mettoikos wrote:Άγιος Θεοδόσιος ο Μεγάλος ο βασιλεύς που συγγαλεσε την 2α Οικουμενική Σύνοδο κατα των Πνευματομάχων,Αρειανων και Μανιχαιων και ολοκλήρωσε το Σύμβολο της Πίστεως ήταν αυτός που κατήργησε τους ολυμπιακούς αγώνες που χρησήμευαν στην διατήρηση της πλάνης των ειδώλων.
Μην τα βάζετε με τον Άγιο,γιατί ως γνωστόν ο Αγιομάχος είναι και Θεομάχος και είναι σκληρό προς κέντρα λακτίζειν.
http://www.saint.gr/1118/saint.aspx
Ο Θεοδόσιος Α', αν θεωρείται άγιος δεν γνωρίζω, κατήργησε μόνο τις θυσίες που γινόταν στους Ολυμπιακούς αγώνες. Επίσης και τότε είχαν μετατραπεί σε θέαμα και όχι αγώνισμα με χρηματισμό των αθλητών και γενικό σκοπό το κέρδος. (Σας θυμίζει τίποτα αυτό τώρα;) Οπότε σταμάτησαν 50 χρόνια μετά τον Θεοδόσιο λόγο έλειψης χορηγών και χρημάτων.
Αλλά τελικά Μέτοικε ίσως ο Θεός επέτρεψε την επέκταση του Ισλαμισμού στα όρια του χριστιανικού κόσμου επίτηδες για να μας διδάξει κάποια πράγματα. Ποιός θα εκχριστιανίσει την Ασία και την Αφρική και τον κόσμο όλον; Ποιοί ορθόδοξοι, οι Έλληνες ή οι Ρώσοι ή άλλοι; Δηλαδή οποιαδήποτε παράδοση έχουν οι Ινδοί, οι Άραβες, οι Κινέζοι και οι Αφρικανοί θα τις διαγράψουμε ως αντιχριστιανικές; Αυτό νομίζουμε ότι εννοούσε ο Χριστός στο κύρηγμά του; Ίσως λοιπόν ο Θεός επέτρεψε τον Ισλαμισμό ως ένα ανάχωμα στην άκρατη ισοπεδωτική επέκταση που καταργεί κάθε παράδοση ως ειδωλολατρία. Από τα αρχαία αγάλματα μέχρι τις ινδιάνικες μάσκες της Αμερικής ενώ κρατάει ας πούμε τα θυμιατά, τα κεριά, τις εικόνες κλπ. Το ζητούμενο είναι να καταλαβουμε το πνεύμα του Χριστιανισμού που είναι πνεύμα διακονίας και προσφοράς.
Μερικά παραδείγματα ακόμι: Στην Ρωσία οι γυναίκες επιβάλετε να φοράνε μαντίλα στο κεφάλι για να εισέλθουν στην εκκλησία λόγο κυριολεκτικής ερμηνίας της επιστολής του Απ. Παύλου. Σε άλλες ορθόδοξες χώρες όχι τόσο. Σε μερικές μουσουλμανικές χώρες οι γυναίκες πρέπει να φοράνε μαντίλα στο κεφάλι, σε άλλες όχι.
Στην Ρωσία δεν διοργανώνουν χορούς σε εκκλησιαστικούς συλλόγους επειδή θεωρείτε απρεπές για τους χριστιανούς. Στην Ελλάδα χριστιανικές οργανώσεις μαθαίνουν παραδοσιακούς χορούς. Σε μουσουλμανικές χώρες υπάρχουν διαφορές ως προς την παράδοση των χορών, δερβίσιδες κλπ. και τον βαθμό που επιτρέπονται.
Στην Ρωσία οργανώνοντε χοροδιακά ορατόρια και κονσέρτα σε εκκλησιαστικούς χώρους, η λειτουργία τελείται με πολυφωνική χορωδία. Στην Ελλάδα η λειτουργία τελείται με μονοφωνική ψαλμωδία ακόμι και από χορωδία ψαλτών με μόνη πολυφωνική προσθήκη το ισοκράτημα. Στην Ρωσία ακολουθούνται στις ψαλμωδίες μόνο οι κλασικοί τρόποι μείζονος και ελλάσονος κλίμακας. Στην Ελλάδα υπάρχουν ψαλμοί σε ήχους πλάγιο β και άλλους που δεν εντάσονται στην κλασσική μουσική και θεωρούνται από τους Έλληνες ιδιαίτερα εύηχοι, για παράδειγμα πολλά ρεμπέτικα, ενώ για τους περισσότερους βορειοευρωπαίους θεωρούντε κακόηχοι έως φάλτσοι τρόποι ψαλμωδίας. Στο Ισλάμ υπάρχει ο γνωστός τρόπος απαγγελείας του ιμάμη που είναι σαφώς μονοφωνικός αλλά ακροβατεί μεταξύ πεζής απαγγελίας και βυζαντινής τεχνοτροπίας ψαλμωδίας-απαγγελίας.
Η δε μουσική παράδοση είναι από τις πιο διαφοροποιημένες ανάμεσα στου λαούς. Οι Αφρικανοί παραδοσιακά τραγουδάνε δίνοντας πολύ βάση στον ρυθμό αφού και οι γλώσσες τους ουσιαστικά είναι 50% ρυθμός και φυσικά παραδοσιακά το ρυθμικό τραγούδισμά τους συνοδεύεται από κρουστά και χορούς. Οι Ινδοί και οι Πέρσες έχουν πολυάριθμες και πολυ-πολυφωνικές κλίμακες που φτάνουν να χωρίζουν την βασική κλίμακα-οκτάβα σε 72 κλάσματα-ημιτόνια από τα 12 που έχει η Ευρωπαϊκή κλασική μουσική. Από αυτά οι Ευρωπαίοι και Βυζαντινοί στους κανονικούς ήχους από την εποχή του Πυθαγόρα χρησιμοποιούν μόνο τους εφτά βασικούς και γνωστούς τόνους (ντο/ρε/μι/φα...). Οι δε Κινέζοι αντίθετα ευχαριστιούνται στο να ακούν μόνο τους πέντε από τους εφτά αυτούς τόνους (ντο/ρε/μι/σολ/λα) δημιουργώντας το χαρακτηριστικό κινέζικο μουσικό άκουσμα.
Για να μην μιλήσουμε για την παράδοση της γυμναστικής και των αγωνισμάτων σε κάθε μια από αυτές τις χώρες. Τώρα δηλαδή για να γίνουν μέτοχοι του χριστιανισμού όλοι αυτοί πρέπει να μοιάσουν ή των Ελλήνων ή των Βυζαντινών ή των Ρώσων; Και να καταργήσουν τον αθλητισμό και τα αγωνίσματα όπως κάνουν οι νεοέλληνες ειδικά στην Αθήνα που λόγο έλειψης αθλοπαιδιών τα περισσότερα παιδιά ενηλικιώνονται εξ ανάγκης στα διαμερίσματα των πολυκατοικιών;
Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω. Ιωάν. 8,7