Οι μάγοι χρησιμοποιούν και διάφορα αγιωτικά.- Γέροντα, τί είναι οι γητευτές;
Μάγοι είναι. Χρησιμοποιούν τους Ψαλμούς του Δαβίδ, ονόματα Αγίων κ.λπ. και ανακατεύουν και επικλήσεις δαιμόνων. Ενώ δηλαδή εμείς διαβάζοντας το Ψαλτήρι επικαλούμαστε την βοήθεια του Θεού και δεχόμαστε την θεία Χάρη, εκείνοι, με τον τρόπο
που το χρησιμοποιούν, βρίζουν τον Θεό, αρνούνται την θεία Χάρη, και έτσι τους κάνουν μετά τα δαιμόνια το χατίρι.
Μου έλεγαν για ένα παιδί ότι είχε πάει σε έναν μάγο, για να πετύχη κάτι.
Εκείνος του διάβασε κάτι από το Ψαλτήρι και το παιδί πέτυχε αυτό που ήθελε.
Έπειτα όμως από λίγο καιρό άρχισε να σβήνη, να λειώνη το φουκαριάρικο.
Τί είχε κάνει ο μάγος;
Είχε πάρει κάτι ξηρούς καρπούς στα χέρια του και άρχισε να του διαβάζη τον 50ο Ψαλμό.
Όταν έφθασε στον στίχο θυσία τω Θεω. (1), πετούσε τους ξηρούς καρπούς, κάνοντας θυσία στους δαίμονες, για να του κάνουν το χατίρι. Έτσι έβριζε τον Θεό με το Ψαλτήρι.
- Γέροντα, μερικοί που ασχολούνται με μαγικά χρησιμοποιούν τον σταυρό, εικόνες...- Ναι, το ξέρω, από 'δω να καταλάβης τι απάτη κρύβεται πίσω από όσα κάνουν!
Έτσι ξεγελιούνται οι καημένοι οι άνθρωποι.
Βλέπουν ότι χρησιμοποιούν κεριά, εικόνες κ.λπ. και τους εμπιστεύονται.
Να, μου είπε κάποιος ότι, στην πόλη που μένει, μια Τουρκάλα έχει βάλει μια εικόνα της Παναγίας πάνω σε μια πέτρα και λέει:
«Η πέτρα που βοηθάει τον κόσμο»! Δεν λέει «η Παναγία», αλλά «η πέτρα».
Οι Χριστιανοί μπερδεύονται, γιατί βλέπουν την εικόνα της Παναγίας, και μερικοί που έχουν κάποιο πρόβλημα υγείας τρέχουν εκεί, με τον λογισμό ότι θα βοηθηθούν, και μετά ο διάβολος τους αλωνίζει.
Γιατί, όταν η Τουρκάλα λέει ότι η πέτρα βοηθάει τον κόσμο και όχι η Παναγία, από 'κει και πέρα μπαίνει στην μέση ο διάβολος, επειδή αυτό είναι περιφρόνηση στην Παναγία.
Απομακρύνεται η Χάρις του θεού και αρχίζει ο δαιμονισμός.
Και τρέχουν οι Χριστιανοί να τους κάνη καλά η πέτρα - η πέτρα και το τσιγκελάκι! -, και τελικά σακατεύονται, γιατί από τον διάβολο τί βοήθεια να
έχεις;
Αν είχαν λίγο μυαλό, θα σκέφτονταν «Τουρκάλα, Μουσουλμάνα, τί δουλειά έχει με την εικόνα της Παναγίας; ».
Ακόμη και να έλεγε ότι η Παναγία βοηθάει, αφού είναι Μουσουλμάνα, τί σχέση έχει με την Παναγία; Πόσο μάλλον τώρα που λέει ότι η πέτρα τούς
βοηθάει!
Είπα σε κάποιον να ενημερώσουν την Μητρόπολη και να λάβουν μέτρα, για να φυλαχθή ο κόσμος.
- Γέροντα, ο κόσμος μας ζητάει φυλαχτά.- Καλύτερα να δίνετε σταυρουδάκια, όταν σας ζητούν φυλαχτό.
Μην κάνετε φυλαχτά, γιατί και οι μάγοι τώρα κάνουν φυλαχτά. Βάζουν απ' έξω καμμιά εικονίτσα ή σταυρό, αλλά μέσα έχουν διάφορα μαγικά.
Βλέπουν οι άνθρωποι την εικόνα ή τον σταυρό και μπερδεύονται.
Να, πριν από μέρες μου έφεραν ένα φυλαχτό από έναν Τούρκο Ιμπραήμ, που είχε και σταυρό κεντημένο επάνω.
Έχω μάθει και για έναν αθεόφοβο ότι τυλίγει διάφορες εικονίτσες και μέσα βάζει τρίχες, ξυλάκια, καρφίτσες, χάνδρες (2) κ.λπ.
Όταν η Εκκλησία τον ήλεγξε, είπε: «είμαι μέντιουμ», γιατί είναι ελεύθερα τα μέντιουμ, και ετσι κάνει ό,τι θέλει.
Είπα σε κάποιον που είχε πάθει ζημιά από αυτόν: «Να πας να εξομολογηθής, γιατί δέχεσαι επιδράσεις δαιμονικές».
Πήγε, εξομολογήθηκε. Έρχεται μετά και μου λέει: «Δεν ένιωσα καμμιά διαφορά».
«Βρε, μήπως έχεις τίποτε επάνω σου απ' αυτόν τον πλανεμένο; », τον ρωτάω.
«Ναι, λέει, έχω ένα μικρό κουτάκι σαν μικρό Ευαγγέλιο».
Το παίρνω, το ανοίγω και βρίσκω μέσα διάφορες εικονίτσες τυλιγμένες.
Ξετυλίγω-ξετυλίγω και πιο μέσα είχε κάτι χάντρες, κάτι τρίχες, κάτι σαν ξύλα!
Το πήρα και ελευθερώθηκε ο άνθρωπος. Βλέπεις τι τεχνίτης είναι ο διάβολος!
Φορούν οι καημένοι άνθρωποι κάτι τέτοια φυλαχτά, δήθεν για να βοηθηθούν, και ταλαιπωρούνται.
Αυτά πρέπει να τα κάψουν και να παραχώσουν την στάχτη ή να τα πετάξουν στην θάλασσα και να πάνε να εξομολογηθούν. Έτσι μόνον ελευθερώνονται.
Είχε έρθει στο Καλύβι ένας νεαρός που είχε πολλά προβλήματα και βασανιζόταν σωματικά και ψυχικά πάνω από τέσσερα χρόνια.
Ζούσε αμαρτωλή ζωή και τον τελευταίο καιρό είχε κλεισθή στο σπίτι του. δεν ήθελε να βλέπη άνθρωπο.
Δυο φίλοι του, που έρχονταν τακτικά στο Αγιον Όρος, τον έπεισαν μετά από πολλές δυσκολίες να τον πάρουν μαζί τους στο Όρος, με σκοπό να τον φέρουν στο Καλύβι.
Στην διαδρομή από την Ούρανούπολη μέχρι την Δάφνη, κάθε φορά που το καράβι έπιανε σε σκάλα μοναστηριού, ο νεαρός σωριαζόταν
κάτω.
Οι φίλοι του με τους πατέρες που ήταν στο καράβι προσπαθούσαν να τον συνεφέρουν λέγοντας την ευχή.
Με πολλή δυσκολία έφθασαν στο Καλύβι. Ο καημένος μου άνοιξε την καρδιά του, μου μίλησε για την ζωή του.
Είδα ότι βασανιζόταν από κάποια δαιμονική επήρεια.
Του είπα να πάη να έξομολογηθή εκεί σε έναν πνευματικό, να κάνη ό,τι του πη, και θα γίνη καλά. Πράγματι πήγε και εξομολογήθηκε.
Όταν μπήκαν στο καράβι, για να επιστρέψουν, είπε στους φίλους του ότι ο πνευματικός του είπε να πετάξη στην θάλασσα το φυλαχτό που του είχε δώσει κάποιος γνωστός του και το φορούσε επάνω του, αλλά του ήταν αδύνατο να το κάνη.
Όσο κι αν οι φίλοι του τον παρακαλούσαν να σηκωθή να το πετάξη, εκείνος έμενε σαν άγαλμα.
Δεν μπορούσε να σηκωθή από το κάθισμα.
Τότε τον έπιασαν και με πολύ κόπο τον έβγαλαν έξω στο κατάστρωμα.
Με την βοήθεια τους ο νεαρός κατάφερε να βγάλη το φυλαχτό και να το αφήση να πέση στην θάλασσα, γιατί δεν είχε την δύναμη να το πετάξη.
Αμέσως αισθάνθηκε να ελευθερώνωνται τα χέρια του και το ταλαιπωρημένο σώμα του απέκτησε δύναμη. Άρχισε από την χαρά του να χοροπηδά στον διάδρομο γεμάτος ζωντάνια και να δοκιμάζη την δύναμη των χεριών του στα σίδερα και στα τοιχώματα του πλοίου.
ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Γ’
(1) Ψαλμ. 50,19
(2)Ό 61ος κανόνας της Στ' Οικουμενικής Συνόδου ορίζει να αφορίζονται οι φυλακτήριοι., δηλαδή οι μάγοι που κατασκευάζουν φυλακτήρια. (=φυλακτά), στα όποια βάζουν δαιμονικά σύμβολα ή διάφορα μακάβρια
αντικείμενα (τρίχες, νύχια, κοκκαλάκι φιδιού ή νυχτερίδας κ.λπ.). Σ' αυτά έχουν μεταδώσει προηγουμένως με μαγικές πράξεις, που γίνονται με επικλήσεις δαιμόνων, δαιμονική επήρεια