ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Λόγοι, διδαχές και παραινέσεις των Αγίων της Ορθοδοξίας μας προς διόρθωση της πορείας του βίου μας.

Moderator: inanm7

Re: ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Unread postby zenjt » Mon Oct 14, 2013 10:28 pm

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ, ΟΤΑΝ ΜΑΘΗ, ΠΩΣ Ο ΑΔΕΛΦΟΣ ΤΟΥ ΕΣΦΑΛΕ.Γι’ αυτό, αδελφοί μου Χριστιανοί, μη σκανδαλίζεσθε αμέσως, μόλις ακούσετε κανένα λόγο που δεν σας αρέσει. Ούτε και να ταράζεσθε, όταν δήτε κανένα πράγμα, το οποίο εκ πρώτης όψεως φαίνεται πως είναι άπρεπο.

Όχι, αλλά κάνετε υπομονή και σκεφθήτε καλά, μήπως ο λόγος εκείνος είναι ωφέλιμος και καλός και εκείνος που τον λέει έχει σκοπό και διάθεσι να σας ωφελήση και να σας διορθώση· εσείς όμως από το πάθος που έχετε σκανδαλίζεσθε και, πιστεύοντας στις υποψίες σας, νομίζετε ότι είναι σκληρός ο λόγος εκείνος και ονομάζετε αυτόν που τον λέει σκανδαλοποιό και φιλοτάραχο.
Όμοια και όταν δήτε και μάθετε πως, ας υποθέσουμε, ένας άδελφός σας έκανε κακό, μη σκανδαλίζεσθε και ταράζεσθε και αρχίζετε αμέσως τις κατηγορίες, αλλά να εξετάζετε πρώτα, αν είναι αληθινό εκείνο που μάθατε. Διότι όχι μόνο η ακοή του ανθρώπου ψεύδεται και κάνει λάθη, αλλά πολλές φορές και τα ίδια του τα μάτια τον απατούν και του δείχνουν αλλο αντί άλλου· το κουπί το δείχνουν τσακισμένο μέσα στο νερό, και την γη, που είναι ακίνητη την δείχνουν ότι κινείται, όταν βρίσκεται σε καράβι.
Image
Γι’ αυτό ο θεοφόρος Μάξιμος παραγγέλλει τα εξής· «Να μην ανέχεσαι τις υπόνοιές σου η και άλλων ανθρώπων για σκάνδαλα σε βάρος ωρισμένων άλλων. Διότι εκείνοι που παραδέχονται σκάνδαλα, που συμβαίνουν με οποιονδήποτε τρόπο η με την διάθεσι της ψυχής η χωρίς αυτήν, δεν γνωρίζουν την οδό της ειρήνης, που οδηγεί με την άγάπη τους εραστές της στην γνώσι του Θεού».

Αφού δε βεβαιωθήτε πως το κακό εκείνο και η αμαρτία, που έκανε ο αδελφός, είναι αληθινό, τότε πρέπει να θυμηθήτε την εντολή του Θεού, που λέει· «Μην κρίνετε, για να μην κριθήτε» ( Ματθ. 7,1). Έχετε χρέος δηλαδή να μη κατακρίνετε τον αδελφό εκείνο ως αμαρτωλό και φταίχτη, αλλά να πήτε εκείνο το λόγο, που είπε ένας Αββάς· «Σήμερα έσφαλε εκείνος ο αδελφός και αύριο σφάλλω εγώ. Εκείνος έκανε μικρό σφάλμα, εγώ όμως κάνω μεγάλα σφάλματα».

Αλλά και αν είναι Πατριάρχης η Αρχιερέας η ιερέας η μοναχός η καποιος άλλος μεγάλος και αξιωματούχος, αυτός που διέπραξε εκείνη την αμαρτία, μη σκανδαλισθήτε ούτε αυτό να γίνη εμπόδιο στον ευθύ δρόμο της αρετής και γκρεμισθήτε στην ίδια αμαρτία για το κακό παράδειγμα εκείνου, αλλά σκεφθήτε ως φρόνιμοι και συνετοί άνθρωποι και πείτε· «Τι σημασία έχει, που είναι Πατριάρχης και Αρχιερέας και ιερέας και μοναχός; Τι σημασία έχει που είναι Άρχοντας και Συγκλητικός και Βασιλιάς; και αυτός άνθρωπος είναι και τα ίδια πάθη, που έχουν όλοι οι άνθρωποι, έχει και αυτός.

Επομένως, ως άνθρωπος είναι ομοιοπαθής και έχει την ίδια φύσι, γιατι να είναι παράξενο που νικήθηκε από το πάθος και έσφαλε; Μήπως ειναι άγγελος η άϋλος η μήπως το αξίωμα και το επάγγελμα, που έχει, τον έκανε ανώτερο από την ανθρώπινη φύσι; Όχι. Λοιπόν, γιατί να σκανδαλισθώ εγώ και να ταραχθώ; Γιατί να παρακινηθώ και εγώ να αμαρτήσω, επειδή αμάρτησε εκείνος; η γιατί να παρακινηθώ να τον κατηγορήσω;

Πρέπει μάλιστα να τον σκεπάσω, όσο μπορώ και να καλύψω την αμαρτία του: α΄) για να μην ακούη και ο άλλος Χριστιανός και σκανδαλίζεται και αμαρτάνει, β΄) για να μη την ακούσουν και οι Εθνικοί και οι Αιρετικοί και χαροϋν και κατηγορήσουν την Ορθόδοξη πίστι μας και βλασφημήσουν τον Χριστό, όπως και ο Δαβίδ παρήγγειλε στους Εβραίους να μη γνωστοποιήσουν τον φόνο του Σαούλ και του Ιωνάθαν, για να μην τον ακούσουν οι αλλόφυλοι και χαρούν· «Μη το αναγγείλετε στην Γεθ και μη το διαλαλήσετε στους δρόμους της Ασκάλωνος, για να μη χαρούν οι θυγατέρες των απερίτμητων» (Β΄ Βασ. 1,20). γ΄) Διότι, αν εγώ σκεπάσω το αμάρτημα του αδελφού μου και ο Θεός θα σκεπάση και τα δικά μου αμαρτήματα, όπως έλεγε και ο Αββάς Ποιμήν· «Εάν καλύψουμε του αδελφού το αμάρτημα, θα καλύψη ο Θεός και τα δικά μας». Καί δ΄) γιατί εκείνος, που δεν φανερώνει, αλλά σκεπάζει τα σφάλματα των πνευματικών του Πατέρων, που είναι οι Πατριάρχες και οι Αρχιερείς και ιερείς και Πνευματικοί ιεροδιδάσκαλοι, αυτός μοιάζει με τους δύο εκείνους καλούς γυιούς του Νώε, τον Σημ και τον Ιάφεθ, οι οποίοι δεν θέλησαν να φανερώσουν στους άλλους, αλλά ούτε να δούν μόνοι τους την γύμνωσι του πατέρα τους του Νώε και τον σκέπασαν με ρούχα πηγαίνοντας πίσω - πίσω, για να μη την δούν ούτε αυτοί ούτε οι άλλοι·

«Τότε ο Σημ και ο Ιάφεθ αφού πήραν έναν μανδύα τον έβαλαν στον ώμο τους και με τα πρόσωπα γυρισμένα αλλού πήγαν πισωπατώντας και δεν είδαν την γύμνωσι του πατέρα τους» ( Γεν. 9,23). Γι’ αυτό, όπως αυτοί πήραν την ευλογία από τον σαρκικό τους πατέρα Νώε· «Ευλογημένος να είναι ο Κυριος ο Θεός του Σημ... να αυξήση ο Θεός τον λαό του Ιάφεθ» (Γεν. 9,26), έτσι και εκείνος, που σκεπάζει τα σφάλματα των πνευματικών του Πατέρων, παίρνει ευλογία άπό αυτούς και από τον ίδιο τον Θεό. Αντίθετα παλι, όποιος φανερώνει και διαπομπεύει και θεατρίζει στους άλλους τα σφάλματα των πνευματικών του Πατέρων, αυτός είναι ίδιος με τον Χαμ, τον διεστραμμένο εκείνο γυιό του Νώε, ο οποίος όχι μόνο στάθηκε και είδε την γύμνωσι του πατέρα του Νώε, αλλά την φανέρωσε και στους αλλους αδελφούς· γι’ αυτό πήρε και την κατάρα από τον πατέρα του να είναι δούλος στους αδελφούς του· αυτή την κατάρα κληρονομεί πνευματικά και εκείνος, που θεατρίζει το σφάλμα των πνευματικών του Πατέρων.

Τι λέω; Όχι μόνο κατάρα παίρνει αυτός που διαπομπεύει τα σφάλματα των πνευματικών του Πατέρων, αλλά και άξιος θανάτου είναι. Διότι, αν εκείνος, που βρίζει και κακολογεί τον σαρκικό του πατέρα, είναι άξιος θανάτου, όπως ορίζει ο Θεός· «Όποιος κακολογεί τον πατέρα η την μητέρα του είναι άξιος θανάτου» (Έξοδ. 21,17), πόσο περισσότερο είναι αξιος θανάτου αυτός που κατηγορεί και θεατρίζει τους πνευματικούς του πατέρες; Διότι όσο ανώτερο είναι το πνεύμα από την φύσι και η ψυχή απο το σώμα, τόσο και οι πνευματικοί Πατέρες είναι ανώτεροι από τους φυσικούς και σαρκικούς Πατέρες. Καί αν ο Θεός απαγορεύη να κατηγορή κάποιος τους πολιτικούς άρχοντες του λαού, διότι λέει· «Δεν θα κατηγορήσης τον άρχοντα του λαού σου» (Έξοδ. 22 28), πόσο περισσότερο άπαγορεύει να κατηγορή κανείς τους εκκλησιαστικούς άρχοντες του λαού, όπως είναι οι Πατριάρχες, οι Αρχιερείς, οι ιερείς και όλοι οι πνευματικοί ποιμένες και δάσκαλοι; Λέει και ο άγιος Μάξιμος· «Μην άνέχεσαι να άκούς κακόλογα εναντίον του πνευαμτικού σου πατέρα, ούτε να κάνης περισσότερο πρόθυμο εκείνον που ομιλεί προσβλητικά γι’ αυτόν, για να μη οργισθή ο Κύριος για τα έργα σου και σε εξαφανίση από την γη των ζώντων» (κεφ. νθ΄ της α΄ εκατοντάδος περί Αγάπης).
Του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου-*Από το βιβλίο: Χρηστοήθεια των χριστιανών. ΠΗΓΗ: www. agiosdimitrioskouvaras.blogspot.gr
Orthodoxathemata.blogspot.com
User avatar
zenjt
 
Posts: 72564
Joined: Wed Nov 16, 2011 7:16 pm
Location: ΚΕΡΚΥΡΑ

Re: ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Unread postby Εφραίμ » Sat Oct 19, 2013 4:23 pm

Μικρός Ευεργετινός.

Διηγήματα αγίων Γερόντων της ερήμου περί παθών και της κατά Χριστόν τελειότητος.


Με απόδοση των κειμένων στη σύγχρονη Ελληνική γλώσσα.

Επιμέλεια Καλλινίκου Ιερομονάχου Αγιορείτου.
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ - ΑΘΗΝΑΙ 2000.

Image

Μπορείτε να διαβάσετε ή να αποθηκεύσετε (download) το βιβλίο, σε μορφή .pdf εδώ :

http://greekdownloads.files.wordpress.c ... bfcf85.pdf
Εφραίμ
 

Re: ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Unread postby Εφραίμ » Sun Oct 20, 2013 4:47 pm

Όσιος Αρχιμανδρίτης Γέροντας Γερβάσιος Παρασκευόπουλος:
«ΜΟΝΟΝ ΠΑΡΑ ΤΟΥΣ ΠΟΔΑΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΣΩΦΡΟΝΕΙ ΑΛΗΘΙΝΑ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ»


Image
Στη φωτογραφία: ο Αρχιμανδρίτης Γέροντας Γερβάσιος Παρασκευόπουλος



Ποιος δεν συγκινείται και μόνο στο άκουσμα, ότι συνάνθρωπός μας, όπου "εκ χρόνων ικανών, ιμάτιον ουκ ενεδιδύσκετο και εν οικία ουκ έμενεν", να κάθεται σήμερα στα πόδια του Ιησού "ἱματισμένος καὶ σωφρονῶν"; ποιος δεν δακρύζει , βλέποντας τούτο τον άνθρωπο που "ἐν οἰκίᾳ οὐκ ἔμενεν ἀλλ' ἐν τοῖς μνήμασιν" ήρεμο και ήσυχο στα πόδια του Ιησού και εν μέσω των μαθητών Αυτού; Αλλά και πόσες απορίες και ερωτηματικά δεν προβάλλουν για την απότομη και απροσδόκητη αυτή μεταβολή του ανθρώπου "ὅς εἶχε δαιμόνια ἐκ χρόνων ἱκανῶν"...

Γνωρίζουμε από την Αγία Γραφή πως είδε ο ουράνιος Πατέρας, ότι οι πρωτόπλαστοι μετά την παράβαση "ἔρραψαν φύλλα συκῆς και ἐποίησαν ἑαυτοῖς περιζώματα, διότι ἔγνωσαν ὅτι ἦσαν γυμνοί και ἠσχύνοντο". Ο ουράνιος Πατέρας όμως "ἐποίησε τῷ Ἀδάμ και τῇ γυναικί αὐτοῦ χιτῶνας δερματίνους και ἐνέδυσεν αὐτούς". Εάν τα περιζώματα που εποίησαν οι πρωτόπλαστοι αρκούσαν για την επικάλυψη της ασχημοσύνης τους και προς ευσχημοσύνη, δεν θα έφτιαχνε για αυτούς ο Κύριος άλλα ενδύματα, ούτε θα ενέδυεν αυτούς ο ίδιος! Εάν ο Κύριος αντικατέστησε τα περιζώματα από φύλλα συκής και τα αντικατέστησε με χιτώνες και μάλιστα δερμάτινους, για το αδιαπέραστον και στέρεον...ποια δικαιολογία έχουν που έκαναν τη γύμνια τους εμφανέστερη και προκλητικότερη με τα σκανδαλώδη λακωνικά - κατά τον Προφήτη Ησαϊαν - περιζώματα; Και πάλι ερωτώ: όταν σήμερα, είτε από τα ιερά Ευαγγελικά κείμενα, που θα αναγνωσθούν κατά τη θεία Λειτουργία, είτε από τα θεία Κηρύγματα, μαθαίνουμε ότι όμοιος άνθρωπός μας, απαλλάχθηκε της λεγεώνος των δαιμονίων και ευθύς είδε την αγέλη των χοίρων να γκρεμίζεται στη θάλασσα και αμέσως να πνίγεται, ο άνθρωπος αυτός έσπευσε παρά τους πόδας του Ιησού κλπ, ερωτώ: τι πρέπει να πράξουν αυτοί που χτυπούν τη συνείδηση των αδυνάτων στην πίστη και οδηγούν πολλούς στην απώλεια με τα μη πρέποντα παραδείγματά τους;;; Δεν πρέπει να μιμηθούν τον δαιμονόπληκτο του Ευαγγελίου και να δεχθούν μάλιστα και το έργο που ανέλαβε ο θεραπευθείς, όπως: πώς γιατρεύτηκε να διηγηθεί στους συμπολίτες του προς διόρθωση και σωφρονισμό αυτών;

Αντί ημετέρας πτωχής και σε τόνο και σε έκφραση, παραθέτω αυτούσιο προτροπή μεγάλου νεωτέρου ιεροκήρυκος, του αειμνήστου Πρωτοπρ. Κ. Καλλινίκου "Ἴδετε τὸν ἄνθρωπον, ἀφ'οὗ τὰ δαιμόνια ἐξεληλύθει, ἱματισμένον καὶ σωφρονοῦντα παρά τοὺς πόδας τοῦ Ἰησοῦ". Θαυμάστε την αιφνίδια μετατροπή τους παραφόρου σε ειρηνικό, του γυμνού σε ευπρεπισμένο, του δυσώδους σε ευώδη, του δούλου του διαβόλου σε απελεύθερο του Θεού, του αποτρόπαιου σε μαθητή του Χριστού, κηρύσσοντα σε όλη την πόλη όσα εποίησε σε αυτόν ο Ιησούς! Ω! πόσο ωραία είναι τα δημιουργήματα της Θείας Χάριτος! Πόσο σεμνά!...Φτάνει πλέον η αμαρτία και η παραφορά χριστιανέ μου! Ελα πλέον και κάθισε όπως ο απαλλαγμένος δαιμονόπληκτος , ιματισμένος και σωφρονών στα πόδια του Ιησού. Να είσαι στο εξής ιματισμένος στις σκεψεις σου, ιματισμένος στους λόγους σου, ιματισμένος στα ενδύματά σου, ιματισμένος στα βιβλια σου, ιματισμένος στα θεάματά σου, παντού και πάντοτε ιματισμένος! Μην επιτρέψεις στον εαυτό σου βορβορώδεις σκέψεις , μη συναναστρέφεσαι με παλαιούς φίλους της ασωτείας σου, μη λες αισχρά λόγια, μη φοράς άσεμνα ρούχα, μη διαβάζεις ανήθικα βιβλία, μη βλέπεις βλαβερά θεάματα. ΦΟΡΑ ΠΑΝΤΟΎ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΤΟ ΓΑΜΗΛΙΟ ΕΝΔΥΜΑ ΤΟΥ ΑΝΑΓΕΝΝΗΜΕΝΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ! ΝΑΙ! Για να γίνεις ευωδία του Χριστού ἐν τοῖς σωζομένοις και οὐχί ἐν τοῖς ἀπολλυμένοις . Τέλος, μιμήσου των τέως δαιμονιζόμενον της πόλης των Γεργεσηνών.


ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/2013/10/ger ... oulos.html
Εφραίμ
 

Re: ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Unread postby zenjt » Tue Oct 22, 2013 3:16 pm

Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΓΕΡΩΝ ΜΑΡΚΕΛΛΟΣ ΚΑΡΑΚΑΛΛΗΝΟΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ! M.M Να πάμε σ' ένα άλλο θέμα, π. Μάρκελλε. Είδα στο μοναστήρι σας χτες τρία άτομα από την Άπω Ανατολή, Κινέζοι πρέπει να ήσαν. Αναρωτήθηκα, βλέποντας τους, πόσο συγκλίνουν η αποκλίνουν ή αδιάλειπτος καρδιακή νοερά προσευχή και ή αυτοσυγκέντρωση των ανατολικών θρησκειών. Εμείς οι Ορθόδοξοι έχουμε τη νοερά προσευχή, την κάθοδο του νοός, τούς παλμούς της καρδίας... Ορισμένοι στην Άπω Ανατολή έχουν τον διαλογισμό, αύτοσυγκεντρώνονται. Εμείς απευθυνόμαστε στον προσωπικό Θεόν, τον Κύριον ημών Ιησού Χριστό. Εκείνοι με την αυτοσυγκέντρωση προσπαθούν να πετύχουν μία κατάσταση νιρβάνα. Παρακαλώ να τα αντιδιαστείλετε αυτά και να τα σχολιάσετε.


Γ.Μ.'Η «προσευχή», ό «ασκητισμός» ή «μοναχισμός» πού έχουν αυτοί πού αναφέρετε, οι Ίνδουισταί π.χ., είναι πλάνη. Πλανούν πολύ κόσμο όλοι αυτοί. Πολλοί άνθρωποι δυστυχώς δεν βιώνουν την Ορθοδοξία, δεν αρέσκονται στην ακριβή εφαρμογή της 'Ορθοδοξίας κι έτσι καταφεύγουν σε άλλες δοξασίες, άλλες «θρησκείες»
οι όποιες τούς ηλεκτρίζουν, τούς μαγεύουν. Είναι πολύ
θλιβερό κάποιοι Χριστιανοί να πηγαίνουν προς το Θιβέτ, να θέλουνε να μυηθούν από τούς γιόγκις. Δαιμονικά πράγματα... Μα τί μπορεί να πετύχουν όλοι αυτοί;
Μπορούν να αλλοιώσουν τον άνθρωπο αλλοιώνεται» ή ζωή ενός ορθοδόξου μοναχού ή απλού πιστού; Τίποτε δεν πετυχαίνουν με το να ασκούνται, να ασκούν το σώμα τους, γιατί ότι νομίζουν ότι πετυχαίνουν, το θεωρούν προσωπικό τους επίτευγμα. Ή άσκηση τους είναι αυταρέσκεια. Δεν έχει κανένα αποτέλεσμα πάνω τους. Το νιρβάνα αυτό δεν επιτυγχάνει τίποτε.

Μ.Μ.: Ή άσκηση γι' αυτούς είναι σκοπός, ενώ για μας είναι μέσο.

Γ.Μ.: Μάλιστα, μάλιστα. Είναι μέσο για ν' ανεβείς προς το Θεό. Να φθάσεις τον Θεό. Αυτοί τί θεό να βρουν; Απλώς μένουν σ' αυτή την άσκηση τού σώματος. Ταλαιπωρούν το σώμα τους. Δεν έχουν καρπούς του Αγίου Πνεύματος, δεν έχουν χάρη, διότι -όπως άριστα είπατε- δεν επικαλούνται τον προσωπικό Θεό, δεν αγιάζονται, δεν χαριτώνονται, δεν έχουν την χάρη του Αγίου Πνεύματος. Τί επικαλούνται; Τίποτε. Απλώς «άθλούν» το σώμα τους. Όπως ό αθλητής πού αθλείται και αποκτά ένα γερό σώμα. Αυτοί το αποκτούν με αυτή την άσκηση. Τούς κατευθύνει ό πονηρός και νομίζουν ότι κάτι καταφέρνουν με τις θεωρίες πού βλέπουν και τα φαντάσματα. Μιλάνε για αγάπη, τελείως αόριστα. Τί είναι ή αγάπη και από πού απορρέει και ποιος είναι ό Θεός της αγάπης; Τίποτε δεν ξέρουν από αυτά.
Είχε έλθει ένας νεαρός πέρυσι εδώ, ό όποιος είχε μπλέξει με αυτούς. Κύπριος ήταν. Με πλησίασε και μου λέγει:
- Πάτερ, αισθάνομαι ότι πρόδωσα την Ορθοδοξία. Είχε έλεγχο συνειδήσεως.
- Γιατί, παιδάκι μου;
- Πήγα στην Ινδία και μού είπαν αυτά τα πράγματα.
- Γιατί το έκανες; Τί ανάγκην είχες εσύ, ένας Ορθόδοξος, να πάς εκεί πέρα; Έστω, πήγες. Δεν μπορείς να συνέλθεις;
- Νόμιζα ότι αυτοί έχουν μία τελειότερη διδασκαλία.
- Τελειότερη από τον Χριστόν; Μπήκες μέσα στην «εκκλησία» τους; Είδες τον «κύριο» τους; Θυσιάζεται; Προσφέρεται όπως ό Κύριος μας; Έχουν μυστήρια; Έχουν αρετές;
- Πάτερ, δεν μπορούσα να καθίσω μέσα στην «εκκλησία» τους. Έμπαινα κι έβγαινα. Είχα ταραχή...
- Ξέρεις γιατί είχες ταραχή; Είναι το δαιμόνιο πού σου φέρνει την ταραχή. Κάθισε, το πρωί να βρούμε τον Γέροντα να συνομιλήσεις μαζί του ή να πάς σε κάποιον άλλο Γέροντα να σου δώσει βοήθεια.
- Δεν μπορώ, πάτερ. Image
Τόσο ήταν ταραγμένος, πού ούτε να δεχθεί συμβουλή ήθελε ούτε και ν' αναπαυθεί μπορούσε σ' αυτό πού είχε. Ταραγμένη προσωπικότητα. Σχεδόν εναγωνίως με ρώτησε:
- Πότε ανοίγει ή πύλη;
- Γιατί;
- Θέλω να φύγω νωρίς!
- Αγρίμι είσαι και θα φύγεις νωρίς; Θ' ανατείλει πρώτα ό ήλιος και θα φύγεις. Που θα πάς μέσα στη νύκτα; Θα πάθεις κάτι και θα έχουμε ευθύνη. Θα έλθεις στην εκκλησία μαζί με όλους τούς αδελφούς, θα πάρεις το αντίδωρο, θα καθίσεις να φας το φαγητό σου, να αγιαστείς, να πάρεις χάρη και χαρά και μετά θα φύγεις.!
- Πάτερ, δεν αντέχω να μείνω άλλο εδώ μέσα!
Έτσι τον είχαν κάνει. Ταραγμένο. Να μη δέχεται τίποτε. Αλίμονο αν μπει αυτό το σαράκι των ινδουιστών στην ψυχή. Διαλύει προσωπικότητες... Το είδα και τα| έζησα και με αυτόν, αλλά και με άλλα παιδιά πού περνούν από έδώ και είναι τελείως χαμένα.
Orthodoxathemata.blogspot.com
User avatar
zenjt
 
Posts: 72564
Joined: Wed Nov 16, 2011 7:16 pm
Location: ΚΕΡΚΥΡΑ

Re: ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Unread postby Εφραίμ » Tue Oct 22, 2013 5:37 pm

Ολόκληρο το Βιβλίο "Κλίμαξ" του Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου.

Διαβάστε παρακάτω όλο το ψυχωφελές βιβλίο "ΚΛΙΜΑΞ" του Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου.
Το βιβλίο είναι χωρισμένο σε κεφάλαια για την δική σας ευκολία.

(Το βιβλίο θα φανεί πιθανώς δυσνόητο, σε όσους είναι αρκετά άπειροι και κάνουν τα πρώτα τους βήματα, στην Ορθόδοξη Χριστιανική ζωή).

http://imverias.blogspot.gr/2013/04/blog-post_6201.html
Εφραίμ
 

Re: ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Unread postby Εφραίμ » Wed Oct 23, 2013 5:26 pm

Άγιος Μακάριος ο Αιγύπτιος:
Ομιλίες πνευματικές.


Τα κείμενα βρίσκονται σε αρχείο μορφής .pdf

http://www.pigizois.net/pneumatikoi_log ... atikes.pdf
Εφραίμ
 

Re: ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Unread postby Εφραίμ » Fri Oct 25, 2013 4:29 pm

Άγιος Νικολάος Βελιμίροβιτς: Αγαπάτε τους φίλους σας

http://ekdoseisxrysopigi.blogspot.gr/20 ... _3368.html
Εφραίμ
 

Re: ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Unread postby eternity » Sat Oct 26, 2013 7:53 pm

Δεν πρεπει να διατηρουμε τους λογισμους που αρεσουν στο διαβολο αλλα να τους καταστρεφουμε με το μαχαιρι του θειου Λογου.

Αγ.Ιωαννης Δαμασκηνος

Και τα ευκολα και τα υποφερτα θα μας φανουν δυσκολα, αν ειμαστε νωθροι και οκνηροι.
Αγ.Ιω. Χρυσοστομος

Επιφερει ο Θεος την τιμωρια,για να ανακοψει τα δεινα που ερχονται και για να αναχαιτισει την αυξηση της κακιας.

Αγ.Ιω.Χρυσοστομος
«Φώτισόν μου, το σκότος, Κύριε!» (Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς).
User avatar
eternity
Καθολικός Συντονιστής
 
Posts: 7487
Joined: Tue Nov 15, 2011 1:33 pm

Re: ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Unread postby Εφραίμ » Sat Oct 26, 2013 9:21 pm

Εφραίμ
 

Re: ΛΟΓΟΙ - ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

Unread postby Εφραίμ » Sat Oct 26, 2013 10:09 pm

Κείμενα που γράφηκαν από τον Όσιο Αρχιμανδρίτη Γέροντα Σωφρόνιο (Σαχάρωφ) του Έσσεξ, που υπήρξε μαθητής του Αγίου Σιλουανού του Αθωνίτου.

http://www.pigizois.net/vivlia/word_viv ... onitis.doc (αρχείο 2 MB)
Εφραίμ
 

PreviousNext

Return to ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests