ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Λόγοι, διδαχές και παραινέσεις των Αγίων της Ορθοδοξίας μας προς διόρθωση της πορείας του βίου μας.

Moderator: inanm7

Re: ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Unread postby rose » Sat Sep 07, 2013 4:00 pm

Γιατί λοιπόν μας δόθηκε αυτή η παράλογη ζωή;

Image


Η αποκάλυψη λέγει για τον Θεό «Ο Θεός αγάπη εστίν»,
«Ο Θεός φως εστί και σκοτία εν Αυτώ ουκ έστιν ουδεμία» (Α'Ιωαν.δ'8, α'5)

Πόσο δύσκολο είναι για εμάς τους ανθρώπους να το αντιληφθούμε!

Δύσκολο γιατί η ατομική μας ζωή και η ζωή του κόσμου που μας περιβάλλει μάλλον αποδεικνύει το αντίθετο.
Πραγματικά ΠΟΎ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΌ ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΑΠΗΣ, άν όλοι σχεδόν σαν φτάνουν στο τέλος της ζωής τους φωνάζουν με πίκρα καρδιάς μαζί με τον Ιώβ: «Αι ημέραι μου παρήλθον εν βρόμω, ερράγη δε τα άρθρα τής καρδίας μου, άδης μου ο οίκος... Πού ουν έτι εστίν η ελπίς;», κι αυτό που μυστικά αλλά με δύναμη ζητούσε η καρδιά μου από τα νιάτα της «τις όψεται»; (Ιώβ ιζ' 11-15)

Ο ίδιος ο Χριστός μας διαβεβαιώνει πως ο Θεός προνοεί στοργικά για όλη την κτίση και ότι δεν ήσμονεί ούτε ένα μικρό πουλάκι τ' ουρανού, ότι φροντίζει και για τον καλλωπισμό των αγριόκρινων, για τους ανθρώπους μάλιστα η πρόνοια Του είναι ασύγκριτα μεγαλύτερη, σε βαθμό ώστε «ημών και αι τρίχες της κεφαλής πάσαι ηριθμημέναι εισί» (Ματθ. ι'30)

Πού είναι λοιπόν η πρόνοια που απλώνεται μέχρι και τα πιο ταπεινά πράγματα και που φροντίζει και για τα πιο ελάχιστα;
Ολοι πνιγόμαστε ασφυκτικά από το θέαμα του αχαλίνωτου όργιου του κακού στον κόσμο.

Μυριάδες ζωές, συχνά στην αρχή τους και πολλές φορές χωρίς να έχουν φτάσει στην αυτοσυνειδησία, αρπάζονται με απίστευτη σκληρότητα.
Γιατί λοιπόν μας δόθηκε αυτή η παράλογη ζωή;

Και να, με δίψα ζητά η ψυχή να συναντήση τον Θεό για να Του πή:
Γιατί μού έδωσες τη ζωή;
Χόρτασα από βάσανα...
Με σκέπασε σκοτάδι...
Γιατί κρύβεσαι από μένα;
Ξέρω πως είσαι αγαθός αλλά πώς αδιαφορείς τόσο για την τραγωδία μου;
Δεν μπορώ να σε εννοήσω...
Έζησε στη γη ένας άνθρωπος, άνδρας με άσβεστη πνευματική δίψα, που λεγόταν Συμεών.
Προσευχόταν για πολύ καιρό με ασταμάτητο θρήνο «ελέησον με».
Και δεν τον άκουγε ο Θεός.
Πέρασαν μήνες και μήνες με τέτοια προσευχή και οι δυνάμεις τής ψυχής του εξαντλήθηκαν.

Έφτασε στην απόγνωση και φώναξε «Είσαι αδυσώπητος».

Κι όταν μ'αυτές τις λέξεις ράγισε κάτι μέσα στην αποκαμωμένη από την απόγνωση ψυχή του είδε ξαφνικά τον ζώντα Χριστό.
Φωτιά γέμισε την καρδιά του κι όλο του το σώμα με τέτοια δύναμη που, αν κρατούσε ακόμα μια στιγμή η όραση, θα πέθαινε.
Ποτέ πια δεν μπορούσε να λησμονήση το ανείπωτα πράο, το απέραντα αγαπητικό, χαρούμενο και γεμάτο από υπερνοητή ειρήνη βλέμμα τού Χριστού.
Και στα επόμενα χρόνια τής μακράς ζωής του εμαρτυρούσε ακάματα πως «ο Θεός αγάπη εστίν», αγάπη άπειρη, που ξεπερνά κάθε νου.


Γέροντος Σωφρονίου, από την εισαγωγή στον βίο του γ. Σιλουανού του αθωνίτου, εκδ 2η, 1978 Ι.Μ.Τ.Προδρόμου Έσσεξ Αγγλίας.


*******************************************************************************************************


Καγώ αναπαύσω υμάς


Image


Στο Ευαγγέλιο διαβάζουμε τα τόσο παρηγορητικά λόγια του Χριστού:

"Δεύτε προς με πάντες οι κοπιώντες και πεφορτισμένοι καγώ αναπαύσω υμάς.
Μάθετε απ' εμού ότι πράος ειμί και ταπεινός τη καρδία ... ο ζυγός μου χρηστός εστί και το φορτίο μου ελαφρύ" (Ματθ.11.28).

Ποιός άλλος μας καλεί με τόση γλυκύτητα και μας υπόσχεται ξεφόρτωμα και ανάπαυση της ψυχής μας;
Από όλες τις μεριές μας φορτώνουν βάρη.
Αισθανόμαστε σαν υποζύγια με ανελέητους αφεντάδες.


Κι όμως Κάποιος μας συμπονά και το μόνο που ζητά είναι να πάμε κοντά Του κι Αυτός τα αναλαμβάνει όλα.
Γιατί είμαστε τόσο διστακτικοί;
Γιατί δεν ανταποκρινόμαστε με ζήλο κι αποφασιστικότητα στο κάλεσμά Του;
Γιατί μένουμε μακριά Του ταλαίπωροι και κουρασμένοι;

Μια απόφαση χρειάζεται, μια αρχή μια κίνηση της ψυχής μας προς τη μετάνοια, προς το δρόμο που μας φέρνει κοντά Του...

"Χριστός η Χώρα των ζώντων"
"Η Ζωή και η Ανάστασις ημών"
Xαίρε Μήτερ Δέσποινα της ζωής, χαίρε η προστάτις, των τιμώντων σε και φρουρός,
χαίρε η ελπίς μου, η δόξα και ισχύς μου μετά Θεόν η μόνη συ μου βοήθεια.
User avatar
rose
 
Posts: 640
Joined: Wed Nov 16, 2011 9:58 pm

Re: ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Unread postby rose » Mon Sep 09, 2013 1:48 am

Π.Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος
Image

Image





Image

Xαίρε Μήτερ Δέσποινα της ζωής, χαίρε η προστάτις, των τιμώντων σε και φρουρός,
χαίρε η ελπίς μου, η δόξα και ισχύς μου μετά Θεόν η μόνη συ μου βοήθεια.
User avatar
rose
 
Posts: 640
Joined: Wed Nov 16, 2011 9:58 pm

Re: ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Unread postby Μαρία » Mon Sep 09, 2013 11:48 pm

«Λογισμοί καί Πλάνη»

ΑΓΙΟΣ ΣΙΛΟΥΑΝΟΣ Ο ΑΘΩΝΙΤΗΣ

Να θυμάσαι και να φοβάσαι δύο λογισμούς…
Ο ένας λέει: «Είσαι άγιος» και ο άλλος: «Δεν θα σωθείς». Κι οι δύο αυτοί λογισμοί προέρχονται από τον εχθρό, και δεν έχουν αλήθεια μέσα τους.
Εσύ, όμως, να σκέφτεσαι: «Εγώ είμαι μεγάλος αμαρτωλός, αλλά ο Ελεήμων Κύριος αγαπά πολύ τους ανθρώπους και θα συγχωρέσει και σ΄ εμένα τις αμαρτίες μου».
Πίστευε έτσι, και θα γίνει σύμφωνα με τήν πίστη σου:…
Θα σε συγχωρήσει ο Κύριος.
Μη βασίζεσαι, όμως, στους προσωπικούς σου αγώνες, έστω και αν είσαι μεγάλος ασκητής.
Ένας ασκητής μου έλεγε:«Βεβαίως θα ελεηθώ, γιατί κάνω τόσες μετάνοιες τήν ημέρα».
Όταν, όμως, ήρθε ο θάνατος, «διέρρηξε τα ιμάτιά του».
Όχι, λοιπόν, για τις ασκήσεις μας, αλλά δωρεάν, κατά τη χάρη Του ελεεί ο Κύριος.
Ο Κύριος θέλει τήν ψυχή να είναι ταπεινή, άκακη, και να συγχωρεί τους πάντες με αγάπη τότε και ο Κύριος συγχωρεί με χαρά.
Ο Κύριος τους αγαπά όλους, και εμείς οφείλουμε να Τον μιμούμαστε και να αγαπούμε τους πάντες, και αν δεν μπορούμε, τότε πρέπει να Τον παρακαλούμε, και ο Κύριος δεν θα αρνηθεί, αλλά θα βοηθήσει με τη χάρη Του.
Μαρία
 

Re: ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Unread postby Μαρία » Tue Sep 10, 2013 12:27 am

Νά ἐμπιστευτεῖς τόν ἑαυτό σου στόν Θεό, τί σημαίνει; (Ἅγ. Ἰσαάκ ὁ Σῦρος)


Να εμπιστευτείς τον εαυτό σου στον Θεό, σημαίνει να μην κυριεύεσαι πλέον από καμιά αγωνία η φόβο, να μην βασανιστείς ξανά από κανέναν λογισμό, από καμιά σκέψη πώς δεν έχεις κανέναν για να σε φροντίσει.

Όταν ο νους εκπέσει από αυτήν την εμπιστοσύνη, ο άνθρωπος αρχίζει να πέφτει μέσω των λογισμών σε χιλιάδες πειρασμούς.
Όπως λέγει ο μακάριος ερμηνευτής (ενν. ο Θεόδωρος Μοψουεστίας) στο βιβλίο του για τον Ευαγγελιστή Ματθαίο,«όλη η μέριμνα του Σατανά είναι να πείσει τον άνθρωπο πώς ο Θεός δεν ενδιαφέρεται γι" αυτόν».

Γιατί ξέρει πώς. όσο έχουμε την ακριβή γνώση της Πρόνοιάς Του στερεωμένη μέσα μας, οι ψυχές μας θα κατοικούν στην απόλυτη ειρήνη. Κι επιπλέον θ" αποκτήσουμε την Αγάπη του Θεού και θα μεριμνάτε για καθετί πού Τον ευχαριστεί. Αυτόν τον λογισμό προσπαθεί να μας τον αποσπάσει ο σατανάς.

Η παντελής ανάθεση τον ανθρώπου στη θεία πρόνοια
και η ανταπόκριση της θείας Χάρης
Άμα ό άνθρωπος απορρίψει για τον εαυτό του κάθε αισθητή βοήθεια και κάθε ανθρώπινη ελπίδα, όπως συμβαίνει με τους ησυχαστές, και αφιερωθεί στο Θεό με εμπιστοσύνη και καθαρή καρδιά, αμέσως ακολουθεί ή θεία χάρη και του αποκαλύπτει τη δύναμη της βοηθώντας τον με πολλούς τρόπους.

Πρώτα, πρώτα στα φανερά σωματικά προβλήματα, όπου του δείχνει εμφανώς τη δύναμη της πρόνοιας του Θεού γι' αυτόν προσωπικά. Και καθώς βλέπει τη φανερή βοήθεια του Θεού, βεβαιώνεται και για τη μυστική βοήθεια του Θεού, όπως ταιριάζει στο ταπεινό και άκακο φρόνημα του και στη σεμνή διαγωγή του. Καταλαβαίνει δηλ. πώς τακτοποιούνται οι σωματικές του ανάγκες χωρίς κόπο, αφού δε φροντίζει καθόλου γι' αυτές.

Και ή θεία χάρη τον απαλλάσσει από πολλά δυσάρεστα και επικίνδυνα πολλές φορές, πράγματα, χωρίς αυτός να τα καταλαβαίνει. Όλα αυτά τα αποδιώχνει άπ' αυτόν, ανεπαίσθητα, ή θεία χάρη, με θαυμαστό τρόπο, και τον σκεπάζει σαν την κλώσα, πού ανοίγει τα φτερά της και σκεπάζει τα κλωσσόπουλα, για να μην πάθουν κανένα κακό. Έτσι, του δείχνει (ή Θεία Χάρη), στα μυστικά μάτια της ψυχής του, πώς πλησίαζε ή απώλεια του, και φυλάχτηκε αβλαβής. Έτσι, τον γυμνάζει στα πνευματικά και του φανερώνει τις ενέδρες και τις μηχανές των κακών και ακατάληπτων λογισμών.
Και τότε, εύκολα τους καταλαβαίνει, και παρακολουθεί πώς ό ένας διαδέχεται τον άλλο, και πώς παραπλανούν και εξαπατούν τον άνθρωπο, και σε ποιο λογισμό κολλάει ό νους, και πώς γεννιούνται ό ένας από τον άλλο, και εξολοθρεύουν την ψυχή. Και κάνει (ή Θεία Χάρη) καταγέλαστη στα πνευματικά του μάτια κάθε ενέδρα και παγίδα των δαιμόνων, και αποκαλύπτει πώς εξαφανίζονται οι κακοί λογισμοί τους, και του δίνει σοφία και σύνεση, ώστε να καταλαβαίνει Τι μέλλει να συμβεί.

Ακόμη, ανατέλλει μέσα στην απλή καρδιά του ένα μυστικό φως, για να βλέπει τα πάντα, και τη δύναμη των λεπτών συλλογισμών, και του δείχνει φανερά Τι έμελλε να πάθει, αν δεν γνώριζε τις δαιμονικές πανουργίες. Και τότε γεννιέται μέσα του ή βεβαιότητα ότι για κάθε πράγμα, μικρό και μεγάλο, πρέπει να ζητούμε στην προσευχή μας τη βοήθεια του Δημιουργού μας.

Αγ. Ισαάκ ο Σύρος
Μαρία
 

Re: ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Unread postby rose » Wed Sep 11, 2013 7:30 pm

Μεταξύ Σταυρού και προδοσίας. Ποιό είναι το δίδαγμα από το μαρτύριο του Αγίου νεομάρτυρος Ευγενίου για εμάς και την εποχή μας;

Image


Πρωθιερέως Αλεξάνδρου Σαργκούνωβ

Ομιλία εις την μνήμη των Ρώσων αγίων μαρτύρων και ομολογητών
(Κύρηγμα κατά την Θεία Λειτουργία,7 Φεβρουαρίου 1999)
Απόδοση στα ελληνικά π.Γεώργιος Κονισπολιάτης http://www.proskynitis.blogspot


Σήμερα όπου τιμούμε την μνήμη των ρώσων αγίων μαρτύρων και ομολογητών, προσευχόμαστε όπως ο Θεός να δωρήσει στην εκκλησία Του την χάρη της μετανοίας στο μέτρο που εφανερώθη η δικαιοσύνη των αγίων της. Δεν θυμόμαστε μόνο αυτούς που υπέφεραν κατά τους διωγμούς των κομμουνιστών, αλλά και γι'αυτούς που υπέφεραν για τον Χριστό στις μέρες μας. Γνωρίζουμε τα ονόματα των ιερομονάχων που δολοφονήθηκαν από τους σατανιστές το 1993 στην Όπτινα αλλά και τα ονόματα άλλων μοναχών, ακόμη και παιδιών επειδή ήταν χριστιανοί ορθόδοξοι.
Σήμερα θέλω να φωτίσω πιο πολύ κάποιες πτυχές από το μαρτύριο ενός νέου μάρτυρα και ομολογητού, του στρατιώτη Ευγένιου Ροντιόνωβ.

(σ.σ.Περισσότερα για τον βίο του ΕΔΩ) http://www.proskynitis.blogspot.gr/sear ... F%89%CF%86

Όταν λοιπόν ο Ευγένιος αρνήθηκε να βγάλει τον σταυρό του, οι Τσετσένοι τον βασάνισαν για τρεις μήνες.
Τον σκότωσαν κόβοντάς του το κεφάλι.

Η μητέρα του πλήρωσε ένα μεγάλο ποσό για να της δείξουν τον τάφο του. Είναι συγκλονιστικό το ότι δεν είχαν το θάρρος να του βγάλουν τον σταυρό, ούτε μετά την δολοφονία του.

Τι σημαίνει ο σταυρός που φέρουμε στον λαιμό; Γιατί ο σατανάς τον μισεί και κάνει οτιδήποτε να μην τον φέρουν οι άνθρωποι ή να τον φέρουν ως ένα απλό κόσμημα;

Πολλοί θα έχετε ακούσει για αυτό που συνέβη στον Λένιν όταν ήταν παιδί. Μετά απο μία κρίση θυμού και ως απάντηση στην επιμονή των δικών του να πάει στην εκκλησία, βγήκε έξω στο χιόνι, έβγαλε το σταυρουδάκι του και άρχισε να το πατάει. Τι συνέβη αργότερα στην Ρωσία συνδέεται με αυτό το συμβάν που αναφέρεται στην βιογραφία του Λένιν.

Θυμάμαι την δεκαετία του '60 μία νεαρή που μόλις είχε βαπτιστεί και βασανιζόνταν από τον διάβολο.Το βράδυ που κοιμονταν αισθανόνταν ένα τέτοιο βάρος που, αισθανόμενη την παρουσία του διαβόλου, δεν μπορούσε να κινήσει το χέρι της για να κάνει τον σταυρό της. Μία απλή και ταυτόχρονα υπνωτική φωνή την διέταζε «Βγάλε τον σταυρό που φοράς, άλλωστε είναι τόσο μικρός».
Αυτή υπάκουσε και μόλις άπλωσε το χέρι της και άγγιξε τον σταυρό συνήλθε. Είπε το ''Πάτερ Ημών'' έκανε τον σταυρό της και άκουσε πως έφυγε ο διάβολος από κοντά της βγάζοντας έναν μακρύ αναστεναγμό.

Ένας άλλος νεαρός, την ίδια περίπου περίοδο μου διηγήθηκε τι πειρασμούς είχε μετά την βάπτισή του.
Ο διάβολος του ψιθύριζε ότι τα εξωτερικά δεν έχουν τόσην σημασία και ότι σημασία έχει να έχεις πίστη στην καρδιά.
Δηλαδή σαν να του έλεγε ''γιατί να φοράς σταυρό στον λαιμό, για τα μάτια του κόσμου";

Όταν αποφάσισε να βγάλει τον σταυρό από τον λαιμό του, είδε στον ύπνο του τον Κύριο ο οποίος του είπε:
«Ο σταυρός είναι όπως το κουδουνάκι στον λαιμό του προβάτου,για να μπορεί να ακούσει ο Ποιμένας πιο γρήγορα που υπάρχει πρόβλημα».


Μετά και από αυτό το γεγονός σπάνια πήγαινε στην εκκλησία. Μια φορά κάποιο Πάσχα, γύρισε κουρασμένος από ένα ταξίδι και δεν πήγε στην εκκλησία. Έπεσε να κοιμηθεί. Την νύχτα ξύπνησε επειδή μία φωτιά άρχισε να τον καίει στο στήθος. Έβαλε ενστικτωδώς το χέρι του στο μέρος απ' οπου ξεκινούσε η φωτιά και έπιασε τον σταυρό που είχε στον λαιμό του. Έκαιγε ακόμη. Μια ανεξήγητη χαρά τον είχε καταλάβει. Κοίταξε το ρολόι. Ήταν ακριβώς δώδεκα τα μεσάνυχτα. Στις εκκλησίες είχε αρχίσει η αναστάσιμη Θεία Λειτουργία.
Έτρεξε στην πιο κοντινή εκκλησία. Από τότε η ζωή του άλλαξε.

Ο σταυρός του νεομάρτυρος Ευγενίου

Image
Δεν μπορούμε να ξέρουμε τι πνευματικά βιώματα μπορεί να είχε ο Ευγένιος στη ζωή του σε σχέση με το σταυρό του. Ίσως να μην συνέβη τίποτα, εκτός από την πίστη ότι αυτός ήταν ο σταυρός του Κυρίου.

Τι συνέβη όμως με αυτούς που έβγαλαν τον σταυρό από τον λαιμό τους;
Ο διάβολος δεν ησυχάζει εαν δεν καταλάβει τον άνθρωπο ολοκληρωτικά. Τους διέταξαν να πυροβολήσουν τους ίδιους τους συμπατριώτες τους, για να ζήσουν. Έπειτα έβαλαν έναν από αυτούς μπροστά στην κάμερα για να αρνηθεί, μπροστά σε όλους, την μητέρα του:
«Εγώ δεν έχω μάνα,για μένα υπάρχει μόνο ο Αλλάχ».

Η Λιούμπωβ Βασίλιεβνα, η μητέρα του νεομάρτυρος Ευγενίου έλεγε:«Τι μπορεί να είναι πιο σκληρό για μία μάνα από τον θάνατο του γιού της. Βρήκα παρηγοριά στο γεγονός ότι φέρθηκε σαν ένας πραγματικός χριστιανός. Θα υπέφερα πολύ εαν ήξερα ότι αρνήθηκε τον Χριστό, την ορθόδοξη πίστη, την Ρωσία και την μητέρα του».

Να δοκιμάσουμε να καταλάβουμε τον αγώνα του νεομάρτυρος Ευγενίου.

Πρώτα απ'όλα τα βασανιστήρια τα οποία υπέστησαν οι κρατούμενοι. Δεν υπήρξαν βασανιστήρια σωματικά ή ψυχικά από τα οποία να μην πέρασαν. Εαν υποχωρούσαν τους ξεφτίλιζαν ακόμη πιο πολύ. Να τι διηγείται ενάς νεαρός ρώσος ο οποίος ήταν αιχμάλωτος στους Τσετσένους:
«Στην αρχή με υποχρέωναν να βασανίζω κάποιον άλλον και αυτός με την σειρά του βασάνιζε εμένα».

Αυτό είναι σίγουρα διαβολικό. Να υποχρεώνεις τους ανθρώπους να σκοτώνονται μεταξύ τους, με σκοπό να διακόψεις οποιαδήποτε επικοινωνία μεταξύ τους. Εμείς καλούμαστε να είμαστε ενωμένοι εν Χριστώ, ενώ εδώ γίνεται λόγος για ενωση εν τω διαβόλω. Για να μην πιστέψει κανείς σε κανέναν, για να μην έχει εμπιστοσύνη κανένας σε κανέναν και ο καθένας να φοβάται τον άλλον. Για να μην αντισταθεί κανείς στον θρίαμβο του κακού-πράγμα που ο διάβολος προσπαθεί να κάνει σήμερα στον κόσμο. Για να αισθάνθεί ο άνθρωπος ότι είναι μόνος-μόνος όπως ο διάβολος-και να αισθάνεται σαν στην κόλαση. Για να μην ξέρουν οι άνθρωποι προς τα πού να τραβήξουν και να καταληφθούν από φόβο.

Ο μαρτυρικός θάνατος του Ευγένιου και οι περιστάσεις του θανάτου του, μας κάνουν να σκεφτούμε:
1) ότι η Εκκλησία δεν θα αποφύγει νέους διωγμούς και
2) ότι θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε με αξιοπρέπεια τις νέες δοκιμασίες.

Ποιοί ήταν αυτοί οι Τσετσένοι δολοφόνοι και οι Ρώσοι προδότες οι οποίοι ξέχασαν την ανθρωπιά τους; Εαν δεν υπήρχε η ''Περεστρόικα'' όλοι αυτοί θα ήταν μέλη της Κομσομόλ όπως οι παππούδες τους και οι γονείς τους.

Αλλά στην σημερινή κοινωνία το κακό έχει αποκτήσει βαθιές ρίζες. Άραγε δεν ξέρετε ότι μέσω της τηλεοράσεως, της πορνογραφίας, των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και της μουσικής ροκ τα οποία είναι σατανικά, οι νέοι μαθαίνουν από μικρή ηλικία να βασανίζουν και να σκοτώνουν τους άλλους; Για τον νέο που έχει μεγάλώσει μέσα σε αυτήν την ''κουλτούρα'' του κακού, φαίνεται φυσιολογικό να βασανίζει τον άλλον.

Μια φορά ήρθε στην εκκλησία μια γυναίκα και είπε στον ιερέα ότι έχει τέσσερα παιδιά και ότι τα δύο τα μικρότερα έχουν εισχωρήσει σε μία σατανική οργάνωση. Με δάκρυα στα μάτια η μητέρα αυτή παρακάλεσε τον ιερέα να προσευχηθεί στον Θεό για τα παιδιά της. Όπως ο ίδιος ο ιερέας διηγήθηκε, όταν ευλόγησε τα παιδιά με τον σταυρό, εκείνα του επιτέθηκαν και τον έβρισαν. Τι πόνος για αυτήν την μητέρα. Πόσο σφιχτά είχε δέσει αυτά τα παιδάκια ο διάβολος!

Την εβδομάδα αυτή του Ασώτου Υιου και την ημέρα αυτή που τιμούμε τους ρώσους νεομάρτυρες και ομολογητές, καλούμαστε να κατανοήσουμε το μαρτύριο και τον αγώνα αυτών των νεομαρτύρων σαν μία πρόσκληση προς την νεολαία, επειδή η νεότητα συνήθως είναι γεμάτη πειρασμούς και η γύρω ατμόσφαιρα και οι συνθήκες είναι καταστροφικές. Εαν ο άνθρωπος δεν θέλει να κάνει εγκράτεια και να αντισταθεί στην αμαρτία και ικανοποιεί όλες του τις επιθυμίες-κάτι που έχει εμφυτευτεί στην συλλογική συνείδηση όλων των λαών-από πού θα πάρει δύναμη για να αντισταθεί στον σατανά όταν θα έρθει η ώρα των δοκιμασιών;

Εμείς είμαστε στρατιώτες του Χριστού, αλλά πιο πολύ μοιάζουμε με τους στρατιώτες εκείνους που λένε μεγάλα λόγια χωρίς να έχουν μπει στην μάχη, χωρίς να έχουν μυρίσει αίμα. Οι πράξεις τους είναι αυτές που θα δείξουν ποιοι είναι στην πραγματικότητα.Την εποχή των διωγμών ξεχώρισε όχι μόνο το θάρρος και η πίστη των νεομαρτύρων, αλλά αποκαλύφθηκε και η ντροπή της αποστασίας, πρωτόγνωρης στην ιστορία της εκκλησίας. Ο άνθρωπος μπορεί να υποστεί οποιονδήποτε διωγμό, ακόμη και τον θάνατο και να σωθεί. Αλλά εαν απαρνηθεί την πίστη του, εαν απαρνηθεί αυτό που αποτελεί τον θεμέλιο λίθο της ψυχής του και πει ότι όλη η ζωή του ήταν ένα ψέμα, ότι δεν πιστεύει στον Θεό και φτύνει την πατρίδα του και την εκκλησία, τότε τι να το κάνει να μείνει στην ζωή μετά από όλα αυτά.

Για να καταλάβουμε τι μαρτύριο υπέστη ο νεομάρτυς Ευγένιος (θυμίζουμε ότι τον βασάνισαν για τρεις μήνες) θα θυμηθούμε τα λόγια κάποιου ο οποίος πέρασε από το γκούλαγκ και ο οποίος υποχώρησε μπροστά στα μαρτύρια (αργότερα μετανόησε):
«Το πιο δύσκολο πράγμα δεν είναι τα βασανιστήρια. Σήμερα θα βασανίσουν εσένα, αύριο κάποιον άλλον και θα έχεις καιρό να ανασάνεις.
Αλλά αυτοί, σαν τους δαίμονες, σε παρακολουθούν με προσοχή και πάση θυσία θέλουν να σε κάνουν να πείς ψέμματα και να βλασφημήσεις τον Θεό. Δεν έχουν χρόνο να σε χτυπάνε κάθε μέρα από το πρωί εώς το βράδυ, όμως μπορούν να σε αναγκάσουν να πεις κάτι ενάντια στον φίλο σου ή στον Θεό. Αλλά αφού απαρνηθείς τον Θεό και καταλάβεις ότι τον πρόδωσες, ο πόνος είναι ασταμάτητος. Ο πνευματικός πόνος είναι ασύγκριτα πιο μεγάλος από τον σωματικό πόνο.Τι μπορεί να κάνει ο άνθρωπος μετά από αυτό για να μην τρελαθεί; Χωρίς προσευχή και μετάνοια είναι αδύνατον να επιζήσεις.

Μου διηγούνταν αυτός ο άνθρωπος ότι πολλές φορές άρχισε να γογγύζει εναντίον του Θεού:
«Εαν πραγματικά υπάρχεις,γιατί επιτρέπεις να συμβούν όλα αυτά».
Υπήρχαν όμως και στιγμές που τον άγγιζε το έλεος του Θεού και τότε έλεγε: «Θεέ μου συγχώρεσε με, βοήθησέ με».
Του ήταν αρκετό να ξέρει ότι ο Θεός υπάρχει και ότι με την αγάπη Του δεν μας εγκαταλείπει. Μου έλεγε επίσης ότι δεν του ήταν δύσκολο να συγχωρέσει τους βασανιστές του, τον εαυτό του δύσκολα όμως τον συγχώρησε αν και ήξερε ότι ο Θεός δεν θα λάβει υπόψιν Του το ότι Τον απαρνήθηκε σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες.

Μεταξύ άλλων η μητέρα του Ευγένιου έλεγε ότι δεν μπορούσε να συγχωρήσει τους δολοφόνους και να προσευχηθεί γι' αυτούς μετά τα όσα είδε στην Τσετσενία, ψάχνοντας για τον γιό της. Μόλις όμως διάβασε τους στίχους που έγραψε η αγία πριγκίπισσα της Ρωσίας Όλγα, κάτι άλλαξε μέσα της.

Τώρα που βρισκόμαστε κοντά στην αιωνιότητα,
βάλε Κύριε στο στόμα των δούλων Σου,
δύναμη πέρα από τα ανθρώπινα όρια,
για τους εχθρούς να κάνουμε προσευχή.

Τοτε άρχισε να προσεύχεται στον Θεό για να μπορέσει να διεισδύσει στα λόγια του αγίου μάρτυρα Τσάρου Νικολάου από το γράμμα που έστειλε από το Τομπολσκ στην κόρη του.
«Ο πατέρας σας, σας παρακαλεί να πείτε σε αυτούς στους οποιους ασκώ ακόμη επίδραση, να μην με εκδικηθούν, επειδή το κακό που υπάρχει στον κόσμο θα γίνει πιο δυνατό, μα δεν θα θριαμβεύσει το κακό αλλά η αγάπη».

Η σημασία της μαρτυρικής αθλήσεως του Αγίου Ευγενίου είναι ότι δείχνει μας δείχνει ποιά είναι η χριστιανική αξιοπρέπεια και ποια η ανθρώπινη αξιοπρέπεια σε έναν κόσμο όπου η εκκλησία χλευάζεται μέσα από την μετάδοση ενός βλάσφημου έργου μέχρι την σύλιση των εικόνων στο κέντρο της Μόσχας και τον εξευτελισμό του ανθρώπου μέσα από την διαστροφή της νεολαίας.

Η άσκησή του, μας μιλάει για κάτι πολύ σημαντικό για την εποχή μας: Για το μυστήριο της αδιαίρετης ενότητος μεταξύ καθαρότητας και ανδρείας, χωρίς τα οποία δεν υπάρχει μαρτύριο. Τον χτύπησαν στο στήθος, στην σπονδυλική στήλη,Τον βασάνισαν. Το σώμα είναι το όργανο μέσω του οποίου ο εχθρός θέλει να φτάσει στην ψυχή. Για να είναι εφικτή η είσοδος του κακού στην ψυχή θα πρέπει να διαστραφεί το σώμα.
Οι μάρτυρες του Χριστού δεν μπορεί να είναι δούλοι των ηδονών, αλλά μόνο όσοι αγάπησαν την καθαρότητα, από τον Άγιο Βονιφάτιο μέχρι την Αγία πριγκίπισσα Ελισάβετ.


Αυτή η άσκηση δίνει την δυνατότητα σε όσους το επιθυμούν, να δουν ότι υπάρχει ένας πνευματικός κόσμος ο οποίος είναι κατά πολύ ανώτερος από τον υλικό. Επειδή η ψυχή είναι ότι πολυτιμότερο υπάρχει στον κόσμο.

Με το μαρτύριό του ο Ευγένιος μας αποκαλύπτει την ουσία: Ότι θα έρθουν δοκιμασίες, όταν ο άνθρωπος δεν θα μπορεί να ζήσει μόνο ακολουθώντας την συνείδηση και την κοσμική δικαιοσύνη,δεν θα μπορεί να μείνει έτσι απλά ένας στρατιώτης πιστός στον όρκο του,όταν εαν δεν είναι κάποιος πιστός θα είναι σίγουρα προδότης.

Ξέρω ότι ο άνθρωπος μπορεί να γίνει διάβολος. Ξέρω ότι και εγώ μπορεί να φτάσω να γίνω διάβολος γι αυτό πρέπει να είμαι πάρα πολύ προσεκτικός. Πρέπει να κόψω και την πιο μικρή κλίση προς το κακό. Επειδή εαν κάνεις το κακό και δεν μετανοήσεις μπορεί να απλωθεί χωρίς να το καταλάβεις και να αποκτήσει ρίζες στην ψυχή σου. Ο διάβολος είναι πολύ πονηρός. Γι αυτό ο Χριστός μας λέει, καλύτερα να μας κοπεί το χέρι ή το πόδι ή να μας βγει το μάτι παρά να υποχωρήσουμε μπροστά στον διάβολο.

Τους χριστιανούς τους περιμένουν δύσκολοι καιροί. Αλλά όσοι ψάχνουν την καθαρότητα και την αλήθεια, θα τους δώσει ο Θεός την δύναμη να αντισταθούν. Ο Θεός θα συντομεύσει αυτήν την περίοδο, ενώ εμείς πρέπει να καταλάβουμε ότι η πνευματική αντίσταση είναι το πιο σημαντικό από οτιδήποτε άλλο στον κόσμο σήμερα.

Πρέπει να έχουμε εμπιστοσύνη στον Θεό και να ξέρουμε ότι δεν θα εγκαταλείψει τους δικούς Του. Αυτά δεν είναι όμορφα λόγια, αυτή είναι η ζωή την οποία μαρτυρούν οι χιλιάδες των ρώσων νεομαρτύρων και ομολογητών. Αμήν

Image

Xαίρε Μήτερ Δέσποινα της ζωής, χαίρε η προστάτις, των τιμώντων σε και φρουρός,
χαίρε η ελπίς μου, η δόξα και ισχύς μου μετά Θεόν η μόνη συ μου βοήθεια.
User avatar
rose
 
Posts: 640
Joined: Wed Nov 16, 2011 9:58 pm

Re: ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Unread postby Michalis » Thu Sep 12, 2013 8:49 am

Θαυμάσιο.
«Η χάρις του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και η αγάπη του Θεού και Πατρός και η κοινωνία του Αγίου Πνεύματος είη μετά πάντων υμών».
User avatar
Michalis
 
Posts: 7042
Joined: Sat May 19, 2012 9:48 am

Re: ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Unread postby nikolar » Thu Sep 12, 2013 11:53 am


ΛΟΓΙΑ ΑΓΑΠΗΣ ΤΟΥ ΕΡΗΜΙΤΗ ΠΑΤΕΡΑ ΜΩΥΣΗ ΣΤΟ ΟΡΟΣ ΣΙΝΑ


http://vimeo.com/68875416#
nikolar
 

Re: ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Unread postby Εφραίμ » Sun Sep 29, 2013 5:35 pm

Ερωταποκρίσεις Αγίου Αναστασίου του Σιναϊτου.
Μιλά ο πρωτοπρεσβύτερος π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος.

Β' 1:07:25 Γ' 2:26:50 Δ' 3:46:03

Α' μέρος

1-Εάν κάποιος παύσει τις αμαρτίες, είναι αρκετό αυτό για μετάνοια, ή όχι;
2-Γιατί βλέπουμε μερικούς πιστούς που κάνουν σωματικά πταίσματα, να ευεργετούνται από τον Θεό και να σώζονται από κινδύνους;
3-Αφού ο Θεός διά του προφήτου Αγγαίου λέει: «Δικό μου είναι το χρυσάφι, και θα το δώσω σε όποιον θέλω», αυτό σημαίνει ότι κάθε άνθρωπος πλούσιος, πλούτισε από τον Θεό;
4- Εάν κάποιος που έχει γυναίκα και παιδιά φροντίζει για τα βιωτικά πράγματα, πώς μπορεί αυτός να ευαρεστήσει τον Θεό και να τηρήσει τις εντολές;

Β' μέρος

1-Όταν ο Απόστολος λέει, ότι οι εξουσίες του κόσμου είναι ταγμένες από τον Θεό, άρα λοιπόν κάθε άρχοντας και βασιλιάς και επίσκοπος, αναδεικνύεται από τον Θεό;
2-Άρα όλα τα κακά που μας κάνουν οι εθνικοί, τα κάνουν κατ'εντολή του Θεού;
3-Με ποια δύναμη και ενέργεια αυτοί που πιστεύουν και κάνουν τα αντίθετα, προφητεύουν πολλές φορές και θαυματουργούν;
4-Πώς πρέπει να εννοούμε το: «Όταν οι γιοι του Θεού είδαν τις θυγατέρες των ανθρώπων;»
5- Εφόσον όλα όσα δημιούργησε ο Θεός ήταν πολύ καλά, πώς στη συνέχεια ομιλεί για καθαρά και ακάθαρτα ζώα;

Γ' μέρος

1-Πώς πρέπει να εννοούμε το: -Επαινείται ο αμαρτωλός με τις επιθυμίες της ψυχής του και αυτός που αδικεί ευλογείται;
2-Πώς πρέπει να εννοούμε το: -Εάν ο δεξιός σου οφθαλμός, ή τό χέρι σου σε σκανδαλίζει, κόψε τα και πέταξέ τα μακρυά;
3-Πώς εξηγείται το ότι: -Υπάρχουν ευνούχοι οι οποίοι ευνούχισαν τους εαυτούς τους για την βασιλεία των ουρανών;
4-Πώς πρέπει να εννοούμε το: -Να μη μεριμνάτε τι θα φάγετε, ή τι θα πιήτε, ή τι θα φορέσετε;
5-Όλοι οι άνθρωποι διψούν να μάθουν και να γνωρίσουν με ακρίβεια, τι είναι η ψυχή τού ανθρώπου.

Δ' μέρος

1-Εάν κάποιος με λύπησε & δεν μπορώ να συμφιλιωθώ με όλη την καρδιά μου, αλλά μόνο με την γλώσσα τι να κάνω;
2-Με ποιόν τρόπο καταλαβαίνουμε, εάν δύο ή τρεις συμφωνήσουμε & ζητήσουμε κάποιο αίτημα ότι θα μας δοθεί;
3-Εάν οι άρχοντές μας είναι άπιστοι, ή αιρετικοί, πρέπει να προσευχόμαστε στην εκκλησία γι'αυτούς;
4- Πρέπει να προσευχόμαστε για τους ειδωλολάτρες που πέθαναν πριν απ' την παρουσία του Χριστού;
5-Ο χριστιανός πρέπει ν'ανοίγει λαχνηστήριο;
6-Τι εννοεί ο Θεός όταν λέει στο φίδι ότι ο άνθρωπος θα σου συντρίψει το κεφάλι & εσύ φίδι θα του κεντίσεις την φτέρνα;
7-Ο Σατανάς εξέπεσε επειδή δεν προσκύνησε τον Αδάμ;

Εφραίμ
 

Re: Επερχόμενα και προφητείες

Unread postby Εφραίμ » Wed Oct 09, 2013 7:38 pm

ΟΣΙΟΣ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ, ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΓΕΡΒΑΣΙΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ (+1964): «ΜΗ ΚΛΑΙΕΤΕ»
ΠΟΛΥ ΩΦΕΛΙΜΑ ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΚΑΙ Η ΛΥΠΗ...


Image

Image


Κάθε οδύνη, που έχει ηθική βάση, και πηγάζει από την καρδιά, με πολλούς και διαφόρους τρόπους ωφελεί τον άνθρωπο, καθώς και την ευσπλαχνία του Θεού έλκει προς αυτόν. Διότι όταν ο άγιος και δίκαιος Θεός δει ότι ο δοκιμαζόμενος και θλιβόμενος άνθρωπος λυγίζει είτε από ψυχικό πόνο, είτε από σωματικούς πόνους και πιέσεις ή και καταδυναστεύσεις, όταν δει ότι η καρδιά του ανθρώπου αδυνατεί να αντισταθεί στη σφοδρότητα των θλίψεων και δεινών, φιλανθρώπως επισκέπτεται τον άνθρωπο. Κινείται με συμπάθεια και οίκτο προς αυτόν και δεν παραβλέπει ούτε τα δάκρυα, ούτε τη λύπη αυτού, αλλά "ἱλέῳ ὅμματι ἐπιβλέπει ἐπί τὴν θλῖψιν καί κάκωσίν αὐτοῦ" και σπεύδει σε βοήθεια και παρηγορία αυτού, όπως βλέπουμε σήμερα να παρηγορεί τη χήρα της Ναϊν, που της ανέστησε τον κηδευομένο μονογενή υιό! Επιβλέπει επ'αυτή, από τα σιωπηλά δάκρυά της , πλησιάζει το νεκρό υιό της και άπτεται της σορού, μέσα από τη μεγάλη της λύπη και το σεμνό πένθιμο της συνοδείας. Ναι! Οι βαθείς στεναγμοί της και ο εσωτερικός της πόνος, εκδηλούμενοι στα δάκρυα των οφθαλμών της, δεν άφησαν ασυγκίνητο Εκείνον, που ήλθε να αφαιρέσει κάθε δάκρυ από τη γη και να γεμίσει ελπίδες τον ταλαίπωρο και βασανισμένο άνθρωπο. Με βάση αυτά ας μελετήσουμε την ωφελιμότητα των δακρύων και της λύπης.


ΔΑΚΡΥΑ ΚΑΙ ΛΥΠΗ.

Ας δούμε πρώτα την ωφελιμότητα της λύπης! Λύπη! Αληθές και βέβαιο είναι ότι η λύπη είναι το καλύτερο και πρακτικότερο Σχολείο διαπαιδαγωγήσεως και μάλιστα η λύπη, η θλίψη που δοκιμάζουμε όταν ο θάνατος τραυματίζει βαθειά την καρδιά μας, μας διδάσκει πόσο ασταθή και αβέβαια είναι τα επίγεια αγαθά, ακόμη δε και αυτοί οι άνθρωποι στους οποίους ελπίσαμε και από τους οποίους εξαρτήσαμε την ευτυχία μας και το μέλλον. Αυτό μας αναγκάζει να στρέφουμε την προσοχή μας σε μονιμότερα και πνευματικότερα αγαθά, να σπεύδουμε στο κατεξοχήν αγαθό , την αρετή μέσα στην οποία και μόνο υπάρχει η αληθινή ευτυχία και η μόνιμη μακαριότητα. Να βλέπουμε προς τον ουρανό και σε Αυτόν που κατοικεί εκεί, διότι εκεί ετοιμάζεται ο τόπος της αναπαύσεώς μας. Αλλά ποια λύπη άγει και οδηγεί ασφαλώς τους πενθούντες και λυπημένους - για οποιαδήποτε αιτία - προς το μόνιμο αυτό αγαθό; Η λύπη, η λογική, που εκδηλώνεται με μέτρο, η λύπη που καθαγίασε η θρησκεία μας και καθιέρωσε. Η λύπη της οποίας τα όρια καθόρισε ο Σωτήρας όταν πρόσθεσε και είπε: "Πάτερ! οὐχ ὡς ἐγώ θέλω, ἀλλ' ὡς Σύ", ὅτε "περίλυπος γενόμενος, ἐκτενέστερον προσηύχετο". Η λύπη που υψώνεται πάνω από τα γήινα, εν τέλει αναφωνεί: " Γενηθήτω το θέλημά Σου". Η λύπη αυτή ανήκει στην τάξη εκείνη που εμακάρισε ο Σωτήρας μας και είπε: "Μακάριοι οἱ πενθοῦντες, ὅτι αὐτοί παρακληθήσονται"...

Δάκρυα! Τα δάκρυα τα καθιέρωσε η θρησκεία μας προτρέπουσα: "Ἐπί νεκρῷ κατάγαγε δάκρυα". Τα καθαγίασε ο Σωτήρας στο Λάζαρο : "ἐδάκρυσεν ὁ Ἰησοῦς" Τα αγιοποίησαν οι ιερές Μυροφόρες, που "ἔρραναν μῦρα μετά δακρύων" το άγιον Σώμα του Λυτρωτή μας. Ναι! πόσες φορές δεν έρρευσαν δάκρυα από τους άγιους οφθαλμούς του Σωτήρα μας; Στον κήπο της Γεσθημανή δεν έχυσε "ορμητικά" δάκρυα, ώσπου ο ιδρώτας Αυτού να κυλάει σαν θρόμβοι αίματος επί την ανάμνηση του Γραφικού: "τὶς ὠφέλεια ἐν τῷ αἵματί Μου, ἐν τῷ καταβαίνειν Με εἰς διαφθοράν;" και από την πρόβλεψη ότι αναρίθμητα πλήθη αμαρτωλών διόλου θα ωφελούντο από τη Σταυρική Του θυσία. Μήπως δεν εδάκρυσε σήμερα ο συμπαθής και εύσπλαχνος, βλέποντας τη χήρα μητέρα να κλαίει και επλησίασε λέγοντας σε αυτή: "Μη κλαίε"; Ναι! έκλαψε και δάκρυσε για να μας διδάξει ότι ο θάνατος δεν είναι κάτι το φυσικό για τον άνθρωπο, διότι ο Θεός: "θάνατον οὐκ ἐποίησεν", αλλά αυτός είναι ο καρπός της παραβάσεως και αμαρτίας. και για το λόγο αυτό Εκείνος που ήλθε για να εξαλείψει κάθε δάκρυ απο τη γη, για να μας δείξει την αξία και δύναμη των δακρύων της θλιβομένης ψυχής ανέστησε τον υιόν της χήρας και τον παρέδωσε ζωντανό σε αυτή: "καὶ ἀπέδωκεν αὐτόν τῇ μητρί αὐτοῦ"" Λοιπόν ας αναφωνήσουμε και εμείς μετά της Εκκλησίας μας :"Παντοκράτορ Κύριε, οἶδα πόσα δύνανται τὰ δάκρυα"! Αγίασε μου κάθε δάκρυ, ώστε μέσα από αυτό να μη λυπούμαι "ὥσπερ οἱ λοιποί, οἱ μὴ ἔχοντες ἐλπίδα "....

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ: ΕΥΣΕΒΕΙΣ ΜΕΛΕΤΑΙ ΕΠΙ ΤΩΝ ΚΥΡΙΑΚΩΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΩΝ... Αρχ. Γερβασίου Χαρ. Παρασκευοπουλου
Απόδοση στη νεοελληνική Χάδλα Παναγιώτα, Βιολόγος
Ιδιαίτερες ευχαριστίες στον πνευματικό μου πατέρα, Πρωτ. Παναγιώτη Δ. Ρούβαλη, για τη δωρεά του ψυχωφελούς αυτού βιβλίου


ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/2013/10/GER ... OULOS.html
Εφραίμ
 

Re: ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Unread postby zenjt » Mon Oct 14, 2013 10:26 pm

Η ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ.(ἐφημ. «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», 13.10.13)
. Δόση ἀγαθὴ ἀπὸ τοὺς εὔπορους στοὺς ἄπορους. Κυρίως ἐλεήμων εἶναι ὁ Θεός, γι’ αὐτὸ μᾶς καλεῖ νὰ τὸν μιμηθοῦμε. Τὸν κάθε ἐλεήμονα τὸν μακαρίζει ὁ Θεός.
. Ὁ Χριστὸς ἦταν φτωχὸς καὶ φιλάνθρωπος καὶ αὐτὰ πάντοτε δίδασκε. Τὸ βασικὸ κίνητρο τῆς ἐλεημοσύνης εἶναι ἡ ἀγάπη. Γνήσια ἀρετὴ τῆς ἐλεημοσύνης εἶναι ἡ ἔλλειψη ἰδιοτέλειας καὶ ἐπαίνων. Ὑπάρχουν δυστυχῶς καὶ ἄνθρωποι ποὺ εἶναι σκληροί, ἀνελεήμονες καὶ ἀφιλάνθρωποι. Ὑπάρχουν καὶ σήμερα ἐλεήμονες ἀλλὰ δὲν εἶναι πολλοί. Τὸ κέρδος, ἡ ἰδιοτέλεια, ὁ πλουτισμὸς κυριαρχοῦν. Δυστυχῶς ὁ λόγος σήμερα περὶ ἐλεημοσύνης κάνει ἀρκετοὺς ἀτομιστὲς νὰ δυσανασχετοῦν. Σήμερα αὐτοὶ ποὺ κυριαρχοῦν εἶναι οἱ λεγόμενοι οἰκονομικοὶ ἄνθρωποι. Ἡ σημερινὴ ἐποχὴ εἶναι ἀνελεήμων καὶ ἡ λογική της συμφεροντολόγα. Εἶναι καλὸ νὰ ξεπεραστεῖ ἡ ἀπληστία καὶ ὁ κορεσμός. Ἔχει ἀνάγκη μεγάλη ὁ ἀναγκεμένος συνάνθρωπος. Ἡ φιλανθρωπία δίνει χαρὰ στὸν φιλάνθρωπο.
. Παρὰ τὶς δυσκολίες τῶν καιρῶν ὑπάρχουν ἀρκετοὶ φιλάνθρωποι. Δὲν εἶναι τόσο πλούσιοι. Δίνουν καὶ ἀπὸ τὸ ὑστέρημά τους. Προσφέρουν φαγητὸ στοὺς χιλιάδες ἄσιτους καὶ ἄπορους φτωχούς. Εἶναι συγκινητικὸ τὸ φαινόμενο καὶ δείχνει εὐγένεια μεγάλης καρδιᾶς. Πολλοὶ εἶναι ἀνώνυμοι. Στοὺς καιρούς μας τέτοιες πράξεις εἶναι ἡρωικές. Ἡ Ἐκκλησία πρωτοστατεῖ, μὰ δὲν τιμᾶται. Τὸ φιλανθρωπικό της ἔργο εἶναι ὀργανωμένο καὶ πλούσιο σὲ πολλὲς ἐνορίες.
. Φιλανθρωπία δὲν εἶναι μόνο ἕνα πιάτο ξαναζεσταμένο φαΐ. Κάθε λόγος ἀγάπης, συμπαράστασης καὶ παρηγοριᾶς, κάθε ἐπίσκεψη σὲ ἀσθενῆ, μοναχικό, ἡλικιωμένο, κάθε κίνηση φιλαλληλίας εἶναι ὕψιστη φιλανθρωπία. Ἡ φιλοϋλία ταλαιπωρεῖ τὸν ἄνθρωπο. Νομίζει ὅτι ἀποκτώντας πολλὰ θὰ ζήσει πολύ, ἀσφαλὴς καὶ χαρούμενος. Ἡ ἡδονὴ δελεάζει. Νὰ στερεωθοῦμε στὸ καλό. Ὁ πλουτισμὸς γιὰ πολλοὺς ἔχει γίνει κύριος σκοπὸς τῆς ζωῆς. Εἶναι δυσπαράδεκτη δυστυχῶς σήμερα ἡ ἁγία ἐλεημοσύνη. Ἐλάχιστοι οἱ ἀκροατές της καὶ οἱ ἀκόλουθοί της. Ἡ ἀφιλαργυρία καὶ ἡ ἀφιλοχρηματία στὰ ἀζήτητα. Ἡ θεοποίηση τοῦ χρήματος καταντᾶ εἰδωλολατρία. Ἡ ἀρετὴ τῆς ἀγάπης εἶναι ἡ μεγαλύτερη.
. Φιλανθρωπία εἶναι ἡ συγχωρητικότητα, ἡ κατανόηση καὶ ἡ ἀγάπη τῶν ἄλλων. Μία ἀγάπη δίχως συμφέρον καὶ συναλλαγή. Ἡ συγχωρητικότητα εἶναι ἡ ὕψιστη μορφὴ ἀγάπης. Ἰδιαίτερη θέση ἔχει ἡ ἀγάπη πρὸς τοὺς ἐχθρούς. Εἶναι εὔκολο νὰ κατηγοροῦμε τοὺς ἄλλους καὶ νὰ ἀμνηστεύουμε τὸν ἑαυτό μας. Ἡ ἀμνηστία τοῦ ἑαυτοῦ μας εἶναι συνήθης. Ἡ κακία ἀναιρεῖ τὶς ἀρετές. Ὁ χριστιανισμὸς πρώτιστα εἶναι φιλάνθρωπος. Χαρακτηριστικό τοῦ χριστιανισμοῦ εἶναι ἡ ἐλεημοσύνη. Συμβαίνει νὰ προέχει πρῶτα ἡ ὑλικὴ δόση καὶ μετὰ ἡ πνευματική. Χρειάζεται προσοχὴ καὶ ἀποφυγὴ σκανδαλισμοῦ. Στὴν ἐποχή μας θεωρεῖται σπουδαῖος κάθε κοινωνικὸς ἐργάτης. Ἡ παραγωγικότητα, τὰ ἀπαράγραπτα δικαιώματα τῶν ἀνθρώπων, ἡ κοινωνικὴ πρόνοια, οἱ πολλὲς ἀπεργίες ἐνθουσιάζουν τὴν πολύβουη μάζα. Μία ἀπρόσωπη κοινωνία δίχως αἰσθήματα.
. Ὁ ἄνθρωπος γεννήθηκε γιὰ τὸ ἀγαθό. Εἶναι ἕνα θαῦμα ἡ ἄρση τῆς πενίας τοῦ πλησίον. Δὲν ἔχουμε τὸ δικαίωμα νὰ διαπομπεύσουμε κανένα. Ἡ θεία ἐλεημοσύνη τελεῖται μὲ ὑλικὰ καὶ πνευματικὰ ἀγαθά. Οἱ πλεονέκτες νὰ γίνουν συναντιλήπτορες τῶν ὑστερούμενων. Τὸ δικό μας ὑστέρημα ἂς καλύψει τοὺς πάσχοντες. Ἔτσι θὰ ἐπικρατήσει ἡ μακάρια ἰσότητα. Ὑπάρχουν σήμερα βασανισμένοι, ἀγχώδεις, μειονεκτικοί, τοξικομανεῖς, ἀνέραστοι, ναυάγια καὶ ταλαίπωροι ποὺ βοηθήθηκαν ἀπὸ συνανθρώπους τους.
Orthodoxathemata.blogspot.com
User avatar
zenjt
 
Posts: 72564
Joined: Wed Nov 16, 2011 7:16 pm
Location: ΚΕΡΚΥΡΑ

PreviousNext

Return to ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests