορτηγά, μέχρι και μεγάλες γεννήτριες.