aggelos88 wrote:
Το εχω ξαναγραψει στο φορουμ οτι πιστευω οτι η παλαια διαθηκη εχει μεσα κειμενα απο ραβινους τα οποια και ειναι μυθοπλασιες, φυσικα μπορει να κανω και λαθος αλλα πραγματα που γραφει μεσα
δεν μου κολλανε πως να το κανουμε δηλαδη ??? Αν αυτο με κανει αιρετικο ή μη ορθοδοξο τι να σου πω, εγω πιστευω μονο στον Χριστο και ο Χριστος δεν εφτιαξε καμια θρησκεια.
Αλλοι πηραν Το Ονομα του και δημιουργησαν 1002 θρησκειες υποστηριζοντας ο καθενας οτι εχει την σωστη και κατηγοροντας τους αλλους οτι θα καουν στην κολαση.
Αν προσεξεις λιγακι αυτα που εχει διδαξει ο Χριστος δεν θα τα βρεις ουτε στους καθολικους ουτε στους ορθοδοξους ουτε και σε καμια αλλη θρησκεια γιατι καθε μια απο αυτες εχει βαλει μεσα τους
δικους της κανονες. Σε σημειο μεχρι ενας απλος παπας να μπορει να σε αφορησει και να σε στειλει στην κολαση χωρις καν να σε κρινει ο Θεος, σε σημειο να λενε οτι ολοι οι μη-ορθοδοξοι ή ολοι η μη
καθολικοι για παραδειγμα δεν μπορουν να σωθουν επειδη δεν ακολουθουν το δογμα τους. Πως σωθηκε ομως ο ληστης στα δεξια του Χριστου?? Πιστευε σε καποια θρησκεια?? Οχι, γιατι για μενα η θρησκεια
ειναι ο ιδιος ο Χριστος, αυτο μας διδαξε πιστεψτε σε μενα και θα σωθητε.
Τωρα η παλαια διαθηκη μετα απο τοσα χρονια στα χερια ραβινων μου φαινεται απιστευτο να μην εχουν κανει κοφτοραπτικη εκει μεσα οι εβραιοι, ποσα ευαγγελια υπηρχαν και ποσα εβγαλε η εκκλησια
εκτος σαν μη αποδεκτα?? Αλλα η παλαια διαθηκη ειναι αποδεκτη στο συνολο της, ετσι ?? Δεν ξερω αλλα εμενα δεν μου κολλαει με τον λογο του Χριστου για αυτο και κραταω την Καινη Διαθηκη , ειναι
δυσκολο να καθομαι να διαβαζω ιστοριες για γιγαντες,για επιπεδη γη με τεσσερις γωνιες,για γη στο κεντρο του συμπαντος με τον ηλιο να κανει κυκλους γυρω απο εμας, για την δημιουργια των αστρων
αργοτερα απο την δημιουργια της γης κτλ. Εκτος κι αν ολα αυτα ειναι εντελως συμβολικα, εκει οκ ...
Σε συνδυασμό με αυτά που έγραψα παραπάνω, κρατάω για αρχή κάποιες λέξεις κλειδιά.
πιστευω οτι η παλαια διαθηκη εχει μεσα κειμενα απο ραβινους τα οποια και ειναι μυθοπλασιες, φυσικα μπορει να κανω και λαθος αλλα πραγματα που γραφει μεσα δεν μου κολλανε πως να το κανουμε δηλαδη
Τωρα η παλαια διαθηκη μετα απο τοσα χρονια στα χερια ραβινων μου φαινεται απιστευτο να μην εχουν κανει κοφτοραπτικη εκει μεσα οι εβραιοι, ποσα ευαγγελια υπηρχαν και ποσα εβγαλε η εκκλησια
εκτος σαν μη αποδεκτα??
Αυτές οι δύο προτάσεις δείχνουν το γιατί η ΠΡΟΘΕΣΗ είναι ο καθοριστικός παράγοντας ως προς το που και το τι θα καταλήξει κάποιος να πιστέψει. Εν προκειμένω είναι η ΠΡΟΘΕΣΗ σου που σε οδηγεί σε αυτά τα συμπεράσματα και στις θέσεις που ΕΠΙΛΕΓΕΙΣ να πιστέψεις.
Θα σου φέρω ένα παράδειγμα. Στην πρώτη πρόταση παρόλο που διατηρείς αμφιβολίες, παρόλο που η βάση των επιχειρημάτων σου είναι αυτά που δεν σου κολλάνε, δεν έχεις δηλαδή ατράνταχτα στοιχεία αλλά κάποιες θέσεις προς συζήτηση, ξεκινάς με τη λέξη ΠΙΣΤΕΥΩ. Θα μπορούσες κάλλιστα να χρησιμοποιήσεις τη λέξη νομίζω, η οποία και συνοδεύει θέσεις για τις οποίες δεν έχουμε απόλυτη βεβαιότητα. Εσύ όμως το πας στο πιστεύω. Και αυτό είναι αποτέλεσμα προθεσης και όχι ολοκληρωμένης έρευνας. Εχεις από πριν δηλαδή καθορίσει το τι θέλεις να πιστέψεις και απλά ικανοποιείσαι με κάποια επιχειρήματα για να ντύσεις αυτή σου την απόφαση. Η πίστη σου αυτή δεν είναι αποτέλεσμα αντικειμενικής έρευνας αλλά αποτέλεσμα προκαθορισμένης επιθυμίας που έχει άλλες ρίζες.
Αν θες να με ακούσεις σαν έναν αδελφό σου που θέλει το καλό σου, παρόλο που μπορεί να φανώ κάπως σκληρός μαζί σου γιατί έτσι θεωρώ ότι πρέπει να είναι ο ένας αδελφός στον άλλον όταν υπάρχει σοβαρό ζήτημα και χρειάζεται ταρακούνημα, άκουσέ με. Αν θες να παρεξηγηθείς και να εθελοτυφλείς, κλείσε τα αυτιά σου και τα μάτια σου και παρεξηγήσου. Εναν όρο θα βάλω μόνο, και αυτός είναι η ειλικρίνεια. Η ειλικρίνεια από μέρους σου προς τον ίδιο σου τον εαυτό. Αν κάτι που σου πω για εσένα είναι αλήθεια, μόνο εσύ και ο Θεός μπορεί να το ξέρετε. Στάσου ειλικρινής απέναντι στον εαυτό σου και κινήσου ανάλογα. Εμένα άσε με. Τον εαυτό σου κοίτα.
Το μεγάλο θέμα που σου δημιουργεί ΟΛΑ τα ζητήματα που εμφανίζονται σχετικά με την ΠΔ είναι ένα. Είναι ξεκάθαρο, είναι βαθιά ριζωμένο μέσα σου, σου ματώνει την ψυχή, σου σκληραίνει την καρδιά και σου πορώνει την διάνοια. Το ίδιο θέμα δεν το έχεις μόνο εσύ αλλά πάρα πολλοί ειδικά συμπατριώτες μας, και τα αποτελέσματα είναι ακριβώς τα ίδια απλά διαφέρουν στην έκταση και στην ένταση.
Η ρίζα λοιπόν, η πηγή του όλου θέματος είναι ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ. Από εκεί ξεκινάνε ΟΛΑ τα υπόλοιπα και αυτό το μίσος καθορίζει όλα όσα προεπιλέγεις να πιστέψεις και όλα όσα προεπιλέγεις να απορρίψεις. Αν αυτό το μίσος δεν ξεριζωθεί, είναι σχεδόν αδύνατο να ξεπορρωθεί η διάνοιά σου και πολύ δύσκολα θα μπορέσει να μαλακώσει η καρδιά σου ώστε να γίνεις δεκτικός στον διδακτικό ψίθυρο του Παράκλητου.
Πρόσεξε λίγο για να μην παρανοηθούμε. Δεν σου λέω να αγαπήσεις τους Εβραίους, να τους δώσεις τίποτα δίκια σε όσα κάνουνε ή κάνανε, να τους δικαιολογήσεις δηλαδή ή να κλείσεις τα μάτια σου στις παραβάσεις και τις ανομίες τους και τα εγκλήματά τους. Οχι αδελφέ. Ο χειρότερος λαός μπορεί όντως να είναι. Αλλά σου λέω ότι όσο έχεις μέσα σου μίσος για αυτόν τον λαό δεν θα μπορέσεις σε καμία περίπτωση να κατανοήσεις ούτε ίχνος από αυτά που έδωσε ο Θεός στην ΠΔ αλλά και παρα πολλά άλλα σημαντικά από την διδασκαλία Του και την αλήθεια Του, την οποία δηλώνεις ότι επιζητάς και αυτό που εισπράτω είναι ότι αυτή σου η πρόθεσή είναι ειλικρινής. Αυτό το τεράστιο εμπόδιο όμως δεν σε αφήνει να προχωρήσεις και ούτε πρόκειται όσο στέκει κυρίαρχο.
Προσευχήσου με ειλικρίνεια στο Θεό να σου δείξει αν όντως είναι τόσο μεγάλο εμπόδιο και ζήτα Του να σε βοηθήσει να το ξεπεράσεις αν το θέλημά Του είναι άλλο από το δικό σου. Με ειλικρίνεια όμως ειδάλλως όλα μάταια. Και ας σου κοστίσει αυτό τους κολλητούς σου, τους αδελφούς σου από την ομάδα που τώρα βρίσκεσαι. Είσαι διατεθιμένος? Είναι ο Ιησούς για εσένα και το θέλημά Του πιο σημαντικό από αυτούς? Εχει προτεραιότητα? Εδώ σε θέλω κάβουρα. Κοίτα τον καθρεφτη και απάντα στον εαυτό σου.
Πάμε στο προκείμενο. Τί σε εμποδίζει να αποδεχθείς ιστορική/ιστοριολογική βάση στην ΠΔ? Οι ραββίνοι. Βάζω στοίχημα ότι με τα ομηρικά έπη δεν έχεις κανένα πρόβλημα να δεχθείς ότι δεν είναι αλλοιωμένα. Με τα κείμενα του Πλάτωνα κανένα πρόβλημα να θεωρείς ότι δεν είναι αλλοιωμένα. Με την ιστορική καταγραφή των πολέμων του Ιουλίου Καίσαρα κανένα πρόβλημα ότι μπορεί να είναι αλλοιωμένα. Με την ΠΔ όμως, μεγάλο πρόβλημα. Κανείς δεν μπορεί να σε πείσει ότι δεν είναι αλλοιωμένη. Γιατί? Γιατί δεν υπάρχει ιστορική τεκμηρίωση, χειρόγραφα, αντίγραφα, παραθέσεις? Αποκλείεται μιας και από ιστοριολογικής πλευράς η επιστημονική τεκμηρίωσή της υπερβαίνει τα μεγιστα την τεκμηρίωσης αυτών που προανέφερα. Γιατί λοιπόν? Γιατί απλά ΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ και δεν μπορείς με τίποτα να αποδεχθείς ότι αυτοί διατήρησαν την ακρίβεια της ΠΔ και τα όσα ο Θεός παρέδωσε επειδή ακριβώς μεταφέρθηκαν μέσω αυτών. Άρα? Χαμένο το παιχνίδι από χέρι. Οποιοσδήποτε ξεκινάει νε μελετήσει την ΠΔ με την προ-πίστη ότι είναι αλλοιωμένη από τους Εβραίους δεν μπαίνει καν να παίξει.
Οποιος από την άλλη ξεκινήσει να μελετήσει αντικειμενικά και ακόμα περισσότερο με καλή πρόθεση και σίγουρα χωρίς μίσος για τους Εβραίους μπορεί να δει άλλα σημαντικά πράγματα σαν τεκμήρια. Και εκτός από το λογικό και θεωρητικό ότι ο Θεός αν θέλει να διατηρηθεί η ακρίβεια και η αλήθεια των λόγων Του και της διαθήκης Του θα το πράξει, μπορεί να βρει και τα ιστορικά τεκμήρια για την ακρίβεια της μεταφοράς της ΠΔ ανά τους αιώνες αλλά και σημαντικότατα άλλα επιχειρήματα όπως το παρακάτω που παραθέτω που διάβασα πρόσφατα σε ένα άλλο φόρουμ σε παρόμοια συζήτηση.
Λυπάμαι αλλά θα διαφωνήσω κάθετα. Δεν ήταν κανένας Θεοδόσιος ούτε κανένας βισματικά διορισμένος επίσκοπος αυτός που όρισε την ιερότητα της ΠΔ, που χαλάει τόσο κάποιους. Ηταν ο ίδιος ο Κύριος και οι Απόστολοι οι οποίοι κάνουν 245 παραθέσεις από την ΠΔ, οι οποίες και συμπίπτουν ΑΠΟΛΥΤΑ κυρίως με τη μετάφραση των Ο αλλά και με το μασοριτικό κείμενο.
Ο ίδιος ο Κύριος έκανε παραθέσεις από 24 βιβλία της ΠΔ και στο σύνολο η ΚΔ έχει παραθέσεις από ΟΛΑ τα βιβλία του κανόνα της ΠΔ εκτός από τον Εσδρα, Νεεμία, Εσθήρ, Εκκλησιαστή και Ασμα Ασμάτων. Χώρια τις αναφορές του Κυρίου στο "Νόμο και τους προφήτες", 3 φορές στο κατά Ματθαίον και μία στο Λουκά, όπου νόμος η πεντάτευχος (Μωυσής και άρα όλα τα χαλαστικά) και προφήτες τα γνωστά υπολοιπα. Τα οποία 15 φορές στην ΚΔ, 5 από τον ίδιο τον Κύριο αναφέρονται σαν "Γραφές", κάτι που καταδεικνύει ανεπιφύλακτα οτι ΥΠΗΡΧΕ ξεκάθαρος κανόνας της ΠΔ από εκείνες τις ημέρες και ο Κύριος τον αποδεχόταν. Και αυτές τις γραφές, η έκταση των οποίων στο Λουκ 24,27 περιγράφεται σαν ἀπὸ Μωϋσέως καὶ ἀπὸ πάντων τῶν προφητῶν" (μέσα η Πεντάτευχος) διηρμήνευεν αὐτοῖς ἐν πάσαις ταῖς γραφαῖς τὰ περὶ ἑαυτοῦ" θεωρούνται από τον Απ. Παύλο σαν "γραφαῖς ἁγίαις". Δεν νομίζω κανένας Θεοδόσιος να υποχρέωσε τον Παύλο να το πει αυτό, εκτός αν θες να μπεις και στο επόμενο συνηθισμένο μονοπάτι και να ακυρώσεις και τον Παύλο.
Από ΟΛΑ αυτά έχει η ΚΔ παραθέσεις. Και ΟΛΕΣ οι 65 φορές που χρησιμοποιείται το "ΓΕΓΡΑΠΤΑΙ ΓΑΡ" είναι παραπομπές σε αυτά που γράφτηκαν στην ΠΔ. Αυτή η φράση άλλωστε χρησιμοποιήθηκε και στους πειρασμούς, απ ευθείας στη μούρη του σατανά, ο οποιος και δεν έκανε κανέναν κόπο να αμφισβητήσει την ιερότητα της ΠΔ, του νόμου και των προφητών, όπως κάνουν κάποιοι και μετά λένε ότι την δέχονται αλλά με το ζόρι γιατί τους υποχρεώνει η εκκλησία για να μην βγουν αιρετικοί. Από αυτές τις γραφές άνοιγε ο Κύριος να διαβάσει όταν στην ΚΔ περιγράφονται τέτοιες στιγμές.
Αυτά λοιπόν που σε σένα φάινονται αμφισβητήσιμα και διαφορετικά, δεν ήταν ούτε για τον Κύριο ούτε για τους Αποστόλους ούτε φυσικά για τους πρωτοχριστιανικούς πατέρες, και σίγουρα ούτε για τον σατανά που την έφαγε και δεν είπε κουβέντα. Και το ότι ο οποιοσδήποτε Θεοδόσιος παρέβη την εντολή του Θεού να μην αλλαχτούν πράγματα εκεί μέσα και ίσως άλλαξε κάποιες λέξεις για να κρύψει ενδεχομένως κάτι δεν δίνει επ ουδενί πάτημα για να αποκαθηλώσουμε την ΠΔ και να της συμπεριφερθούμε όπως μας βολεύει. Ούτε φυσικά δίνει πάτημα για να δεχθούμε οποιαδήποτε άλλη θεωρία από χάλκινα ή πλαστικά βιβλία, ανοίγοντας το δρόμο αφού δείξουμε ότι η ΠΔ δεν είναι και κανένα ιερό βιβλίο. Γιατί δεν βολεύει τίποτα περισσότερο τον διάβολο από την αποκαθήλωση της ΠΔ και τον αποχωρισμό της από την ΚΔ. Αν το πετύχει αυτό έχει ήδη κερδίσει πάνω από τη μισή μαχη. Και δεν τα πάει καθόλου άσχημα. Πληθώρα συμπατριωτών μας και σύνθρησκών μας τη θεωρούνε άχρηστο ή αλλοιωμένο εβραικό βιβλίο απορρίπτοντάς την, και ικανός αριθμός άλλων θεωρούνε ότι πρέπει 'η να μυηθούμε στην καμπάλα για να την καταλάβουμε ή να αποδείξουμε ότι την έγραψαν Ελληνες ή ότι ο ίδιος ο Ιησούς ήταν Ελληνας πριν να την δεχθούμε.
Οπως είπες ο χρόνος λιγοστεύει και δυστυχώς οι μαχαιριές που μας καταφέρνει ο διάολος γίνονται όλο και πιο βαθιές.
Αφού λοιπόν όπως λες κρατάς την Καινή Διαθήκη, πως δεν αποδέχεσαι τις παραθέσεις του Ιησού και των Αποστόλων και την θέση τους ως προς την ΠΔ? Μήπως δεν είσαι ειλικρινής όταν λες ότι κρατάς την ΚΔ αλλά και εκεί έχεις επιλέξεις κάποια που δεν τα δέχεσαι και δεν τα κρατάς? Σου λέω λοιπόν ότι δεν χρειάζεται να απαντήσεις. Και από την ΚΔ κάνεις επιλογή και απορρίπτεις εδάφια και κεφάλαια. Μπορεί μάλιστα να απορρίπτεις και ολόκληρο τον ραββίνο Παύλο. Ειδάλλως πως αποδέχεσαι τα κεφάλαια περί των Εβραίων και το ποια πρέπει να είναι η θέση της καρδιάς μας προς αυτούς και ταυτόχρονα να τους μισείς? Μακάρι να κάνω λάθος και να αποδέχεσαι όντως στο σύνολό της της ΚΔ. Θα είναι πολύ πιο εύκολο να πιστέψεις και στην Θεοπνευστία της Παλαιάς ήδη από αυτά που σου ανέφερα από τον Εβραίο Ιησού Χριστό που οι μαθητές του Τον αποκαλούσανε ραββίνο. Θα είσαι όμως μεγάλη εξαίρεση. Πας ο μισών τους Εβραίους εξ ορισμού απορρίπτει κομμάτια της ΚΔ και άρα την ΚΔ, και πας ο απορρίπτων την ΚΔ αντιμετωπίζει ακόμα σοβαρότερο πρόβλημα να τεκμηριώσει το ότι είναι χριστιανός από το να απορρίπτει μόνο την ΠΔ. Ασχέτως αν οι περισσότεροι αρνούνται να το δεχθούν αυτό και ξανακάνουν χρήση του a la carte χριστιανού και δη ορθόδοξου στην περίπτωσή μας μιας και άλλωστε οι εβραίο σταυρώσαν τον Χριστό.
Αφήνω δύο θέματα ακόμα που θίγεις. Το ένα για τις προσθαφαιρέσεις των θρησκειών, μάλλον των χριστιανικών ομολογιών σε σχέση με αυτά που παραδίδονται από την Αγία Γραφή, το οποίο δεν μπορούμε να ακουμπήσουμε αν δεν καταλήξουμε πρώτα στο οτι η Αγία Γραφή είναι όντως η αληθινή βάση και περιλαμβάνει τη αληθινή διδασκαλία του Θεού, απολύτως και αδιαμφισβήτητα τουλάχιστον στο θεολογικό, δογματικό, νομικό και προφητικό της σκέλος.
Το άλλο για τα επίπεδη γη και λοιπές μπαρούφες που επαναλαμβάνεις, θα το δούμε παρακάτω εξετάζοντας την προσπάθειά σου να παραθέσεις τεκμήρια από την ΠΔ, την οποία εκτιμώ μεν μιας και για πρώτη φορά προσπάθησες να στηρίξεις κάποια σου πομπώδη δήλωση με στοιχεία, αλλά χρήζει διαφόρων παρατηρήσεων ως προς το περιεχόμενο και ως προς το κατά πόσο επιτυγχάνει στο σκοπό της.
Εγερθήσεται γὰρ ἔθνος ἐπὶ ἔθνος καὶ βασιλεία ἐπὶ βασιλείαν, καὶ ἔσονται λιμοὶ καὶ λοιμοὶ καὶ σεισμοὶ κατὰ τόπους· πάντα δὲ ταῦτα ἀρχὴ ὠδίνων...