KANENAS wrote:Όσοι με γνωρίζουν ξέρουν ότι δεν έχω πνευματικό άρα μέχρι να βρω έναν δεν μπορώ να απαντήσω στο ερώτημα σου μπορώ όμως για το καλό της κουβέντας να θέσω κάποια ερωτήματα ακόμα.
Τι διαφοροποιεί έναν πνευματικό από εσένα ή εμένα εκτός από το γεγονός ότι είναι ιερέας ή μοναχός;
Είναι όλοι οι ιερείς και μοναχοί Άγιοι με διορατικό χάρισμα; Αν όχι τι είναι αυτό που επιβάλει την υποταγή στην γνώμη τους;
Αν ο πνευματικός είναι ένας απλός άνθρωπος χωρίς κάποιο “χάρισμα” και η άποψη του βασίζετε στις απλές επίγειες πηγές πληροφόρησης αλλά και στα ερεθίσματα του περιβάλλοντος του γιατί θα πρέπει αυτή η άποψη να έχει μεγαλύτερη βαρύτητα ώστε να δηλώνουμε και υποταγή;
Γιατί η γνώμη του κάθε πνευματικού πρέπει να έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από τα λεγόμενα του πατρο Κοσμά ή του γέροντα Παϊσιου ή ακόμα και από τα λεγόμενα του πατήρ Ελπίδιου;
Τέλος η γνώμη μου (που μπορεί να είναι λάθος) είναι ότι ο πνευματικός μπορεί να σου δείξει το μονοπάτι αλλά ο τρόπος που θα το διαβείς είναι καθαρά δικιά σου επιλογή. Το να παίρνουμε το βάρος τον αποφάσεων από τις πλάτες μας και να το εναποθέτουμε στις πλάτες των πνευματικών μπορεί να είναι ανακουφιστικό για κάποιους αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι είναι χριστιανικό.
Αφου λοιπον ανεφερες τον γεροντα Παϊσιο θα σου παραθεσω τα δικα του λογια:
"Σήμερα το πιο απαραίτητο είναι να βρουν οι άνθρωποι έναν πνευματικό, να εξομολογούνται, να του έχουν εμπιστοσύνη και να τον συμβουλεύωνται. Αν έχουν πνευματικό και βάλουν ένα πρόγραμμα με προσευχή και λίγη μελέτη, εκκλησιάζωνται, κοινωνούν, τότε δεν έχουν τίποτε να φοβηθούν σ’ αυτήν την ζωή."
"Η ψυχή πρέπει να παρακολουθήται από τον πνευματικό, για να μη λαθέψη τον δρόμο της. Μπορεί να βοηθάη στον αγώνα λ.χ. και η πνευματική μελέτη, αλλά, αν κανείς δεν έχη πνευματικό οδηγό, μπορεί να δίνη δικές του ερμηνείες σ’ αυτά που διαβάζει, και να πλανηθή. Βλέπεις, και όταν κάποιος πάη κάπου με το αυτοκίνητό του και δεν γνωρίζη καλά τον δρόμο, μπορεί να συμβουλεύεται τον χάρτη, αλλά σταματάει κιόλας και ρωτάει, για να μην πάρη λάθος δρόμο. Ξεκινάει, ας υποθέσουμε, από την Αθήνα να πάη στην Φλώρινα. Έχει χάρτη και τον παρακολουθεί, αλλά ρωτάει και σε κανένα περίπτερο αν πηγαίνη καλά, αν ο δρόμος είναι καλός, γιατί σε καμμιά διασταύρωση υπάρχει κίνδυνος να πάρη άλλο δρόμο και να βρεθή στην Καβάλα ή σε κάποιον γκρεμό να κινδυνέψη να σκοτωθή. Φυσικά, μπορεί κάποιος να ρωτήση, αλλά να μην πάρη τον δρόμο που θα του πουν, και να βρεθή τελικά αλλού, ή να μην προσέξη τα επικίνδυνα σημεία, και να πάθη κακό. Όποιος όμως του δείξη τον δρόμο και συγχρόνως του πη: «πρόσεξε, στο τάδε σημείο έχει μια στροφή επικίνδυνη, εκεί έχει έναν γκρεμό…», εκείνος θα έχη το μισθό του. Το ίδιο, θέλω να πω, πρέπει να γίνεται και στην πνευματική ζωή. Είναι απαραίτητο ο πιστός να έχη πνευματικό που θα τον καθοδηγή με τις συμβουλές του και θα τον βοηθάη δια του μυστηρίου της εξομολογήσεως. Έτσι μόνον μπορεί να ζήση ορθόδοξη πνευματική ζωή και να είναι σίγουρος ότι βρίσκεται στον σωστό δρόμο."
"Το θέλημα του Θεού δεν βρίσκεται έτσι. Καλύτερα να ρωτάς για ένα πρόβλημά σου. Να μη ζητάς πληροφορία από τον Θεό, εφόσον μπορείς να συμβουλευθής κάποιον άνθρωπο, γιατί μπορεί να πλανηθής. Κάποιος πήγαινε σε μια εκκλησία, στεκόταν μπροστά στο εικονοστάσι και έλεγε: «Παναγία μου, να πάρω χρήματα από το κουτί;». Του έλεγε ο λογισμός: «Πάρ’ τα». «Ναι, θα τα πάρω», έλεγε και έπαιρνε τα χρήματα. Μια-δυο-τρεις φορές, ένας επίτροπος προβληματίσθηκε. «Τι γίνεται; Λέει. Κάποιος πρέπει να παίρνη τα χρήματα» και πήγε να παρακολουθήση. Τι να δη; Σε λίγο ήρθε αυτός και επανέλαβε τα ίδια: «Παναγία μου, να πάρω τα χρήματα από το κουτί;… Ναι, θα τα πάρω», είπε, οπότε τον έπιασε ο επίτροπος."
"Όποιος δεν έχει πνευματικό, για να τον συμβουλεύεται στην πνευματική του πορεία, μπερδεύεται, κουράζεται, καθυστερεί και δύσκολα θα φθάση στον προορισμό του. Αν δίνη μόνος του λύση στα προβλήματά του, όσο σοφός και αν είναι, επειδή κινείται με αυτοπεποίθηση και υπερηφάνεια, μένει σκοτισμένος. Ενώ, όποιος ταπεινώνεται και πηγαίνει με εμπιστοσύνη και αυταπάρνηση στον πνευματικό και ζητά την γνώμη του, βοηθιέται και του δίνει την σωστή απάντηση. "